Likwidacja i sprzedaż zajezdni MZK przy ul. Szajnochy
Moderator: spooney
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Likwidacja i sprzedaż zajezdni MZK przy ul. Szajnochy
Jak dla mnie MZK dostaje ostro w łape . I skad MZK dostało kase na rozbudowe zajezdni Inowrocławska gdzie maja sie wozy z Szajnoch ? Coś mi tu śmierdzi Evobusem .
Chyba czas napisać do CBA .
Chyba czas napisać do CBA .
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Ciiiiiiii, jesli już to nie było na rozbudowę, a na bazę serwisowaMarcin_3558 pisze:Jak dla mnie MZK dostaje ostro w łape . I skad MZK dostało kase na rozbudowe zajezdni Inowrocławska gdzie maja sie wozy z Szajnoch ? Coś mi tu śmierdzi Evobusem .
Chyba czas napisać do CBA .
To rozpisywanie przetargów jest śmieszne, ale takie sa przepisy. Tylko szkoda ze z góry wiadomo kto wygra Podziwiam tylko wytrwałość Solarisa, że w ogóle chce mu sie składac ofertę
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Plan był jeszcze troszkę inny. Za sprzedaż działek na Szajnochy miała powstać zajezdnia w Fordonie. Niestety okazało się to zbyt drogie i MZK odpusciły sobie ten wariant. Małym zaskoczeniem jest dla mnie, że do konca roku zajeznie mają się połączyc. Ciekawe co z numeracją wówczas zrobią. Moze powrót "1" (dawna Toruńska)
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Myśle,że numerki zostaną takie jakie są albo będą poprostu zwykłe bez 2 i 3 tak jak jest w PKS.Tom pisze:Plan był jeszcze troszkę inny. Za sprzedaż działek na Szajnochy miała powstać zajezdnia w Fordonie. Niestety okazało się to zbyt drogie i MZK odpusciły sobie ten wariant. Małym zaskoczeniem jest dla mnie, że do konca roku zajeznie mają się połączyc. Ciekawe co z numeracją wówczas zrobią. Moze powrót "1" (dawna Toruńska)
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
a czy juz teraz ma sie cos tam dziac ? najpierw trzeba załatwic sprawy forlmane;P no chyba ze narazie cisza... jenyy! juz sie zaczyna... ... jak sam napisałes 80 autobusów wiecej to ordrazu moloch?? spójrz na inne duze miasta ;]Krzysztof II pisze:Narazie nic się tam nie dzieje, z Szjnoch przejedzie chyba z 80 busów, bedzie zajezdnia moloch
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Eem, to wg mnie totalna glupota?VolvoB10B_2690 pisze:Więc wygląda to tak: Do końca roku ma być wybudowana druga zajezdnia nie ma być łączona ale ma być obok zajezdni Inowrocławskiej. Ja rozumiem przez to,że w miejsce bramy działek ma być brama zajezdni. Nie wiem jak oni się wyrobią do końca roku.
1.) Ino jest takie duze że by wszystko pomiescilo
2.) Co to za sens w takim razie robic druga zajezdnie obok? Chyba lepiej jak sa w dwoch czesciach miasta?
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Ja zacytowałem tylko plany jakie ma MZK,a jak będzie w rzeczywistości okaże się 1 stycznia.ŁukaszB pisze:Eem, to wg mnie totalna glupota?VolvoB10B_2690 pisze:Więc wygląda to tak: Do końca roku ma być wybudowana druga zajezdnia nie ma być łączona ale ma być obok zajezdni Inowrocławskiej. Ja rozumiem przez to,że w miejsce bramy działek ma być brama zajezdni. Nie wiem jak oni się wyrobią do końca roku.
1.) Ino jest takie duze że by wszystko pomiescilo
2.) Co to za sens w takim razie robic druga zajezdnie obok? Chyba lepiej jak sa w dwoch czesciach miasta?
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
ŁukaszB pisze:1.) Ino jest takie duze że by wszystko pomiescilo
Co więcej, plany takie były już wcześniej ( albo tylko plotki ale opowiadał mi o tym znajomy kierman kiedy jeszcze jeździł na 79 wozem 3420, choć wtedy też opowiadał że 72 ma jeździć mostem Kazimierza Wielkiego na Błonie, to się raczej nie sprawdziło i nie zapowiada się że ma się sprawdzić ;) )
3N Wilczak
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
http://ww6.tvp.pl/6981,20071212619062.strona
Posłuchajcie wiadomości od 14 minuty Zbliżeń. Szajnochy mają być sprzedane kosztem nowego tramwaju.
Posłuchajcie wiadomości od 14 minuty Zbliżeń. Szajnochy mają być sprzedane kosztem nowego tramwaju.
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
volvo7000A pisze:"Troche" bezsensu jest sprzedawac zajezdnie żeby móc kupic tramwaj no ale coz...
może jakieś argumenty? kolejny raz jesteś "na nie", wyjaśnij może dlaczego? Dla zasady? Bo nie? Napisać że coś jest bez sensu "to każdy głupi umi tylko robić ni ma komu".
Moim zdaniem to bardzo dobre posunięcie - po co utrzymywać dwie zajezdnie ze wszystkimi kierownikami, sekretarkami itd itp skoro można wszystko zorganizować tak aby utrzymywać jedną działając tak samo dobrze. Dwie zajezdnie w Bydgoszczy były potrzebne wtedy gdy MZK obsługiwało wszystkie linie autobusowe, teraz nie dość że częstotliwość wielu linii spadła to jeszcze MZK utraciło kilka linii, w tym tak ważne jak 58 czy 69 - w stosunku do początku-połowy lat 90tych to pewnie dzisiejsza ilość autobusów to jakieś 60%. Wtedy jedna hala naprawcza nie nadążyłaby z przeglądami takiej ilości wozów, teraz da radę. Podobnie z wjazdami/wyjazdami autobusów - 12-15 lat temu mogłaby być masakra gdyby taka ilość wozów jaka wtedy jeździła jednocześnie miała wyjechać z zajezdni czy wjechać do zajezdni, teraz jest już zupełnie inaczej, wręcz można zaryzykować stwierdzenie że ilość autobusów na Ino po likwidacji zajezdni Szajnochy będzie porównywalna do ilości autobusów stacjonujących tam kilkanaście lat temu.
Uprzedzając głosy że autobusy wyjeżdżające i zjeżdżające na Ino z "fordońskich" linii teraz będą miały o wiele dalej do zajezdni przez co spalą więcej paliwa na dojazdy mogę dodać że jest to naprawdę śmieszna kwota w porównaniu z tym ile MZK płacić musi chociażby za prąd aby utrzymać Szajnochy - to ogromne pieniądze, oszczędności są niezbędne jeśli MZK chce być konkurencyjne wobec innych przewoźników, przetarg na 69 pokazał że w takiej formie jak działa teraz konkurencyjne na pewno nie jest. Dzięki tym oszczęnościom jak widać będzie nas stać także na nowy tabor tramwajowy, oraz, mam nadzieję, także na podwyżki dla pracowników MZK.
3N Wilczak
Zobaczymy jakie to beda podwyzki...mc_pele pisze:Dzięki tym oszczęnościom jak widać będzie nas stać także na nowy tabor tramwajowy, oraz, mam nadzieję, także na podwyżki dla pracowników MZK.
Nie mam zamiaru sie z wami klocic dlaczego tak a dlaczego nie bo to i tak do niczego procz balaganu na forum nie doprowadzi.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Kafra_2456 pisze:Mi wujek który jeżdzi na 65 opowiadał na temat tej zajezdni na "Ino", że ma powstac dopiero na drugi rok. Prawda czy nie, niemam pojęcia tak mi tylko wujek opowiadał
Ps: hi
Ogłosili przetarg na przebudowe zajezdni Inowroclawskiej. Ale skoro zoobowiązali się zdobyć kupić 2 tramwaje niskopodłogowe to chcą dotrzymać widocznie obietnicy ale kosztem Szajnoch.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Na jeden dostali od miasta, wiesz.VolvoB10B_2690 pisze:Dziewięć miesięcy od podpisania umowy.Kafra_2456 pisze:Mi wujek który jeżdzi na 65 opowiadał na temat tej zajezdni na "Ino", że ma powstac dopiero na drugi rok. Prawda czy nie, niemam pojęcia tak mi tylko wujek opowiadał
Ogłosili przetarg na przebudowe zajezdni Inowroclawskiej. Ale skoro zoobowiązali się zdobyć kupić 2 tramwaje niskopodłogowe to chcą dotrzymać widocznie obietnicy ale kosztem Szajnoch.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
volvo7000A pisze:Nie mam zamiaru sie z wami klocic dlaczego tak a dlaczego nie bo to i tak do niczego procz balaganu na forum nie doprowadzi
Kłócić? Forum dyskusyjne służy do tego aby prowadzić konstruktywną dyskusję, przedstawiasz swój pogląd na daną sprawę, popierasz go sensownymi argumentami, ja przedstawiam swój jeśli mam inny, popieram go swoimi argumentami a czytający zawartość forum sami decydują o tym kogo argumentacja bardziej do nich trafia lub przedstawiają własną. Tak było chyba od zawsze, choć z internetowych forów dyskusyjnych korzystam już od pewnego czasu nie spotkałem się nigdy z sytuacją żeby ktoś nie chciał przedstawić w pełni swoich poglądów aby nie doprowadzić do kłótni. Jeśli uważa że jego poglądy na dany temat są zbyt kontrowersyjne żeby je przedstawiać lub rzeczywiście nie chce ostrej dyskusji z innymi uzytkownikami to po prostu nie wypowiada się w danym temacie. Co innego gdy komuś brakuje sensownych argumentów a nie chce przekonać się do opcji przedstawianych przez rozmówcę - wtedy dochodzi do sytuacji że nagle uzytkownikowi forum zależy na porządku, dobrej atmosferze itd, itp, mimo iż wcześniej nie zaprzątał sobie głowy takimi rzeczami :] W bardziej ekstremalnych przypadkach gdy kończą się argumenty zaczynają się bluzgi co i tutaj przerabialiśmy...
volvo7000A pisze:Zobaczymy jakie to beda podwyzki...
Nigdzie nie napisałem że będą podwyżki, napisałem że mam nadzieję iż dzięki oszczędnościom po likwidacji zajezdni Szajnochy oprócz zakupu tramwaju starczy także na podwyżki dla pracowników.
3N Wilczak
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Nie bede sie rozpisywal. Uwazam tylko ze lepiej miec dwie zajezdnie w roznych czesciach miasta (na wypadek pozaru, wyjazdu rezerw) niz jedna. Rozumiem ze to generuje koszty. Ale w takim razie jaki jest sens budowy drugiej zajezdni (rozbudowy) na Inowroclawskiej?
(Na posty o żałosnej kulturze wypowiedzi nie odpowiadam)
(Na posty o żałosnej kulturze wypowiedzi nie odpowiadam)
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
To jeszcze lepiej pięć. Niestety rachunek ekonomiczny jest nieubłagany.volvo7000A pisze:Nie bede sie rozpisywal. Uwazam tylko ze lepiej miec dwie zajezdnie w roznych czesciach miasta (na wypadek pozaru, wyjazdu rezerw) niz jedna.
(rezerwy? jakie rezerwy? rezerwy od rana jeżdżą po mieście)
A widziałeś _co_ tam będą budować? Bo ja obstawiam że głównie kawałek placu, może z drugą dyspozytornią ewentualnie. To samo w sobie kosztów nie generuje.Rozumiem ze to generuje koszty. Ale w takim razie jaki jest sens budowy drugiej zajezdni (rozbudowy) na Inowroclawskiej?
Zgadzam się z Tarhimem. Jedna zajezdnia w Bydgoszczy spokojnie by wystarczyła. Do Fordonu jest rzeczywiscie trochę daleko, ale przecież 69 jest teraz obsługiwany przez zajezdnię Inowrocławska, takze odległośc nie stanowi problemu (tymbardziej, ze kiedy autobusy wyjeżdzają na trasę wcześnie rano, to do fordonu dojadą bardzo szybko - korków wtedy nie ma).
A co do rezerw. To taniej od utrzymania Zajezdni Szajnochy wyszłoby wysłanie np. dwóch rezerwowych autobusów np. na Wyścigową (oczywisćie najpierw musi się znaleźć dla nich tam miejsce). Awarie zdarzają się dosć często, także wozy te byłyby regularnie wykorzystywane.
A co do rezerw. To taniej od utrzymania Zajezdni Szajnochy wyszłoby wysłanie np. dwóch rezerwowych autobusów np. na Wyścigową (oczywisćie najpierw musi się znaleźć dla nich tam miejsce). Awarie zdarzają się dosć często, także wozy te byłyby regularnie wykorzystywane.