Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

Post autor: spooney » 2011-12-08, 12:36

Nareszcie jakieś racjonalne myślenie o tramwajach, a i remont kołchozu na Toruńskiej się przyda :)
:gazeta: MZK w Bydgoszczy mają plan
Źródło: Gazeta pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 1/68424480[/quote]
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Robert Reimus » 2011-12-08, 20:54

spooney pisze:Około 8,5 kolejnych trzeba będzie zapłacić za każdy z 6 ,7 tramwajów.
Tramwaje krótsze a więcej. Kraków (dla przypomnienia metropolia) kupuje tramwaje 3 członowe więc my nie musimy udawać że potrzebujemy 5-cio członowych:>
spooney pisze:Szczegółowy plan finansowania zostanie jednak opracowany dopiero po ostatecznym określeniu uwarunkowań sposobu i zakresu świadczenia usług przez MZK w przyszłości.
To chyba podstawa, żeby firma mogla dobrze zaplanować inwestycje.

Awatar użytkownika
michu76
Posty: 576
Rejestracja: 2008-01-28, 19:26

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: michu76 » 2011-12-08, 22:11

I znów to samo jeśli chodzi o myślenie co widać po cenie. Zamiast kupić 3-4 Swingi niech MZK kupi 8-10 Moderusów Gamma z Modertransu. Bardzo dobre tramy i ze środkowym obniżonym członem zupełnie wystarczą w Bydgoszczy. PESY nie nadają się na nasze tory, które po remontach kapitalnych są koślawe i nikt ich nie podbija co kilka lat.
Michu76

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Darek » 2011-12-08, 22:12

Dokładnie tak jak piszesz. PESY doprowadzą do upadku bydgoskich tramwajów. Ale ciemny lud to kupi jak mówi klasyk.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Kamil3836 » 2011-12-08, 22:38

Darek pisze:PESY doprowadzą do upadku bydgoskich tramwajów.
Dlatego jeśli MZK rozbijemy na MZT i MZA, to niestety, ale zapewne obie spółki upadną. A jeśli chodzi o zakup nowych PES to niestety, te tramwaje po skończonej gwarancji są drogie w utrzymaniu.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Darek » 2011-12-08, 23:44

Drogie to mało powiedziane... Skarbonki na kółkach. Ale wszyscy się jarają, czy kupią kurna nowe tramwaje... Te nowe tramwaje to będzie gwóźdź do trumny dla MZK/TramFordon/BydgoskieTramwaje czy jak zwał tak zwał. Remontować Konstale, konstruować niskopodłogowe doczepy, kupować Moderusy... Ale taki Bruski kupi 15 PES i się będzie cieszyć. A MZK lub nieszczęsny następca bankrutować.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Kris » 2011-12-09, 01:41

Robert Reimus pisze:Kraków (dla przypomnienia metropolia) kupuje tramwaje 3 członowe więc my nie musimy udawać że potrzebujemy 5-cio członowych:>
Odnośnie tego: czy w PESIE kiedykolwiek był ścisk? Bo z tego co ja zauważyłem, to nigdy.
Robert Reimus pisze:Tramwaje krótsze a więcej.
No i niska podłoga też ma z pewnością wpływ na cenę.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2011-12-09, 11:46

Darek pisze: Remontować Konstale, konstruować niskopodłogowe doczepy, kupować Moderusy... Ale taki Bruski kupi 15 PES i się będzie cieszyć. A MZK lub nieszczęsny następca bankrutować.
KTM-y od razu najlepiej z Rosji zaimportować, aby tylko wydział torów i trakcji się przypadkiem nie przepracował.

Niskopodłogowe doczepy są pozbawione sensu, bo muszą być bierne a tego konstal nie uciągnie.
Robert Reimus pisze: Kraków (dla przypomnienia metropolia) kupuje tramwaje 3 członowe więc my nie musimy udawać że potrzebujemy 5-cio członowych:>
Członów to one mają może trzy, te EU8N, ale długością i pojemnością to jest zdecydowanie bardziej swing niż 121N.

/mod/ połączyłem dwa posty

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: korpi » 2011-12-09, 12:49

Co do tramwajów to już nawet nie chcę gadać.
Ale moim zdaniem szkoda 25 mln wydawać na modernizację zajezdni.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Kris » 2011-12-09, 13:32

Tarhim pisze:Niskopodłogowe doczepy są pozbawione sensu, bo muszą być bierne a tego konstal nie uciągnie.
Masz na myśli to, że oprzyrządowanie do kierowania też waży, tak? Czy może wagon niskopodłogowy jest cięższy niż wysokopodłogowy?
korpi pisze:Ale moim zdaniem szkoda 25 mln wydawać na modernizację zajezdni.
Wyjaśnij dlaczego.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2011-12-09, 14:09

krzys54 pisze: Masz na myśli to, że oprzyrządowanie do kierowania też waży, tak? Czy może wagon niskopodłogowy jest cięższy niż wysokopodłogowy?
Nie, nie to. W tej chwili jak mamy skład 805N (czy też 105N) to każdy wagon ma własne silniki i napędza się sam, tyle że drugi jest sterowany z pierwszego. Jak chcemy niską podłogę w przyczepie, to na silniki nie ma już miejsca, a sam pierwszy wagon tego nie uciągnie. Można by go przekonstruować, we Wrocławiu Protram kiedyś próbował, ale to nieopłacalne.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-12-10, 00:50

Darek pisze:A MZK lub nieszczęsny następca bankrutować.
Jasne - świat się skończy i nie będzie komunikacji tramwajowej w Bydgoszczy.
Spółka mająca gwarancje finansowe miasta i strategiczne znaczenie nie upadnie.
krzys54 pisze: Odnośnie tego: czy w PESIE kiedykolwiek był ścisk? Bo z tego co ja zauważyłem, to nigdy.
Często jest to spotykane, co nie zmienia faktu, że tramwaje mogłyby być krótsze.
Darek pisze:Skarbonki na kółkach
To że PGR w postaci Zakładu Toruńska nie potrafi o nie zadbać i utrzymać należytego reżimu technicznego, z wszelkiej maści "specjalistami pana Zbyszka i kierownika Mariana" bez odpowiedniego zaplecza i dostępu do profesjonalnego serwisu to inna sprawa.
Kamil3836 pisze:tramwaje po skończonej gwarancji są drogie w utrzymaniu.
Postęp ogólnie jest drogi w utrzymaniu, Musicie wyleczyć się w końcu z tego, że wszystko jest tanie, coś kosztem czegoś.
Technika poszła do przodu, za nią idą pieniądze - tak wygląda obecnie rynek wszystkiego, co jeździ, dzwoni, wyświetla i się porusza.
Nowego silnikia Diesla nie zalejesz już olejem opałowym i nie zrobisz przebiegu 2.000.000 kilometrów, najwyżej 300 o ile będziesz tankował należyte paliwo. Obecnie wszystko ma ograniczony czas działania - od świetlówek Osram, przez telefony komórkowe, telewizory i samochody, po tramwaje i autobusy.
michu76 pisze:PESY nie nadają się na nasze tory, które po remontach kapitalnych są koślawe i nikt ich nie podbija co kilka lat.
To nie wina tramwajów, tylko MZK.
W miastach typu Augsburg, Brandenburg czy Bochum jeżdżą cięższe tramwaje i nie ma z tym ŻADNEGO problemu.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Kris » 2011-12-10, 01:11

Krzysztof Juszczak pisze:Często jest to spotykane, co nie zmienia faktu, że tramwaje mogłyby być krótsze.
To pewnie dlatego, że krótsze są tańsze? Bo z tego co wcześniej napisał Robert:
Robert Reimus pisze:Tramwaje krótsze a więcej.
tak rozumuję.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-12-10, 01:18

122N mimo gabarytów posiada niewielką przestrzeń pasażerską w porównaniu do chociażby Combino czy Flexicity.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: michał 78 » 2011-12-10, 11:33

korpi pisze:Ale moim zdaniem szkoda 25 mln wydawać na modernizację zajezdni.
Proponuję zaorać i obsiać maryśką.
Krzysztof Juszczak pisze:To nie wina tramwajów, tylko MZK.
Utrzymanie torowiska należy do Zarządu. Wydział torów wykonuje prace zlecone.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-12-10, 12:55

michał 78 pisze:Utrzymanie torowiska należy do Zarządu. Wydział torów wykonuje prace zlecone.
W każdym bądź razie wina leży po 1 z trzech stron:
- wykonawcy modernizacji
- wydziału utrzymania torów
- ZDMiKP
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Kris » 2011-12-10, 15:31

michał 78 pisze:Proponuję zaorać i obsiać maryśką.
Eee tam zaraz zaorać. Bardzo ciekawi mnie jednak, ile zdaniem Korpiego powinna kosztować modernizacja.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Kamil3836 » 2011-12-10, 15:40

Krzysztof Juszczak pisze:W każdym bądź razie wina leży po 1 z trzech stron:
- wykonawcy modernizacji
- wydziału utrzymania torów
- ZDMiKP
Nie zapominaj, że to ZDMiKP płaci, więc idzie tylko cena w ruch, nie jakość.
krzys54 pisze:Bo z tego co ja zauważyłem, to nigdy.
To radzę częściej jeździć tym tramwajem.
Krzysztof Juszczak pisze:co nie zmienia faktu, że tramwaje mogłyby być krótsze.
Pewnie dla Ciebie po całej Bydgoszczy powinny kursować solówki. :cegla:
Krzysztof Juszczak pisze:W miastach typu Augsburg, Brandenburg czy Bochum jeżdżą cięższe tramwaje i nie ma z tym ŻADNEGO problemu.
Nie porównuj Polski do zagranicznych miast. To prawie jakbyś porównywał raj z piekłem.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: michał 78 » 2011-12-11, 11:00

Kamil3836 pisze:W miastach typu Augsburg, Brandenburg czy Bochum jeżdżą cięższe tramwaje i nie ma z tym ŻADNEGO problemu.
A możesz się dowiedzieć pod jaki typ wozu było projektowane \wykonywane torowisko.
2x 805 Konstal waży ok. 35 ton, Pesa 10 ton więcej , a torowisko było budowane jak śmigały N-ki. Może gdyby projekt uwzględniał pesę to torowisko byłoby inne.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Darek » 2011-12-11, 13:23

Wszystkie torowiska były przebudowywane w latach 80, cała sieć, na potrzeby Konstali.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-12-11, 19:48

No ale panowie, nie możemy wiecznie jeździć Konstalami i ich pochodnymi. Czas myśleć perspektywicznie i rozwijać torowisko pod kątem nowoczesnych tramwajów. A myśląc już matematycznie - to Pesa nie ma przypadkiem mniejszego nacisku?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: reputed » 2011-12-12, 00:19

Krzysztof Juszczak pisze: A myśląc już matematycznie - to Pesa nie ma przypadkiem mniejszego nacisku?
Waży więcej, ale jest dłuższa, więc ma taki sam albo i mniejszy. Nie byłem dobry z matematyki, więc nie chce mi się liczyć :P

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-12-12, 22:10

No właśnie, i osi jest więcej, więc defacto jest lżejsza.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2011-12-13, 01:28

Krzysztof Juszczak pisze:No właśnie, i osi jest więcej, więc defacto jest lżejsza.
Nie jest. Dwuskład 805Na ma osiem osi, a swing ma sześć.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Modernizacja zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje

Post autor: michał 78 » 2011-12-13, 18:01

Tarhim pisze:Nie jest. Dwuskład 805Na ma osiem osi, a swing ma sześć.
Do tego waży (jak pisałem wcześniej) 10 ton więcej. Na torowiskach użytkowanych przez Pesę wyraźnie widać zużycie obrzeży szyny (zwłaszcza na łukach).

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

Post autor: spooney » 2012-04-01, 17:55

:gazeta: Miasto wycofa najstarsze autobusy i tramwaje
Źródło: Gazeta wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... mwaje.html[/quote]
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

Post autor: korpi » 2012-04-01, 18:23

To na prima aprylis?

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

Post autor: Kuba3569 » 2012-04-01, 18:30

spooney pisze:W tym roku do Bydgoszczy ma trafić 20 nowych pojazdów, a w przyszłym roku 12.
Czyli w mojej plotce była garstka prawdy. :) Bardzo dobre informacje do pasażerów, szczególnie te 27 nowych tramów z częściowo niską podłogą. :)
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

Post autor: black125 » 2012-04-01, 18:55

Osobiście jestem za 27 z niską - nasze tory dla PESY są zabójcze, a dodatkowo na każdą linię wejdą składy częściowo niskopodłogowe :) .
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Remont zajezdni tramwajowej, nowe tramwaje i autobusy

Post autor: michał 78 » 2012-04-02, 13:29

black125 pisze:nasze tory dla PESY są zabójcze,
Raczej pesa jest zabójcza dla torów.

ODPOWIEDZ