[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Moderator: spooney

Michal3490
Członek Stowarzyszenia
Posty: 242
Rejestracja: 2008-09-07, 15:36
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Michal3490 » 2012-06-22, 12:48

20.06.2012 odrzucili chyba solbusa albo autosana. Ktoś chciał podziału na części. Bydgoszcz się nie zgodziła

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: spooney » 2012-06-25, 13:12

Całe mnóstwo kolejnych pytań i odpowiedzi :)
(...) zapytanie o następującej treści:
1. Dotyczy pkt 2.1 ppkt. 14 i pkt. 2.2 ppkt 14 ?Kolorystyka zewnętrzna?.
Czy Zamawiający wymaga dołączenia planu malowania na etapie oferty?

2. Prosimy o potwierdzenie, że w opinii bankowej wykazana kwota 8.000.000 zł spełni wymogi punktu V ppkt 4 oraz pkt VI ppkt 2.2.4?

3. Dotyczy pkt V 1.1) oraz VI ppkt 2.2. Wykaz wykonanych dostaw, Załącznik 6 do SIWZ.
Prosimy o potwierdzenie, że wykaz dostarczonych autobusów ma dotyczyć typu pojazdów oferowanych w przedmiotowym postępowaniu?

4. Dotyczy III pkt 2.1 ppkt 3.3 i pkt 2.2 ppkt 3.3 ?Drzwi?
Czy Zamawiający pod pojęciem ?elektroniczny? rozumie rewers elektryczny czy cały system sterowania drzwiami ma być elektroniczny, a sam rewers dopuszcza się elektryczny lub pneumatyczny?

5. Dotyczy pkt. 2.1 ppkt. 11 i pkt 2.2 ppkt 11 ?Stanowisko kierowcy?
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuści radio zasilanie 12V i przetwornicę napięcia? Większość odbiorników na rynku jest zasilana 12V i dla Zamawiającego nie powinno mieć znaczenia czy zastosujemy drogi i nietypowy odbiornik 24V czy standardowy i przetwornicę napięcia.

6. Dotyczy pkt. 2.1 ppkt. 21 i pkt 2.2 ppkt 21 ?Wyposażenie dodatkowe?
Prosimy o wyjaśnienie, czy monitoring ma również nagrywać dźwięk z całej przestrzeni pasażerskiej czy tylko z okolic kabiny ? do nagrywania rozmów z kierowcą?

7. Dotyczy pkt. 2.1 ppkt. 16 i pkt 2.2 ppkt 16 ?Układ centralnego smarowania?
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuści rozwiązanie uzupełnienia smaru w centralnym układzie poprzez oryginalne złącze przy agregacie?

8. Zamawiający w III, punkcie 3 litera e SIWZ napisał:
?e) Wykonawca udzieli Zamawiającemu autoryzacji na obsługę serwisową autobusów będących przedmiotem zamówienia na zasadach określonych w umowie serwisowej oraz zapewni serwis dla podzespołów.?
Udzielenie autoryzacji podmiotowi, który w okresie gwarancyjnym będzie dokonywał napraw gwarancyjnych w imieniu Dostawcy będącego Gwarantem produktu, wiąże się z przekazaniem środków potrzebnych do wykonywania działań, które zawiera rzeczona autoryzacja skutecznie i prawidłowo.
Czy w związku z tym Zamawiający wymaga także, oprócz wymienionych w punkcie 3 litera d urządzeń diagnostycznych, określonej liczby narzędzi specjalnych pozwalających dokonywać napraw gwarancyjnych w imieniu Gwaranta (a tak?e napraw niegwarancyjnych w okresie gwarancyjnym, napraw w okresie pogwarancyjnym i przeglądów) które zgodnie z doświadczeniem Gwaranta (Dostawcy) pozwalają na skuteczne i prawidłowe wykonywanie wyżej wymienionych działań związanych z obsługą pojazdów?

9. Zamawiający nazwał III, punkt 4 SIWZ: ?Wymagania minimalne umowy serwisowej?
Zakładamy, że Zamawiający potwierdza zatem możliwość załączenia umowy serwisowej, będącej merytorycznie zgodną z wymogami minimalnymi zawartymi w punkcie 4, jego podpunktach, a także z wszystkimi pozostałymi zapisami SIWZ, stanowiącej ich dopełnienie?

10. Zamawiający w III w podpunkcie 4.2 ?Części zamienne? w podpunkcie 4.2.1 SIWZ napisał:
?4.2.1. W okresie obowiązywania gwarancji Zamawiający stosować będzie części zamienne dostarczone przez Wykonawcę nieodpłatnie. Wykonawca zobowiązuje się dostarczać części właściwe do wykonania naprawy w terminie do 48 godzin od czasu zgłoszenia.?
Dostawca w swojej wieloletniej, sprawdzonej praktyce rozliczeń gwarancyjnych stosuje następującą formę rozliczenia części u?ytych do napraw gwarancyjnych:
?Części zamienne do napraw gwarancyjnych przekazywane są do A.S.O. odpłatnie wraz z odpowiednimi dokumentami obrotu materiałowego (faktura VAT z terminem płatności 30 dni od dnia jej wystawienia, wystawiana przez Gwaranta).?
Ta metoda rozliczeniowa jest w gruncie rzeczy tożsama z wymogiem Zamawiającego, opisanym powyżej, zawartym w SIWZ. Wystawienie faktury na część gwarancyjną ma charakter czysto administracyjny i pomaga znacząco w uporządkowaniu przepływu części zamiennych do napraw gwarancyjnych, a co za tym idzie ułatwia relacje pomiędzy Zamawiającym a Dostawcą i zapobiega wielu ewentualnym nieścisłościom i nieporozumieniom. Ostatecznie część gwarancyjna pozostaje nieodpłatna dla Zamawiającego, ponieważ otrzymuje on pełny zwrot kosztów za rzeczoną część gwarancyjną podczas rozliczenia danej naprawy gwarancyjnej.
a) Czy Zamawiający, mając na uwadze, że opisany wyżej sposób rozliczenia części jest perfekcyjnie tożsamy z wymogiem Zamawiającego, potwierdza możliwość rozliczania części gwarancyjnych w praktykowany przez Dostawcę sposób?
b) Zasadniczo transport publiczny w dni wolne od pracy kursuje z mniejszą częstotliwością, a co za tym idzie Przewoźnik potrzebuje mniejsze ilości pojazdów do realizacji zadań przewozowych. Nie wydaje się też zasadnym obciążać karami ewentualne małe opóźnienia w dostawie części do usterek gwarancyjnych, które w żadnym stopniu nie przynoszą uszczerbku na wykonywaniu zadań przewozowych przez pojazdy. Czy mając na uwadze te fakty Zamawiający może potwierdzić, że termin dostawy części do napraw gwarancyjnych odnosi się do dni roboczych, a ponadto tylko do usterek wyłączających pojazd z eksploatacji?

11. Zamawiający w III w punkcie 6 SIWZ: ?Warunki Gwarancji? napisał:
?Zamawiający wymaga:
- 36 miesięcznej gwarancji na bezusterkową eksploatację dostarczonych pojazdów licząc od daty odbioru przez Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru bez ograniczenia limitu kilometrów lub gwarancji na 300.000 km przebiegu,
- 10-letniej gwarancji na konstrukcję,
- 5-letniej gwarancji na powłoki lakiernicze,
- 36 ? miesięcznej gwarancji na urządzenie do diagnozowania z oprogramowaniem.?
a) Uprzejmie prosimy o podanie średniego przebiegu rocznego jednego pojazdu.
b) Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający poprzez gwarancję na konstrukcję rozumie gwarancję na jej trwałość (pęknięcia i złamania).
c) Prosimy o potwierdzenie, że poprzez gwarancję na powłoki lakiernicze Zamawiający rozumie gwarancję na zewnętrzne powłoki lakiernicze.?

Odpowiedzi:

Odp. 1
Szczegółowy plan malowania autobusów będzie przedmiotem uzgodnień z Wykonawcą i akceptacji Zamawiającego po zakończeniu postępowania, przed podpisaniem umowy dostawy.

Odp. 2
Zamawiający uzna opinię bankową za złożoną prawidłowo, jeżeli z przedmiotowej opinii jednoznacznie wynikać będzie wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa Wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż równowartość 8.000.000,00 zł.

Odp. 3
Zamawiający nie potwierdza zaproponowanego uszczegółowienia zapisów SIWZ.

Odp. 4
Zamawiający wyjaśnia, że system sterowania drzwiami powinien być elektroniczny, a rewers elektropneumatyczny.

Odp. 5
Zamawiający dopuszcza zaproponowane rozwiązanie, przy zastosowaniu dodatkowego mocowania radia uniemożliwiającego szybki demontaż.

Odp. 6
Monitoring za pomocą mikrofonu umieszczonego w przedniej części autobusu powinien nagrywać dźwięk z kabiny kierowcy oraz przestrzeni pasażerskiej.

Odp. 7
Zamawiający dopuszcza zaproponowane rozwiązanie pod warunkiem, że złącze przy agregacie jest dostępne z kanału naprawczego.

Odp. 8
Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest dostarczyć 2 kpl. narzędzi specjalnych pozwalających dokonywać napraw gwarancyjnych w imieniu Gwaranta (a także napraw w okresie pogwarancyjnym i przeglądów), które zgodnie z doświadczeniem Gwaranta (Dostawcy) pozwalają na skuteczne i prawidłowe wykonywanie wyżej wymienionych działań związanych z obsługą pojazdów. Wykaz narzędzi należy dołączyć do oferty , o ile takie narzędzia są niezbędne. Narzędzia powinny być dostarczone Zamawiającemu nie później niż w dniu pierwszej dostawy autobusów.

Odp. 9
Zamawiający nie wymaga załączenia projektu umowy serwisowej do oferty.

Odp. 10
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane rozwiązanie w zakresie rozliczania części. Czas kiedy autobusy nie są eksploatowane Zamawiający przeznacza na wykonywanie napraw tych autobusów. W większości przypadków niezbędne są w tym procesie części zamienne. Wobec powyższego Zamawiający nie wyraza zgody na zaproponowane zmiany w zakresie terminów dostaw części zamiennych i kar umownych z tym związanych. Zapisy SIWZ w przedmiotowym zakresie pozostają bez zmian.

Odp. 11
a) Zamawiający przewiduje, że przebiegi roczne autobusów będących przedmiotem postępowania nie przekroczą 100 tys. km rocznie na pojazd.
b) i c) Zamawiający nie potwierdza zaproponowanego uszczegółowienia zapisów SIWZ.

Jednocześnie Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 uPzp zawiadamia o dokonaniu modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia która polega na:

- w Dziale III pkt 3 dodaje się lit f) w brzmieniu
W przypadku, gdy do napraw gwarancyjnych dokonywanych w imieniu gwaranta (a także napraw w okresie pogwarancyjnym i przeglądów) niezbędne są narzędzia specjalistyczne, Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest dostarczyć 2 kpl. narzędzi specjalistycznych, które zgodnie z doświadczeniem Gwaranta (Dostawcy) pozwolą na skuteczne i prawidłowe wykonywanie wyżej wymieniony działań związanych z obsługą pojazdów. Wykaz narzędzi należy dołączyć do oferty, o ile takie narzędzia są niezbędne (wykaz stanowić będzie załącznik nr 3 do umowy). Narzędzia powinny być dostarczone Zamawiającemu nie później niż w dniu pierwszej dostawy autobusów.

- w § 2 ust. 3 umowy dodaje się lit f) w brzmieniu:
? f) Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest dostarczyć 2 kpl. narzędzi specjalnych wg wykazu załączonego do oferty pozwalających dokonywać napraw gwarancyjnych w imieniu Gwaranta (a także napraw w okresie pogwarancyjnym i przeglądów), które zgodnie z doświadczeniem Gwaranta (Dostawcy) pozwalają na skuteczne i prawidłowe wykonywanie wyżej wymienionych działań związanych z obsługą pojazdów. Narzędzia zostaną dostarczone Zamawiającemu nie później niż w dniu pierwszej dostawy autobusów. Wykaz narzędzi stanowi załącznik nr 3 do niniejszej umowy. (zapis zostanie uwzględniony o ile takie narzędzia są niezbędne).?

- w dziale X Opis sposobu przygotowania oferty pkt 11 dodaje się lit f) w brzmieniu:
?f) wykaz narzędzi specjalnych pozwalających dokonywać napraw gwarancyjnych (o ile takie narzędzia są niezbędne)?

- w pkt. 11 Strony ofertowej (załącznik 1 do SIWZ) dodaje się li c) w brzmieniu
?c) Wykaz narzędzi specjalnych pozwalających dokonywać napraw gwarancyjnych TAK/NIE.?
(...)

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 7_odp4.pdf
(...) zapytanie o następującej treści:
?Czy Zamawiający dopuści do postępowania autobus przegubowy, spełniający warunki techniczne zapisane w SIWZ, uznając dostawy autobusów miejskich 12 metrowych jednoczłonowych klasy MAXI (dwie dostawy dla jednego odbiorcy, z których każda wynosiła min. 15 sztuk) za spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia??

Odpowiedź
Zamawiający nie przychyla się do zaproponowanych zmian warunków określonych w Dziale V pkt 1.2) SIWZ.
(...)

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 7_odp5.pdf
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: spooney » 2012-06-28, 11:01

Pytań ciąg dalszy :P
(...) zapytanie o następującej treści:
?Po przeanalizowaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych proszę o udzielenie następujących wyjaśnień:
W punkcie III SIWZ ?OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA? w punkcie 1.1 jest zapis:
?Dostawy 24 szt. autobusów fabrycznie nowych w wersji miejskiej, z tego 10 szt. przegubowych i 14 szt. jednoczłonowych, rok produkcji nie starsze niż 2012 odbywać się będą maksymalnie w czterech terminach, wielkość jednej dostawy nie więcej niż 8 sztuk w odstępach, co najmniej 5 dniowych.?
W punkcie IV SIWZ ?TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA? w punkcie 1 jest zapis:
?Termin wykonania zamówienia: 140 dni od podpisania umowy. Termin i miejsce podpisania umowy określi Zamawiający w zawiadomieniu o wyborze najkorzystniejszej oferty.?

Takie zapisy w znaczny sposób skracają termin wykonania pierwszych partii autobusów. Realnie pierwsza dostawa autobusów musiałaby być zrealizowana, nawet wcześniej niż 120 dni po podpisaniu umowy. Tak krótki czas nie mieści się w standardach produkcyjnych, przy planowanej organizacji produkcji fabryk autobusów, producentów autobusów działających na rynku europejskim. Ze względu na realne uwarunkowania produkcyjne, termin dostawy autobusów określany jest na 5-6 miesięcy od podpisania umowy, a próba jego skrócenia, może powodować niekorzystne utrudnienia w procesie produkcji.
Mając na uwadze powyższe, widząc potrzebę umożliwienia wzięcia udziału w przetargu jak największej ilości oferentów liczących się na polskim rynku autobusów oraz zważywszy na niewielka modyfikację, czy Zamawiający dopuści przedłużenia terminu wykonania zamówienia o 30 dni??

Odpowiedź
Zamawiający dopuszcza dostawę autobusów maksymalnie w czterech terminach w odstępach co najmniej 3 dniowych.

W wyniku udzielonej odpowiedzi Zamawiający dokonuje modyfikacji SIWZ. Modyfikacja polega na:

- Dział III SIWZ ?OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA? punkt 1.1) otrzymuje brzmienie
?1.1) Dostawy 24 szt. autobusów fabrycznie nowych w wersji miejskiej, z tego 10 szt. przegubowych i 14 szt. jednoczłonowych, rok produkcji nie starsze niż 2012 odbywać się będą maksymalnie w czterech terminach, wielkość jednej dostawy nie więcej niż 8 sztuk w odstępach, co najmniej 3 dniowych.?

- § 3 ust. 1 projektu umowy otrzymuje brzmienie:
?1. Termin wykonania zamówienia: 140 dni od podpisania umowy, maksymalnie w czterech dostawach, wielkość jednej dostawy nie więcej niż 8 szt., w odstępach co najmniej 3 dniowych.? (...)

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 7_odp6.pdf
(...) zapytanie o następującej treści:
?Prosimy o sprecyzowanie wymagań dotyczących koniecznego wyposażenia potrzebnego do wykonania napraw gwarancyjnych, pogwarancyjnych i obsług technicznych. Informacja Państwa, zamieszczona w odpowiedzi na pytania (z dnia 25.06.2012 roku odpowiedź na pytanie nr 8), a w szczególności informacja ?o ile takie narzędzia są niezbędne? jako mało precyzyjna i zawiera bardzo dużą dowolność w określeniu zakresu i kosztów takiego wyposażenia. Uważamy, że w celu zachowania zasady uczciwej konkurencji, Zamawiający powinien precyzyjnie określić swoje wymagania podając albo
wymaganą kwotę przeznaczoną na wyposażenie albo podać jakie urządzenia Wykonawca w ramach dostawy powinien dostarczyć.
Zmiana SIWZ powoduje, że przedmiotem zamówienia staje się dostawa 24 sztuk autobusów oraz dwóch kompletów wyposażenia niezbędnego do prawidłowego wykonania napraw gwarancyjnych, napraw pogwarancyjnych oraz obsług technicznych. Natomiast po zmianie tej SIWZ w sposób precyzyjny nie określa wymagań związanych z wyposażeniem technicznym.?

Odpowiedź
W nawiązaniu do udzielonej odpowiedzi w dniu 25.06.2012 roku na pytanie 8, Zamawiający wyjaśnia, że pod pojęciem narzędzi specjalnych należy uważać narzędzia specjalne, które wynikają z zastosowanej konstrukcji, zastosowanych podzespołów i części oferowanego autobusu koniecznych przy naprawach i planowanych obsługach, które nie są powszechnie dostępne w handlu. (...)

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 7_odp7.pdf
Obrazek

Gość
Posty: 20
Rejestracja: 2010-11-29, 21:10

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Gość » 2012-07-18, 09:28

:gazeta: MZK ma cztery marki autobusów do wyboru

Gazeta Pomorska
http://www.gazeta.bydgoszcz.pl/open1.php5?url=135182
1. EvoBus - 24,4 mln
2. Lider Trading (Solbus) - 23,7 mln
3. Solaris B&C - 24,3 mln
4. Man - 26,7 mln

/mod/ nie wklejamy całych artykułów, przemoderowałem post

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: black125 » 2012-07-18, 10:59

Walka pomiędzy Solarisem i Mercedesem się stoczy, Mercedes może wygrać 0,5 pkt taką pierdołą jak ilość dostępnych miejsc z niskiej podłogi. Wszystko jest możliwe :P
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: spooney » 2012-07-18, 11:55

Wg Pomorskiej liczba autobusów nieco się zmniejszyła (12+8)... Eh te pismaki... :kreci:
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Darek » 2012-07-18, 12:07

Panowie! Jest nadzieja!
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2012-07-18, 12:43

A w sumie czemu nie solbusy? Skoro znieśliśmy wysokopodłogowe conecto...

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Kris » 2012-07-18, 13:43

Tarhim pisze:A w sumie czemu nie solbusy
Za Solbusami przemawia najniższa cena i bliskość fabryki. Ale jak będzie - zobaczymy.

Jarek

Re: [Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowy

Post autor: Jarek » 2012-07-18, 15:15

Tarhim pisze:wysokopodłogowe conecto...
średniopodłogowe...
Tarhim pisze:A w sumie czemu nie solbusy? Skoro znieśliśmy wysokopodłogowe conecto...
TO NIE ZNIESIEMY SOLBUSÓW!!!

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Mateusz Machel » 2012-07-18, 15:17

A co w sumie złego w Solbusach? Warszawskie midiki są bardzo przyzwoite, nie trzeszczą i nie telepią się jak Conecto, są ciepłe i zrywne. ;)
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Michal3490
Członek Stowarzyszenia
Posty: 242
Rejestracja: 2008-09-07, 15:36
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Michal3490 » 2012-07-18, 15:22

A ja bym wolał w Bydgoszczy Man Lion's City. W Warszawie je widziałem i wymiatają ostro.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Kris » 2012-07-18, 15:59

Michal3490 pisze:A ja bym wolał w Bydgoszczy Man Lion's City
A ja bym chętnie zobaczył Solbusa SM18.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: spooney » 2012-07-18, 16:15

krzys54 pisze:chętnie zobaczył Solbusa SM18.
Wolałbym aby MZK Bydgoszcz nie było królikiem doświadczalnym...
Chociaż ta 1 sztuka dobrze się sprawuje narazie.

Jak pisał Black125 walka się rozegra o dosłownie półpunktowe duperele między MB a SU :)
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Kris » 2012-07-18, 16:25

spooney pisze:Jak pisał Black125 walka się rozegra o dosłownie półpunktowe duperele między MB a SU
To są, jak rozumiem, Twoje podejrzenia?

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowy

Post autor: black125 » 2012-07-18, 16:36

krzys54 pisze:
spooney pisze:Jak pisał Black125 walka się rozegra o dosłownie półpunktowe duperele między MB a SU
To są, jak rozumiem, Twoje podejrzenia?
Tak to są moje osobiste domniemania. Man ze względu na cenę odrzucą, Solbus może i za cenę dostanie punktów trochę więcej, ale podejrzewam, że straci na reszcie. Solaris i Mercedes mają podobną cenę (różnica 100 tys. chyba była) więc teraz okaże się kto zaproponował np. więcej miejsc dostępnych z niskiej podłogi i tu może nawet 0,5 pkt zadecydować.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: spooney » 2012-07-18, 16:47

"Znawca" pewien wyliczył punktację :P
Solaris raczej bez szans ze względu na minimalną różnicę w cenie między nim a dealerem MB, MAN znowu pogrążył się ceną, Solbus nie wiadomo co wykombinował z papierami (wątpię, by pytanie o podział zamówienia na części był wybiegiem taktycznym), EvoBus pewnie po staremu.

I jeszcze rzut oka na punktację, jeżeli założymy, że wszystkie oferty są ważne:
- EvoBus -> 96,9
- LT & BL -> 83,8
- Solaris -> 82,22
- MAN -> 90,81

Jedyną wątpliwość jaką miałem to ilość miejsc dostępnych z niskiej podłogi. Ale jako, że to kwestia jedynie 0.2 punkta to nic sobie z tego nie będę robił. Większe rozbieżności mogą być w punktach za cenę, ale nie sądzę by jakoś drastycznie zmieniło to sytuację (choć w zasadzie z automatu mogłem pominąć dealera Solbusa, MAN'a w sumie też). Sensacji raczej nie będzie.

Przy tak skonstrowanym sposobie oceny ofert nie ma co się wdawać w szczegóły. Trochę już siedzę w tym rynku i wiem co poszczególni producenci oferują (np. nie ulega wątpliwości, że MAN proponuje tutaj wozy z D20 i KTL, Solaris Paccary PRxxx, MB Om926 i Om457 razem z zabezpieczeniem poszycia i kraty metodą KTL, Solbus pewnie ISB i ISL, każdy oferent wozy EEV). Więc wypunktowanie nie było dla mnie czymś problematycznym. Jedyne rozbieżności mogą wyniknąć z tego, o czym wyżej wspomniałem.

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 7&page=142
Obrazek

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: black125 » 2012-07-19, 00:18

:gazeta: MZK Bydgoszcz- 4 chętnych do dostawy autobusów

Infobus:
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=49160
I moja nadzieja prysła jak mydlana bańka-model Conecto :(
Może Solaris w tym przetargu coś wskóra.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Kris » 2012-07-19, 00:29

black125 pisze:I moja nadzieja prysła jak mydlana bańka-model Conecto
Chodzi ci o zdjęcia?

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowy

Post autor: black125 » 2012-07-19, 00:32

krzys54 pisze:
black125 pisze:I moja nadzieja prysła jak mydlana bańka-model Conecto
Chodzi ci o zdjęcia?
Chodzi o model zaproponowany w przetargu przez Evobusa.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Awatar użytkownika
Michał
Posty: 682
Rejestracja: 2009-08-17, 12:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Michał » 2012-07-19, 10:16

krzys54 pisze:Chodzi ci o zdjęcia?
Nie, chodziło tu że była nadzieja na Citaro :).

witek1993
Posty: 55
Rejestracja: 2011-02-26, 22:34

Re: [Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowy

Post autor: witek1993 » 2012-07-19, 10:18

była ale jak widać już jej nie ma :D
ja osobiście Solbusa bym nie chciał, najbardziej bym pragnął ujrzeć na naszych ulicach Lionsa :)

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: spooney » 2012-07-19, 12:27

spooney pisze:I jeszcze rzut oka na punktację, jeżeli założymy, że wszystkie oferty są ważne:
- EvoBus -> 96,9
- LT & BL -> 83,8
- Solaris -> 82,22
- MAN -> 90,81
We wcześniej cytowanych przeliczeniach punktów pojawił się chochlik :)
Oto poprawnie obliczona punktacja:
- EvoBus -> 96,9
- LT & BL -> 98,8
- Solaris -> 96,22
- MAN -> 90,81
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: reputed » 2012-07-19, 12:38

spooney pisze:We wcześniej cytowanych przeliczeniach punktów pojawił się chochlik :)
Oto poprawnie obliczona punktacja:
- EvoBus -> 96,9
- LT & BL -> 98,8
- Solaris -> 96,22
- MAN -> 90,81

Czyli powinien wygrać Solbus.
Szkoda, że solaris traci prawie 3 pkt :/

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: spooney » 2012-07-19, 12:58

volvo7000A pisze:Czyli powinien wygrać Solbus.
Teoretycznie, bo nie wiadomo co wymyślili z warunkiem doświadczenia i jak na to MZK spojrzy.
Obrazek

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Mateusz Machel » 2012-07-19, 13:02

Zobaczymy ile odwołań będzie :D
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: reputed » 2012-07-19, 13:32

spooney pisze:Teoretycznie, bo nie wiadomo co wymyślili z warunkiem doświadczenia i jak na to MZK spojrzy.
Coś mi się wydaje, że wiadomo...

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Robert Reimus » 2012-07-22, 10:59

Solbusem jechałem dwa razy - w Puławach. Coś mnie zaskoczyło w układzie wnętrza (choć nie pamiętam co:P). Poza tym nic nie telepało, nie zgrzytało, nie latało jak w naszych Conecto.

Jako ciekawostkę zamieszczam zdjęcie z jednego z naszych Mercedesów Conecto. Zapewne widzieliście, że wszędzie mają poupychany papier albo szmaty, żeby tak nie piszczały i nie latały plastikowe elementy. No to tutaj mamy combo - wetknięte kawałki gałęzi (po kliknięciu zdjęcie się powiększa)

Kod: Zaznacz cały

https://www.dropbox.com/s/zc3nuv6je6uxtys/Zdjęcie0091.jpg

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: Paweł W » 2012-07-22, 13:23

MZK jak widać jest coraz bardziej pomysłowe w szukaniu oszczędności...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Autobusy - 14szt. krótkich, 10szt. przegubowych

Post autor: spooney » 2012-07-27, 15:01

Obrazek

ODPOWIEDZ