Pytanie 1
dot. pkt. III SIWZ ? Opis przedmiotu zamówienia; pkt 2.1) autobusy przegubowe, Tabela pkt 3.3 - Drzwi oraz pkt 2.2) autobusy jednoczłonowe, Tabela pkt 3.3 ? Drzwi ?? Pierwsze skrzydło drzwi przednich wyposażone w szybę ogrzewaną.?
Czy zamawiający dopuści podwójne szyby w pierwszym skrzydle przednich drzwi autobusów? Rozwiązanie to zostało sprawdzone, jako praktyczne i skuteczne w celu uniknięcia zaparowania. Jednocześnie jest mniej awaryjne od szyb elektrycznie podgrzewanych.
Pytanie 2
dot. pkt. III SIWZ ? Opis przedmiotu zamówienia; 2.1) autobusy przegubowe, Tabela pkt 4 ? Silnik oraz 2.2) autobusy jednoczłonowe; Tabela pkt 4 Silnik ?? Wyposażony w system automatycznego uzupełniania oleju w silniku z elektroniczną pamięcią rejestrującą ilość zużytego oleju wraz z urządzeniem kontrolno-pomiarowym, podgrzewacz rozruchu i podgrzewany filtr paliwa?
Oferowane przez nas autobusy wyposażone są w nowoczesne silniki, w których zamontowany układ paliwowy osiąga ciśnienie 1800 ? 2000 bar. Nawet w autobusach, które są eksploatowane w skrajnych warunkach klimatycznych, dla przykładu w północnej Skandynawii (gdzie temperatury spadają poniżej -350C), nie ma potrzeby stosowania podgrzewaczy rozruchu w celu ułatwienia rozruchu silnika. Czy Zamawiający dopuści powyższe rozwiązanie jako spełnienie wymagań zawartych w SIWZ?
Pytanie 3
dot. pkt III SIWZ ? Opis przedmiotu zamówienia; 2.1) autobusy przegubowe, Tabela pkt 22 oraz 2.2) autobusy jednoczłonowe, Tabela pkt 22 ? emisja zanieczyszczeń i zużycie energii, c) emisja cząstek stałych PT: 0,02g/kWh
Czy zamawiający, w przypadku gdy wartość emisji spalin jest określona do czterech miejsc po przecinku, zastosuje zaokrąglenie zgodnie z obowiązującymi zasadami matematycznymi tj. do dwóch miejsc po przecinku?
Pytanie 4
dot. pkt VI Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz informacja o innych dokumentach składanych wraz z ofertą pkt 3 ppkt 3.2. ?dokumenty potwierdzające poziom emisji związków toksycznych CO2, NOx. PM, NMHC z silników do pojazdów ? wyniki badania ETC (homologacja emisji z silników zgodnie z dyrektywą 2055/55/EWG), jezeli powyższe dane nie są zawarte w Świadectwie homologacji typu pojazdu?.
Czy zamawiający dopuści spełnienie powyższych wymagań, jeżeli dokumenty potwierdzające poziom emisji związków toksycznych CO2, NOx. PM, NMHC z silników do pojazdów ? wyniki badania ETC, są określone na potwierdzenie dyrektywy 2005/55/EWG?.?
Odpowiedzi:
Odp. 1
Zamawiający dopuszcza zastosowanie szyby podwójnej w pierwszym skrzydle pierwszych drzwi autobusów przegubowych i jednoczłonowych.
Odp. 2
Zamawiający nie dopuszcza przedstawionego rozwiązania jako spełnienie wymagań zawartych w SIWZ.
Odp. 3
W opisanym przypadku zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku nie jest działaniem koniecznym by ustalić, która z wartości jest większa.
Odp. 4
Zamawiający poprawia niewłaściwie wskazany numer dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 września 2008 roku na 2005/55/WE.
Jednocześnie Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 uPzp zawiadamia o dokonaniu modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia która polega na:
1. Dział III Opis przedmiotu zamówienia - Tabela 2.1 pkt 22 lit c otrzymuje brzmienie:
?c) emisja cząstek stałych PT: 0,03 g/kWh?.
2. Dział III Opis przedmiotu zamówienia - Tabela 2.2 pkt 22 lit c otrzymuje brzmienie:
?c) emisja cząstek stałych PT: 0,03 g/kWh?.
3. Dział VI ?WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ INFORMACJA O INNYCH DOKUMENTACH SKŁADANYCH WRAZ Z OFERTĄ? pkt 3.2 otrzymuje brzmienie:
?3.2. dokumenty potwierdzające poziom emisji związków toksycznych CO2, NOx, PM, NMHC z silników pojazdów ? wyniki badania ETC (homologacja emisji z silników zgodnie z dyrektywą 2005/55/WE), jeżeli powyższe dane nie są zawarte w Świadectwie homologacji typu pojazdu?.
(...)
http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 7_odp3.pdf