Strona 1 z 3

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-02-21, 10:55
autor: spooney
Póki co na razie wiadomo tyle o przetargu :)
Komunalny przewoźnik na zakupach

Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy przygotowują się do zakupu kilkudziesięciu nowych pojazdów. Wszystkie zgodnie z nowymi standardami komunikacji miejskiej będą wyposażone w klimatyzację oraz bezprzewodowy Internet.

Miejska spółka zakłada zakup co najmniej 27 nowych pojazdów. Pojazdy będą obsługiwać linie, które MZK obsługują na podstawie umowy powierzenia. Wszystkie z zamawianych pojazdów będą miały na całej długości niską podłogę. Zostaną wyposażone w czytelną informację pasażerską i system zapowiedzi głosowych. Tabor ma spełniać oczekiwania osób niepełnosprawnych. Zamawiane autobusy zgodnie z wprowadzonymi standardami będą wyposażone w bezprzewodowy Internet oraz klimatyzację. Nowe autobusy będą też przyjazne dla środowiska. Jednym z warunków, który zostanie zapisany w specyfikacji przetargowej będzie wymóg wyposażenia pojazdów w silniki spełniające nowy standard emisji spalin Euro 6. Poza tym wnętrze pojazdów będzie monitorowane.

- Konsekwentnie realizujemy cel, jaki postawiliśmy sobie w planie transportowym. Komunikacja miejska ma oferować usługi na możliwie wysokim poziomie. Chodzi zarówno o udogodnienia dla osób niepełnosprawnych jak i wysoki komfort podróży. Staramy się jednocześnie utrzymywać ceny biletów na zrównoważanym poziomie. Warto dodać, że w tym roku otrzymamy 12 nowoczesnych tramwajów zakupionych w zakładach PESA – podkreśla prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski.

Jeśli miejski przewoźnik wygra przetarg na obsługę pakietu linii nr 51, 58 i 76 skala zamówienia będzie znacznie większa. Wówczas w grę wchodzić będzie zakup 41 nowoczesnych autobusów.

W ubiegłym roku spółka zamówiła 18 pojazdów marki Solaris Urbino. Ostatnie pojazdy z tej transzy wyjechały na ulice Bydgoszczy z początkiem tego miesiąca. Nowe autobusy zastąpiły najbardziej wysłużone Volvo z lat 1997-98.

http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... ach.aspx#1

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-02-21, 11:50
autor: Kamil3836
spooney pisze: Zostaną wyposażone w czytelną informację pasażerską
Czyli wyświetlacz i drewniane koraliki?

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-02-21, 23:44
autor: spooney
Kamil3836 pisze:drewniane koraliki?
Oj tam ważne że "na wypasie" USB będzie :lol: Będą mieli gdzie podłączyć biletomat za 3 lata :P

Re: [Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-02-22, 00:31
autor: Atako
Kamil3836 pisze:
spooney pisze: Zostaną wyposażone w czytelną informację pasażerską
Czyli wyświetlacz i drewniane koraliki?
Nie, wyświetlacz i koraliki wydrukowane na kartce i wsadzone w coś ala usztywniona folia jak w KDD. :lol:

Ja chcę wyświetlacze!

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-02-22, 00:36
autor: Kuba3569
Atako pisze:wyświetlacz i koraliki wydrukowane na kartce
Może nie na kartce, ale efekt podobny :P Nie potrzeba wyświetlacza :) Ba! "Przydziałowcy" z TWB by się ucieszyli :D
http://phototrans.pl/14,239503,0,Merced ... _3429.html

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-08, 20:52
autor: Marcin_558
Bydgoszcz zamawia 27 autobusów

Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy ogłosiły dzisiaj przetarg na zakup 27 szt. autobusów fabrycznie nowych, zasilanych olejem napędowym, z czego: 4 szt. w wersji przegubowej z rocznika 2015;3 szt. w wersji przegubowej z rocznika 2016;16 szt. jednoczłonowych standardowych z rocznika 2015 oraz 4 szt. jednoczłonowych standardowych z rocznika 2016. Wszystkie mają spełniać aktualnie obawiającą normę emisji spalin i hałasu, czyli Euro 6. Wymagany termin realizacji zamówienia jest dość skomplikowany. I tak pierwsza dostawa obejmująca 2 szt. autobusów przegubowych (rok produkcji 2015) i 2 szt. autobusów jednoczłonowych (rok produkcji 2015) oraz urządzenia diagnostyczne ma planowo zostać zrealizowana w terminie 140 dni od zawarcia umowy lub do 26 sierpnia 2015r. w przypadku, gdy taki termin zostanie zadeklarowany przez wykonawcę. Druga dostawa składająca się z 2 szt. autobusów przegubowych (rok produkcji 2015) ma pojawić się w Bydgoszczy w terminie od 18 listopada do 25 listopada 2015r., trzecia (14 szt. autobusów jednoczłonowych z 2015) od 3 grudnia do 15 grudnia 2015r., a czwarta (3 szt. przegubowców z 2016 r. i 4 szt. „solówek”z 2016 r.) w terminie do 25 stycznia 2016 roku.Najnowsze pojazdy zgodnie z nowymi standardami komunikacji miejskiej w Bydgoszczy wyposażone będą m.in. w klimatyzację całopojazdową oraz bezprzewodowy Internet. Pojazdy będą kursować na liniach, które MZK obsługują na podstawie umowy powierzenia przez miasto. Wszystkie mają mieć niską podłogę, czytelną informację pasażerską, system zapowiedzi głosowych oraz silniki spełniające aktualny standard emisji spalin Euro 6. Poza tym wnętrze pojazdów będzie monitorowane. –„Konsekwentnie realizujemy cel, jaki postawiliśmy sobie w planie zrównoważonego transportu. Komunikacja miejska ma oferować usługi na możliwie wysokim poziomie. Chodzi zarówno o udogodnienia dla osób niepełnosprawnych jak i wysoki komfort podróży.Staramy się jednocześnie utrzymywać ceny biletów na zrównoważanym poziomie. Warto dodać, że w tym roku otrzymamy 12 nowoczesnych tramwajów zakupionych w zakładach PESA”- podkreślił Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. I co ważne - to nie koniec tegorocznych taborowych wzmocnień w mieście nad Brdą. Jeśli MZK wygra przygotowywany przez miasto przetarg na obsługę pakietu linii nr 51, 58 i 76, skala zamówienia będzie większa. Wówczas w grę wchodzić zakup kolejnych aż 41 szt. nowoczesnych autobusów. W tym wypadku oznaczałoby to kompletną modernizację floty MZK, która stałaby się jedną z najnowocześniejszych w skali całego kraju. Aktualnie po Bydgoszczy jeździ 178 autobusów należących do samorządowego przewoźnika. Aż jedna trzecia z nich to wysłużone, kupione na przełomie wieków pojazdy marki Volvo (B10MA, B10BLE i B10L), z których każdy ma już ponad milion kilometrów przebiegu. –„Sukcesywnie wycofujemy stary tabor i zastępujemy go nowym. Pozbyliśmy się już starych Jelczy i niektórych Volvo. Teraz szykujemy się do kolejnych przetargów”–powiedział lokalnej prasie Paweł Czyrny, prezes MZK. Warto też pamiętać, że po wybudowaniu linii tramwajowej do Fordonu w 2015 r., bydgoska firma wycofa około 30 kolejnych starych autobusów, które nie będą już potrzebny do obsługi komunikacyjnych linii na tym kierunku. I w ten sposób z eksploatacji znikną wszystkie najstarsze pojazdy MZK, a pojawią się konstrukcje kilkuletnie, świetnie wyposażone i niskopodłogowe.

Wróćmy do aktualnego zamówienia na 27 pojazdów. O tym kto dostarczy te autobusy dla MZK Bydgoszcz dowiemy się najwcześniej 15 maja br., kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Przewoźnik wybierze najkorzystniejszą ofertę według następujących kryteriów: - najniższa cena z wagą aż 80%, - materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia –waga 16%. Do tego dochodzi pojemność silników z wagą - 2% [rozbitą pomiędzy pojazdy jednoczłonowe (1%) i dwuczłonowe (1%)], liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi (1%) oraz dostawa 4 szt. autobusów do dnia 26.08.2015 r. Pierwszy rzut oka podpowiada, że o wszystkim może zadecydować „technika”, czyli materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia. Po bliższym przyjrzeniu okazuje się jednak, że MZK premiuje tutaj standardowe rozwiązania: autobusy mają mieć konstrukcję ze stali nierdzewnej, aluminium lub ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej. Takie wymagania spełniają prawie wszyscy producenci autobusów obecni na polskim rynku, dlatego o ostatecznego rozstrzygnięciu zadecydują inne czynniki. Ich z kolei warto poszukać w cząstkowych kryteriach takich jak:
-dostępność miejsc z niskiej podłogi (w autobusie przegubowym powyżej 18 takich miejsc mamy za to maks. 0,5 pkt, a w autobusie standardowym –tą samą wartość zyskamy powyżej 10 miejsc)
- termin dostawy 2 szt. autobusów przegubowych i 2 szt. autobusów jednoczłonowych do dnia 26.08.2015 r., za co można otrzymać 1 pkt.
- pojemności silników powyżej 9 l w pojazdach 12-metrowych (1 pkt) i powyżej 10 l w pojazdach przegubowych (1 pkt).

Generalnie największymi faworytami w wyścigu o ten kontrakt wydają się być dwie marki: Solaris i Mercedes-Benz, które w ostatnim wygrywały przetargi ogłaszane przez MZK na nowy tabor. Przedstawione powyżej kryteria dt. terminu dostawy, dostępności siedzeń z niskiej podłogi i pojemności silnika dają więcej szans producentowi z Bolechowa, który pamiętajmy, może zaoferować tutaj Nowe Urbino z rewelacyjnym wskaźnikiem miejsc bez żadnych podestów. Dodatkowo spółka EvoBus Polska będzie musiała uporać się z jeszcze jednym wyzwaniem. MZK wymaga identycznych silników (podobnie zresztą jak i skrzyń biegów oraz osi) w pojazdach jednoczłonowych oraz dwuczłonowych. Już we Wrocławiu niemiecki producent miał z tym problem i ostatecznie nie wystartował w przetargu na dzierżawę ponad 60. autobusów dla MPK. Potem na IAA 2014 Mercedes-Benz pokazał model Citaro G z mniejszym silnikiem OM 936, co rozwiązuje ten problem, ale taka unifikacja możliwa jest tylko w topowym modelu Citaro, a nie w ekonomicznym Conecto LF. Tutaj mamy cały czas dwie jednostki napędowe - OM 936 (Conecto LF) i OM 470 (Conecto LF G). Jak Mercedes-Benz rozwiąże ten problem i czy ponowienie zmierzy się z Solarisem w Bydgoszczy? O tym przekonamy się w połowie maja. Dodajmy tylko na koniec, że w ostatnich trzech „pojedynkach”to Solaris był górą, dostarczając w latach 2012-2015 do MZK łącznie 47 pojazdów (2 szt. Urbino 8,6, 27 Urbino 12 i 18 szt. Urbino 18). Z kolei Mercedes-Benz miał w Bydgoszczy swoje „pięć minut”w latach 2005-2009, kiedy kujawski przewoźnik odebrał aż 85 „gwiazd”(2 szt. Citaro, 9 szt. Conecto LF, 21 szt. Citaro G, 21 szt. Conecto LF G i 32 szt. Conecto G). Teraz Solaris ma szansę zbliżyć się do tego poziomu.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=70357
SIWZ: http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/w ... hp?id=1473
Otwarcie ofert: 15.05.2015 r. godz. 9.00

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-08, 21:20
autor: Atako
Przejrzałem SIWZ, i gdzie do (wulgarne słowa) są tablice w środku na zastąpienie koralików!

Będzie jak zawsze:
Montaż 2 szt. ramek wewnętrznej informacji pasażerskiej dostarczonych przez Zamawiającego wcelu umieszczania informacji, o której mowa w § 7 ust.2 załącznika nr 7 do SIWZ

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-08, 21:28
autor: Kamil3836
Atako pisze:Przejrzałem SIWZ, i gdzie do (wulgarne słowa) są tablice w środku na zastąpienie koralików!
Nie ma i nie będzie. Pan Czyrny stwierdził, że ZDMiKP tego nie wymaga, więc po co zwiększać sobie koszty? Ale na ładowarki są pieniądze...

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-08, 21:34
autor: Darek
Takie nam rośnie pokolenie. Niedługo siedzenia okażą się zbędne, ważne żeby było wifi i ładowarka. Albo jak w Japonii - strzałki i linie na chodnikach, żeby można było iść spokojnie z nosem w telefonie. Życie po za siecią staje się już tylko dodatkiem. Swoją drogą zastanawiam się kto w dzisiejszych czasach, przy tak potężnych pakietach internetowych za grosze, korzysta z publicznych sieci. Strata czasu i zawsze ryzyko szpiegostwa.

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-08, 21:44
autor: Darron
Przejrzałem SIWZ i wynalazłem takie 2 elementy:
Wydzielona kabina w pełni zabudowana na pełnej szerokości autobusu oddzielająca pierwsze skrzydło pierwszych drzwi od przestrzeni pasażerskiej wyposażona w okienko do sprzedaży biletów z półką na pieniądze. Wyjście kierowcy z kabiny musi być zapewnione zarówno od strony przestrzeni pasażerskiej, jak też przez pierwsze skrzydło pierwszych drzwi.
Czyli będzie tak samo jak w Solbusach.

Zapewnienie w każdym autobusie możliwości zamontowania biletomatu mobilnego
Czyli będzie zamontowany stelaż na biletomat??

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-08, 21:58
autor: Marcin_558
Ciepłe guziki:
Przeguby:
Rozmieszczenie przycisków sterujących wewnątrz
autobusu na poręczach pionowych:

I drzwi – 1 szt. po stronie prawej,
II drzwi – 2 szt. po stronie lewej i prawej,
III drzwi – 2 szt. po stronie lewej i prawej,
IV drzwi – 2 szt. po stronie lewej i prawej.
Rozmieszczenie przycisków sterujących na zewnątrz
autobusu na burcie:

przy I drzwiach – 1 szt. po stronie lewej,
przy II drzwiach – 1 szt. po stronie prawej,
przy III drzwiach – 1 szt. po stronie prawej,
przy IV drzwiach – 1 szt. po stronie prawej.
Solo:
Rozmieszczenie przycisków sterujących wewnątrz
autobusu na poręczach pionowych:

I drzwi – 1 szt. po stronie prawej,
II drzwi – 2 szt. po stronie lewej i prawej,
III drzwi – 2 szt. po stronie lewej i prawej.
Rozmieszczenie przycisków sterujących na zewnątrz
autobusu na burcie:

przy I drzwiach – 1 szt. po stronie lewej,
przy II drzwiach – 1 szt. po stronie prawej,
przy III drzwiach – 1 szt. po stronie prawej.

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-08, 22:13
autor: Kamil3836
Darron pisze:Czyli będzie zamontowany stelaż na biletomat??
Tak, na ten za 3 lata.
MZK pisze:przycisków sterujących na zewnątrz
autobusu na burcie:
W normalnych miastach na burcie nie oszczędzają, więc z każdej strony można otworzyć. Niestety Bydgoszcz jak zawsze do tyłu... Zresztą dlaczego po stronie lewej? Większość pasażerów jest praworęczna, więc powinno być z prawej.

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-08, 22:26
autor: Marcin_558
Marcin_558 pisze: przy I drzwiach – 1 szt. po stronie lewej,
przy II drzwiach – 1 szt. po stronie prawej,
przy III drzwiach – 1 szt. po stronie prawej,
przy IV drzwiach – 1 szt. po stronie prawej.
Marcin_558 pisze: przy I drzwiach – 1 szt. po stronie lewej,
przy II drzwiach – 1 szt. po stronie prawej,
przy III drzwiach – 1 szt. po stronie prawej.

Kamil przenieśli przecież przyciski na prawą stronę. Z lewej masz tylko przy pierwszych drzwiach na zewnątrz.

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-09, 10:06
autor: spooney
Marcin_558 pisze:Jeśli MZK wygra przygotowywany przez miasto przetarg na obsługę pakietu linii nr 51, 58 i 76, skala zamówienia będzie większa. Wówczas w grę wchodzić zakup kolejnych aż 41 szt. nowoczesnych autobusów.
Nie znalazłem nigdzie w dokumentach wzmianki o zamówieniu uzupełniającym :P
I nie "kolejnych aż 41szt." tylko do 41szt. czyli 27+14 :)

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-09, 21:30
autor: ikarusiarz
Pomimo, że wspieram polskie produkty, to pragnąłbym Van Hool-a, Volvo, albo Scanie. Solaris jest nudny do bólu.

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-09, 21:33
autor: Darek
Ostatnio jest moda na wspieranie wschodu. Proponuję więc Bogdana albo MAZA. W Lublinie pokochali Ursusa <ironia>. Żadna z w.w. firm nie brała już wieki udziału w naszych przetargach. Więc i teraz pewnie nie weźmie.

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-10, 21:34
autor: landart
a ponadto:
- silnik,
- skrzynia biegów,
- most napędowy,
we wszystkich autobusach przegubowych jednego typu
we wszystkich autobusach jednoczłonowych jednego typu.
To chyba nie oznacza tego:
Marcin_558 pisze:MZK wymaga identycznych silników (podobnie zresztą jak i skrzyń biegów oraz osi) w pojazdach jednoczłonowych oraz dwuczłonowych [...] Tutaj mamy cały czas dwie jednostki napędowe - OM 936 (Conecto LF) i OM 470 (Conecto LF G).
?

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-10, 21:39
autor: Karol
A ja bym zobaczył chętnie Autosana. :)

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-10, 22:06
autor: Marcin_558
landart pisze:To chyba nie oznacza tego:
Marcin_558 napisał:MZK wymaga identycznych silników (podobnie zresztą jak i skrzyń biegów oraz osi) w pojazdach jednoczłonowych oraz dwuczłonowych [...] Tutaj mamy cały czas dwie jednostki napędowe - OM 936 (Conecto LF) i OM 470 (Conecto LF G).?[/
?
Evobus ma inną lepszą możliwość:
Potem na IAA 2014 Mercedes-Benz pokazał model Citaro G z mniejszym silnikiem OM 936, co rozwiązuje ten problem, ale taka unifikacja możliwa jest tylko w topowym modelu Citaro

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-11, 21:25
autor: Hania
Silnik w przegubach taki jak w 12-metrowych? Czy to oby dobry pomysł? Autobusy nie będą mułowate?

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-12, 14:06
autor: Karol
Czemu mułowate? MANy miały 220, pewnie teraz mają z 200 bo silnik się zużywa i jakoś jeżdzą i normalnie się rozpędzają. Tu nie chodzi o moc, bo autobus to nie auto do ścigania się "kto szybszy do setki". Pozatym autobus nie może jechać więcej niż 50, a światła, przystanki, znany nam ITS nie pomaga więc i tak szybko nie ma co jeździć. EOT.

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-13, 21:26
autor: ikarusiarz
Hania pisze:Silnik w przegubach taki jak w 12-metrowych? Czy to oby dobry pomysł? Autobusy nie będą mułowate?
Nie wiem jakie są wymagania, ale można mieć te same silniki, z tymi samymi pojemnościami, ale z różnym osprzętem. Przykład: mamy silnik 10 litrów, ale różne układy wtryskowe,lub inaczej wysterowane, dochodzą inne turbiny (turbodoładowanie).

Przykład z osobówek: Silniki dCi (Dacia, Renault, Nisan) o pojemności 1,5. Ja mam w Dacii 68km, ale inne mają inne wtryski, turbiny i ich moc przekracza grubo 100 km.
Excellence pisze:Czemu mułowate? MANy miały 220, pewnie teraz mają z 200
Może krótkie, bo na pewno nie długie.

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-22, 10:17
autor: Marcin_558

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-04-30, 14:11
autor: spooney

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-05-15, 14:06
autor: spooney
Jedyną ofertę złożył Solaris :)

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-05-15, 15:51
autor: Kubuś
Czy to oznacza, że zobaczymy na anszych ulicach "Nowe Urbino"? :)

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-05-15, 18:20
autor: Karol
Czyli Mercedes jednak nie chciał dać Citaro C2. Cytując jedną z reklam: "No i fajnie".

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-05-16, 00:47
autor: Obserwator
Citaro C2 to za wysoka półka dla Urbino...

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-05-16, 11:50
autor: Kamil3836
Kubuś pisze:Czy to oznacza, że zobaczymy na anszych ulicach "Nowe Urbino"? :)
Nie będzie u nas nowej generacji.

[Przetarg] Autobusy: 27szt. (41szt.)

: 2015-05-20, 14:44
autor: Ignacy