Przetarg: 2 Niskopodłogowe Tramwaje

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-07, 01:30
Lokalizacja: Bydgoszcz / Brhv
Kontakt:

Przetarg: 2 Niskopodłogowe Tramwaje

Post autor: Tomekk » 2007-07-08, 11:59

Rozpoczął się przetarg:
DOSTAWA DWÓCH TRAMWAJÓW CAŁKOWICIE NISKOPODŁOGOWYCH WRAZ ZE SPECJALISTYCZNYM WYPOSAŻENIEM OBSŁUGOWYM ORAZ PAKIETEM NAPRAWCZYM DLA MIEJSKICH ZAKŁADÓW KOMUNIKACYJNYCH SP. Z O. O. W BYDGOSZCZY
Termin składania ofert: 10.08.2007 - 10:00

Zobacz

partisan: roypoczol - ROZPOCZĄŁ :regulamin:
Ostatnio zmieniony 2007-07-08, 12:23 przez Tomekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia

Tomekk
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2007-07-08, 12:22

Kryteria udzielenia zamówienia:
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria
określone poniżej
1. Cena brutto oferty. Waga: 65.
2. Termin wykonania dostaw tramwajów. Waga: 25.
3. Okres gwarancji na przedmiot zamówienia. Waga: 10.

Szacunkowa wartość bez VAT: 14 000 000,00 PLN.

Przedmiotem zamówienia jest: dostawa 2 sztuk nowych tramwajów
całkowicie (100%) niskopodłogowych tego samego typu wraz ze
specjalistycznym wyposażeniem obsługowym oraz pakietem naprawczym ,
na zasadach określonych w specyfikacji.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-08, 13:28

W końcu... :)

Szkoda, że nie dwukierunki, ale nie można mieć wszystkiego.

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tom » 2007-07-08, 13:46

Przy takim koszcie 1 szt. mozna się spodziewac, że następne 2 kupią za jakieś 10 lat. Gdyby nie to, że na te tramwaje to miasto się szarpnie, a nie MZK, to pewnie nie byłoby ich w ogole.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-08, 14:01

Tom pisze:Przy takim koszcie 1 szt. mozna się spodziewac, że następne 2 kupią za jakieś 10 lat.
Tramwaj to nie złomnecto i swoje kosztować musi. A następne będą zapewne przy okazji jakichś inwestycji w sieć...

(te dwa pójdą na trójkę i będą robić za niską podłogę regularnie co 37/8 minut :>)

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-07-09, 02:08

Kiedy do bydgoszczy przyjechały nowe tramwaje? Chyba z 15 lat temu, więc jest się z czego cieszyć, ja natomiast zmodernizował bym 805n do standardu pesy(NM) i przy tym dopracował.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kraw
Posty: 426
Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
Lokalizacja: Fordon-bajka
Kontakt:

Post autor: Kraw » 2007-07-09, 02:11

Krzysztof II pisze:Kiedy do bydgoszczy przyjechały nowe tramwaje? Chyba z 15 lat temu, więc jest się z czego cieszyć, ja natomiast zmodernizował bym 805n do standardu pesy(NM) i przy tym dopracował.
narazie na to nie ma ,,Eci peci'... Unia da więcej to może wpadną na ten pomysł ;P A cieszyć się jest z czego :)
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-09, 02:21

Krzysztof II pisze:Kiedy do bydgoszczy przyjechały nowe tramwaje? Chyba z 15 lat temu
17.
ja natomiast zmodernizował bym 805n do standardu pesy(NM) i przy tym dopracował.
Tu nie ma czego dopracowywać, a robienie 805NM i tym podobnych się kiepsko opłaca. Podłogi nie przeskoczysz.
Na razie doszliśmy do nowego wnętrza, nowej elektryki i trzydrzwiowych doczep przy NG :>

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tom » 2007-07-09, 03:34

Krzysztof II pisze:ja natomiast zmodernizował bym 805n do standardu pesy(NM) i przy tym dopracował.
To tak jakbyś chciał z Hebli robić nowe. Jedyna 805 po modernizacji więcej stoi niż jeździ, a nawet patrząc na przykład autobusów nic po NG nie bedzie na tyle trwałe co nowe. A koszt NG i modernizacji pewnie jest zbliżony do zakupu nówki.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-07-11, 12:51

YY Pesa przegrała w Wa-Wie, a Elbląg ma krótkie :P
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-11, 13:46

Krzysztof II pisze:YY Pesa przegrała w Wa-Wie
Coś ci się przyśniło :>

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-07-12, 18:41

ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tom » 2007-08-07, 01:48

Tjaaaa i niech mi ktoś powie, że w tym przetargu tez nie jest faworyzowana jedna firma... polecem lekturę protestów do tego przetargu. http://www.mzk.bydgoszcz.pl/start.htm zakładka przetargi...
:lol:

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-08-07, 13:32

Tom pisze:Tjaaaa i niech mi ktoś powie, że w tym przetargu tez nie jest faworyzowana jedna firma... polecem lekturę protestów do tego przetargu.
Jest, ale warunki formalne spełniają co najmniej dwie.
A protest jest jeden i to żałosny, kulałem się ze śmiechu czytając jak to niedasię wyprodukować tramwaju w mniej niż 24 miesiące...

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-08-11, 17:34

Wczoraj MZK otworzyło koperty i najkorzystniejszą oferte zaproponowała Pesa. Przetarg na 2 tramwaje został rozpisany ze wzgledu na niepełnosprawnych. Pesa proponuje 14 milinów złotych za oba składy. Pierwszy skład obiecuje dostarczyć w przeciągu 5 miesięcy,a drugi w przecięgu 9 w razie wygranej.




źródło: Express Bydgoski

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-08-11, 20:52

W razie awaryjnosci serwis jest na miejscu :)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tom » 2007-08-11, 20:58

Krzysztof II pisze:W razie awaryjnosci serwis jest na miejscu :)
I co z tego? 362+363 więcej stoi jak jeździ mimo, że modernizowany był w Bydzi. Serwisem i tak pewnie bedzie zajmowała się przeszkolona ekipa MZK na koszt zwycięzcy przetargu (czyt. PESY)

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2007-08-12, 00:08

no to super :) w końcu przejade się w Bydzi niskopodłogowym tramem :lol: :P

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-07, 01:30
Lokalizacja: Bydgoszcz / Brhv
Kontakt:

Post autor: Tomekk » 2007-08-12, 15:17

:gazeta: Dwa niskie tramwaje pojadą w Bydgoszczy
Źródło: Gazeta pomorska
http://pomorska.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /108110340
Pozdrowienia

Tomekk
Obrazek

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tom » 2007-08-12, 15:26

Lubie przetargi, gdzie z góry wiadomo kto wygra :) Echhhh chyba jeszcze przez kilka lat nic nie zmieni sie w tym mieście. Swoją drogą ciesze się, że PESA będzie miała kolejne zamówienia, a moi znajomi tam pracujący kase na piwo :)

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-08-12, 18:25

Te tramwaje kupiła także Łódź i Warszawa, nasze będa wcisnięte w produkcje dla tych miast :P Mają być chyba klimatyzowane?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2007-08-13, 20:36

Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-08-13, 20:40

Pesa wygrała bezapelacyjnie , bo Modertrans nie wyprodukował nigdy tramwaju niskopodłogowego .
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2007-08-13, 20:41

Marcin_3558 pisze:Pesa wygrała bezapelacyjnie
zdaje się że jeszcze nie wygrała.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-08-13, 20:43

partisan pisze:
Marcin_3558 pisze:Pesa wygrała bezapelacyjnie
zdaje się że jeszcze nie wygrała.
Wygrała i tak bo protesty Modertransu bedą odrzucane . Czytałem w jakieś gazecie o tym :P .
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2007-08-13, 23:13

Hah, w specyfikacji przetargu znalazłem taki zapis:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dostarczył co najmniej dwa tramwaje całkowicie niskopodłogowe w wersji oferowanej lub zbliżonej, które uzyskały homologację.
Czyżby panowie z firmy Modertrans nie doczytali? Owszem, mogą odrzucać protesty Modertransu do woli, ale to wcale nie znaczy że pesa wygra;)

A jeżeli już wygrała, to Marcin, pokaż źródło, bo my też chcemy wiedzieć. Owszem w gazetach pisali, ale słowem nie było napisane że pesa już wygrała [wg moich informacji]

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-08-14, 16:00

Za MZK:
Powiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
w trybie przetargu nieograniczonego
Miejskie Zakłady Komunikacyjne Sp. z o.o. informuje, że w wyniku
przeprowadzonego postępowania na DOSTAWY 2 TRAMWAJÓW CAŁKOWICIE
NISKOPODŁOGOWYCH WRAZ ZE SPECJALISTYCZNYM WYPOSAśENIEM
OBSŁUGOWYM ORAZ PAKIETEM NAPRAWCZYM wybrano ofertę firmy:

POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ
SPÓŁKA AKCYJNA HOLDING.
85-082 BYDGOSZCZ
UL. ZYGMUNTA AUGUSTA 11

która w wyniku badania ofert jako jedyna spełniła wymagania określone w SIWZ i
została uznana za najkorzystniejszą.

Zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm) Zamawiający przekazuje
następujące informacje:
złożono dwie oferty:

Oferta 01 POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ
SPÓŁKA AKCYJNA HOLDING.
85-082 BYDGOSZCZ
UL. ZYGMUNTA AUGUSTA 11

Oferta 02 MODERTRANS POZNAŃ SP. Z O.O.
UL. FORTECZNA 2,
61-362 POZNAŃ

Zbiorcze zestawienie ofert wg kryteriów oceny ofert:

Oferta 01:Cena ofertowa brutto 17.080.000,00zł.
Termin wykonania dostaw tramwajów: pierwszy 5 miesięcy od daty podpisania umowy, drugi 9 miesięcy od daty podpisania umowy- licząc od miesiąca jej podpisania,
Okres gwarancji na przedmiot zamówienia: 24 miesiące za wyjątkiem powłoki lakierniczej tramwajów , na którą obowiązuje 96-miesięczny okres gwarancji oraz z wyłączeniem szyb

Oferta 02:Cena ofertowa brutto 21.215.726,80zł.
Termin wykonania dostaw tramwajów: pierwszy 24 miesiące od daty podpisania umowy, drugi 28 miesięcy od daty podpisania umowy- licząc od miesiąca jej podpisania,
Okres gwarancji na przedmiot zamówienia: 24 miesiące za wyjątkiem powłoki lakierniczej tramwajów, na którą obowiązuje 96-miesięczny okres gwarancji oraz z wyłączeniem szyb

Z postępowania Wykluczono Wykonawcę MODERTRANS POZNAŃ SP. Z O.O. UL.
FORTECZNA 2,61-362 POZNAŃ. na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 i art. 26 ust 3 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. nr 19 poz. 177 z późn. zmianami)

Uzasadnienie faktyczne:

Wykonawca nie złoŜył następujących dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, tj.:

1. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia
przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie - dostaw, potwierdzający dostawę co najmniej
dwóch tramwajów całkowicie niskopodłogowych (100%) w wersji oferowanej lub zbliżonej z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców. Wykaz należy sporządzić zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SIWZ.

2. Dokumenty (np. referencje) potwierdzające, że dostawy, o których mowa w Dziale VI pkt 6 zostały wykonane należycie;

Zamawiający nie wezwał Wykonawcy do uzupełnienia wyżej wymienionych dokumentów ,
gdyż mimo uzupełnienia oferta podlega odrzuceniu ( art. 26 ust 3 wyżej cytowanej
ustawy).

Odrzucono z postępowania ofertę firmy MODERTRANS POZNAŃ SP. Z O.O.
UL. FORTECZNA 2, 61-362 POZNAŃ. na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. nr 19 poz. 177 z późn.
zmianami).

Treść oferty nie odpowiada specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Uzasadnienie faktyczne:
1. Termin realizacji zamówienia 28 miesięcy – wymóg ze specyfikacji 18 miesięcy.
2. Sprzęg nad pgs 460mm – wymóg ze specyfikacji 540 mm (ponadto brak adaptera w
wyposażeniu).
3. Dwa silniki na przekształtnik - wymóg ze specyfikacji zał. 3 3.2.4 str. 11 jest jeden silnik na jeden przekształtnik.
4. Brak dźwigu do wkolejania wózka środkowego. Wysokość tramwaju wynosi 3,6m a
dźwig zamawiającego ma wysokość podnoszenia max 3,30m.
5. Dokument nr 2 - brak wymiarów gabarytowych wymaganych w specyfikacji ( wysokość do krawędzi dachu).
6. Brak dokumentu nr 5 i 6 tj. profil poprzeczny i podłużny podłogi wymaganych w
specyfikacji.

Prezes Zarządu
Podpis nieczytelny
inż. Witold Dębicki

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2007-08-14, 17:12

no właśnie, Modertrans nie spełnił wymogów przetargu.
Tak pomyślałem.. jeżeli Modertrans zaproponował że wyprodukuje je w dwa lata, a na chwilę obecną nie ma w dorobku niczego podobnego.. to chyba po prostu chcieli zająć się produkcją niskich tramwajów [albo już się starają]. Niewykluczone że dostalibyśmy jakiś (prawie)-prototypowy model, z którym mogłyby być problemy. Już nawet pomijając fakt tego odległego terminu.

Teraz moi mili możecie gadać ile chcecie że pesa wygrała, bo teraz faktycznie czarno na białym wygrała.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-08-14, 20:06

Firma Modertrans działa chyba w ZNTK Poznan, ta firma z kolei wyprodukowała straszliwei awaryjne i nie jeżdżące szynobusy dla woj wielkopolskiego :)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2007-08-16, 22:22

no nareszcie
niech i zrobią kujawska do góry i dalej

a co słyszałem to ze w bydgoszczy nie mogą jeździć niskopodłogowce ze względu na wąskie tory
ale jednak... ciekawe czy to sie nie przewróci ;D
a mi kiedy będzie więcej nowych pojazdów?

co wiem to właśnie jak zrobią kujawska
a te plany od wielu wielu lat

Zablokowany