Strajk w MZK, 01-04.2007

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Jedna iskra i pójdą na ratusz

Post autor: Marcin_558 » 2007-01-23, 11:32

:gazeta: Jedna iskra i pójdą na ratusz
EXPRESS BYDGOSKI
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-01-23, 20:34

No to robi się ciekawie.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Pismo od Zarządu

Post autor: Dawid Szramke » 2007-01-25, 12:45

Podczas pikiety zorganizowanej przez Międzyzakłądową Organizacje Związkową ZZPKM w dniu 22 stycznia br. przewodniczący Andrzej Arndt wobec części załogi oraz przedstawicieli mediów postawił szereg zarzutów między innymi:
- złe zarządzanie Spółką,które wyraża się m. in podpisaniu niekorzystnych dla Spółki umów przewozowych z ZDM i KP brakiem odnowy taboru autobusowego w ubiegłych latach,które doprowadziło do jego dekapitalizacji.

-niskie wynagrodzenia pracowników,szczególnie kierowców autobusów.Powoduje to ich ucieczke z przedsiębiorstwa i w konsekwencji może doprowadzić do sytuacji,że nie będzie miał kto obsługiwać komunikacje miejską.

Załodze znana jest sytuacja Spółki wynikająca z podjętej uchwały z 2002 roku przez Właściciela spółki (którym jest Prezydent Miasta) za kadencji Pana Prezydenta Romana Jasiakiewicza, a dotycząca spłaty przez Spółke długu miasta Bydgoszczy, tj. kredytu zaciągniętego przez Miasto na zakup w 1997 roku autobusów dla MZK. We wrześniu 2005 roku zakończyliśmy spłatę przekazanych nam zobowiązań,łącznie w wysokości 27mln zł. Przeznaczenie odpisów z amortyzacji na spłatę 1997-2001, w którym to okresie zaukupiono 120 autobusów. Zaraz po spłacie w/w zoobowiązań Zarząd Spółki przystąpił do kontynuowania odnowy taboru. Podjął kolejne uchwały w sprawie 23 autobusów w latach 2005 i 2006 oraz 32 autobusów w roku 2007 o łącznej wartości 59,6 mln zł. Spłata zoobowiązań z tytułu dokonanych zakupów oraz planowanych w 2007roku będzie realizowana do roku 2014 rocznie 6.0- 9.5 mln zł. Będzie ona możliwa pod warunkiem zachowania przychodów z przewozów w latach następnych. Zakupy nowych autobusów dają gwarancje realizacji umów przewozowych przez Spółke oraz zmiejszenia utraty przychodów z powodu zjazdów awaryjnych. Odnowa taboru,obniżenie wieku taboru oraz kosztów jego eksploatacji jest warunkiem przygotowania się przez MZK do przetagu na 29 linii autobusowych,który będzie ogłoszony w 2007 roku na lata 2008-2013.


Załoga oczekuje wzrostu wynagrodzenia od 1 stycznia 2007roku miesięcznie w wyskości 300zł. Przekazano również Zarządowi 14 postulatów.

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2007-01-25, 14:17

"Gospodarz" p. Roman Jasiakiewicz wkopał MZK w długi na całego, które były spłacane aż 8 lat do 2005 roku i tutaj już nic dodać nic ująć z mojej strony...
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-01-25, 16:27

Zarząd Spółki pragnie przedstawić załodze jakie konsekwencje dla Spółki oraz dla załogi powstaną gdyby zrealizowano żadania wzrostu wynagrodzenia od 01.01.07r w wyskości 300zł brutto:

1) Środki na wynagrodzenie osobowe,w stosunku do przyjętych w planie na rok 2007 będą musiały być dodatkowo wyższe o około 3.6mln zł,składki ZUS o 0.7 mln zł, łącznie koszty osobowe wzrosną o 4.3mln zł, a Spółka na całokształcie działalności poniesie strate finansową w wyskości 4.6mln zł

2) Powższa sytuacja spowoduje utrate płynności Spółki. Środki pochodzące z amortyzacji zamiast na odnowe taboru będą musiały być przeznaczone na wynagrodzenia osobowe, a tym samym zainstnieje ryzyko nie wywiązania się z zoobowiązań umownych podjętych przy zakupie taboru autobusowego w latach 2005/06, a dotczących spłaty rat zaciągniętych zobowiązań oraz planowanych zakupów w latach 2007/

3)Wartość zobowiązań z tytułu dokonanego i planowanego zakupu autobusów w wysokości ok 53mln zł. oraz ujemny wynik finansowy na koniec roku w wyskości 4,6 mln zł. będą przeważały wyskość kapitału podstawowego Spółki który wynosi 39.3 mln zł. Jakiekolwiek zakłócenia w realizacji zadań statutowych może doprowadzić do utraty jej płynności finansowej,a docelowo do jej upadłości.

4)Brak zakupu nowych autobusów spowoduje nie wywiązanie się z umów przewozowych i utratę przychodów. W 2006roku z powodu braku sprawnego taboru i braku właściwych autobusów oraz braku obsad kierowców w wyniku wysokiej absencji utracono ponad 1 mln zł. przychodów Spółki.

5)Brak zdolności płatniczej Spółki może uniemożliwić zakupy taboru w roku 2007 i latach następnych w wyniku zaufania do sytuacji finansowej Spółki i nie podpisania umów na kredytowanie zakupu kolejnych autobusów.

6) W 2007 roku jest planowny przez ZDM i KP przetarg na obsługe 29linii autobusowych (obecnia umowa kończy się 31 grudnia 2007r). Zwiększenie kosztów przewozów w komunikacji autobusowej spowoduje zmniejszenie konkurencyjności Spółki na rynku przewozowym. ZDM i KP może podzielić w przetargu zadanie dotyczące przewozów na kilka mniejszych zadań, co spowoduje możliwość pojawienia się na rynku firm konkurencyjnych. Przegranie przetargu przez MZK i utrata (zmiejszenie) przychodów będzie powodowało ograniczenie działalności Spółki.

Zarząd Spółki podejmie wszelkie działania,aby przetarg na obsługe wszystkich 29 linii nie był podzielony na zadania. Istnieje wówczas szansa,że nie pojawi sie konkurencja,która mogła by mieć około 180autobusów do ich obsługi. Jest też przekonany,że realizowana konsekwentnie polityka odnowy taboru autobusowego spowoduje znaczne obniżenie kosztów komunikacji autobusowej,a tym samym zwiększy konkurencyjność naszej Spółki na rynku przewozów pasażerskich. Równocześnie obniżenie kosztów utrzymania i napraw taboru autobusowego powoli skierować większe środki na wynagrodzenia dla załogi.

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ratusz pikiety się nie boi

Post autor: Matiss » 2007-01-26, 17:13

:gazeta: Ratusz pikiety się nie boi
Express Bydgoski

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-01-27, 02:24

Volvo..2785.. pisze:Do 7 lutego nie zostanie przeprowadzona żadna akcja.
SUPER no to jeszcze na ostatni egzamin dojadę, a potem to chyba juz prawie w 100% pewne co będzie. I dobrze, walczcie o swoje :!:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Miasto kierowcom nie doda

Post autor: Marcin_558 » 2007-01-27, 12:59

:gazeta: Miasto kierowcom nie doda
GAZETA POMORSKA
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-01-27, 17:56

Marcin_3558 pisze:Bydgoskie MZK powstały na mocy ustawy, która nakazywała gminom prywatyzację firm komunikacyjnych. Od tej chwili spółki prawa handlowego ze stuprocentowym udziałem gmin zyskały osobowość prawną, ale musiały same troszczyć się o swój los: kupować autobusy i startować w przetargach na obsługę miejskich linii komunikacyjnych.
No tylko widać, że jednak gmina, która jest sporym udziałowcem MZK nie poczuwa się do dofinansowania przedsiębiorstwa.
Ostatnio zmieniony 2007-01-27, 20:50 przez X-ik, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2007-01-27, 20:06

Ciągle w TV słysze, że jakieś pieniądze z UE Polska otrzymuje (kwoty padaja w miliardach), a jak dochodzi do takiej sytuacji jak np. w MZK to nagle wszyscy mówią, że nie ma pieniędzy na takie coś jak podwyżki płac. Wiem, że takie dofinansowania to musiałyby być na KM, no ale tak i tak mnie dziwi, gdzie jest ta kasa?? Moje zdanie jest takie, że kasa zamiast być na coś konkretnego przeznaczana to jest chapana do własnej kieszeni i dlatego w Polsce nigdy nie będzie lepiej.

ps. Post trochę o polityce, wiem, ale sami wiecie jak w Naszej Polsce jest :-| . Mam taką ciekawostkę : W Los Angeles rządzi około 17 osób (tacy nasi posłowie), a w Warszawie około 400 osób, zobaczmy o ile Warszawa jest mniejsza od Los Angeles i o ile lepiej się napewno żyje w Los Angeles niż w Warszawie... trzeba kase przeznaczyć na tych 400 debi**, którzy się ciągle kłócą. Zapewne dostają wynagrodzenia wysokości kilkunastu tysięcy złotych i to za same afery(np. Seksafera, no po prostu ręce opadają), a nie za zrobienie czegoś pożytecznego dla Polski...

Kurde o polityce się rozpisałem, ale to tak samo jak z tym brakiem kasy na podwyżki...
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-01-27, 20:49

Kuba_3569, hmm...a wiesz, jak się przyznaje pieniądze z UE na np. budowę mostu?
Najpierw składasz projekt do (ogólnie mówiąc) organów UE mówiąc, z jakiego programu chcesz skorzystać (np. Fundusz Spójności). Oni sprawdzają, czy Twoja inwestycja się zgadza, czy projekt dobry, czy faktycznie przyczyni się do rozwoju i mówią: "Dobra, damy pieniądze - 75%". I wtedy Ty budujesz ten most, a oni oddają pieniądze dopiero po jego zbudowaniu. Czyli, uogólniając, jeżeli nie jesteś rolnikiem (bo ci jako jedyni dostają od UE pieniądze na konto bezpośrednio), UE Cię dofinansuje owszem, ale najpierw musisz sam to zbudować, a oni później dopiero oddają.

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-01-27, 21:15

elfalcone pisze:UE Cię dofinansuje owszem, ale najpierw musisz sam to zbudować, a oni później dopiero oddają.
No i w tym celu bierze się kredyt, ale druga sprawa to to, że UE nie daje kasy na "ratowanie sytuacji w mieście" i nie ma opcji przeznaczyć takiej kasy bezpośrednio na wynagrodzenia, można by tak jak to zrobiono w Toruniu przeznaczyć kasę na odnowę taboru i infrastruktury a kasa która normalnie byłaby na ten cel z miasta mogłaby trafić na podwyżki.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2007-01-27, 21:19

elfalcone pisze:Oni sprawdzają, czy Twoja inwestycja się zgadza, czy projekt dobry, czy faktycznie przyczyni się do rozwoju i mówią: "Dobra, damy pieniądze - 75%".
Aha, czyli MZK powinno powiadomić UE o wymianie taboru np. Ikarusów na jakieś ekologiczne nowy wozy. UE stwierdziłaby, że taka wymiana przyczynia się do rozwoju KM i do ochrony środowiska dajmy to wtedy oddają około 75% kwoty za jaką MZK kupiłoby te wozy, tak?

ps. to w takim razie jest to duża oszczędność dla MZK, tylko do takich spraw trzeba mieć dobry zarząd spółki, który będzie walczył o takie dofinansowania... i dzięki za wytłumaczenie procesu dofinansowań z UE ;-)
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-01-28, 02:03

Kuba_3569 pisze:tylko do takich spraw trzeba mieć dobry zarząd spółki, który będzie walczył o takie dofinansowania...
Dokładniutko :D
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Kierowcy MZK sami sobie szkodzą

Post autor: Marcin_558 » 2007-01-28, 23:25

:gazeta: Kierowcy MZK sami sobie szkodzą
GAZETA WYBORCZA
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-01-29, 10:42

Jednym z najpoważniejszych błędów MZK było kupienie Jelczy. No i nikt "nie pilnuje" mechaników, bo na razie to oni wszystko robią aby było aby jeździło. Wracając do jelczy, to one też mogą bardzodobrze służyć, tylko chyba ktoś ma w tym interes zeby tak nie było. To jest moje zdanie n/t taboru.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-01-29, 10:56

Niestety w tym artykule jest sporo racji, jak MZK upadnie a bydgoski rynek zdominują prywatni przewoźnicy to kierowcy zapomnieć mogą o jakichkolwiek protestach i związkach zawodowych...
3N Wilczak

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-01-29, 11:38

Artukuł całkiem, całkiem, jest w nim sporo racji, ale autor niestety nie zna ustawy o zamówieniach publicznych.
Weźmy przykład:

ZDMiKP organizuje przetargi na linie autobusowe. MZK na dzień dzisiejszy niech obsługuje 90% przewozów, reszta to For-Bus i PKS. Skoro zaś tak, to ZDMiKP, wg ustawy, musi najpierw rozpatrzyć ofertę MZK, dopiero później zajmuje się ofertami innych - jeżeli określony oferent w momencie rozpisania przetargu wypełnia w 80% dane zamówienie, musi być rozpatrywany jako pierwszy.

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2007-01-29, 15:45

No niestety ten artykuł to prawda, ale w jaki inny sposób można walczyć o podwyżki płać jeżeli rozmowy nie pomagają? 3 lata temu związki zawodowe składały nie pamiętam dokładnie, ale jakieś postulaty w sprawie podwyżek.(podwyżek nie dano) To czy MZK nie mogło już 3 lata temu dać tych około 90 zł podwyżki rocznie? Po tych 3 latach już płace byłyby podwyższone o te 270 zł i pracownicy byliby zadowoleni... ale tak się nie stało. W końcu nadszedł czas, w którym nie wytrzymali i idą na całego. Stwierdzili zapewne, że ile można prosić o podwyzki, a każdy ich olewa. Po pracownikach na pewno widać, że im już obojętnie czy MZK upadnie czy nie. 40 kierowców może się w każdej chwili zwolnić to tak i tak nie będzie miał kto wyjechać na linie.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-01-29, 15:54

Firmy spedycyjne(dla niewiedzacych tam się cieżarówkami jeździ) oferują one keirowcą prace od zaraz za dużo większe pieniądze. Od pon do pt mze nie być Ciebie w domu, ale nie pracujesz w weekandy, no i w święta raczej też nie. W Cięzarówce się kimniesz masz parkingi bary. W miejskim busie tegonie ma, denna przerwa na śniadanie/kolacje trająca cirka 30 min... i zapierdzielasz w kółko 10 godzin... .
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Plan dalszych działań związkowych...

Post autor: Kuba3569 » 2007-02-05, 17:36

Do 7 luty - zawieszenie prostestu - oczekiwanie na odpowiedź Prezydenta Bydgoszczy
8 luty - Powiadomienie załogi o przedstawionych propozycjach, posiedzenie Prezydium naszej organizacji, wypracowanie stanowiska do przedstawionej propozycji
9 luty - spotkanie z Prezydentem Bydgoszczy / organizowane przez drugi związek
12 luty - przy braku zadawalającego stanowiska podjęcie uchwały o wejściu w spór zbiorowy
15 luty - spotkanie z organizacjami związkowymi w sprawie organizacji pikiety z przemarszem pod bydgoski Ratusz
20-21 luty - REFERENDUM W ZAŁODZE O POPARCIE DLA AKCJI STRAJKOWEJ

Dalsze poczynania związakowe będą uzależnione od stopnia wspólnych negocjacji i uzgodnień. Będziemy o dalszych ustaleniach załogę na bieżąco informować.

Poniżej przedstawiamy organizacje, które zadeklarowały poparcie dla żądań naszej załogi:
- Związek Zawodowy Pracowników Komunikacji Miejskiej w RP
- Federacja Związków Zawodowych Prowadzących Pojazdy Kom. Miejskiej
- Integracja Związków Zawodowych Pracowników Kom. Miejskiej w RP
- Wolny Związek Zawodowy ,,Sierpień - 80''
- NSZZ ,,Solidarność - 80''
- Związki Zawodowe Pracowników Komunalnych w Bydgoszczy
- Rada Wojewódzka OPZZ

źródło : Biuletyn Związkowy ZZPKM w Bydgoszczy



Zapowiada się ciekawy miesiąc Luty ^^ :swir:
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-02-06, 20:54

Może jednak Rada Miasta uchwalając podwyżki nie zapomni gdzie naprawde poszukać oszczędności w MZK.od 1 stycznia 1999r wykaz osób uprawnionych do ulg i zwolnien mówi,gdzie je znaleźć. Za darmo jeździć mogą komunikacją posłowie i senatorowie. Nie płacą również radni Rady Miasta Bydgoszcz. Kolejna grupa która nie płaci za podróż są jej pracownicy (1230 osób wtedy) i ich rodziny.

Ten przywilej został zapisany w układzie zbiorowym pracy podczas przekształcenia w spółke MZk jest więc praktycznie nie do ruszenia-tłumaczy Witold Dębicki.

Express skomentował to że tego typu przywileje są z poprzedniej epoki. Nie ma powodu aby podatnicy mieliby finansować podróże jednej grupy zawodowej.

Po tym artykule podjęto decyzje o zabraniu przywileju dla pracowników i ich rodzina z korzystania z biletu wolnej jazdy.

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Stan wrzenia w miejskich firmach

Post autor: Matiss » 2007-02-07, 15:55

:gazeta: Stan wrzenia w miejskich firmach
Express Bydgoski

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Zrzutka na kierowców po 10 groszy

Post autor: Marcin_558 » 2007-02-07, 20:42

:gazeta: Zrzutka na kierowców po 10 groszy
GAZETA WYBORCZA
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2007-02-07, 21:25

Marcin_3558 pisze:Kojder-Szweda odpowiada, że to nie wchodzi w rachubę, a żądania podwyżek cen biletów określiła jako propozycję science fiction.

No to niedługo Pani Kojder-Szweda zobaczy, że pojęcie "jeżdżace autobusy i tramwaje" będzie równe pojęciu "science fiction" :P
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-02-07, 21:32

Zadbany i czysty autobus, też w większości są dość abstrakcyjnym pojęciem... . Z tym strajkiem to nie dokońca wsyzscy chcą strajkować, nie cała załoga jest "ZA". W którymś Expressie było, poszukam artykułu i zeskanuje. :)

P.S ktoś narzekał na Jasiakiewicza, ze kupił volva, a Dombrowicz olał MZK. :) Nie zebym był złośliwy.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-02-07, 21:37

Można się było tego spodziewać. Najprawdopodobniej jak autobusy nie pojeżdżą z dzień dwa to pieniążki znajdą się od razu. :lol:

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-02-07, 22:39

VolvoB10B_2690 pisze:Można się było tego spodziewać. Najprawdopodobniej jak autobusy nie pojeżdżą z dzień dwa to pieniążki znajdą się od razu. :lol:
...dla Mobilisa :P

Niech się ugryzą z takim pomysłem. I z renegocjowaniem umowy też. Trzeba było nie stosować dumpingu przy przetargach.

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2007-02-07, 22:55

ZDMiKP nie bedzie sie cackać z mzk. Jeśli nie wyjadą autobusy i tramwaje to założe się że zaczną szukać innej firmy...(no np. Mobilis ) który napewno skorzysta :)

Awatar użytkownika
ikarusjelcz
Posty: 84
Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
Lokalizacja: Użytkownik

Post autor: ikarusjelcz » 2007-02-07, 23:59

Matik_2785 pisze:ZDMiKP nie bedzie sie cackać z mzk. Jeśli nie wyjadą autobusy i tramwaje to założe się że zaczną szukać innej firmy...(no np. Mobilis ) który napewno skorzysta :)
ano, mobilis kupi jakies tam stare tramwaje i wybuduje wlasna zajezdnie ;P

Zablokowany