Strajk w MZK, 01-04.2007
Moderator: spooney
Według mnie dobrze, najwyżej MZK zapłaci największa cenę czyli upadek... Ile można pracować za dosłowne grosze?? Oczywiście bardzo dziękujemy panu Jasiakiewiczowi dobremu "GOSPODARZOWI", przez którego MZK boryka się z takimi, a nie innymi problemami jak deficyt w budżecie. Miasto zostawiło MZK z pokryciem kredytu za Volva nie wybacze mu tego.... "GOSPODARZOWI" :-x :-x :-x :-x :-x I od tej pory zaczęło się obcinanie z pensji, koniec premii, trzynastek itd. Z jakiej racji kierownictwo dostaje taką kase, a Ci dzięki którym ta firma może istnieć czyli kierowcy, motorniczowie, mechanicy dostają najmniej??? Coś tu jest nie tak chyba.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Jeżeli chodzi o tak zwane "trzy złote podwyżki" to nie była podwyżka z tego co sie dowiedziałem. Było to wyrównanie które musi być zrobione chyba co jakiś czas. My postawiliśmy sie Łukaszowi B i forum tamte upadło. Ciekawe czy będzie podobnie z MZK. Wiem że to głupi przykład ale można do tego porównać to.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Tylko u nas kierowcom tak kiepsko płacą
EXPRESS BYDGOSKITylko u nas kierowcom tak kiepsko płacą
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Kto smaruje, ten jedzie
EXPRESS BYDGOSKIKOMENTARZ : Kto smaruje, ten jedzie
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
ośmiu w tym związku zawodowym, nie wiadomo ilu przeciwko było w solidarności, poza tym przeliczono jak na razie 80% - tak wynika z artykułów. A od takich spekulacji na jakie linie wyjadą te wozy proszę się powstrzymać, zaraz ktoś napisze ze 4 wyjadą na 56 inny że na 93 albo 59 i znowu będzie kilkadziesiąt postów bez jakiejkolwiek wartości.Czekolada_2451 pisze:osiem było przeciwko protestowi-
No to osmiu wyjedzie wrazie czego :D :D :D 4 na 94 i 4 na 69 :D
Na forum GW wypowiadają się kierowcy, ich zdaniem tak naprawdę nie jest ważne to czy mzk upadnie czy nie, jak upadnie lub sami odejdą to z pocałowaniem ręki otrzymają pracę u innych przewoźników którzy przejmą linie bydgoskie lub znajdą tą pracę w innych miastach czy za granicą, szczególnie doświadczeni kierowcy.. Niedawno upadł PKM Bytom - wszyscy kierowcy w przeciągu miesiąca dostali pracę u innych przewoźników, zdarzają się nawet takie przypadki że na liniach które wcześniej obsługiwał PKM Bytom jeździ nowy przewoźnik, za to wozem wykupionym z upadłej firmy i tymi samymi kierowcami... Cóż, przyroda nie znosi próżni a w tej chwili kierowcy są bardzo poszukiwani - dobra wiadomość dla mnie między innymi :mrgreen:
3N Wilczak
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Kierowcy MZK chcą ostro protestować
GAZETA WYBORCZAKierowcy MZK chcą ostro protestować
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Kto smaruje, ten jedzie
p. Jarosław Reszka to ma jakąś ambicję wygadywania możliwie największych głupot dotyczących transportu zbiorowego, czy co? O kolei też się ostatnio tak uczenie wypowiadał.Wtedy wyjdzie na jaw, czy MZK są źle zarządzane, czy może nie sposób jest dobrze kierować firmą przy takiej cenie biletów i takiej liczbie ulg na przejazd, jakie obecnie obowiązują. Małe porównanie. W Toruniu, który ma chyba dobrą władzę samorządową (świadczą o tym ostatnie wybory, wygrane w cuglach przez dotychczasowego prezydenta Michała Zaleskiego), bilet jednorazowy właśnie drożeje i od 1 lutego kosztować będzie 2,10 zł. Czyli tylko o 10 groszy mniej niż w Bydgoszczy, która jest dwa razy większym miastem i mniej zwartym w swych granicach niż Toruń. Można zatem przypuszczać, że autobusy w Bydgoszczy średnio pokonują dłuższe trasy, a zatem i więcej spalają paliwa oraz szybciej się zużywają. Teoretycznie więc bilet w Bydgoszczy powinien być wyraźnie droższy niż w Toruniu. I jeśli nie jest, choć powinien, to już źle świadczy nie o szefach MZK, lecz o prezydencie, który powinien o taką podwyżkę wystąpić, i o radnych, bez których zgody bilety zdrożeć nie mogą.
Ja też popieram strajk i uważam, że należą się im podwyżki i to takie o jakie walczą i trudno jeśli przyjdzie mi czekać godzinę na autobus albo iść z tego zadupia (czytaj: PRzemysłowa UKW) piechotą to będę szedł, ale Panowie kierowcy i motorniczowie jeśli to czytacie to proszę zróbicie to po SESJI :D
Popieram, dokładnie tak będzie, bo niby jaka firma znajdzie tylu kierowców na raz, a poza tym jeśli MZK upadnie to napewno nowe firmy bedą miały ułatwiony start poprzez chociażby ułatwienie im zdobycia kocesji, kredyty z miasta, unii itp.mc_pele pisze:nie jest ważne to czy mzk upadnie czy nie, jak upadnie lub sami odejdą to z pocałowaniem ręki otrzymają pracę u innych przewoźników którzy przejmą linie bydgoskie
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
napisałem że się obiawiam najgorszego ale ja także popieram ten strajk i wszystkich pracowników.Za tą ciężką prace którą wykonują należą im sie podwyżki. A jeśli zarząd nie spełni ich wymagań to niech zrobią to co uważają za konieczne czyli straj generalny... A skoro Pan prezes twierdzi że nie ma pieniędzy na podwyżki to może niech zmienjszy SWOJĄ pensje oraz całemu zarządowi... Gwarantuje że wtedy pieniędzy nie zabraknie :roll:
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
I bardzo dobrze. Niech protestują i walczą o swoje. Więszkość z nich jeździ od 8 do 10 godzin dziennie za marne tysiac pare złotych. W Gdyni np zarabiają o tysiąć więcej a Gdynia jest chyba mniejsza od Bydgoszczy. Oglądałem wypowiedź pana Dębickiego w Zbliżeniach i to jego mówienie że nie ma skąd wziąc pieniądzy było dla mnie śmieszne. 300zł to nie jest wielka suma o jaką proszą kierowcy. Jestem pewny że jak by chcieli to by pieniądze się znalazły. Zobaczymy co będzie po rozmowach z pracowników z prezesem MZK. Jestem prawie pewnien że i tak dojdzie do ostrzejszego strajku bo pan Dębicki nie odpuści. Czyli do szkoły pójdziemy na piechote : :mrgreen:
Tylko wiecie co jest nie fair...??? Dlaczego Związek Zawodowy OPZZ (Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych) jest na cały zakład, a nie tylko Związek kierowców i motorniczych... :-/ Jeżeli kierowcom i motorniczym uda się coś wywalczyć to podwyżki dostaną : kierowcy, motorniczowie, mechanicy, panie księgowe, kierownicy... czyli na tym korzystają Ci, którzy tak i tak sami nic nie mogą zrobić. Wiadomo, że jak kierowcy zrobią strajk to jest paraliż, bo nie wyjadą wozy. No, a takie panie księgowe??? Jaki one moga strajk zrobić ??? Nie wydrukują kilku papierów albo odłączą ksero od prądu?? Śmiechu warte.. Kierowcy powinni najwięcej zarabiać, bo :
1. Gdyby nie oni to Spółka MZK w ogóle nie miałaby po co powstawać i się rozwijać
2. Kierowca jest to chyba najbardziej odpowiedzialne stanowisko w MZK. (a zarabiają jak zarabiają)
Skoro pan W. Dębicki mówi, że nie ma pięniędzy to może czas tak zarządzać spółką, żeby się one znalazły... chociażby UE.
1. Gdyby nie oni to Spółka MZK w ogóle nie miałaby po co powstawać i się rozwijać
2. Kierowca jest to chyba najbardziej odpowiedzialne stanowisko w MZK. (a zarabiają jak zarabiają)
Skoro pan W. Dębicki mówi, że nie ma pięniędzy to może czas tak zarządzać spółką, żeby się one znalazły... chociażby UE.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
300 zł to jest żadna suma, ale 300 x ilość kierowców, mechaników i motorniczych co miesiąc to są ogromne pieniądze.Getinbank_2690 pisze:300zł to nie jest wielka suma o jaką proszą kierowcy.
nie byłbym taki pewny, pieniądze z nieba nie spadają. Pewnie że spółka może być źle zarządzana i gdyby wprowadzić radykalne reformy to pieniądze mogłyby się znaleźć, na to jednak potrzeba czasu. Potrzeba zmiany toku myślenia zarządu no i chyba samego sposobu zarządzania - nie jestem pewny czy potrzeba tam aż tylu ludzi, może dlatego w Forbusie tak szybko wymienia się tabor na nowy gdyż w tej firmie nie ma aż tylu kierowników, zarządów itd itp :-PGetinbank_2690 pisze:Jestem pewny że jak by chcieli to by pieniądze się znalazły.
Tramwaje Śląskie zreformowały się w odpowiedni sposób - zamiast pięciu zajezdni i pięciu zarządów zostawili 4 zajezdnie i 3 zarządy, nikt z motorniczych i mechaników nie stracił pracy, ze zlikwidowanej zajezdni Chorzów Batory ( zostały tam tylko warsztaty naprawcze ) motorowych wraz z wozami przeniesiono po prostu do innych zajezdni, głównie do Katowic.
3N Wilczak
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja się znowu narażę, ale ciężko przeraża mnie takie myślenie. Niby młodzież, a mentalność rodem z głębokiego PRL.Kuba_3569 pisze: Jeżeli kierowcom i motorniczym uda się coś wywalczyć to podwyżki dostaną : kierowcy, motorniczowie, mechanicy, panie księgowe, kierownicy... czyli na tym korzystają Ci, którzy tak i tak sami nic nie mogą zrobić. Wiadomo, że jak kierowcy zrobią strajk to jest paraliż, bo nie wyjadą wozy. No, a takie panie księgowe??? Jaki one moga strajk zrobić ??? Nie wydrukują kilku papierów albo odłączą ksero od prądu?? Śmiechu warte.. Kierowcy powinni najwięcej zarabiać, bo :
1. Gdyby nie oni to Spółka MZK w ogóle nie miałaby po co powstawać i się rozwijać
Firma nie jest w stanie funkcjonować bez księgowości, kadr czy działu zakupów w takim samym stopniu jak bez kierowców czy mechaników. Praca księgowej jest równie ważna jak praca kierowcy, mimo oczywistych różnic.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Miasto zaleje fala protestów?
EXPRESS BYDGOSKIMiasto zaleje fala protestów?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Tak to prawda, że bez tych wszystkich stanowisk MZK nie mogłoby istnieć, ale prawda jest też taka, że przez 3/4 czasu swojej pracy panie księgowe piją kawkę w wygodnych siedzeniach, a kierowcy jeżdżą czasem 4h na okrągło w godzinach szczytowych. Najbardziej by mnie zszokowało jakbym się dowiedział, że panie księgowe zarabiają więcej od kierowców... lepiej, żebym się nie dowiedział...Tarhim pisze:Praca księgowej jest równie ważna jak praca kierowcy, mimo oczywistych różnic.
Wg mnie panie księgowe, a kierowcy to nie ma porównania, to już z góry wiadomo, że kierowca zdecydowanie więcej "tyra" w robocie.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Bartku wierzysz że tam jest wszystko fair?????????? Bo ja nie. Napewno nie jest wszystko czysto robione. Kierowce o bylo pozbawiają premii. Albo przyjechał spóźniony albo za szybko. Pracuje 1200 pracowników z tego co usłyszałem w Zbliżeniach. Jestem pewny że jakby prezes chciał to by znalazł pieniądze. Np remont pałacyka w Ostromecku. Pieniądze szły z pensji kierowców z czego co się orientuje.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Idąc tym śladem dalej kierowca siedzi sobie wygodnie w kabinie a taka sprzątaczka to musi zasuwać od wozu do wozu po placu. Nie dochodźmy do absurdów.Kuba_3569 pisze:Tak to prawda, że bez tych wszystkich stanowisk MZK nie mogłoby istnieć, ale prawda jest też taka, że przez 3/4 czasu swojej pracy panie księgowe piją kawkę w wygodnych siedzeniach, a kierowcy jeżdżą czasem 4h na okrągło w godzinach szczytowych.Tarhim pisze:Praca księgowej jest równie ważna jak praca kierowcy, mimo oczywistych różnic.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Tarhim pisze:Idąc tym śladem dalej kierowca siedzi sobie wygodnie w kabinie a taka sprzątaczka to musi zasuwać od wozu do wozu po placu. Nie dochodźmy do absurdów.
Wg mnie absurd to równość kierowca=sprzątaczce lub kierowca=księgowej... jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby ktoś latał po zajezdni z wiaderkiem i szmatkami i czyścił autobusy... Jakby tak było to chyba byłyby czyste wozy czyż nie? To czy wóz będzie czysty zależy znowu od kogo?? od kierowcy... Kierowca ma duuużżżoo obowiązków, ale mało praw i jest jak zwykle najbardziej gnębiony, bo lekka pomyłka lub przewinienie i już dywanik u kierownictwa... a jak taka pani sprzątkaczka nie domyje okna czy czegoś tam to nic się nie stanie... Kierowca siedzi wygodnie w kabinie.... takiego komentarza się nie spodziewałem, jeżeli każdy będzie myślał, że to taka łatwa i przyjemna praca, w której się tylko siedzi to proszę się przyjąć pojeździć z rok lub dwa i po tym czasie napisać kolejnego posta o siedzeniu w kabinie... :mrgreen:
Proszę nie myśleć, że się kłócimy czy coś, tylko wymiana argumentów ;-)
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Kuba masz wiele racji. Popatrzmy na wozy "bezpańskie". Kierowcy co nie mają już swoich wozów np volvo które przeszły z 69 na inne linie nie są zadbane. Kierowcy jednak niektórzy niewielkie sprzątnie zrobią ale to nie to co robi właściciel. Wiem ze księgowość to też praca itd w biurach w MZK ale nie ma porównania do pracy kierowców lub mechaników. Ci ludzie zapierniczają 10 razy więcej niż ci w biurach.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprzątaczka może sobie być płci męskiej. Tak mi się nasunęło bo właśnie był przetarg na mycie ogłoszony i tam jest mowa o myciu na placu (i firma sprzątająca pewnie nie będzie mieć związków zawodowych, he, he).Kuba_3569 pisze:
Wg mnie absurd to równość kierowca=sprzątaczce lub kierowca=księgowej... jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby ktoś latał po zajezdni z wiaderkiem i szmatkami i czyścił autobusy... Jakby tak było to chyba byłyby czyste wozy czyż nie? To czy wóz będzie czysty zależy znowu od kogo?? od kierowcy...
To był przykład głupiego argumentu przecież.Kierowca siedzi wygodnie w kabinie.... takiego komentarza się nie spodziewałem, jeżeli każdy będzie myślał, że to taka łatwa i przyjemna praca, w której się tylko siedzi to proszę się przyjąć pojeździć z rok lub dwa i po tym czasie napisać kolejnego posta o siedzeniu w kabinie... :mrgreen:
Ogólnie rzecz biorąc księgowa nie ma pasażerów za plecami i wariatów na ulicacj dookoła, kierowca nie musi co chwilę uaktualniać znajomości prawa skarbowego, elektryk nie musi negocjować z ZDMiKP i spotykać się z prezydentem miasta i tak dalej i tym podobnie. Pisanie że ktoś z definicji pracuje jak wół a kto inny 3/4 czasu pije kawę, siedzi w kabinie czy obija się po kanale jest po prostu zwyczajnie pozbawione sensu i przeciwko temu protestuję.