Kontrolerzy biletów
Moderator: spooney
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Wina leży po obu stronach. Ludzie przesadzają z zachowaniem w czasie kontroli. Ale kontrolerzy też nie są bez winy. Niektórzy panowie są agresywni nie mając cierpliwości a tacy nie nadają się do tej pracy. Do tej pracy trzeba mieć cierpliwość. Ale wywożenie ludzi może okazać się prawdą. To wszystko zależy od kanara. Zależy od charakteru człowieka.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
A jeszcze często byłem świadkiem takiej sytuacji, że jeśli pasażer jest spokojny i bez problemu daje dokument i chce wysiąść np. przy Łużyckiej i pyta się kontrolera czy się zgadza to oni też problemu nie robią. Jak napisał Dawid wszystko zależy od człowieka.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Moim zdaniem ta nagonka na kanarów po prostu oddaje polską mentalność spaczoną poprzez ciężki okres PRL. "Mnie się należy" "Publiczne czyli niczyje". Okradasz państwo- jesteś gość, wydymasz fiskusa- jesteś jeszcze lepszy. Jeździsz na gapę, jesteś cwaniak i masz poważanie wśród znajomych. Póki nie zmieni się mentalność i media nie będą piętnować jazdy na gapę jako kradzieży- nic się nie zmieni. Jak mówi Pan Lech Wałęsa, musi wymrzeć jedno pokolenie aby w Polsce było lepiej. Pokolenia spaczone życiem w "komunie".
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Podobny artykuł w Expressie Bydgoskim >> http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790Siuda jest zadowolony. A bydgoszczanie kontrolerów mają dość
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /926113768
Zacytuję tylko dwa zdania:
AmenZdaniem dyrektora zarządu dróg to nieuczciwi pasażerowie muszą się obawiać.
A największe larum podnoszą osoby, które jeżdżą bez biletów.
Ostatnio zmieniony 2010-03-25, 13:41 przez spooney, łącznie zmieniany 2 razy.
A jeszcze w jednym z niedawnych wywiadów p. Siuda twierdził, że potrzeba 700 etatów, a teraz nagle mówi o 60, on chyba w ogóle nie wie co mówi Co do przetrzymania to Michał już napisał ile to trwa.
/p: jesteście na "Ty"? Pan Siuda:>
/p: jesteście na "Ty"? Pan Siuda:>
Ostatnio zmieniony 2010-03-25, 13:05 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Dziś do 71 przy Lelewela w kierunku Niklowej wsiadło kilku kontrolerów. Cała kontrola przebiegała w miarę spokojnie do momentu gdy podeszli do gapowiczki, która nie miała biletu i nie chciała okazać dowodu tożsamości. Zachowywała się bardzo agresywnie w stosunku do kontrolerów i przy Dworcu czekał już na nią patrol policji . Ciekawe czy niedługo w gazecie zobaczymy opowieść o kobiecie rzekomo skrzywdzonej przez kontrolerów, którzy nie dali jej wysiąść tylko celowo wzięli wywieźli ją na Dworzec, gdzie przecież kręci się pełno meneli
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
spooney pisze:Kontrolerzy przetrzymują pasażerów jadących na gapę w pojeździe. - Robią to bezprawnie - mówił radny Tomasz Rega. - To niezgodne z konstytucją!
Siuda jest nieugięty: - Formalności będą nadal załatwiane w pojeździe. Tego nie zmienimy, bo "gapowicz? może uciec.
Taka prawda. Ale jest Konstytucja i "prawo" ZDMiKP. Co ważniejsze?Wikipedia pisze:Kontroler nie ma uprawnień do podejmowania innych działań mających na celu ustalenie tożsamości podróżnego, w szczególności nie może uniemożliwić pasażerowi opuszczenia pojazdu. W tym zakresie wypowiedział się również NSA w Warszawie w wyroku z dnia 19 stycznia 2005 r., sygn. akt OSK 790/04, stwierdzając, iż: ˝Postanowienie regulaminu przewozu osób i bagażu upoważniające kontrolera do udaremnienia próby opuszczenia pojazdu pasażerowi, który to kontroler nie jest ani funkcjonariuszem Policji, ani innym organem porządkowym, mającym ustawowe prawo do zatrzymania podróżnego, narusza art. 41 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz art. 33a Prawa przewozowego".
A do informacji zawartych w wikipedii podchodziłbym ostrożnie. To jakbym coś ukradł w sklepie i zatrzymano by mnie w nim i miałbym pretensje, że zatrzymali mnie w sklepie.ZDMiKP pisze:9. Spisywanie danych osobowych pasażera powinno odbywać się wyłącznie w pojeździe.
10. Podczas dokonywania przez kontrolera czynności związanych z wypisywaniem protokołu z kontroli biletów, pasażer obowiązany jest oczekiwać w pojeździe do czasu zakończenia tych czynności.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Co do informacji masz źródła m.in Konstytucja i Prawo Przewozowe które można łatwo sprawdzić gdzie jest napisane "identyko" więc wiesz (wiadomo Wikipedia może super sprawa lecz niestety nie zawsze)A do informacji zawartych w wikipedii podchodziłbym ostrożnie.
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 11:00 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
I znów wracamy do punktu wyjścia. Ustawodawca chciał pewnie dobrze , tylko nie przewidział że pasażer może być oporny ws. do kanara. A swoją drogą to ciekawy jestem jak rozwiązano to na PKP.
Inna sprawa że wchodząc do PKS-u czy busa każdy wyciąga kasę i nie szumi.
@ Korpi: nie zawiodłeś moich oczekiwań- rozumiem że zakup biletu to "duuuży" problem i wydatek.
Inna sprawa że wchodząc do PKS-u czy busa każdy wyciąga kasę i nie szumi.
@ Korpi: nie zawiodłeś moich oczekiwań- rozumiem że zakup biletu to "duuuży" problem i wydatek.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 2009-09-24, 10:56
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Moim zdaniem w każdym autobusie powinny być osoby przy drzwiach sprzedające bilety i sprawdząjace. A kto by nie miał, nie wsiadłby do autobusu. Dość długo sprawdzało się to w 92 dlatego dziwię się, że z tego zrezygnowano.
/p: hmm... (2)
/s: ale Ci się kąsek trafil...
/p: hmm... (2)
/s: ale Ci się kąsek trafil...
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 11:05 przez michal-bydg, łącznie zmieniany 2 razy.
Hmm w miejskich wiecznie zatłoczonych i spóźnialskich nie jest to za dobrym pomysłem. Ja np. nie wyobrażam sobie jak mogłoby to funkcjonować np. na 79 czy 69, gdzie zawsze jeździ dużo ludzi. A największe larum podnoszą zawsze ci co jeżdżą bez biletu. Już ktoś tu napisał, że system jest źle skonstruowany u podstaw, nie będę tu tego powtarzał, w każdej branży znajdą się czarne owce i takich powinno się tępić. Niewielu jest ludzi, którzy za tak niskie zarobki chcą się podjąć tej pracy dlatego Renoma przyjmie z pocałowaniem każdego, tak samo każda nowa firma kontrolująca bilety przyjmie starych ex. renomowiczów do pracy. Mnie nigdy nie spotkało by kontrolerzy używali siły fizycznej jeśli nie musieli. Wczoraj pani robiła ewidentny dym, więc kontrolerzy zawiadomili policję, by ją na Dworcu wzięli. Jakby była spokojna to obyłoby się bez niej.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Kasa, kasa i jeszcze raz kasa. Konduktorzy na 92 i nocnych byli kiepsko opłacani( jak wszyscy zatrudnieni w ZRP). Powstali aby pewien radny zbił kapitał polityczny a później okazali się problemem-nikt nie wiedział co z nimi zrobić. Po 2-3 latach zaczęło brakować ludzi i problem sam się rozwiązał.michal-bydg pisze:Moim zdaniem w każdym autobusie powinny być osoby przy drzwiach sprzedające bilety i sprawdząjace. A kto by nie miał, nie wsiadłby do autobusu. Dość długo sprawdzało się to w 92 dlatego dziwię się, że z tego zrezygnowano.
/p: hmm... (2)
A może powiesz, co ona powiedziała, bo najlepiej jest obrzucić błotem jedną stronę... Osobiście stoję i będę stał po stronie kontrolerów biletów.Agata493 pisze:Ostatnio w 52 też do jakiejś dziewczyny "Cicho gówniaro" i wywiózł ją pewnie do Podkowy...a ona prawie płakała, ale co tam pomyśleli kontrolerzy: wywieziemy ją, ona nam nie podskoczy bo to nie dres. Osobiście cieszy mnie każdy przypadek gdy kontroler po prostu dostaje po mordzie po pracy, brawo, zasłużyli sobie. Nie popieram jazdy na gapę ale kanary przeginają.
Tak samo jak inne narody np. pasażer.Agata493 pisze:Kanary to naród cwany i przebiegły
/s: usunięty fragment nie na temat
Ostatnio zmieniony 2010-05-28, 15:35 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 2 razy.
A może ona najpierw siała ferment i gdy usłyszała, że kanary jej nie podarują i ile zabuli za mandat to zaczęła płakać by wziąć ich na litość? Jeśli nakryli ją gdzieś na trasie 52 a wylądowała w Podkowie to trochę daje do myślenia. Najpierw niech pasażerowie zaczną kasować bilety a dopiero potem jęczą na kontrolerów.Agata493 pisze:Ostatnio w 52 też do jakiejś dziewczyny "Cicho gówniaro" i wywiózł ją pewnie do Podkowy...a ona prawie płakała, ale co tam pomyśleli kontrolerzy: wywieziemy ją, ona nam nie podskoczy bo to nie dres
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Druga sprawa że kontrolerzy (kanar to zwrot o konotacji pogardliwej więc można być do sądu podanym przez osobę tak nazwaną) faktycznie nie podchodzą do dresiarzy itp. Ale za taką pensję to wcale się im nie dziwię. Powinni chodzić ochroniarze podobnie jak ma to miejsce w Warszawie. Na początku to będzie spory wydatek, ale zyski z windykacji będą później spore.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Może i dobry jest to pomysł, ale w naszej Bydgoszczy to pewnie najszybciej wprowadzili by to za ~30 lat... Ponieważ, zawsze coś może nie pasować.Darek pisze:Powinni chodzić ochroniarze podobnie jak ma to miejsce w Warszawie. Na początku to będzie spory wydatek, ale zyski z windykacji będą później spore.