Jak rozwiązywać problemy mobilności w mieście?

Miejsce na pozostałe tematy związane z transportem publicznym

Moderator: spooney

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Jak rozwiązywać problemy mobilności w mieście?

Post autor: Robert Reimus » 2009-07-25, 17:51

Obecnie jednym z największych problemów mieszkańców dużych miast są trudności z codziennym przemieszczaniem się. Dzień u dnia bardzo wiele osób poświęca dużo czasu na dojazdy do pracy, szkół, czy wreszcie do instytucji kulturalnych i miejsc wypoczynku. W tych codziennych podróżach mieszkańcy bardzo często wykorzystują własne samochody. Wraz ze stale rosnącą ich liczbą na drogach wzrasta zatłoczenie, zanieczyszczenie powietrza, hałas a spada prędkość i komfort podróży. Realizując część postulatów można poszerzać główne drogi, ale nie można tego zrobić wszędzie i niemożliwym jest poszerzanie drogi w nieskończoność. Niestety takie zabiegi przynoszą tylko teoretyczne korzyści, ponieważ nadal wzrasta zanieczyszczenie powietrza, hałas a centra miast przestają być miejscem przyjaznym do mieszkania i przebywania.

Jak w związku z tym rozwiązywać problemy mobilności w mieście?

micha

Post autor: micha » 2009-07-29, 11:47

W swoim czasie w "Metrze" była taka akcja. Jednym z postulatów było wybudowanie parkingów (w naszym przypadku np. w ok. ul. Wyścigowej) - bilet parkingowy uprawniałby do przejazdu komunikacją miejską do centrum. W niektórych miastach (nie jestem pewny gdzie) do centrum dojechać można tylko komunikacją miejską. No i wreszcie wielka akcja promująca komunikację miejską (dzień pasażera a'la "Miś" Barei - hi hi).
Ostatnio zmieniony 2009-07-29, 15:03 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zbylut
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
Lokalizacja: 4don

Post autor: zbylut » 2009-07-30, 12:29

W ostatni piątek na remontowanym odcinku Mostu Pomorskiego były otwarte wszystkie pasy w obu kierunkach przy wyłączonej sygnalizacji. Mimo zagęszczenia ruchu w szczycie (jak na wakacyjne warunki) czas przejazdu z Bałtyckiej na Toruńskie wynosił 2 min. Żadna linia nie miała opóźnień (wnioskuję to ze spokojnej jazdy A i T po pokonaniu remontowanych odcinków). Warto by zaproponować zdmikp, żeby po zakończeniu prac, pozostawić wyłączoną sygnalizację i przeprowadzić pomiar. Wyniki pewnie by wykazały znaczące zmniejszenie zatorów i upłynnienie ruchu,
10 razy dziennie pokonuję ten odcinek. Przed remontem widywałem 6-7 kolizji tygodniowo. Od czasu wyłączenia sygnalizacji słyszałem tylko o 4.
Moja propozycja: Na Toruńskim i Fordońskim dać tramwajom pierwszeństwo, a sygnalizację pozostawić wyłączoną.
Ostatnio zmieniony 2009-07-30, 15:56 przez zbylut, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-07-30, 16:21

Jeżeli chodzi o rondo Fordońskie to jak najbardziej jestem ZA wyłączeniem sygnalizacji na stałe.
Co do ronda Toruńskiego to jest tam za duży ruch pieszych i tranzytu by sygnalizacja mogła pozostać wyłączona.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-07-31, 14:56

volvo7000A pisze:Co do ronda Toruńskiego to jest tam za duży ruch pieszych i tranzytu by sygnalizacja mogła pozostać wyłączona
A na rondzie Fordońskim tranzytu nie ma? DK80 i DK5

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-08-01, 00:25

^^ Niestety, na skrzyżowaniu z wyspą centralną powinna funkcjonować sygnalizacja świetlna (jeżeli jest, to oczywiste, jeżeli jej nie ma - nie ma obowiązku budowy, z wyłączeniem wypadku przebudowy skrzyżowania).

Założę się, że wszystkie osoby "za" wyłączeniem sygnalizacji patrzą z perspektywy tramwajów, autobusów i samochodów. A piesi i rowery? Mają "jakoś sobie radzić"?

Wiadomo, sygnalizacja w stanie ostrzegawczym, zwiększa przepustowość, ale spada poziom bezpieczeństwa. UE ma szał na punkcie bezpieczeństwa ruchu i zdarzeń drogowych, zwłaszcza z udziałem pieszych, więc przedkłada się bezpieczeństwo nad przepustowość, komfort jazdy etc.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-08-01, 00:28

W ogóle ta cała sygnalizacja na R.Fordońskim jest beznadziejna, ja zamiast jej wyłączenia optowałbym za jej przeprogramowaniem :)
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

micha

Post autor: micha » 2009-08-01, 07:54

Wystarczyłoby aby wydłużyć cykl dla tramwajow tak aby na jednym wzbudzeniu przeszła1 i 3 lub 4 i 8. Podobnie na r.Toruńskim-dłuższy cykl dla 4 i 8 oraz dla 2 i 6. Tym bardziej że na ogół te linie jeżdżą parami.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-08-01, 10:17

^^ Zgadzam się z michałem78. To chyba byłoby najlepsze rozwiązanie - najłatwiejsze do realizacji. Co do reszty, ciężko cokolwiek powiedzieć bez analiz ruchowych.

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2009-08-01, 10:28

Zgadzam się w 100% z kolegą "Zbylutem". Wyłączona sygnalizacja na rondach powoduje wzrost przepustowości. Jak pięknie się jeździ jak Poznańskie jest wyłączone.
Jednak wyłączenie sygnalizacji, musiałoby doprowadzić do zmian w rozkładach jazdy :) Bo co byśmy robili z nadmiarem czasu na kursie? Czytałbym gazety na każdym przystanku... :gazeta:

Mnie interesuje też system wyłączania sygnalizacji w nocy. Raz pali się wszystko do 23:00, kiedy indziej wyłączane są później, a wczoraj część świateł świeciła się do 23:00, a reszta paliła się cały czas. Po co komu sygnalizacja o 23:25 na Wzgórzu Wolności, przy kościele?
Ostatnio zmieniony 2009-08-01, 11:33 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-08-01, 10:51

ikarusiarz pisze:Po co komu sygnalizacja o 23:25 na Wzgórzu Wolności, przy kościele?
Żebyś przypadkiem nie rozpędził się zbyt bardzo na Wojska Polskiego. Włączona sygnalizacja też jest elementem uspokojenia ruchu :P

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-08-01, 11:17

elfalcone pisze: Żebyś przypadkiem nie rozpędził się zbyt bardzo na Wojska Polskiego. Włączona sygnalizacja też jest elementem uspokojenia ruchu
No bo akurat w nocy o 23:25 ruch jest tak duży, że trzeba go uspokajać (ironia :P), generalnie popieram kolegę ikarusiarza - światła o 23 są całkowicie zbędne.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-08-01, 11:36

Wystarczyłoby aby wydłużyć cykl dla tramwajow tak aby na jednym wzbudzeniu przeszła1 i 3 lub 4 i 8. Podobnie na r.Toruńskim-dłuższy cykl dla 4 i 8 oraz dla 2 i 6. Tym bardziej że na ogół te linie jeżdżą parami.
Na r.Fordońskim, to raczej odpada. Teraz tramwaj przejeżdża to w minutę a jak są światła to co najmniej w 3-5minut. Bynajmniej w weekendy powinna być wyłączona. Korków brak. Tramwaje bardziej punktualne. Na tym też cierpi A+T. Jeśli już mówię o A+T to może czas zrobić coś ze światłami przy Wyścigowej w kierunku pętli? Tam tramwaje też czekają po 2-3minuty.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-08-01, 11:43

Alden, czy światła przy Kościele na ul. WP są zawsze włączone nocą - nie wiem. Pewne jest jedynie to, że w miastach nie wyłącza się wszystkich sygnalizacji, właśnie w celu zmuszenia kierowców do zmniejszenia prędkości. Gdyby tej sygnalizacji nie było, coś wydaje mi się, że większość kierujących jechałaby znacznie więcej niż 60-70 km/h. Pieszych istotnie jest mniej, ale jak już są, to gorzej widoczni, więc łatwiej ich potrącić.
Kamil3836 pisze:Jeśli już mówię o A+T to może czas zrobić coś ze światłami przy Wyścigowej w kierunku pętli?
Tu akurat się zgadzam, kompletny brak akomodacji, co skutkuje dużymi stratami czasu.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-08-01, 12:04

elfalcone, światła przy Kościele są praktycznie zawsze wyłączone nocą. Z reguły są włączane już tak ok. 5 (dzień roboczy) - 5:30 (niedziela).

Jeśli chodzi o tramwaje to im w pierwszej kolejności wydłużyłbym cykle. Nie będę tu już powtarzał tego co michał78 napisał. Przy Wyścigowej w szczycie 1 i 3 często jeżdżą stadami i na jednej zmianie często tylko jeden z nich zdąży przejechać, R. Fordońskie tak samo - są dni gdy sznurek tramwajów ciągnie się od przystanku do Media Markt, przez co tramwaje tracą z 5 - 8 minut
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
zbylut
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
Lokalizacja: 4don

Post autor: zbylut » 2009-08-01, 16:30

Niestety, na skrzyżowaniu z wyspą centralną powinna funkcjonować sygnalizacja świetlna
Na Kujawskim to funkcjonuje. Zdarzają się kolizje, ale żadna sygnalizacja nie zapewni tyle bezpieczeństwa ile zdrowy rozsądek. (Gdyby zjazd do Bernardyńskiego się nie korkował, to drogowcy na Kujawskim ?uszczęśliwiliby? nas postawieniem ?świateł?).
Piesi też sobie radzą, płynnie przechodzą przez jezdnię. W przeciewieństwie do Toruńskiego, kiedy całe chmary czekają na światłach ?zielone? tup, tup, tup, tup?wszyscy biegiem, a i tak mało kto zdąży przejść na zielonym przez przejście na równoległej nitce.
Bo co byśmy robili z nadmiarem czasu na kursie? Czytałbym gazety na każdym przystanku...
A tak właśnie bywało. Wczesne popołudnie, pełen autobus ludzi, skwar leje się z nieba, woda którą miałem w butelce zaczęła bulgotać- a my pyrkamy 35 km/h, bo jakoś te zbędne minuty trzeba zgubić.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

micha

Post autor: micha » 2009-08-02, 10:09

zbylut pisze:Bo co byśmy robili z nadmiarem czasu na kursie? Czytałbym gazety na każdym przystanku

Gdyby w zarządzie pracowali mądrzy ludzie to po jakims czasie [err=skruciliby] skróciliby[/err] czas przejazdu i byłoby więcej czasu na pętli(ale to raczej nierealne)-a pasażerowie szybciej dojechaliby do celu.
Ostatnio zmieniony 2009-08-02, 10:26 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-08-02, 11:55

michał 78 pisze:Gdyby w zarządzie pracowali mądrzy ludzie to po jakims czasie skróciliby czas przejazdu i byłoby więcej czasu na pętli(ale to raczej nierealne)-a pasażerowie szybciej dojechaliby do celu.
Przerwy by skrócili, i zabrali brygady.

micha

Post autor: micha » 2009-08-03, 09:30

Pozostaje jeszcze problem blokowania torowiska na ul. Gdańskiej. Zanim podjedzie SM klient wraca do wozu i tyle go widzieli. Wozy później jadą stadem a wiara puka się w czoło.
Na R. Grunwaldzkim wystarczy trochę wydłużyć cykl - 3 i 8 razem to jakieś 2min. do przodu.
PKS - łatwiejsze wzbudzanie świateł - teraz wystarczy podjechać o ułamek sekundy za późno i trzeba czekać cały cykl.
Na Kaz. Wielkiego było fajnie ale nie za długo. Teraz drugie wzbudzenie jest albo nie - nikt nie wie o co chodzi.
No i Wyścigowa - ale o tym już było.

/o: 3 poprawki = 1 punkcik ;)
Ostatnio zmieniony 2009-08-03, 09:45 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Kubix
Posty: 48
Rejestracja: 2008-03-24, 22:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Kubix » 2009-08-05, 12:35

:gazeta: Nie tylko sygnalizacje na rondach budzą emocje.
Źródło: InfoFordon
http://www.infofordon.pl/index.php?opti ... &Itemid=85
Pozdrowienia dla MKM'ów :D

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-08-05, 12:41

Generalnie ludzie, którzy w ZDMiKP są odpowiedzialni za układanie rozkładów jazdy tramwaju nie są osobami, które biorą pod uwagę chociażby światła.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-08-05, 13:50

Tramwaj powinien mieć pierwszeństwo, w końcu wozi więcej ludzi niż samochód i w ciągu jednego zielonego powinny przejechać 2-3 składy.
Ostatnio zmieniony 2009-08-05, 22:49 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-08-05, 19:11

Na przykład na Magnuszewskiej zanim tramwaj dojedzie do przejścia już ma poziomą kreskę na sygnalizatorze, stąd czasem stoi się nawet 15 minut, aż nadjedzie następny.
Zgłaszam to zdanie do cytatu miesiąca! Już widzę, jak motorniczy czeka 15 minut, bo nie ma kreski :puknijsie:

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-08-05, 19:50

Motorniczowie czekają (czasami, by coś w końcu zrobili ze światłami), aż nadjedzie z przeciwnej strony czyli 20 minut, a za nim już był nawet drugi skład. Dziś na Magnuszewskiej dojeżdżamy do świateł, mamy kreskę poziomą a samochody zielone. Samochody zdążyły mieć czerwone i ponownie zielone i wtedy po 20 sekundach zapaliła nam się pionowa kreska.

Chociaż A+T powinien mieć pierwszeństwo na każdych światłach, nie mówię o r. Fordońskim, bo to nic nie da, ale reszta świateł?
Ostatnio zmieniony 2009-08-05, 22:50 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-08-05, 20:41

Problemem jest też brak w Bydgoszczy "prawoskrętów" dla tramwajów. Jedyny jaki mamy to przy Szarych Szeregów...
Prawoskręt bez problemu dałoby radę zrobić przy rondzie Fordońskim (we wszystkich kierunkach i poprzenosić przystanki za rondo)
Na rondzie Jagiellonów i Toruńskim też by dało radę ale nie ma potrzeby.
Ostatnio zmieniony 2009-08-05, 22:51 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2009-08-08, 13:18

Wszyscy poruszacie podobny problem i niewątpliwie jest to związane z tematem, który poruszyłem. Pozwolę sobie przedstawić swoje wypociny, które mówią w sposób uogólniony o problemie mobilności w mieście.
Obecnie jednym z największych problemów mieszkańców dużych miast są trudności z codziennym przemieszczaniem się. Dzień u dnia bardzo wiele osób poświęca dużo czasu na dojazdy do pracy, szkół, czy wreszcie do instytucji kulturalnych i miejsc wypoczynku. W tych codziennych podróżach mieszkańcy bardzo często wykorzystują własne samochody. Wraz ze stale rosnącą ich liczbą na drogach wzrasta zatłoczenie, zanieczyszczenie powietrza, hałas a spada prędkość i komfort podróży. Realizując część postulatów można poszerzać główne drogi, ale nie można tego zrobić wszędzie i niemożliwym jest poszerzanie drogi w nieskończoność. Niestety takie zabiegi przynoszą tylko teoretyczne korzyści, ponieważ nadal wzrasta zanieczyszczenie powietrza, hałas a centra miast przestają być miejscem przyjaznym do mieszkania i przebywania.

Jak w związku z tym rozwiązywać problemy mobilności w mieście?

Odpowiedzią na te problemy może być idea zrównoważonego transportu, która zakłada zmniejszenie skali ingerencji i niszczenia przestrzeni miejskiej oraz środowiska na skutek dominacji indywidualnego transportu samochodowego.

Ograniczenie ingerencji w środowisko polega na ochronie terenów zielonych, zachowaniu bioróżnorodności, ograniczeniu emisji i odpadów w ramach możliwości zaabsorbowania ich przez ziemię, zużywaniu odnawialnych zasobów w ilościach możliwych do ich odtworzenia, natomiast zasobów nieodnawialnych w ilościach, które można zastąpić przez odnawialne substytuty.

Zmniejszenie skali ingerencji w przestrzeń miejską opiera się m.in. na zmianie sposobu myślenia zarówno władz jak i mieszkańców. Miarą sukcesu w zarządzaniu miejskim transportem nie powinna być liczba i długość wybudowanych dróg, ale sprawne i efektywne zaspokajanie potrzeb mieszkańców w zakresie mobilności optymalnie wykorzystując różne środki transportu samodzielnie i w połączeniu z innymi, poprzez zapewnienie dostępności celów komunikacyjnych w sposób bezpieczny dla zdrowia ludzi i środowiska. Zrównoważony transport pozwala funkcjonować miastu efektywnie, oferować możliwość środka transportu, podtrzymywać rozwój gospodarki i terenów przez które przebiegają tory, drogi itp.

Idea zrównoważonego transportu jest częścią doktryny zrównoważonego rozwoju, która zakłada, że na obecnym poziomie rozwinięcia cywilizacji możliwe jest utrzymanie poziomu dobrobytu, pod warunkiem odpowiedniego gospodarowania zasobami czyli odpowiednie i świadome kształtowanie relacje pomiędzy wzrostem gospodarczym, dbałością o środowisko oraz zdrowiem człowieka. Zrównoważony rozwój zaspokaja obecne potrzeby wszystkich ludzi, zachowuje ich zdrowie oraz zachowuje integralność ekosystemu Ziemii nie zagrażając możliwościom zaspokojenia potrzeb przyszłych pokoleń. W naszym kraju rozwój gospodarczy i ochrona środowiska zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju są zapisane w Konstytucji.

Z ideą zrównoważonego transportu łączy się pojęcie Zielonego Miasta, a więc takiego, które osiągnęło równowagę między rozwojem gospodarczym a zachowaniem w dobrym stanie środowiska naturalnego.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-08-09, 13:38

Jeżeli chcemy zachęcić ludzi do korzystania z KM nie możemy dopuszczać do sytuacji, gdzie na R. Toruńskim czy Fordońskim lub Wyścigowej tramwaje stoją po 5 minut na światłach. Widziałbym to tak: tramwajom dać pierwszeństwo, dla autobusów utworzyć buspasy - dzięki takiemu rozwiązaniu autobusy i tramwaje może w końcu przestałyby się spóźniać.
elfalcone pisze: A piesi i rowery? Mają "jakoś sobie radzić"?
Wczoraj przechodziłem przez R. Toruńskie, gdzie była wyłączona sygnalizacja świetlna - przejście zajęło mi niecałą minutę podczas gdy przy włączonej sygnalizacji zajmuje mi jakieś 4 minuty.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-08-09, 13:46

Alden pisze:Wczoraj przechodziłem przez R. Toruńskie, gdzie była wyłączona sygnalizacja świetlna - przejście zajęło mi niecałą minutę podczas gdy przy włączonej sygnalizacji zajmuje mi jakieś 4 minuty.
Przechodziłeś całkowicie spokojnie? Marszem, a nie biegiem. Nie uciekając przed pojazdami?

Jak zdarza się awaria sygnalizacji na Rondzie Grunwaldzkim, to widać, jak ciężko jest przejść.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-08-09, 14:13

elfalcone pisze:Przechodziłeś całkowicie spokojnie?
Tak, nie uciekałem przed żadnym pojazdem ;). Co do Ronda Grunwaldzkiego to akurat się zgodzę, w czasie gdy był tam remont unikałem tego przejścia.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

ODPOWIEDZ