Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Miejsce na pozostałe tematy związane z transportem publicznym

Moderator: spooney

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Robert Reimus » 2011-03-10, 19:33

Otrzymałem szacunkowe informacje zebrane przez ZDMiKP dotyczące ilości przewiezionych pasażerów w ostatnich latach.

W 2004 roku autobusy i tramwaje przewiozły ponad 108 milionów pasażerów.
W 2007 roku 116 milionów pasażerów.
W 2010 roku 108 milionów.

Wynika z tego, że ilość pasażerów zmalała do poziomu z 2004 roku. W ciągu ostatnich dwóch lat, ilość pasażerów zmalała o ~7%, czyli dość dużo, mimo pozytywnych zmian zachodzących w komunikacji publicznej.

Jak sądzicie, co jest tego przyczyną, dlaczego spada liczba osób podróżujących autobusami i tramwajami?
Problem jest o tyle poważny, że mniej pasażerów to mniej wpływów, mniej wpływów do mniejsze możliwości finansowe, mniejsze możliwości to ograniczenia i oszczędności i tak negatywne koło się kręci.
Co jest tego przyczyną i jak temu zaradzić?

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: black125 » 2011-03-10, 19:49

Myślę, że jedną z przyczyn są sygnalizacje świetlne dla tramwajów, a dokładniej brak priorytetów, a drugą robienie z 2 linii jednej(z warian-tem/tami) oraz cięcia rozkładów na innych liniach.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: ArturS » 2011-03-10, 19:56

Bezpieczeństwo w pojazdach komunikacji publicznej, coraz częściej są napady, pobicia, kradzieże, a coraz słabsza skuteczność zapobiegania takich incydentów np. ostatnia akcja Janosika z ciupagą pod r. Jagiellonów i pobicie gościa z gazety. Rośnie liczba samochodów, a każdy jest wygodny, no i do samochodu nie wsiądzie ci menel z piwem, albo kaptur z kosą w kieszeni. Duża ilość osób wyjechała za granicę do pracy, może też to jest przyczyną bo mniejsza ilość mieszkańców. Powodem mogą też być ostatnie zmiany w funkcjonowaniu KM np. warianty na liniach. Znam osoby dla których jest to niewygodne. A moje tłumaczenie nic nie dało :kreci: To taka tylko moja interpretacja :)
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Kamil3836 » 2011-03-10, 20:00

Co jest przyczyną? To, że komunikacja w naszym mieście nie ma priorytetu. W Warszawie jest wręcz odwrotnie, wręcz przybywa pasażerów, dlaczego? Bo tam powstaje coraz więcej np. Buspasów. Jakbyśmy tak naprawdę chcieli, to można zrobić porządek z światłami na: r. Toruńskim, r. Fordońskim, Perłowej, Wojska Polskiego - Chorwacka, Toruńska - Sporna, Fordońska - Wyścigowa (oba). Na w/w rondach/skrzyżowaniach gdybyśmy skrócili o połowę czas postoju na światłach, wiedząc o tym, że pozostałe pojazdy będą stały dłużej, to jestem stanowczo za, bo priorytet powinna być KM, a nie transport indywidualny. To samo z Buspasami, obowiązkowo powinny się pojawić na Kujawskiej (w dół), Wyszyńskiego(do r. Fordońskiego), Jana Pawła II [( do r. Toruńskiego) od zjazdu linii 69 ewentualnie 68, nawet kosztem obecnych pasów]. Jeśli ludzie zauważą, że tramwaj/bądź autobus pokonuje dany odcinek szybciej, o prawie połowę, to można liczyć na wzrost.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: reputed » 2011-03-10, 20:54

- emigracja zarobkowa do Anglii (mniej mieszkańców)
- niski poziom bezpieczeństwa w pojazdach komunikacji
- korki, nieprzyjazna sygnalizacja, wydłużanie się czasu jazdy (w stosunku do stanu sprzed dobrych kilku lat o prawie 30%)
- ciągłe zmiany rozkładów, linii, tras (coraz więcej wariantów) itd
- najdroższe w kraju bilety okresowe
Ostatnio zmieniony 2011-03-10, 20:58 przez reputed, łącznie zmieniany 3 razy.

Street Elite
Posty: 78
Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Street Elite » 2011-03-10, 20:55

Robert Reimus pisze: Problem jest o tyle poważny, że mniej pasażerów to mniej wpływów, mniej wpływów to mniejsze możliwości finansowe, mniejsze możliwości to ograniczenia i oszczędności i tak negatywne koło się kręci.
Jak pasażerów jest mniej to można zmniejszyć ilość wozów i tyle.
Kamil3836 pisze:priorytet powinna być KM, a nie transport indywidualny. To samo z Buspasami, obowiązkowo powinny się pojawić na Kujawskiej (w dół), Wyszyńskiego(do r. Fordońskiego), Jana Pawła II [( do r. Toruńskiego) od zjazdu linii 69 ewentualnie 68, nawet kosztem obecnych pasów].
I przez to ja mam stać w kilkakrotnie większych korkach? Powiedz mi, dlaczego niby KM miałaby mieć priorytet, a transport indywidualny nie? Tak Ci zależy żeby wszystkich jak mrówki upchać do jednego autobusu?

Ja jeżdżę samochodem, bo to komfortowy środek transportu i nawet jak stoję w korku to w przyjemnym klimatyzowanym samochodzie. Bez niedomytych bezrobotnych za plecami i starszymi paniami pchającymi się na siłę z kilogramami ziemniaków w torbach. Podróż samochodem do pracy zajmuje mi połowę mniej czasu samochodem niż komunikacją miejską.
Gdybym tak jeszcze nie musial przymusowo dopłacać do tych zawalidróg w podatkach to zdzierżyłbym te cholerne buspasy.
Na pohybel dżinsom!

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Kamil3836 » 2011-03-10, 21:13

Street Elite pisze:Jak pasażerów jest mniej to można zmniejszyć ilość wozów i tyle.
Tym sposobem wbijasz ostatni gwoźdź do trumny KM.
Street Elite pisze:I przez to ja mam stać w kilkakrotnie większych korkach? Powiedz mi, dlaczego niby KM miałaby mieć priorytet, a transport indywidualny nie? Tak Ci zależy żeby wszystkich jak mrówki upchać do jednego autobusu?
Tak, bo środowisko mamy jedno. Przez Ciebie, to stoją autobusy w korkach.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: ArturS » 2011-03-10, 22:44

Dokładnie jestem za priorytetem dla KM. Samochodu używam tylko na wypady po większe zakupy i na wypady do rodziny. Do pracy jeżdżę autobusem bo po prostu samochodem mi się nie opłaca! Za koszt sieciówki studenckiej lub normalnej w życiu by mi nie stykło na same dojazdy autem do pracy, nawet na LPG :)
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-03-10, 23:05

Street Elite pisze:Bez niedomytych bezrobotnych za plecami i starszymi paniami pchającymi się na siłę z kilogramami ziemniaków w torbach. Podróż samochodem do pracy zajmuje mi połowę mniej czasu samochodem niż komunikacją miejską
Dokładnie się zgadzam, całą linią - takie są uroki komunikacji publicznej.
Przy higienie a raczej jej braku(naszego narodu)
- brudno w autobusach, rzadkie pranie siedzeń
- brak klimatyzacji
- właściwie zerowe poczucie bezpieczeństwa
- linie wariantowe
- brak priorytetu transportu zbiorowego
- selekcji pasażerów/żulerstwo won piechotą

- trochę się powtórzyłem.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Kamil3836 » 2011-03-10, 23:20

Krzysztof Juszczak pisze:selekcji pasażerów/żulerstwo won piechotą
Z tym da się zrobić porządek, wystarczy chcieć.
Krzysztof Juszczak pisze:- właściwie zerowe poczucie bezpieczeństwa
Cóż, taki kraj mamy, jak się dzieciakom za dużo pozwalało, to potem wychodzą różne niebezpieczne sytuacje.
Krzysztof Juszczak pisze:- brak klimatyzacji
Była o tym dyskusja, wg. mnie i ZDMiKP jest to zbędny dodatek na dzień dzisiejszy.
Krzysztof Juszczak pisze:- linie wariantowe
Tu akurat mamy złą "politykę" ZDMiKP.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: ArturS » 2011-03-10, 23:56

Kamil3836 pisze:Krzysztof Juszczak napisał(a):
- właściwie zerowe poczucie bezpieczeństwa

Cóż, taki kraj mamy, jak się dzieciakom za dużo pozwalało, to potem wychodzą różne niebezpieczne sytuacje.
No tak, kiedyś wychowywaliśmy się na: Reksiu, Smurfach, Bolek i Lolek, Tytus Romek i A'tomek, Chińczyku, guma Turbo :P A teraz młodzież wychowuje się na: South Park, Włatcy muh, Wamp, Kebap, Dopalacz :cegla: i mamy efekty- MMA na żywo :)
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

Street Elite
Posty: 78
Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Street Elite » 2011-03-11, 00:44

Kamil3836 pisze: Była o tym dyskusja, wg. mnie i ZDMiKP jest to zbędny dodatek na dzień dzisiejszy.
A wg mnie to podstawa i dlatego wolę samochód niż autobus i tramwaj.
Na pohybel dżinsom!

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Tom » 2011-03-11, 00:47

Temat i rozmowa wydaje mi się na tyle sensowna, że i ja zabiorę głos.
Z uwagi na wykonywaną pracę, temat spadku liczby pasażerów jest przeze mnie analizowany na bieżąco. Poza już wymienionymi ^^ kwestiami, dodam takie czynniki jak: znaczący wzrost ilości środków transportu indywidualnego (liczba samochodów zarejestrowanych w Bydgoszczy w latach 2004-09 wzrosła o 50 tysięcy!), upadek dużych zakładów pracy do których codziennie dojeżdżała rzesza ludzi (dla przykładu, nawet przestoje w Pesie powodują zauważalne wahania ilości pasażerów). Następną kwestią jest polityka Państwa, a mianowicie wymuszane na przewoźnikach kosztowne wyższe normy ekologiczne, co chwila nowy parapodatek, czy w postaci winiet, podatku od środków transportowych, opłat za korzystanie ze środowiska, itd., itp., a co za tym idzie wzrost kosztów utrzymania komunikacji zbiorowej, który przekłada się na cenę przejazdu.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Robert Reimus » 2011-03-11, 01:25

Poruszyliście bardzo dużo aspektów. Jak widać, powodów jest wiele. Na szczęście ze wszystkimi można walczyć, wystarczy chcieć.

Wydaje mi się, że jednym z problemów jest brak jakiegokolwiek priorytetu dla komunikacji zbiorowej. Tramwaje stoją na światłach (co na zachodzie jest nie do pomyślenia), autobusy stoją w korkach nadmiernie zwiększając koszty funkcjonowania komunikacji. Ludzie się przesiadają do samochodów, bo stanie w korku ale we własnym czystym wygodnym aucie jest znacznie wygodniejsze.

Do jeżdżenia samochodem nie trzeba nikogo namawiać, do komunikacji publicznej owszem. Uważam, że przestała ona być ona usługą komunalną, którą miasto musi zapewnić, żeby osoby nie posiadające samochodu mogły się przemieszczać. Transport zbiorowy też trzeba umieć "sprzedać" - pasażer jest klientem. Trzeba go przekonać, że warto zostawić samochód w domu. Takich działań NIE MA. Nie ma wśród mieszkańców świadomości dlaczego po mieście powinno się poruszać transportem publicznym.
> więcej samochodów => większe zatłoczenie => mniejsza prędkość => większe koszty, strata czasu => hałas, zanieczyszczenie powietrza = >POGORSZENIE WARUNKÓW ŻYCIA W MIEŚCIE. Nikt tego ludziom nie mówi, a sam fakt, że autobusy jeżdżą, nie jest przekonującym argumentem.
Tak jak wspomniałem wcześniej, pasażer ma obecnie wybór - nie jest skazany na autobus! Ale Panowie_za_biurkami zdają się działać jakby to zjawisko nie istniało.

Recepta na ten problem: buspas, sygnalizacja, promocja/edukacja.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Darek » 2011-03-11, 14:08

Buspasy, sygnalizacja korzystna dla tramwajów i przy dzisiejszych cenach paliw osoba stojąca w korku przy śmigających co chwilę tramwajach zacznie się zastanawiać...

Aha i przy dzisiejszym rozwoju przedmieść i wyludnieniu miasta przyszłością jest komunikacja podmiejska, zorganizowana, konkretna- busiki 8-10 metrowe z korzystnym systemem przesiadkowym na tramwaje. Bydgoszcz o tym procesie kompletnie zapomniała... Układ linii autobusowych niezmieniony praktycznie od końca lat 80. też robi swoje! Bydgoszcz się znacząco wyludniła, zamknięto wielkie zakłady pracy, powstały przedmieścia. O tym ostatnim kompletnie zapomniano.
Mamy za to puste autobusy do Belmy, na Glinki, Centrostalu (wystarczyły by w szczycie i rzadziej).
No i cena biletów powinna odpowiadać jakości, a u nas jest wręcz odwrotnie.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Robert Reimus » 2011-03-11, 17:11

Darek pisze:Aha i przy dzisiejszym rozwoju przedmieść i wyludnieniu miasta przyszłością jest komunikacja podmiejska, zorganizowana, konkretna- busiki 8-10 metrowe z korzystnym systemem przesiadkowym na tramwaje. Bydgoszcz o tym procesie kompletnie zapomniała...
Dokładnie, słuszna uwaga. Zamiast integrować, w ostatnich latach mieliśmy głównie przepychanki.
Brakuje dobrej komunikacji podmiejskiej, będącej częścią naszej sieci, albo chociaż zintegrowanej z naszą siecią. Faktem jest, że osoby, które wyprowadziły się za miasto, w 95% dojeżdżają codziennie do Bydgoszczy własnymi samochodami. Po mieście też się nimi poruszają - przyczyniają się do zatłoczenia miasta.

Recepta na ten problem: sieć komunikacji podmiejskiej, w pełni zintegrowana z miejską siecią. Ponadto na obrzeżach miasta parkingi park & ride, zachęcające go zostawienia samochodu i poruszania się po mieście autobusem. No ale żeby zachęcać, trzeba mieć czym. Czyli buspas, sygnalizacja, cena, czas.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: pawel_nk » 2011-03-11, 17:25

Błędnie zaprojektowane główne skrzyżowania z torowiskiem. Np. w Szczecinie w centrum praktycznie na każdym większym skrzyżowaniu są po dwa perony dla tramwajów (np. jeden dla jadących na wprost, drugi dla tramwajów skręcających w prawo). Dlaczego takie rozwiązanie jak jest na Szarych Szeregów nie zostało zastosowane w większej ilości miejsc? Głównie chodzi mi o ronda Toruńskie i Fordońskie. Brak miejsca nie jest tu główną przyczyną, bo w Szczecinie też nie jest go dużo w centrum, a jednak dało radę takie rzeczy porobić.

Dodatkowo do obniżenia ilosci pasażerów przyczyniają się podróżujący bezdomni. Smród okropny, a zjawisko jest coraz częstsze...

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: reputed » 2011-03-11, 17:50

pawel_nk pisze:Np. w Szczecinie w centrum praktycznie na każdym większym skrzyżowaniu są po dwa perony dla tramwajów (np. jeden dla jadących na wprost, drugi dla tramwajów skręcających w prawo). Dlaczego takie rozwiązanie jak jest na Szarych Szeregów nie zostało zastosowane w większej ilości miejsc? Głównie chodzi mi o ronda Toruńskie i Fordońskie
Dokładnie. Mało tego - nawet przy budowie nowej linii (węzeł Garbary) zrezygnowano z tego dodatkowego toru. To spory błąd i brak perspektywicznego myślenia.

Przy przebudowie ronda Fordońskiego można było we wszystkich kierunkach zrobić (miejsce jest).

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-03-11, 19:41

Darek pisze:komunikacja podmiejska, zorganizowana, konkretna- busiki 8-10 metrowe z korzystnym systemem przesiadkowym na tramwaje.
Kraków
Robert Reimus pisze: Recepta na ten problem: buspas, sygnalizacja, promocja/edukacja.
i klimatyzacja.

Mam osobiście dość jeżdżenia saunami, jesteśmy jednym z ostatnich dużych miast, gdzie żaden autobus nie jest w nią wyposażony, wydaje mi się, że nawet Lublin i obecnie Białystok nas wyprzedzają. I do tego drogo, gdybym nie miał ulgi 48%, to wolałbym się zrzucać do samochodu z kimś, w przyszłym roku szkolnym poddam to po rozwagę czy też zakupię własny.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Kamil3836 » 2011-03-11, 19:49

Krzysztof Juszczak pisze:Kraków
W Warszawa ma to najlepiej rozwiązane.
Krzysztof Juszczak pisze:gdybym nie miał ulgi 48%, to wolałbym się zrzucać do samochodu z kimś, w przyszłym roku szkolnym poddam to po rozwagę czy też zakupię własny.
Dużo osób tak sądzi, ale zapomina o paru rzeczach, o których pisaliśmy wyżej, więc się nie będę powtarzał.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Paweł W » 2011-03-11, 22:58

Co się przyczynia do malejącej liczby pasażerów KM? Moim zdaniem przede wszystkim błędna polityka ZDMiKP w tym kierunku taka jak nie dawanie priorytetu tramwajom czy brak buspasów. Tyle o ile brak budowy nowych buspasów można wytłumaczyć ewentualnym brakiem pieniędzy tak nie mogę zrozumieć czemu nikt przy projektowaniu świateł dla tramwajów o tym nie pomyślał, a nawet jeśli jest już teraz po fakcie - czy tak trudno komuś z ZDMiKP/innemu majstrowi dać kasę by to wyregulował?
Druga kwestia - bezpieczeństwo. Pod względem napadów autobusy i tramwaje sa jednym z najniebezpieczniejszych środków transportu w odróżnieniu od samochodów. I to w kwestii przewoźnika (i ew.organizatora KM) powinno leżeć bezpieczeństwo pasażerów. Podstawą byłoby wyposażenie wszystkich wozów w monitoring, oraz nie zlewanie przez policję różnych zleceń. No i wyposażenie kierowców w jakieś narzędzie do obrony swojej i pasażerów.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-03-11, 23:25

Kamil3836 pisze:Dużo osób tak sądzi, ale zapomina o paru rzeczach, o których pisaliśmy wyżej, więc się nie będę powtarzał.
Niby których? Uwierz mi, że prowadziłem analizę kosztów pod swój użytek.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Kamil3836 » 2011-03-12, 00:44

Krzysztof Juszczak pisze:Niby których?
"Nie ma wśród mieszkańców świadomości dlaczego po mieście powinno się poruszać transportem publicznym.
> więcej samochodów => większe zatłoczenie => mniejsza prędkość => większe koszty, strata czasu => hałas, zanieczyszczenie powietrza = >POGORSZENIE WARUNKÓW ŻYCIA W MIEŚCIE. Nikt tego ludziom nie mówi" - wypowiedź Roberta, krótko i na temat.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-03-12, 00:59

Nikt tego nie neguje, co nie wyklucza tego, że wolę stać w korku, tracić czas tak samo jak w autobusie(no nie ma buspasów) i do tego w przyjemnej temperaturze 22 stopni.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Re: Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: michał 78 » 2011-03-14, 10:26

Krzysztof Juszczak pisze:Nikt tego nie neguje, co nie wyklucza tego, że wolę stać w korku, tracić czas tak samo jak w autobusie(no nie ma buspasów) i do tego w przyjemnej temperaturze 22 stopni.
Ale za przejazd autobusem zawsze płacisz tyle samo a samochód w korku jednak zasysa oktany.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: pawel_nk » 2011-03-14, 18:36

michał 78 pisze:Ale za przejazd autobusem zawsze płacisz tyle samo a samochód w korku jednak zasysa oktany.
Czyli można wywnioskować, że ludzie wolą trochę dołożyć i mieć lepszy komfort jazdy. Poza tym jeśli kogoś stać, to zawsze będzie patrzył tak, aby było wygodniej. Zatem komunikację trzeba reformować tak, aby ludzie, którzy patrzą nie na cenę, a na wygodę i komfort, mieli chęci do przesiadki na komunikację. A jak wiadomo bydgoska komunikacja dla tej grupy społecznej nie jest obecnie zbyt przyjazna... A co należy zrobić, aby osiagnąć wzrost pasażerów, zostało już podane we wcześniejszych postach. Niestety jest tego bardzo dużo, a na razie nie ma widoków, że drogowcy będą chcieli się solidnie przyłożyć do tego problemu.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Re: Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: reputed » 2011-03-14, 18:41

pawel_nk pisze:na razie nie ma widoków, że drogowcy będą chcieli się solidnie przyłożyć do tego problemu.
Do większości tych pomysłów potrzebna jest kasa, a jak wiadomo kasy coraz mniej na komunikację. Szkoda.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: Kamil3836 » 2011-03-14, 19:34

volvo7000A pisze:Do większości tych pomysłów potrzebna jest kasa, a jak wiadomo kasy coraz mniej na komunikację. Szkoda.
Kasy na nic nie ma, nie tylko na KM obcinają, po części to wina p. Dombrowicza.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: pawel_nk » 2011-03-14, 19:35

volvo7000A pisze:Do większości tych pomysłów potrzebna jest kasa, a jak wiadomo kasy coraz mniej na komunikację. Szkoda.
Niestety, to prawda. Ale w ZDMiKP brak chęci, aby chociaż powprowadzać zmiany, które nie kosztują dużo np. usprawnienie przejazdu tramwajów przez rondo Fordońskie.

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dlaczego ubywa pasażerów komunikacji publicznej?

Post autor: ArturS » 2011-03-14, 19:40

No zdecydowanie poprawka funkcjonowania świateł na rondach, to nie jest koszt wysokości budowy osiedlówki, a ponoć obcięli środki na ten rok na budowę dróg osiedlowych :zniesmaczony:
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

ODPOWIEDZ