Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Miejsce na pozostałe tematy związane z transportem publicznym

Moderator: spooney

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: Kamil3836 » 2013-04-11, 22:35

Poniżej podaję treść wysłanego pisma do p. Niedźwieckiego. Jak je oceniacie?

ZMIANY OGRANICZEŃ PRĘDKOŚCI DLA TRAMWAJÓW
1. ul. Spadzista i Sadowa
Stan obecny: od przystanku Hutnicza ? Nowotoruńska do pętli Stomil ograniczenie prędkości 10 km/h.
Propozycja: podniesienie ograniczenia prędkości do 20 km/h.
Uzasadnienie: jazda z prędkością ok. 20 km/h gwarantuje płynną i bezpieczną jazdę; przy prędkości 10 km/h w wielu tramwajach włączają się hamulce szynowe; w okresie jesienno-zimowym kiedy tory są śliskie dla bezpieczeństwa pasażerów tramwaje i tak jeżdżą zdecydowanie wolniej.
2. ul. Wojska Polskiego (okolice Kładki) Stan obecny: w okolicach przystanku Wojska Polskiego / Kładki w kierunku Magnuszewskiej znajduje się ograniczenie prędkości 20km/h. Propozycja: zniesienie ograniczenia.
Uzasadnienie: Ten fragment torowiska na którym znajduje się ograniczenie został wyremontowany w tym roku oznacza to, że ograniczenie jest zbędne.
3. ul. Perłowa
Stan obecny: na odcinku Toruńska ? Szarych Szeregów ograniczenie prędkości 20 km/h, w przeciwną stronę 10 km/h.
Propozycja: podniesienie prędkości dla tramwajów do 30 km/h w stronę ul. Wojska Polskiego, w stronę ul. Toruńskiej do 20 km/h.
Uzasadnienie: torowisko jest w dobry stanie (tory nie są krzywe ani zapadnięte), ok. 2 lat temu tory były szlifowane, więc jadący tramwaj pod górę nie hałasuje mocniej niż przy prędkości 20 km/h; w okresie jesienno-zimowym podjechanie tramwajem z prędkością 20 km/h jest niemożliwe; jazda w dół do ul. Toruńskiej z prędkością ok. 20 km/h gwarantuje płynną i bezpieczną jazdę; przy prędkości 10 km/h w wielu tramwajach włączają się hamulce szynowe; w okresie jesienno-zimowym gdy tory są śliskie dla bezpieczeństwa pasażerów tramwaje i tak jeżdżą zdecydowanie wolniej.
Powyższe zmiany spowodują zwiększenie prędkości eksploatacyjnej dla linii tramwajowych.
Lista torowisk, które powinny przejść remont ( ostatnia data powstania lub remontu):
1) Pętla Magnuszewska - skrz. Wojska Polskiego/Modrakowa (powst. 1974)
2) Szpitalna/Łomżyńska ? Szpitalna/Solna (remont 2008)
3) Chodkiewicza( cała ulica)
4) Toruńska/Kielecka ? Toruńska/Równa (powst. 1983)
5) Zbożowy Rynek - Babia Wieś (powst. 1976)
LINIA TRAMAJOWA DO PĘTLI RYCERSKA PRZEZ DWORZEC GŁÓWNY
Czas budowy: 4 lata Koszt inwestycji: ~ 70 421 000 zł
Tyle się mówiło o wspólnym pasie dla tramwajów i autobusów (trambuspas) na ul. Zygmunta Augusta. Tramwaje zaczęły kursować 22 listopada zaczęły się problemy, aby autobusy na nim nadal jeździły, bo łuk jest przy Dworcu jest za wąski. Z dniem 7 grudnia br. przy obu wjazdach na trambuspas postawiono znak ?ZAKAZ WJAZDU AUTOBUSOM?. Wszyscy wiedzieli, że autobusy jeżdżąc w ostatnim czasie w kierunku PKP (z Rycerskiej) intensywnie najeżdżały na krawężnik, aby się zmieścić z tramwajem. Co 6 grudnia robią drogowcy? Układają na nowo krawężniki, zamiast poszerzyć pas, a jest miejsce na poszerzenie. Ale my, osoby które płacą podatki, kupują bilety ZDMiKP tylko możemy patrzeć jak są wydawane pieniądze w błoto, ponieważ zamiast puścić autobusy pasem do tego przeznaczonym i poszerzyć jezdnie to lepiej te pojazdy przenieść na inną jezdnię.
PRZYSTANKI NA ŻĄDANIE
Często i gęsto autobus zatrzymuje się na pustym przystanku, otwiera drzwi, chętnych wsiadających i wysiadających brak, zamyka drzwi, odjeżdża. Ludzie spoglądają jak tzw. ?powietrze wlatuje i wylatuje? a czas leci. Przez ten czas byłby już spory kawałek dalej na trasie. Oszczędność czasu, mniejsze zużycie paliwa, mechanizmów drzwiowych, zimą rzadsze wietrzenie itp. Argument, że autobusy nie są do tego przystosowane jest bzdurą, ponieważ każdy bydgoskich autobus już to posiada, innym argumentem może być, że pasażerowie nie są przyzwyczajeni, też jest beznadziejnym argumentem, dlaczego? Otóż przykładem może być Warszawa, autobus pełen, nikt kierowcy ?nie macha? ani wciska przycisku NŻ i autobus jedzie dalej bez zbędnego zatrzymania. Takie rozwiązanie pozwoli skrócić czas przejazdu na większości bydgoskich linii autobusowych o około 2-4minty. Propozycja wprowadzenia przykładowych przystanków na żądanie na poniższych liniach: (tabelka)

POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA W POJAZDACH KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ
ZDMiKP od pewnego czasu w przetargach na linie autobusowe wymaga, aby autobusy posiadały monitoring wraz z możliwością nagrywania i przechowywania tych nagrań. Dlaczego do dnia dzisiejszego nie zostało to wprowadzone chociaż w tramwajach, które są po remoncie generalnym? Na każdy wagon wystarczyły by 3-4 kamery, a dokładniej w I wagonie 3 kamery, w II 4 kamery.
PRIORYTET DLA KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
Jeśli chcemy, aby liczba bydgoskich pasażerów rosła, trzeba im zaproponować tańsze i szybsze połączenia niż transportem prywatnym np. buspasy, priorytet na światłach, wydzielone torowiska.
BUSPAS ? Wiele się o nich mówiło w tym roku, że powstaną na pewno na ul. Zdobywców Wału Pomorskiego ( linia nr. 68), Jana Pawła II ( linia nr. 69). Mamy już połowę grudnia, a nam zostały tylko zapowiedzi. W/w buspasy pozwolą zaoszczędzić nawet 5-10 minut w godzinach szczytu, co także wpłynie na znaczną poprawią punktualności linii nr. 68, 69.
PRIORYTET NA ŚWIATŁACH ? Tak głośno jest mówione, że tramwaje stoją na światłach nawet po 5 minut, wszyscy o tym dobrze wiedzą tylko niestety niektórzy wolą wyrzucić pieniądze w ?błoto? tj. w zaprojektowanie cykli świateł, tak aby na nich żaden pojazd komunikacji nie miał priorytetu, tylko dlaczego? Przecież przewozi więcej osób niż w samochodzie, ponadto ma określony rozkład. To nie są duże koszty zmiany pojedynczych cykli sygnalizacji. Pytanie dlaczego wcześniej nikt o tym nie myślał?
Niestety teraz, aby poprawić komfort przejazdu pasażerom, trzeba za to zapłacić jeszcze raz. Czas najwyższy, nawet czas przejazdu po otwarciu trasy do Dworca PKP, pomiędzy przystankami będzie wynosił 2 minuty, z góry jest już zakładany ?priorytet? dla tramwajów, pomijam fakt, że starczyłaby minuta przy odpowiednim ustawieniu cykli świateł.
Lista świateł, na których tramwaj powinien mieć cykl wzbudzany( dojeżdżając do świateł tramwaj bez zatrzymywania dostaje światło zezwalające na wjazd na skrzyżowanie/rondo) dane pochodzą z dnia 17.12.2012r. (częstotliwość pojawienia się tramwajów na danych światłach podano w tabeli):
Fordońska/ Wyścigowa (k. Wyścigowa) ? tramwaj zatrzymując się na przystanku, powinien już ?zapalić? wzbudzić dla siebie światło Wyścigowa/Fordońska (k. Wilczak) ? tramwaj ruszając z pętli, powinien dla siebie już ?zapalić? światło. Fordońska/Fabryczna: k. Wyścigowa ? tramwaj na łuku (wysokości wjazdu do OBI) powinien dla siebie już ?zapalić? światło. k. Wilczak - tramwaj na końcówce zlikwidowanego przystanku (na wysokości ul. Towarowej) powinien dla siebie już ?zapalić? światło.
Fordońska/Kazimierza Wielkiego k. Wyścigowa ? tramwaj 20-30m przed skrzyżowaniem powinien być czujnik, który umożliwi dla tramwaju ?zapalenie? światła. k. Wilczak - tramwaj na wysokości zlikwidowanej zajezdni autobusowej powinien dla siebie już ?zapalić? światło.
Fordońska/Bałtycka k. Wyścigowa ? przesunąć o 20-30m przed skrzyżowanie czujnik, który umożliwi dla tramwaju ?zapalenie? światła. k. Wilczak - tramwaj po zatrzymaniu się na przystanku i minięciu około 20sekund powinien dla siebie już ?zapalić? światło.
Fordońska ? Polanka ? Często jest tak, że tramwaj dostaje światło STOP 2 minuty przed czerwonym dla samochodów. Tramwaje stoją pomiędzy jezdniami i... nic. Można zgłaszać to co miesiąc i co miesiąc pytają w ZDMIKP co tam jest nie tak.. To tylko tamuje ruch tramwajów, przecież przez jezdnie i tak nikt nie przejdzie, bo auta mają zielone światło. Wypowiedź pewnego motorniczego: ?Fordońska ? Polanka ? często jest tak, że kiedy pieszy włączy przycisk chcąc przejść, tramwaj dostaje od razu światło ?stop?, światło zielone dla aut pali się jeszcze 2 minuty zanim pieszy przejdzie! A tramwaj traci 2 minuty stojąc pomiędzy jezdniami (choć raczej ignorujemy światło dla tramwaju i jedziemy dalej). Od przynajmniej 5-6 lat nie udało się namówić ZDMIKP do naprawy.?
Rondo Fordońskie ? tu priorytetu się nigdy nie doczekamy. Wypowiedź motorniczego: ?Rondo Fordońskie - tutaj wiadomo, że stoi się długo, ale... dojeżdżamy linią "7" od strony mostu Pomorskiego. Auta z mostu na Wyszyńskiego mają zielone. Po chwili zmiana świateł, ruszają auta na zielonym z Fordońskiej w lewo na most. Tramwaj stoi (piesi na przejściu mają czerwone) i nie dostaje światła!!! Z drugiej strony tramwaj podjeżdża na końcówce cyklu zielonego na most. Od razu dostaje światło "jechać". Tramwaj na moście stoi i blokuje linię 2, 4 lub 8, które mogłyby przejechać na kolejnym cyklu przez rondo. Blokowane przez "7" tracą dodatkowe 3 minuty.
Dzwoniłem 2 miesiące temu, ale gość w słuchawce powiedział, że tramwaj tam nie ma priorytetu. Jakby mnie nie rozumiał....
?
Jagiellońska/Ogińskiego(Dw. Autobusowy) ? tu wiele nie potrzeba, aby uruchomić priorytet. Tramwaj w k. Ronda Jagiellonów w chwili przejeżdżania przez obecny czujnik powinien zapalać sobie światło ?jedź?, natomiast w kierunku Ronda Fordońskiego po 20 sekundach od podjechania na przystanek powinien sobie zapalić światło.
Gdańska/Jagiellońska ? tu był uruchomiony priorytet na samym początku, ale oczywiście został wyłączony.
Focha/Opera - w k. Ronda Grunwaldzkiego cykl jest w odpowiednim momencie wzbudzany, natomiast w k. ronda Jagiellonów tramwaj powinien sobie uruchomić światło w połowie mostu. Zmiana ta nie zakłóci ruchu pieszych i samochodowego, a pozwoli uniknąć niepotrzebnego zatrzymywania się tramwaju przy sygnalizatorze.
Węzeł Garbary ? gdy uruchomiono skrzyżowanie po przebudowie wraz z obecnym układem i sygnalizacją został zastosowany priorytet dla tramwajów (wzbudzanie światła), po tygodniu zostało to wyłączone tak jak na innych skrzyżowaniach np. Gdańska/ Jagiellońska/Focha. Tam trwało takie coś miesiąc. Niestety wyłączanie takich rzeczy, nie powoduje zwiększania PRIORYTET dla komunikacji miejskiej w Bydgoszczy, lecz jest popularyzowane lobby samochodowe, tak jak na innych skrzyżowaniach. Wypowiedź pewnego motorniczego: ?Światła "Gdańska -Jagiellońska-Focha" - choć od remontu Focha minęły niemal 3 lata światła nadal źle działają. Mało kto pamięta, że po otwarciu Focha tramwaje przez pierwszy miesiąc miały priorytet na tym skrzyżowaniu! Potem priorytet wyłączono/zepsuł się. W efekcie nie dość, że nie ma priorytetu, to jeszcze nie działają światła dla tramwaju w relacji Focha - Gdańska, a światło dla tramwaju w relacji Jagiellońska - Gdańska zapala się co drugi cykl. ZDMIKP tłumaczy, że pomoże tylko ITS, teraz nic nie będą ruszać. Poza tym po uruchomieniu linii 1 z Wilczaka do Lasu Gdańskiego pojawi się problem blokowania się tramwajów - jeśli na Gdańskiej pod światłami będzie stać tramwaj skręcający w lewo w stronę ronda Jagiellonów, to tramwaj "1" nie wjedzie na Gdańską bo jest zbyt mała skrajnia - ktoś będzie musiał cofać...?
Rondo Grunwaldzkie ?
a) k. Wilczaka - tramwaj po podjeździe na przystanek po około 20sekundach powinien ?zapalać światło?. Cykl trwa 1:45min, tramwaj pojawia się o wiele rzadziej. Powyższa zmiana nie zakłóci ruchu pozostałych użytkowników.
b) k. Węzeł Garbary ? tramwaj około 60m przed skrzyżowaniem powinien poprzez czujnik uruchamiać ?światło? Gdańska/Stadion Zawisza ?
a) k. Rondo Jagiellonów ? tramwaj zjeżdżając z wiadukt, powinien sobie ?zapalać? światło zezwalające wjazd na skrzyżowanie.
b) k. Las Gdański ? tramwaj podjeżdżając na przystanek, po około 15sekundach powinien sobie ?zapalić? światło. POWYŻSZA ZMIANA NIE ZAKŁÓCI RUCHU SAMOCHODOWEGO ANI PIESZYCH, PONIEWAŻ ODBYWA ON SIĘ GŁÓWNIE NA ODCINKU PÓŁNOC - POŁUDNIE
Gdańska/Powst. Warszawy-
a) k. Rondo Jagiellonów ? tramwaj na wysokości sklepu LIDL, powinien sobie ?zapalać? światło zezwalające wjazd na skrzyżowanie.
b) k. Las Gdański ? tramwaj podjeżdżając na przystanek, po około 20 sekundach powinien sobie ?zapalić? światło. Gdańska/Kamienna ? tramwaj średnio pojawia się co 3:45min, cykl trwa około 2 minut, więc zmiana powinna wyglądać tak:
a) k. Las Gdański ? tramwaj jadąc ulicą Gdańską, będąc na wysokości banku BZWBK, powinien uruchomić sobie światło. Gdy pojawi się zapalone światło dla tramwajów zezwalające przejazd przez skrzyżowanie również powinny mieć samochody światło zielone jadące w kierunku ul. Powstańców Warszawy, min. By nie blokować ruchu samochodowego i tramwajowego
b) k. Chodkiewicza ? tramwaj podjeżdżając na przystanek, uruchamiając sobie ?światło?, powinien je dostać po około 20 sekundach, aby pasażerowie mogli wsiąć/wysiąść i samochody będące na skrzyżowaniu mogły opuścić je.
Powyższe propozycje zmian A i B nie zakłócą ruchu pieszych i samochodów.
Gdańska/Mickiewicza - tramwaj w ogóle tu nie powinien się zatrzymywać, ponieważ główną artylerią jest ulica Gdańska Gdańska/Śniadeckich - tramwaj w ogóle tu nie powinien się zatrzymywać, ponieważ główną artylerią jest ulica Gdańska Toruńska/Żupy i Hala (k. Rondo Jagiellonów) - tramwaj po dojechaniu na przystanek, powinien po 15sekundach ?dostać zezwolenie? na przejechanie skrzyżowanie, ta zmiana nie zakłóci ruchu samochodowego ani pieszego z powodu niskiego natężenia ruchu.
Toruńska/Hala (k. Rondo Toruńskie) ? w kwietniu 2011 uległ awarii czujnik w torowisku przed przystankiem "Toruńska - Hala" (w stronę Tesco). Tramwaj zbliżał się do przejazdu przez jezdnię, załączał sobie światło i bez zbędnego zatrzymania wjeżdżał na przystanek. Teraz działa czujnik tylko bezpośrednio przed jezdnią - tramwaj musi się zatrzymać, przeczekać swoje na pustym przejeździe (zazwyczaj) i dopiero wjeżdża na przystanek. Jedyny koszt, to naprawa czujnika.
Rondo Toruńskie ? tramwaj ruszający z przystanku w kierunku Babiej Wsi dostaje światło zezwalające na wjazd, w tym czasie na środku ronda samochody mają ciągle zielone!! Efekt jest taki, że (przy panującym tam ruchu) tramwaj stoi na swoim świetle lub wpycha się na jezdnie (musi bo przy zjeździe ronda kończy mu się cykl), a auta ciągle jadą.... Toruńska/Perłowa - Po pierwsze czy nie można troszeczkę wydłużyć cyklu aby 2 tramwaje mogły spokojnie skręcić w/z Perłową? Ponadto tramwaj po dojechaniu do świateł często potrafi stać 2 minuty na możliwość przejazdu. Uprzywilejowanie komunikacji tramwajowej na tym skrzyżowaniu nie zakłóci ruchu pozostałych uczestników skrzyżowania. Wypowiedź pewnego motorniczego: ?Światła "Toruńska - Perłowa" - od wielu miesięcy dojeżdżający tramwaj nie załącza sobie światła. Auta dostają czerwone, piesi na przejściach zielone (nawet jak nikogo
nie ma) a tramwaj stoi 2 minuty do kolejnej zmiany świateł. Co ciekawe wieczorami i w weekendy działa priorytet. Inna sprawa to dlaczego zapala się dla aut (w stronę centrum) czerwone, szczególnie wieczorami i w weekendy? W zasadzie nigdy nikt nie przechodzi przez przejścia dla pieszych, a nawet jeśli to zamontowali przyciski którymi mogliby sobie piesi wzbudzać zielone. A tak samochody stoją i przepuszczają powietrze....
?
Toruńska/Filmowa(przejazd) ? z tego skrzyżowania korzystają jedynie tramwaje i ruch samochodowy. Czy to wielki problem uprzywilejować w tym miejscu tramwaje, które kursują tu średnio co 7,5minuty? Ta zmiana nie zakłóci ruchu samochodowego.
Toruńska/Kazimierza Wielkiego ? tramwaj średnio pojawia się tutaj raz na 7,5minuty, czy to aż tak sparaliżuje ruch, aby był uprzywilejowany?
Wojska Polskiego/Magnuszewska ? Pomimo tego, że przejście przez torowisko mieści się pomiędzy dwoma jezdniami zdarza się tak, że nikogo w tym ?środku? nie ma, a tramwaj musi się zatrzymać, bo ma ?czerwone? , a w tym samym po czasie samochody przejeżdżają przez sygnalizacje świetlną bez zbędnego zatrzymania. Tramwaj średnio pojawia się tu co 7,5min, więc nie zakłóci to ruchu pozostałych uczestników) . Wypowiedź motorniczego: ?Światła "Wojska Polskiego - Magnuszewska" na przejściu przy przystanku - od strony ronda Kujawskiego światła działają tak, że wjeżdżając na krzyżaki zapala się światło "jechać", ale zanim przejadę tramwajem krzyżaki to mam już światło "stój". Tramwaj jako pierwszy dostaje światło stój i jako ostatni "jechać". Najbardziej wkurzają te światła wieczorami - nikogo na przejściu nie ma to samochody nie dostaną czerwonego (bo i po co) a tramwaj po przejechaniu przez czujnik dostanie światło "stój". Przez torowisko pali się zielone dla pieszych (choć przez obydwie jezdnie Woj. Polskiego mają czerwone), tramwaj stoi i po chwili ma dopiero światło i może jechać dalej.?
Wojska Polskiego/Ujejskiego - tramwaj średnio pojawia się tu co 7,5min, więc nie zakłóci to ruchu pozostałych uczestników. Wypowiedź motorniczego: ?Światła "Wojska Polskiego - Ujejskiego" - tak jak kiedyś tramwaj mógł liczyć szybko na zielone, tak teraz po przeprogramowaniu sygnalizacji może nawet nie wzbudzić sobie światła w czasie trwania zielonego dla Wojska Polskiego! Stoi się za długo. Częstą sytuacją jest zapalenie się dla aut zielonego (w stronę Wyżyn), natomiast auta (w stronę centrum) i tramwaj przez niemal pół minuty mają światło czerwone (z pozostałych kierunków ruch jest zamknięty, piesi mają czerwone).?
Wojska Polskiego/Chorwacka - tramwaj średnio pojawia się tu co 7,5min, więc nie zakłóci to ruchu pozostałych uczestników. Wypowiedź motorniczego: ?Światła "Wojska Polskiego - Chorwacka" - pomijam już idiotyczny pomysł likwidacji pasa do skręcania w lewo dla aut (od strony Kapuścisk), wystarczą 2-3 auta żeby zablokować lewy pas Wojska Polskiego. Ale po co (szczególnie wieczorami i w weekendy) światło zielone w lewo (od strony centrum) pali się niemal minutę na nowy most (most dopiero w budowie)? Czasem w szczycie korek na WP potrafi być do Ujejskiego... Piesi na przejściach przez tory dostają czerwone, by za chwilę ponownie zapaliło się zielone (tramwaj ciągle stoi). Na długim zielonym na most, piesi dopiero
po jakiś 30 sekundach dostają zielone na przejściu (jezdnia północna przed skrzyżowaniem od strony Ujejskiego).
?
Tabelka przedstawia częstotliwość kursów w interesującym nas miejscu w określony przedziale czasowym.(patrz niżej)
http://img849.imageshack.us/img849/8196/swiatla.png

Uprzywilejowanie na w/w skrzyżowaniach może skrócić czas przejazdu w danym kierunku na poszczególnych liniach o:
1 -> 2min
2 -> 4min
3 -> 3min
4 -> 4min
5 -> 3min
6 -> 3min
7 -> 3min
8 -> 4min
Kończą moją wypowiedź chciałbym jeszcze zasygnalizować, że TRAMWAJ PO ZJECHANIU Z KAŻDEGO SKRZYŻOWANIA POWINIEN ?GASIĆ? ŚWIATŁO POPRZEZ CZUJNIK ZNAJDUJĄCY SIĘ ZA SKRZYŻOWANIEM, ABY NIE BLOKOWAĆ RUCHU PIESZEGO I SAMOCHODOWEGO.


Jutro zamieszczę odpowiedź od pana Niedźwieckiego.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: Paweł W » 2013-04-11, 23:00

Kamilu pismo trochę stylistycznie leży, ale ogólnie poruszone jest wiele dość istotnych spraw. Od siebie dodałbym błędnie działający GPS, za który wszyscy zapłaciliśmy i ciągle rosnące ceny biletów, z czym nie idzie zwiększony komfort jazdy, może dojść niedługo do tego, że mieszkańcy zaczną jeździć na gapę, przesiądą się do "puszek", wybiorą rower itp. co da efekt odwrotny do zamierzonego i zamiast zwiększyć wpływy do budżetu z biletów to one się zmniejszą.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: Robert Reimus » 2013-04-14, 23:09

Pismo jest obszerne i porusza wiele ważnych tematów. Z zainteresowaniem się z nim zapoznam:)

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: Kamil3836 » 2013-04-21, 15:54

Odpowiedź od pana Niedźwieckiego, na moje pismo:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Minęły ponad dwa miesiące od pisma p. Niedźwieckiego, a ograniczenie na Wojska Polskiego/Kładka do dnia dzisiejszego wsi.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: michał 78 » 2013-04-22, 09:16

Ciekawe skąd te wypociny., kto je p. prezydentowi podrzucił. Przecież to na odległość śmierdzi mądrościami zarządu + metoda " kopiuj i wklej".

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: reputed » 2013-04-22, 17:23

michał 78 pisze:Ciekawe skąd te wypociny., kto je p. prezydentowi podrzucił. Przecież to na odległość śmierdzi mądrościami zarządu + metoda " kopiuj i wklej".
Przecież na samym dole masz napisane ad acta - ZDMIKP
Poza tym Ty myślałeś że taki prezydent sam napisze odpowiedź? Przecież on pewnie nie wie jakie linie mamy w mieście...

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: michał 78 » 2013-04-23, 10:00

@ volv o: wyjątkowo sie z Tobą zgadzam.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: Robert Reimus » 2013-04-23, 12:33

Kamil zwiedził chyba całą sieć tramwajową, żeby wydobyć wszystkie mankamenty sygnalizacji świetlnych - brawo.
Wielka szkoda, że wszystko to zostało skwitowane tym mitycznym ITS-em, który cudownie rozwiąże wszystkie nasze problemy. Niestety, problemy z sygnalizacjami są od dawna, więc dlaczego przy użyciu dostępnych metod, nie były rozwiązywane na bieżąco?
Druga sprawa, pas autobusowo-tramwajowy na Zygmunta Augusta. Tradycyjne mądre zdania mówiące "wszystko jest dobrze i znakomicie, żadnego błędu nie popełniono, wszystko działa".

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: michał 78 » 2013-04-23, 14:41

A może Stowarzyszenie "wesprze" się na pracy Kamila przy rozmowach z Zarządem - duży może więcej.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: Kamil3836 » 2013-04-23, 21:12

Robert Reimus pisze:brawo.
Dzięki.
michał 78 pisze:duży może więcej.
MZK próbowało rozmawiać z osobami pracującymi w inżynierii ruchu w ZDMiKP to wg. niech wszystko działa idealne. Także były osoby prywatne, które zgłaszały uwagi i zawsze okazywało się, że ZDMiKP pierwszy raz to słyszy.
Robert Reimus pisze:Niestety, problemy z sygnalizacjami są od dawna, więc dlaczego przy użyciu dostępnych metod, nie były rozwiązywane na bieżąco?
Też mnie to ciekawi, przykładem jest mały ITS. Tak zrobiony, że jest do d... A ZDMiKP poinformował, że jeśli obecny priorytet nie odpowiada, to oni mogą go wyłączyć. Zaznaczam, że pierwsze dwa dni był prawdziwy priorytet dla tramwajów - przejazd bez zatrzymywania.
Obecnie na Garbary (z Dworca) już jest uruchomiony cykl w lewo na stałe.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: Kamil3836 » 2013-05-18, 11:40

Jako ciekawostkę dodam, że czujnik przy Toruńska/Hala na światłach byli tylko raz zobaczyć po tym jak się zepsuło, w kwietniu 2011r., więcej wizyt osób odpowiedzialnych za to niebyło, a wystarczy przenieść obecny lub naprawić popsuty :)
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: Kamil3836 » 2013-05-26, 12:36

Dla porównania Poznań, bez zbędnego ITSu.
Poznań poprzecinany jest siecią dużych inwestycji infrastrukturalnych, a trasy tramwajowe są obecnie bardziej zatłoczone. W tej sytuacji każde, nawet najmniejsze usprawnienie i przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej, może wpłynąć pozytywnie na punktualność miejskich bimb. Dzięki współpracy MPK Poznań z Zarządem Dróg Miejskich, od środy na skrzyżowaniu ul. Małe Garbary i Garbary obowiązuje priorytet dla komunikacji miejskiej.

Tramwaje jadące od Śródki powinny przemierzyć skrzyżowanie bez zbędnego oczekiwania, natomiast te jadące w stronę Katedry, zaraz po wymianie pasażerów mają otrzymać zezwolenie na przejazd. Jest to pewne novum w tym miejscu, ponieważ dotychczas na skrzyżowaniu obowiązywał program stałoczasowy. W najbliższym czasie będziemy obserwować sytuację na Małych Garbarach, aby ocenić rezultaty wprowadzonych zmian.

W tym roku, razem z ZDMem, planujemy kolejne zmiany w programie sygnalizacji świetlnej. Będziemy o nich informować na bieżąco.
Kiedy zapytać poznańskich motorniczych o jedne z gorszych miejsc do jazdy w naszym mieście, na jednym z pierwszych trzech miejsc wskazywali okolice zbiegu Górnej Wildy, Dolnej Wildy i skrzyżowanie z Królowej Jadwigi. Auta regularnie zastawiały tam torowisko i opóźniały przejazd. Po wnioskach policji dotyczących lewoskrętów, oraz naszym, zakładającym wydzielenie torowiska w tym miejscu, Komisja Bezpieczeństwa Ruchu działająca przy ZDM ustaliła wprowadzenie wspólnych zasad, które zwiększą bezpieczeństwo w tej okolicy.

Nowa organizacja ruchu, która zostanie wprowadzona w sobotę 11 maja 2013 r. zakłada:

- likwidację lewoskrętów
* z ul. Górna Wilda w ul. Królowej Jadwigi (w kierunku PKS)
* z ul. Królowej Jadwigi w ul. Górna Wilda (od AWFw kierunku Rynku Wildeckiego)
* z ul. Królowej Jadwigi w ul. Półwiejską (od PKS w kierunku Starego Browaru)

- wydzielenie torowiska tramwajowego

- wydłużenie ?zielonego światła? dla tramwajów

- umożliwienie pieszym przejścia przez całą szerokość ul. Królowej Jadwigi (dwie jezdnie i torowisko) w ciągu jednego cyklu świetlnego

To kolejny krok do zwiększenia priorytetu dla komunikacji miejskiej, poprawiający możliwości przejazdu tramwajów. Z niecierpliwością czekamy na kolejne!
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Pismo w sprawie zmian w KM do p. Niedźwieckiego.

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2013-05-28, 22:44

To jest i tak tylko kropla w morzu potrzeb, pod tym względem wcale nie jest lepiej niż w naszej Bydgoszczy :kreci:
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

ODPOWIEDZ