Bydgoszcz w roku 2060 czyli miasto naszych marzeń...
: 2016-02-28, 13:40
Pofantazjujmy troszkę. Wyobraźmy sobie rok 2060, czyli czas kiedy większość z nas będzie już po siedemdziesiątce.
Jakie miasto chcielibyśmy widzieć?
Moje wizje:
Dokończona zostaje dwupasmowa obwodnica Śródmieścia, biegnąca ul. Piękną, Połtyna, z przebiciem do Nakielskiej i Grunwaldzkiej, dobiegająca do dworca głównego przedłużeniem ul. Chełmińskiej. Mamy ul. Nowomazowiecką, dzięki czemu ring zostaje domknięty. Na północy sprawnie funkcjonuje dwujezdniowa WuZetka. Z czystym sumieniem można przywrócić Śródmieście ludziom...
Znika północna jezdnia ul. Focha. Północny, zwężony most Solidarności zamienia się w kładkę dla pieszych i rowerzystów. "Królówka" kończy się na Garbarach, tak jak miało to miejsce przed 1975 rokiem. Odbudowany zostaje Kanał Bydgoski wraz z bulwarami- w niedzielne popołudnia spacerują tam tysiące bydgoszczan. Plac Teatralny przybiera formę dużego placu miejskiego.
Zrewitalizowane zostaje Poznańskie Przemieście. Ul. Poznańska zamienia się w deptak w torowiskiem tramwajowym. Otwierają się nowe knajpki. Drugie życie otrzymuje Nowy Rynek, w sobotnie wieczory popularnością przebijając Stary Rynek. Zrewitalizowane zostają ulice Świętej Trójcy, Czartoryskiego, Chwytowo i Kordeckiego. Odbudowany zostaje Plac Poznański. Funkcje ul. Kruszwickiej otrzymuje nowa obwodnica idąca przez Wilczak, dzięki czemu ulica zostaje zwężona. Linie tramwajowe łączą Błonie przez Nowy Rynek ze Zbożowym Rynkiem, zmniejszone rondo Grunwaldzkie łączy linia tramwajowa z placem Poznańskim, ul. Piękną, Szwederowem i rondem Kujawskim. Zrewitalizowane zostanie Bocianowo, przez centrum osiedla przechodzi linia tramwajowa, łącząca ul. Chodkiewicza z pętlą Rycerska.
Wschodnia obwodnica miasta łączy lotnisko, ul. Glinki, Wojska Polskiego, Nowotoruńską, Przemysłową i Fordońską z Osielskiem i drogą S5.
Jakie miasto chcielibyśmy widzieć?
Moje wizje:
Dokończona zostaje dwupasmowa obwodnica Śródmieścia, biegnąca ul. Piękną, Połtyna, z przebiciem do Nakielskiej i Grunwaldzkiej, dobiegająca do dworca głównego przedłużeniem ul. Chełmińskiej. Mamy ul. Nowomazowiecką, dzięki czemu ring zostaje domknięty. Na północy sprawnie funkcjonuje dwujezdniowa WuZetka. Z czystym sumieniem można przywrócić Śródmieście ludziom...
Znika północna jezdnia ul. Focha. Północny, zwężony most Solidarności zamienia się w kładkę dla pieszych i rowerzystów. "Królówka" kończy się na Garbarach, tak jak miało to miejsce przed 1975 rokiem. Odbudowany zostaje Kanał Bydgoski wraz z bulwarami- w niedzielne popołudnia spacerują tam tysiące bydgoszczan. Plac Teatralny przybiera formę dużego placu miejskiego.
Zrewitalizowane zostaje Poznańskie Przemieście. Ul. Poznańska zamienia się w deptak w torowiskiem tramwajowym. Otwierają się nowe knajpki. Drugie życie otrzymuje Nowy Rynek, w sobotnie wieczory popularnością przebijając Stary Rynek. Zrewitalizowane zostają ulice Świętej Trójcy, Czartoryskiego, Chwytowo i Kordeckiego. Odbudowany zostaje Plac Poznański. Funkcje ul. Kruszwickiej otrzymuje nowa obwodnica idąca przez Wilczak, dzięki czemu ulica zostaje zwężona. Linie tramwajowe łączą Błonie przez Nowy Rynek ze Zbożowym Rynkiem, zmniejszone rondo Grunwaldzkie łączy linia tramwajowa z placem Poznańskim, ul. Piękną, Szwederowem i rondem Kujawskim. Zrewitalizowane zostanie Bocianowo, przez centrum osiedla przechodzi linia tramwajowa, łącząca ul. Chodkiewicza z pętlą Rycerska.
Wschodnia obwodnica miasta łączy lotnisko, ul. Glinki, Wojska Polskiego, Nowotoruńską, Przemysłową i Fordońską z Osielskiem i drogą S5.