Uciążliwość komunikacji w Bydgoszczy
Moderator: spooney
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Uciążliwość komunikacji w Bydgoszczy
Tak na Wasze oko, co w Bydgoszczy robi się, bądź już zrobiło żeby choć trochę zmniejszyć wszelkie uciążliwości związane z poruszaniem się po Bydgoszczy?
Mam na myśli wszystkie przejawy, komunikacja miejska, drogi, ścieżki rowerowe, i co tam jeszcze przyjdzie Wam do głowy:)
Mam na myśli wszystkie przejawy, komunikacja miejska, drogi, ścieżki rowerowe, i co tam jeszcze przyjdzie Wam do głowy:)
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Re: Uciążliwość komunikacji w Bydgoszczy
Nie okleja się autobusów reklamami na szybach, żeby pasażerowie mogli oglądać kwiatki na rondachpartisan pisze:Tak na Wasze oko, co w Bydgoszczy robi się, bądź już zrobiło żeby choć trochę zmniejszyć wszelkie uciążliwości związane z poruszaniem się po Bydgoszczy?
Powyżej oczywiście żartuje, ale część decyzji włodarza miasta uważam za co namniej kuriozalne.
Niestety łatwiej wymienia się czego się nie robi, niż co zostało zrobione. Moim zdaniem do plusów należy zaliczyć stopniowe likwidowanie monopolu MZK na przewozy w mieście, co pociaga za sobą uzywanie przez przewoxników nowocześniejszego taboru.
Plusem są też bramki telemetryczne, które choć troszkę dyscyplinują kierowców do trzymania się rozkładów jazdy.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
A kto się nie boi, po Szubińskiej to strach jeździć, tiry nawet Ciebie nie omijają i wypadasz na trawę
Ostatnio zmieniony 2011-10-16, 23:06 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Trasa W-Z
Dzięki budowie obwodnicy dla centrum i Śródmieścia możliwe będzie znaczne skrócenie czasu podróży z jednego końca miasta na drugi, zmniejszenie korków i hałasu w centrum, oraz emisja spalin.
Zmniejszenie liczby autobusów na ul. Jagiellońskiej
Dzięki ustanowieniu tramwaju jako najważniejszego środka komunikacji miejskiej w centrum, możliwe było usunięcie aż trzech linii autobusowych na ulicy Jagiellońskiej, co również powoduje zmniejszenie ilości spalin w tym rejonie miasta.
Ścieżki rowerowe
W Bydgoszczy zwiększa się liczba ścieżek rowerowych, zachęcając tym samym do korzystania z tego najekologiczniejszego środka transportu.
Nowoczesne autobusy
Dzięki systematycznej wymianie taboru autobusowego, po Bydgoszczy jeździ coraz więcej autobusów spełniających surowe normy emisji spalin Euro 3 i Euro 4, które w rezultacie mniej zatruwają nasze otoczenie.
System przesiadkowy
Po wprowadzeniu systemu przesiadkowego coraz więcej osób docenia zalety szybkiego i ekologicznego poruszania się po centrum miasta, przesiadając się z autobusu do tramwaju.
_______________
Nowoczesne tramwaje
Pierwsze dwa już za kilka miesięcy zawitają na ulice naszego miasta, wnosząc tym samym nową jakość do naszej komunikacji.
Rozbudowa sieci tramwajowej
Planowane inwestycje obejmują torowisko na Fordon, Dworzec Główny PKP, oraz na ulicy Kujawskiej. Sprawią one, że coraz więcej połączeń autobusowych będzie można zastąpić ekologicznym tramwajem.
Inteligentny system zarządzania ruchem
Wprowadzony zostanie w ciągu kilku najbliższych lat. Pozwoli on m.in. na znacznie lepsze wykorzystanie sygnalizacji świetlnej, zmniejszając w ten sposób korki, i dając pierszeństwo komunikacji miejskiej.
dobra, co Państwo na to?;)
Dzięki budowie obwodnicy dla centrum i Śródmieścia możliwe będzie znaczne skrócenie czasu podróży z jednego końca miasta na drugi, zmniejszenie korków i hałasu w centrum, oraz emisja spalin.
Zmniejszenie liczby autobusów na ul. Jagiellońskiej
Dzięki ustanowieniu tramwaju jako najważniejszego środka komunikacji miejskiej w centrum, możliwe było usunięcie aż trzech linii autobusowych na ulicy Jagiellońskiej, co również powoduje zmniejszenie ilości spalin w tym rejonie miasta.
Ścieżki rowerowe
W Bydgoszczy zwiększa się liczba ścieżek rowerowych, zachęcając tym samym do korzystania z tego najekologiczniejszego środka transportu.
Nowoczesne autobusy
Dzięki systematycznej wymianie taboru autobusowego, po Bydgoszczy jeździ coraz więcej autobusów spełniających surowe normy emisji spalin Euro 3 i Euro 4, które w rezultacie mniej zatruwają nasze otoczenie.
System przesiadkowy
Po wprowadzeniu systemu przesiadkowego coraz więcej osób docenia zalety szybkiego i ekologicznego poruszania się po centrum miasta, przesiadając się z autobusu do tramwaju.
_______________
Nowoczesne tramwaje
Pierwsze dwa już za kilka miesięcy zawitają na ulice naszego miasta, wnosząc tym samym nową jakość do naszej komunikacji.
Rozbudowa sieci tramwajowej
Planowane inwestycje obejmują torowisko na Fordon, Dworzec Główny PKP, oraz na ulicy Kujawskiej. Sprawią one, że coraz więcej połączeń autobusowych będzie można zastąpić ekologicznym tramwajem.
Inteligentny system zarządzania ruchem
Wprowadzony zostanie w ciągu kilku najbliższych lat. Pozwoli on m.in. na znacznie lepsze wykorzystanie sygnalizacji świetlnej, zmniejszając w ten sposób korki, i dając pierszeństwo komunikacji miejskiej.
dobra, co Państwo na to?;)
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Tak samo jak ja XDKrzysztof II pisze:Ja stawiałbym na autobusy hybrydowe;)
Ja w to wątpie? ile już było obietnic projektów...już nie wierze w żadne słowo dotyczące rozbudowy sieci tramwajowej .Prędzej powstaną linie autobusowe mogę się założyć...Krzysztof II pisze:A jak uda się zrealizowac te inwestycje tramawjowe to będzie bardzo dobrze;)
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
U nas wcale tak dużo tych reklam nie ma, co sie dzieje w Szczecinie? Wszystkie autobusy zaklejone do granic molziwosc, wożą się starymi 120M i saunowymi B10MA,
kilknanaście nowszych niskopodlogowcó SPAKu i SPADu też jest zapuszczone go granic mołziwiosci, więc myśle, ze u nas nie ma co narzekać, ale zawsze mogłc lepiej
kilknanaście nowszych niskopodlogowcó SPAKu i SPADu też jest zapuszczone go granic mołziwiosci, więc myśle, ze u nas nie ma co narzekać, ale zawsze mogłc lepiej
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Weż już spierdalaj na drzewo. Już nie chce mi się wyliczać tego co niby nie miało nigdy powstać, albo tego co niby miałobyć na bank - oczywiscie według Ciebie. Specjalnie tak to napisałem, a nei inaczej zebyś zrozumiał, wkońcu to język typowy dla Ciebie.Krawężnik_2451 pisze:Ja w to wątpie? ile już było obietnic projektów...już nie wierze w żadne słowo dotyczące rozbudowy sieci tramwajowej .Prędzej powstaną linie autobusowe mogę się założyć...
Czyli dalej tworzymy korki? Niefajnie. Wadomo, że w Polsce buspasy sie neizabardzo sprawdzają.Krawężnik_2451 pisze:Krzysztof II napisał/a:
Ja stawiałbym na autobusy hybrydowe;)
Tak samo jak ja XD
Sygnalizacja świetlna w Bydgoszczy pozostawia wiele do życzenia. Kuriozalnie krótkie zmiany, brak zielonej fali... . Nie jest dobrze.partisan pisze:Inteligentny system zarządzania ruchem
Wprowadzony zostanie w ciągu kilku najbliższych lat. Pozwoli on m.in. na znacznie lepsze wykorzystanie sygnalizacji świetlnej, zmniejszając w ten sposób korki, i dając pierszeństwo komunikacji miejskiej.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
HaH XD Walcie śmiało będe krytykiem wszystkiego ;) jeżeli trzeba krytykować to ja to będe robił :D .Ciągle przedstawiacie projekty trakcji tramwajowych których nie zobaczycie na oczy taka prawda... (wyzwiska na mnie nie działają powiem że nie działa nic XD) .Ja nikogo nie wyzywam tylko lubie mieć swoje zdanie a to różnica ;PIkarus280 pisze:Weż już spierdalaj na drzew
Czasami trzeba prosto powiedzieć sobie w twarz czego nie będzie a co będzie a nie rozczulać się nad tramwajami .Bo te same projekty które są teraz były 20 lat temu!! zrozumcie to ludzie
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
20 lat temu był inny ustrój i wogóle było inne podejście. Teraz mamy dotacjje z Unii, i inne dobrodziejstwa.Krawężnik_2451 pisze:Czasami trzeba prosto powiedzieć sobie w twarz czego nie będzie a co będzie a nie rozczulać się nad tramwajami .Bo te same projekty które są teraz były 20 lat temu!! zrozumcie to ludzie
Zapomniałem, ze nie warto kłócić się z głupszym od sibie, bo ludzie pomyslą ze to ja jestem ten głupszy. Aż zal zniżać sie do twojego poziomu.Krawężnik_2451 pisze:(wyzwiska na mnie nie działają powiem że nie działa nic XD)
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
wszędzie jest potrzebny krytyk ja krytykuje tylko pomysły które nie mają prawa bytu w obecnej sytuacji XD.Zapomniałem, ze nie warto kłócić się z głupszym od sibie, bo ludzie pomyslą ze to ja jestem ten głupszy. Aż zal zniżać sie do twojego poziomu.
_________________
Tylko co moge pochwalić to ikarusy ;D
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Ale słowa.....Ikarus280 pisze:Weż już spierdalaj na drzewo
no jest potrzebny, ale nie aż taki;)Krawężnik_2451 pisze:wszędzie jest potrzebny krytyk ja krytykuje tylko pomysły które nie mają prawa bytu w obecnej sytuacji XD.
/
Tramwaje są strasznie drogie w ekspolatacji, to sam tabor a infrastruktura?
Bus pasy by się sprawdzały jakby ktoś to kontrolował i mandatował kieroców puszke
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
To dlaczego wozokm tramwajowy jest tańszy?Krzysztof II pisze:Tramwaje są strasznie drogie w ekspolatacji
Ty krytykujesz wszystko, póxniej nawet zapominasz co krytykowałas i za jakiś czas to chwalisz, wykluczając wszystko co wczesniej powiedizałeś. Byle coś napisac.Krawężnik_2451 pisze:wszędzie jest potrzebny krytyk ja krytykuje tylko pomysły które nie mają prawa bytu w obecnej sytuacji XD.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No i? Elektrownie węglowe zasadniczo nie stoją w miastach (elektrociepłownie tak, ale one służą głównie do grzania) i mają bardzo dobre filtry.Krzysztof II pisze:Tylko co do tramwaju, to on jeździ na prąd, a ten jest przeciez wytwarzany w starych elektrowniach weglowych?
[ Dodano: 2007-09-16, 15:19 ]
Bardzo rewolucyjna teoria.Krzysztof II pisze: Tramwaje są strasznie drogie w ekspolatacji
[problem]
Na stronie internetowej mojego vMZK Bydgoszcz, wpłynęła PRAWDZIWA skarga, dlatego piszę ją tutaj.
Cytuję:
To prawda autobusy linii 79 często są "pełne".
Ale to nie zwalnia kierowcy z tego, iż zatrzymał się METR od krawężnika, ja jeżdżąc autobusami, często tak mam że wystawiam nogę z autobusu i zamiast na chodnik, "spadam" na ulicę.
Cytuję:
Witam
Pozwoliłam sobie jako obywatelka ale przede wszystkim matka niespełna rocznego dziecka założyć ten wątek. Jako że głównie podróżuje linią 79 wypowiadam się w tym temacie. Chciałam powiedzieć że często zdarza się iż kierowcy tej linii stają metr od krawężnika na przystanku i proszę mi powiedzieć jak matka z wózkiem a nie daj boże ktoś na wózku inwalidzkim ma wsiąść do autobusu lub z niego wysiąść. To główny zarzut.
Natomiast moją skargę kieruję konkretnie wobec kierowcy który w pt 22.04.prowadził autobus o numerze 652 wyjeżdżający z przystanku Baczyńskiego o 10.44. Nie dość że Pan nie raczył podjeżdżać blisko krawężnika to był na tyle bezczelny że nie czekał aż kobieta z wózkiem wyjdzie przedzierając się przez gąszcz pasażerów.
zdaje sobie sprawę że najprawdopodobniej ten pan nie usłyszy nagany natomiast zwracam się do prezesów i innych zarządzających MZK niech jeden z Panów weźmie raz wózek i wybierze się w podróż po naszym mieście.
To prawda autobusy linii 79 często są "pełne".
Ale to nie zwalnia kierowcy z tego, iż zatrzymał się METR od krawężnika, ja jeżdżąc autobusami, często tak mam że wystawiam nogę z autobusu i zamiast na chodnik, "spadam" na ulicę.
Uciążliwość komunikacji w Bydgoszczy
No niestety zdarzają się takie przypadki co faktycznie jest uciążliwe dla osób wsiadających z wózkami dziecięcymi lub na wózkach inwalidzkich.Dominik2641 pisze:często zdarza się iż kierowcy tej linii stają metr od krawężnika na przystanku
- Andrzej Kuczyński
- Posty: 153
- Rejestracja: 2007-04-29, 21:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Uciążliwość komunikacji w Bydgoszczy
Zawsze można zadzwonić na numer podany w autobusach gdzie można składać wnioski i skargi. Tam odbierze miła pani i po rozmowie zadzwoni do kierownika.
Polecam - działa.
Polecam - działa.