Czym się różni prowadzenie solówki od przegubu?

Miejsce na pozostałe tematy związane z transportem publicznym

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
zbylut
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
Lokalizacja: 4don

Czym się różni prowadzenie solówki od przegubu?

Post autor: zbylut » 2007-10-22, 18:24

Czym się różni prowadzenie solówki od przegubu? Czy tylko tym, że trzeba szerzej nadjeżdżać i kręcić większe łuki?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-22, 23:16

Pensja napewno jest ta sama, no i na przegub trzeba mieć jeszcze E :)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
zbylut
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
Lokalizacja: 4don

Post autor: zbylut » 2007-10-22, 23:55

Krzysztof II pisze:na przegub trzeba mieć jeszcze E
Na przeguby wystarczy D, bo autobus przegubowy jest pojazdem nierozłączalnym.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-10-23, 01:30

Generalnie najtrudniejszym do prowadzenia jest autobus 15-metrowy a przy prowadzeniu przegubowca trzeba tylko pamiętać, że jest dłuższy przy wjeżdżaniu do zatoczek.
Obrazek

Obrazek

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Post autor: Artur Gotowski » 2007-10-23, 01:44

Noo najgorsze sa zapiekanki :(

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2007-10-23, 21:24

Zależy czy ma skrętną 3 oś. Ikarusa się łatwiej prowadzi, bo na łukach bardzo ładnie wchodzi w zakręt, a volvo B10Ma, La i resztę 3osiowo nieskrętną trzeba trochę bardziej wyprowadzić i skręcać jak 2 oś będzie przy początku łuku zakrętu, bo inaczej można zaliczyć latarnię :P
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-23, 23:04

A jak to jest z tą tylną osią? Ona samoczynie dostosowuje się do kierunku ruchu?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2007-10-23, 23:20

W Ikarusach tylna oś skręca względem tego, jak bardzo zgięty jest przegub.

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2007-10-24, 00:37

Krzysztof II pisze:A jak to jest z tą tylną osią? Ona samoczynie dostosowuje się do kierunku ruchu?

Obrazek

Obrazek

Zwróć uwagę na kąt między członem A, a członem B w Ikarusie i w Volvo. Volvo 'ścina' zakręt, a Ikarus łagodnie skręca.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-10-24, 08:05

oprócz tego co napisał Conecto G, to wydaje mi się że przegubowiec jako wóz większy i cięższy musi mieć dłuższą drogę hamowania
3N Wilczak

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-10-26, 04:30

Conecto G pisze:Zależy czy ma skrętną 3 oś.
Tylko Ikarus ma tylną oś skrętną jeśli chodzi o przegubowce, poza tym Ikarus 280 ma 17m długości a standardowy przegubowiec ma 18.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-26, 11:46

Błąd :P Stare Many też miały :)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-10-26, 18:06

Krzysztof II pisze:Błąd :P Stare Many też miały :)
Podaj model takiego MANa
Obrazek

Obrazek

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-10-26, 22:26

Wydaje mi się, że taki. Na zdjęciu widać, kijowo ale widac ze się skręca.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
zbylut
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
Lokalizacja: 4don

Post autor: zbylut » 2007-10-28, 09:55

a jak rzecz wyglada z kontrolkami? W przegubach są jakieś dodatkowe?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-28, 13:37

W przypadku Volvo są kontolki nawet w solówkach tylko niepodłączone albo puste :)
Natomiast w przegubach juz działają :P
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
zbylut
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
Lokalizacja: 4don

Post autor: zbylut » 2007-10-28, 19:27

A konkretnie, to jakie kontrolki dochodzą?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-10-28, 19:39

Wydaje mi się, że chodzi tu o kontrolki sygnalizujące nadmierne przełamanie pojazdu.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-30, 21:33

Dokładnie oto :)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

ODPOWIEDZ