Miejsce na pozostałe tematy związane z transportem publicznym
Moderator: spooney
-
zbylut
- Posty: 88
- Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
- Lokalizacja: 4don
Post
autor: zbylut » 2007-10-22, 18:24
Czym się różni prowadzenie solówki od przegubu? Czy tylko tym, że trzeba szerzej nadjeżdżać i kręcić większe łuki?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-22, 23:16
Pensja napewno jest ta sama, no i na przegub trzeba mieć jeszcze E
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
zbylut
- Posty: 88
- Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
- Lokalizacja: 4don
Post
autor: zbylut » 2007-10-22, 23:55
Krzysztof II pisze:na przegub trzeba mieć jeszcze E
Na przeguby wystarczy D, bo autobus przegubowy jest pojazdem nierozłączalnym.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
X-ik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
- Lokalizacja: Toru
-
Kontakt:
Post
autor: X-ik » 2007-10-23, 01:30
Generalnie najtrudniejszym do prowadzenia jest autobus 15-metrowy a przy prowadzeniu przegubowca trzeba tylko pamiętać, że jest dłuższy przy wjeżdżaniu do zatoczek.
-
Kuba3569
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2007-01-06, 19:30
Post
autor: Kuba3569 » 2007-10-23, 21:24
Zależy czy ma skrętną 3 oś. Ikarusa się łatwiej prowadzi, bo na łukach bardzo ładnie wchodzi w zakręt, a volvo B10Ma, La i resztę 3osiowo nieskrętną trzeba trochę bardziej wyprowadzić i skręcać jak 2 oś będzie przy początku łuku zakrętu, bo inaczej można zaliczyć latarnię
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459
-
Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-23, 23:04
A jak to jest z tą tylną osią? Ona samoczynie dostosowuje się do kierunku ruchu?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
Post
autor: Jakub Sobel » 2007-10-23, 23:20
W Ikarusach tylna oś skręca względem tego, jak bardzo zgięty jest przegub.
-
Kuba3569
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2007-01-06, 19:30
Post
autor: Kuba3569 » 2007-10-24, 00:37
Krzysztof II pisze:A jak to jest z tą tylną osią? Ona samoczynie dostosowuje się do kierunku ruchu?
Zwróć uwagę na kąt między członem A, a członem B w Ikarusie i w Volvo. Volvo 'ścina' zakręt, a Ikarus łagodnie skręca.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459
-
mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
-
Kontakt:
Post
autor: mc_pele » 2007-10-24, 08:05
oprócz tego co napisał Conecto G, to wydaje mi się że przegubowiec jako wóz większy i cięższy musi mieć dłuższą drogę hamowania
3N Wilczak
-
X-ik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
- Lokalizacja: Toru
-
Kontakt:
Post
autor: X-ik » 2007-10-26, 04:30
Conecto G pisze:Zależy czy ma skrętną 3 oś.
Tylko Ikarus ma tylną oś skrętną jeśli chodzi o przegubowce, poza tym Ikarus 280 ma 17m długości a standardowy przegubowiec ma 18.
-
Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-26, 11:46
Błąd
Stare Many też miały
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
X-ik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
- Lokalizacja: Toru
-
Kontakt:
Post
autor: X-ik » 2007-10-26, 18:06
Krzysztof II pisze:Błąd
Stare Many też miały
Podaj model takiego MANa
-
Mateusz Machel
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Post
autor: Mateusz Machel » 2007-10-26, 22:26
Wydaje mi się, że taki. Na zdjęciu widać, kijowo ale widac ze się skręca.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
zbylut
- Posty: 88
- Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
- Lokalizacja: 4don
Post
autor: zbylut » 2007-10-28, 09:55
a jak rzecz wyglada z kontrolkami? W przegubach są jakieś dodatkowe?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-28, 13:37
W przypadku Volvo są kontolki nawet w solówkach tylko niepodłączone albo puste
Natomiast w przegubach juz działają
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
zbylut
- Posty: 88
- Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
- Lokalizacja: 4don
Post
autor: zbylut » 2007-10-28, 19:27
A konkretnie, to jakie kontrolki dochodzą?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
X-ik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
- Lokalizacja: Toru
-
Kontakt:
Post
autor: X-ik » 2007-10-28, 19:39
Wydaje mi się, że chodzi tu o kontrolki sygnalizujące nadmierne przełamanie pojazdu.
-
Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-30, 21:33
Dokładnie oto
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N