z tematu: Łęgnowo - małe ułatwienie życia

Miejsce na pozostałe tematy związane z transportem publicznym

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

z tematu: Łęgnowo - małe ułatwienie życia

Post autor: pawel_nk » 2007-11-28, 11:54

Dyskusja wywiązała się w temacie, który znajdziesz tutaj.


ZDMiKP ogólnie to za żadnymi nowościami nie przepada. Ale za to pierwsi są jak trzeba na jakiejś linii zmniejszyć częstotliwość kursowania. Tu się nie wachają.
Ostatnio zmieniony 2007-11-29, 00:10 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 2 razy.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-28, 15:10

ZDMiKP ogólnie to za żadnymi nowościami nie przepada.
Hah, jak ma "przyjaciela" w postaci betonu z MZK to się nie dziwię.
Znam pewna osobe w ZDMiKP i wiem co mowie
To coś słabo znasz :P
pawel_nk pisze:Ale za to pierwsi są jak trzeba na jakiejś linii zmniejszyć częstotliwość kursowania.
A co oni mogą? Kasę dostają z miasta i jeżdżą na tyle, na ile starcza pieniędzy. Nikt nie będzie jeździć za darmo. Nieuzasadnionego przypadku cięcia częstotliwości nie pamiętam.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-28, 22:46

elfalcone pisze:Nieuzasadnionego przypadku cięcia częstotliwości nie pamiętam
Kwiecien 2007 - zmniejszenie czestotliwosci kursowania tramwajow z 14 min na 15 min.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-11-28, 22:56

elfalcone pisze:Nieuzasadnionego przypadku cięcia częstotliwości nie pamiętam
Listopad 2007 - zmniejszenie częstotliwości kursowania tramwaju nr 9 z 15 min na 16-26 min. Remont nie jest powodem, aby zmiejszyć częstotliwość kursowania tramwaju (tym bardziej, że na T4 częstotliwość pozostała bez zmian)

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-11-28, 23:02

volvo7000A pisze:Kwiecien 2007 - zmniejszenie czestotliwosci kursowania tramwajow z 14 min na 15 min.
Robisz sobie jaja, prawda?
pawel_nk pisze:Listopad 2007 - zmniejszenie częstotliwości kursowania tramwaju nr 9 z 15 min na 16-26 min. Remont nie jest powodem
Nieee no, wcale nie jest powodem. Przecież wiadomo że te trasy się niczym nie różnią.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-28, 23:05

volvo7000A pisze:Kwiecien 2007 - zmniejszenie czestotliwosci kursowania tramwajow z 14 min na 15 min.
Nie mam czasu niestety, ale z przyjemnością przeprowadziłbym analizy o ile częściej faktycznie kursują tramwaje. Pamiętaj, że wtedy latały co 14 minut od 5 do 8 i od 13 do 17, a teraz jeżdżą co 15 minut od 5 do 19. Więc częstotliwość jest większa.
Listopad 2007 - zmniejszenie częstotliwości kursowania tramwaju nr 9 z 15 min na 16-26 min. Remont nie jest powodem, aby zmiejszyć częstotliwość kursowania tramwaju (tym bardziej, że na T4 częstotliwość pozostała bez zmian)
Jest. W Poznaniu jest podobnie, w Krakowie. Uczmy się od najlepszych.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-28, 23:06

Tarhim pisze:Robisz sobie jaja, prawda?
To podaj powod.

[ Dodano: 2007-11-28, 21:09 ]
elfalcone pisze:Więc częstotliwość jest większa
W miedzyszczycie tak (bylo 18, jest 15), ale w szczycie jezdza rzadziej.
W bodajze '96 tramwaje jezdzily co 12 min, potem co 14, teraz co 15 minut.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-28, 23:10

W miedzyszczycie tak (bylo 18, jest 15), ale w szczycie jezdza rzadziej.
W bodajze '96 tramwaje jezdzily co 12 min, potem co 14, teraz co 15 minut.
Minuta jest niezauważalna dla przeciętnego pasażera, a częstotliwość co 15 minut jest lepsza, niż co 14 minut.

Średnia częstotliwość wzrosła - było co 15,4 minuty (w ciągu dnia); jest co 15 minut :P

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-28, 23:15

elfalcone pisze:Minuta jest niezauważalna dla przeciętnego pasażera
Minuta, dwie co kilka lat i tak w 2015 roku tramwaje w Bydgoszczy beda kursowaly co 25 minut...
To jest vsposob ZDMiKP na zmniejszanie czestotliwosci na liniach. 5 minut wywolaloby spoleczne oburzenie, a minuta, dwie sa malo zauwazalne.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-28, 23:16

volvo7000A pisze: Minuta, dwie co kilka lat i tak w 2015 roku tramwaje w Bydgoszczy beda kursowaly co 25 minut...
Nie potrafisz zrozumieć, dlaczego zmniejszono częstotliwość o minutę? Chyba nie.

A że "3" jeździ co 7,5 minuty to umknęło?

Jeżdżą co 15 minut bo łatwiej zapamiętać rozkład. A na co 12 minut miasta nie stać.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-28, 23:19

elfalcone pisze:bo łatwiej zapamiętać rozkład
Jeszcze latwiej jest co 30 min a co godzine to juz wogole.
Super! To ja chce zeby 79 kursowal co 5 minut bo co 7,5 minuty jest ciezko zapamietac.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-11-28, 23:21

Tarhim pisze:
pawel_nk pisze:Listopad 2007 - zmniejszenie częstotliwości kursowania tramwaju nr 9 z 15 min na 16-26 min. Remont nie jest powodem
Nieee no, wcale nie jest powodem. Przecież wiadomo że te trasy się niczym nie różnią.
Trasa została skrócona tylko o 3 przystanki. Z czego większość ludzi na tej linii wysiada na przystankach Toruńska - Perłowa i Szarych Szeregów (jak jadą z Łęgnowa), przez które teraz 9 przejeżdża. Także to zmniejszenie częstotliwości jest akurat mało trafne .
Poza tym jak zmiejszyli częstotliwość 9, to czemu nie zmiejszyli częstotliwości 4, która teraz przez pół miasta ciągnie się po tej samej trasie co 8. A przez najbliższy tydzień funkcjowowanie 4 wogle jest bezsenu (Kapuściska - LPKiW, czyli nie ma końcówki na żadnej ze swoich właściwych pętli). Jest remont, zmiana trasy bardzo znacząca, a częstotliowść utrzymana...


Częstotliwość 3 co 7,5 min? Pierwsze słysze. Jakoś na rozkładach tego nie zaznaczyli. chyba lepiej pasuje 3 co 7 min., pozostałe co 14 min.
Ostatnio zmieniony 2007-11-28, 23:24 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-28, 23:24

Wasze wypowiedzi nie trzymaja sie "kupy". Tak jaz z 9 i 4. Tez nie rozumiem dlaczego nie bylo konsekwencji dla 4.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-11-28, 23:31

volvo7000A pisze: To jest vsposob ZDMiKP na zmniejszanie czestotliwosci na liniach. 5 minut wywolaloby spoleczne oburzenie, a minuta, dwie sa malo zauwazalne.
W szczególnie tajniacki sposób przebiegło zmniejszenie częstotliwości na trójce.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-28, 23:33

Tarhim pisze:W szczególnie tajniacki sposób przebiegło zmniejszenie częstotliwości na trójce
Nie mowimy o zwiekszaniu, tylko o zmniejszaniu. Masz chyba problemy z czytaniem ze zrozumieniem.
Nie potrafisz podac argumentow to odbijasz pileczke.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-11-28, 23:35

pawel_nk pisze: Trasa została skrócona tylko o 3 przystanki. Z czego większość ludzi na tej linii wysiada na przystankach Toruńska - Perłowa i Szarych Szeregów (jak jadą z Łęgnowa), przez które teraz 9 przejeżdża. Także to zmniejszenie częstotliwości jest akurat mało trafne .
Dziewiątka jest w ogóle mało komukolwiek do czegokolwiek potrzebna i równie dobrze mogłaby być zawieszona na czas remontu. A że nie jest, to zdjęli jedną brygadę.
Poza tym jak zmiejszyli częstotliwość 9, to czemu nie zmiejszyli częstotliwości 4, która teraz przez pół miasta ciągnie się po tej samej trasie co 8.
Bo gdzieś kilometry z umowy trzeba wyjeździć, wiesz.
A przez najbliższy tydzień funkcjowowanie 4 wogle jest bezsenu (Kapuściska - LPKiW, czyli nie ma końcówki na żadnej ze swoich właściwych pętli). Jest remont, zmiana trasy bardzo znacząca, a częstotliowść utrzymana...
Głównie dzięki temu że to właśnie tydzień, a nie pięć miesięcy.
Częstotliwość 3 co 7,5 min? Pierwsze słysze.
Ale to naprawdę nie nasza wina. Starczy popatrzeć na rozkład.
Jakoś na rozkładach tego nie zaznaczyli.
No jeszcze tylko uwidaczniania ułamków minut na tabliczkach brakowało.
chyba lepiej pasuje 3 co 7 min., pozostałe co 14 min.
Chyba, to królowa Bona nie żyje. Wysil się chwilę i zrozum dlaczego najlepszą częstotliwością jest dzielnik 60.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-28, 23:40

volvo7000A pisze: Super! To ja chce zeby 79 kursowal co 5 minut bo co 7,5 minuty jest ciezko zapamietac.
To masz słabą pamięć. Dzielniki 60 z jedynym wyjątkiem - właśnie 7,5 minuty są dobre do zapamiętania, bo autobusy niezależnie od godziny odjeżdżają z taką samą końcówką - jak tzw. takt na kolei.
Trasa została skrócona tylko o 3 przystanki.
I można było zaoszczędzić co nieco.
Częstotliwość 3 co 7,5 min? Pierwsze słysze. Jakoś na rozkładach tego nie zaznaczyli.
:lol: Z rozkładu 3, z Wyścigowej:

12 00 07 15 22 30 37 45 52
13 00 07 15 22 30 37 45 52


- co ile to jest?

Co 7/8 minut, czyli de facto co 7,5. Na pewno nie co 7 minut, bo w następnej godzinie rozkład byłby inny.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-28, 23:54

elfalcone pisze:jak tzw. takt na kolei
Jaki takt??
BGł, kier. Laskowice (odjazdy):
5:32, 6:09, 7:27, 8:44, 9:32, 10:30, 11:25, 13:33, 14:28...
Jaki takt? Gdzie??

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-28, 23:58

Jaki takt? Gdzie??
Czy ja mówię o naszej kolei? Gdzie napisałem, że na PKP jest takt?

Pisałem jak tzw. takt na kolei. Słowo pochodzi z niemieckiego, gdzie na częstotliwość mówi się takt. No i tak się przyjęło. W Polsce jest kilkanaście takich przykładów, ale samorządom nie zależy, więc taktu w kuj-pomie nie ma.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-29, 00:04

Z tym ze bodajze slowo "kolej" nie pochodzi z niemieckiego...

[ Dodano: 2007-11-28, 22:10 ]
Hm... Z Berlina do Dortmundu jest cos takiego..:

01:08 3:49 0 EN Preisauskunft nicht möglich
Zur Buchung
Dortmund Hbf Do, 29.11.07 an 04:57
Berlin Hbf Do, 29.11.07 ab 04:28 3:41 0 ICE 84,00 EUR
Zur Buchung
Dortmund Hbf Do, 29.11.07 an 08:09
Berlin Hbf Do, 29.11.07 ab 05:38 3:31 0 ICE 84,00 EUR
Zur Buchung
Dortmund Hbf Do, 29.11.07 an 09:09

No to w Niemieckie koleje tez chyba nie maja taktu...

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-29, 00:21

No to w Niemieckie koleje tez chyba nie maja taktu...
Za krótki jesteś, widzę.

Wpisz sobie np. połączenia lokalne. Takie RE1 w regionie Berlin-Brandenburg, w relacji Berlin Ostbf - Brandenburg Hbf.

I mamy odjazdy 7:31, 8:01, 8:31, 9:01, 9:31, 10:01 itd. I jak popatrzysz sobie na pozostałe RE2, RE3, RE4, RE5 i inne RE, RB, IRE, czy S-Bahny w Berlinie i w innych miastach Niemiec zauważysz pewną tendencję.

To, że w nocy taktu nie ma, to jest jasne - po co tyle kursów.
To, że z rana w połączeniach dalekobieżnych takt nie jest zachowany - zdarza się.
Popatrz sobie wnikliwiej na rozkład DB, a nie wyciągaj pierwszego lepszego przykładu.
Już w relacji powrotnej masz czysty takt.

Nie wspominam o rozkładach np. EuroStaru we Włoszech, czy rozkładzie kolei holenderskich.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-29, 00:25

A co nas Włochy i Holandia? Co one maja do bydgoskich tramwajow i rozkladow? A ze oni maja... Jak jezdzil 77 (pks-pkp) to tez mial takt w rozkladzie.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-29, 00:37

volvo7000A pisze:A co nas Włochy i Holandia?
To, że tłumaczę Tobie zalety regularnej częstotliwości, w stosunku do dawnej co 14 minut czy innych kwiatków.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-29, 00:42

Aha... To to ze Wlochy maja to jest zaleta miec bo maja Włochy... Interesujace. A Rosja ma wiekszosc tras jednotorowych :lol:

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-29, 00:53

Aha... To to ze Wlochy maja to jest zaleta miec bo maja Włochy... Interesujace. A Rosja ma wiekszosc tras jednotorowych
Wiesz, nie będę zniżać się do Twojego poziomu. Poczytaj trochę, zorientuj się jakie są trendy, może jakieś książki z inżynierii ruchu, ekonomiki transportu, logistyki, czy planowania układów komunikacyjnych. Jak przeczytasz, wtedy się wypowiadaj. Na razie poziom Twej wiedzy jest, powiedzmy delikatnie, nieugruntowany - jakieś pojęcie masz, ale gubisz się. Nie potrafisz znaleźć argumentów.

Dąży się do lepszych, a standard komunikacji w Europie Zachodniej jest znacznie lepszy niż u sąsiadów zza Buga.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-29, 01:00

:lol:
Upadlem do poziomu twoich argumentow przez chwile :lol:

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-29, 01:04

volvo7000A pisze:Upadlem do poziomu twoich argumentow przez chwile
*ziew* dla mnie EOT

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-11-29, 01:04

Tarhim pisze:
pawel_nk pisze: Trasa została skrócona tylko o 3 przystanki. Z czego większość ludzi na tej linii wysiada na przystankach Toruńska - Perłowa i Szarych Szeregów (jak jadą z Łęgnowa), przez które teraz 9 przejeżdża. Także to zmniejszenie częstotliwości jest akurat mało trafne .
Dziewiątka jest w ogóle mało komukolwiek do czegokolwiek potrzebna i równie dobrze mogłaby być zawieszona na czas remontu. A że nie jest, to zdjęli jedną brygadę.
Zastanów się co ty piszesz. Jak to nikomu potrzebna. Jak widuję czasami dziewiątkę to frekwencja jest całkiem spora. Chyba nie masz pojęcia jak wogle funkcjonuje ta linia.
A bezsensu to jest trasa 4 (oczywiscie teraz na czas remontów), ją powinni zawiesic.
Tarhim pisze:
Poza tym jak zmiejszyli częstotliwość 9, to czemu nie zmiejszyli częstotliwości 4, która teraz przez pół miasta ciągnie się po tej samej trasie co 8.
Bo gdzieś kilometry z umowy trzeba wyjeździć, wiesz.
Co do wyjeżdzenia kilometrów. To na 4 kilometry trzeba wyjeździć, a na 9 już nie? No coś tu chyba nie gra.
Tarhim pisze:
A przez najbliższy tydzień funkcjowowanie 4 wogle jest bezsenu (Kapuściska - LPKiW, czyli nie ma końcówki na żadnej ze swoich właściwych pętli). Jest remont, zmiana trasy bardzo znacząca, a częstotliowść utrzymana...
Głównie dzięki temu że to właśnie tydzień, a nie pięć miesięcy.
Tu tydzień, tam tydzień i nazbiera się trochę oszczędności
Tarhim pisze:
chyba lepiej pasuje 3 co 7 min., pozostałe co 14 min.
Chyba, to królowa Bona nie żyje. Wysil się chwilę i zrozum dlaczego najlepszą częstotliwością jest dzielnik 60.

Wiem doskonale, co daje dzielnik 60. Było to dobre jak 66 miał jeszcze starą okrężną trasę i przez cały dzień! (z wyjątkiem poczatkowych kursów i ostatnich) jeździł co 15 minut. I to było dobre.
Oto rozkład dwójki z ronda kujawskiego

07: 00 15 33 47
08: 02 24 41
09: 05 20 35 50

12: 05 20 35 50
13: 05 20 36 51
14: 07 22 38 53
15: 08 23 38 53

W przypadku tramwajów żadnego dzielnika nie da się przypisać. Ten takt tramwajów co 15 minut to ściemia, bo jest on zachwiany. Rano to już wogle żadnego dzielnika nie można przypisać. Popołudniu wygląda to nieco lepiej, ale też to nie są takty. A 16, 17, 22 przecież nie jest dzielnikiem 60. Więc co za różnica, czy co 14, 15, 16, 17 minut. I tak rozkładach tramwajów panuje bajzel i nie ma taktów z prawdziwego zdarzenia.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-29, 01:11

pawel_nk pisze: W przypadku tramwajów żadnego dzielnika nie da się przypisać. Ten takt tramwajów co 15 minut to ściemia, bo jest on zachwiany.
Zgoda. Jest zachwiany na niektórych liniach - wybrałeś trafny przykład. Pamiętaj, że to jest na razie początek. Prędzej czy później to zmienią.
Ponadto wydaje mi się, iż te przesunięcia w szczycie biorą się z kursowania 7 i 9. Przez nie trzeba trochę więcej czekać by przejechać skrzyżowanie (bo akurat są przed Tobą).

Nie pamiętam, czy w rozkładzie bez remontów też takie kwiatki są. Zastanwiające wtedy by było dlaczego na 3, 4, 6 i 8 takt jest prawie przez cały dzień, a na 1 i 2 jest różnie.
pawel_nk pisze:I tak rozkładach tramwajów panuje bajzel i nie ma taktów z prawdziwego zdarzenia.
Niestety, ale jest jesteśmy na dobrej drodze. Nie od razu Kraków zbudowano. Jeszcze będzie normalnie.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-11-29, 01:20

elfalcone pisze: Ponadto wydaje mi się, iż te przesunięcia w szczycie biorą się z kursowania 7 i 9. Przez nie trzeba trochę więcej czekać by przejechać skrzyżowanie (bo akurat są przed Tobą).
A ja myślę, że jak by chcieli, to by od razu wprowadzili takty z prawdziwego zdarzenia. A teraz polega to na tym, że co któryś kurs urwą minutke. W skali dnia trochę tych minut sie nazbiera i w efekcie mają zaoszczędzony jeden lub kursy na dzień. A jak wiadomo dla przeciętnego pasażera taka minutka jest niezauważalna.

ODPOWIEDZ