Garść pomysłów (by niuniuch)

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
niuniuch
Posty: 163
Rejestracja: 2007-08-07, 23:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Garść pomysłów (by niuniuch)

Post autor: niuniuch » 2007-08-08, 01:24

Co do zmian...:

1. Linie 52, 53, 65, 68 - częstotliwość 12-minutowa w ciągu dnia i w szczycie, 20-minutowa wieczorem i w dni wolne. Na wspólnych odcinkach przemienność kursowania co daje:
- Wały <> Błonie co 6 / 10 minut + linia 59 o której później
- Kładka <> Glinki co 6 / 10 minut
- Wyszyńskiego <> Leśne co 6/10 minut
Linia 65 skierowana od ul. Wyszyńskiego ulicami: Skłodowskiej - Curie i Łęczycką z ominięciem przystanków przy R. Fordońskim i Fordońska - Bałtycka. W zamian zatrzymuje się na przystankach na ul. Skłodowskiej-Curie. Zwiększenie liczby kursów wydłużonych do Mariampola.

2. Linia 55 po wybudowaniu Focus-Park skierowanie ul. Jagiellońską i Ogińskiego przez Dworzec PKS. Częstotliwość co 15 minut w szczycie i 20 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne.

3. Linia 57 - połączenie linii z linią 59. Kursuje na trasie Błonie - jak linia 59 do ul. Fordońskiej, dalej jak linia 57 do Witebskiej. Kursuje co 12-minut w ciągu dnia i w szczycie, co 20-minut w dni wolne i wieczorem.
Linia 67 - zwiększenie częstotliwości kursowania do co 12 / 20 minut według powyższej zależności.

4. Linia 60 - skierowanie linii ul. Kolbego do pętli przy Rekinowej - zwiększenie częstotliwości kursowania do 7.5-minut w godz. szczytu, 10-minut poza godz. szczytu i w dni wolne i 12-minut wieczorami.
Linia 71 - skierowanie linii po trasie obecnej 60tki do pętli przy Srebrej. Zmiejszenie częstotliwości kursowania i obsady taborowej - kursuje co 15-min. w szczycie, 20-min. poza szczytem i w dni wolne, co 24-min. wieczorem.

5. Linie 61 i 79 - organizacja ruchu do czasu uruchomienia torowiska w ul. Kujawskiej. Przedłużenie linii 61 do pętli Kapuściska. Zmiana częstotliwości kursowania oraz stworzenie pełnej przemienności kursów w stosunku 1/2 linia 61, 1/2 linia 79.
Np. odjazdy z Kapuścisk o godz. 7mej w dzień roboczy:
7 | 00 <04> 10 <14> 20 <24> 30 <34> 40 <44> 50 <54>
10| 00 <05> 12 <17> 24 <29> 36 <41> 48 <53>
21| 00 <07> 15 <22> 30 <37> 45 <52>
<linia 61>
Na wspólnym odcinku kursowania odjazdy w godzinach szczytu razem co ~5 minut, poza godzinami szczytu co ~6 minut, wieczorem i w dni wolne co ~7.5 minuty.

6. Linia 62 - kursowanie w takcie co 10-minut w godzinach szczytu, co 15-minut poza godz. szczytu i w dni wolne, co 20-minut wieczorem.

7. Linia 63 - połączenie z linią 73, obsługa w godzinach szczytu przez 2 brygady, poza godzinami szczytu i w dni wolne 1 brygada. Wszystkie kursy do Kapuścisk. Wyznaczone przez Mokrą.

8. Linia 64 - zmiejszenie częstotliwości kursowania co 12-minut w ciągu dnia i w szczycie, co 20-minut w dni wolne i wieczorem celem zachowania przemienności kursów z liniami 59 i 67.
<!! I tu pytanie - pogorszy się obsługa relacji centrum - Inowrocławska, jakieś pomysły?>>

9. Linia 66 - chodzą mi po głowie 2 opcje związane z wywaleniem go z Placu Kościeleckich, tj. pierwsza wydłużyć do Dworca PKS (ale co z kibelkiem) a druga do Dworca PKP przez Jagiellońską, Królówkę.

10. Linia 56 - skrócenie trasy do Ronda Grunwaldzkiego.

11. Linia 75 - opcja po otwarciu mostu na Gdańskiej: Morska - Głowackiego - Powst. Wlkp - Sułkowskiego - Modrzewiowa - Gdańska - Myślęcinek - (część kursów do stacji benzynowej).

12. Linia 76 - likwidacja i połączenie z 84 - obsługa Smoleńskiej poprzez wjazdy kieszeniowe we właściwym kierunku.

13. Linia 77 - jak planowano na osiedle Niepodległosci.

14. Linia 80 - że tak powiem trudno orzech do zgryzienia bo do obsługi trasy Dw.PKP - Czerkaska i dalej jak teraz z częstotliwością co 30-minut potrzebne by były 3 wozy. Wychodzą dlugie postoje na pętlach.

15. Linia 92 - zwiększenie częstotliwości kursowania o 1 brygadę w dni robocze.

16. Linia 69 - przetrasowanie linii na Al. Jana Pawła II bez wjazdu w ul. Wojska Polskiego i Kujawską. Zmniejszenie częstotliwości kursowania do 7.5 minut w godz. szczytu, 10-minut poza godzinami szczytu i w dni wolne, 12-minut wieczorami.
Obsługę relacji Fordon - (Wyścigowa) - Wojska Polskiego - R. Kujawska przejmuje całodzienna linia nr 7.
Zwiększenie częstotliwości kursowania linii nr 72 oraz uruchomienie jej w dni wolne. Częstotliwość co 7.5 minut w godz. szczytu, co 10 minut poza godz. szczytu, co 20-minut wieczorami i w dni wolne.

17. Uruchomienie dodatkowej linii na trasie Glinki - Wojska Polskiego - Kujawska - Inowrocławska - Żwirki i Wigury - Barwna. Charakter linii uzupełniający. Częstotliwość co 12-minut w ciągu dnia i w szczycie, co 20-minut w dni wolne i wieczorem celem zachowania przemienności kursów z liniami 53 i 64.

18. Skrócenie linii tramwajowej nr 2 do pętli przy Magnuszewskiej.

19. Skrócenie części kursów linii nr 6 do pętli Stomil.


===========
Pozdrawiam,
RM
Ostatnio zmieniony 2008-05-03, 21:47 przez niuniuch, łącznie zmieniany 1 raz.

Kraw
Posty: 426
Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
Lokalizacja: Fordon-bajka
Kontakt:

Post autor: Kraw » 2007-08-08, 01:40

niuniuch pisze:Linia 71 - skierowanie linii po trasie obecnej 60tki do pętli przy Srebrej. Zmiejszenie częstotliwości kursowania i obsady taborowej - kursuje co 15-min. w szczycie, 20-min. poza szczytem i w dni wolne, co 24-min. wieczorem.
Nie fajne to jest.... 24 minuty ??weź co 25 jak już bez takich cyrków...bez uzasadnienia
Po co komu na srebrną co 15 minut w szczycie??? raz na pół godziny wystarczy

Pomysł nie przejdzie w mzk bydgoszcz n takie kwiatuszki nie pójdą ;]
niuniuch pisze:w dni wolne i 12-minut wieczorami
Poroniony pomysł po co?? w sni wolne 60 prawie nikt nie jeździ po obserwuj linie w dni wolne w niedziele sątam krótkie puste volva obsługiwane przez zajezdnie szajnochy za duży kogiel mogiel
niuniuch pisze:Przedłużenie linii 61
A po coooo co to da no po co dwie linie pokrywające się wzajemnie
bez uzasadnienia
niuniuch pisze:Linia 64 - zmiejszenie częstotliwości kursowania co 12-minut
Bez sensu....64 jest obciążoną linią ;] nie kombinuj za dużo bo średnio tobie to wychodzi
niuniuch pisze: Linia 66 - chodzą mi po głowie 2 opcje związane z wywaleniem go z Placu Kościeleckich, tj. pierwsza wydłużyć do Dworca PKS (ale co z kibelkiem) a druga do Dworca PKP przez Jagiellońską, Królówkę.
Zostaw linie w spokoju ;/ na 54 kibelka nei maja teżi co?? o tym powiesz kolego??

niuniuch pisze:10. Linia 56 - skrócenie trasy do Ronda Grunwaldzkiego.

Myślisz napewno trzeźwo?? ojj kolegoo ten pomysł jest do kitu...dlaczego skracasz linie??

Nic nie zrobisz z tym w naszym zdmikp za dużo motasz ;P panie kolego
Ostatnio zmieniony 2007-08-08, 17:09 przez Kraw, łącznie zmieniany 1 raz.
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-08-08, 01:43

niuniuch pisze:10. Linia 56 - skrócenie trasy do Ronda Grunwaldzkiego.
Poco skracasz trase która ma obłożenie . Ludzie jeżdzą ją do centrum z Miedzynia . Pomysł jak dla mnie denny .
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-08-08, 02:11

Krawężnik_2451 pisze:niuniuch napisał/a:
Linia 71 - skierowanie linii po trasie obecnej 60tki do pętli przy Srebrej. Zmiejszenie częstotliwości kursowania i obsady taborowej - kursuje co 15-min. w szczycie, 20-min. poza szczytem i w dni wolne, co 24-min. wieczorem.


Nie fajne to jest.... 24 minuty ??weź co 25 jak już bez takich cyrków...bez uzasadnienia
Po co komu na srebrną co 15 minut w szczycie??? raz na pół godziny wystarczy

Pomysł nie przejdzie w mzk bydgoszcz n takie kwiatuszki nie pójdą ;]

niuniuch napisał/a:
w dni wolne i 12-minut wieczorami


Poroniony pomysł po co?? w sni wolne 60 prawie nikt nie jeździ po obserwuj linie w dni wolne w niedziele sątam krótkie puste volva obsługiwane przez zajezdnie szajnochy za duży kogiel mogiel

niuniuch napisał/a:
Przedłużenie linii 61


A po coooo co to da no po co dwie linie pokrywające się wzajemnie
bez uzasadnienia

niuniuch napisał/a:
Linia 64 - zmiejszenie częstotliwości kursowania co 12-minut


Bez sensu....64 jest obciążoną linią ;] nie kombinuj za dużo bo średnio tobie to wychodzi

niuniuch napisał/a:
Linia 66 - chodzą mi po głowie 2 opcje związane z wywaleniem go z Placu Kościeleckich, tj. pierwsza wydłużyć do Dworca PKS (ale co z kibelkiem) a druga do Dworca PKP przez Jagiellońską, Królówkę.


Zostaw linie w spokoju ;/ na 54 kibelka nei maja teżi co?? o tym powiesz kolego??


niuniuch napisał/a:
10. Linia 56 - skrócenie trasy do Ronda Grunwaldzkiego.



Myślisz napewno trzeźwo?? ojj kolegoo ten pomysł jest do kitu...dlaczego skracasz linie??

Nic nie zrobisz z tym w naszym mzk za dużo motasz ;P panie kolego
Czoklet, Ty i tak nie patrzysz trzeźwo bo widzisz tylko MZK i MZK wszędzie. Ja nie mówie ze te wszystkie pomysły są dobre.
Marcin_3558 pisze:Poco skracasz trase która ma obłożenie . Ludzie jeżdzą ją do centrum z Miedzynia . Pomysł jak dla mnie denny .
Idealny punkt przesiadkowy, tworzymy bilet czasowy i 'włala' .
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Kraw
Posty: 426
Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
Lokalizacja: Fordon-bajka
Kontakt:

Post autor: Kraw » 2007-08-08, 11:30

Ikarus280 pisze:Idealny punkt przesiadkowy
Idealnym punktem jest właśnie Pl.Kościeleckich i na H......enryka on to chciał zmienić? żeby utrudnić dojazd do r jagiellonów ;/? bezpośredni? albo znowu z denną przesiadką sory ale mam inne zdanie i moge mieć inne zdanie ;) .System T+A zacząłem tolerować bo wyjścia nie miałem i tylko dlatego że ,,94'' obecny nie omij centrum tylko staje ,,AŻ przy teatrze'' i można na gdańską łatwo dojść a 5 minut jest do ronda jagiellonów.
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-08-08, 12:02

z placu dotrzesz do fordonu, albo dalej do masta, trzeba iść. Nie każdy może.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2007-08-08, 15:16

niuniuch pisze:Linia 60 - skierowanie linii ul. Kolbego do pętli przy Rekinowej - zwiększenie częstotliwości kursowania do 7.5-minut w godz. szczytu
a jak dojadą ludzie do pracy na sowej górze?? Byłeś tam kiedyś? wiesz ile tam jest ludzi zatrudnionych?!

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-08-08, 15:19

Matik_2785 pisze:
niuniuch pisze:Linia 60 - skierowanie linii ul. Kolbego do pętli przy Rekinowej - zwiększenie częstotliwości kursowania do 7.5-minut w godz. szczytu
a jak dojadą ludzie do pracy na sowej górze?? Byłeś tam kiedyś? wiesz ile tam jest ludzi zatrudnionych?!
A 71 to nie autobus?

[ Dodano: 2007-08-08, 13:30 ]
niuniuch pisze:
Linia 65 skierowana od ul. Wyszyńskiego ulicami: Skłodowskiej - Curie i Łęczycką z ominięciem przystanków przy R. Fordońskim i Fordońska - Bałtycka. W zamian zatrzymuje się na przystankach na ul. Skłodowskiej-Curie. Zwiększenie liczby kursów wydłużonych do Mariampola.
A ten Mariampol po co? Nowy 77 obsłuży.
2. Linia 55 po wybudowaniu Focus-Park skierowanie ul. Jagiellońską i Ogińskiego przez Dworzec PKS. Częstotliwość co 15 minut w szczycie i 20 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne.
Korki...

3. Linia 57 - połączenie linii z linią 59. Kursuje na trasie Błonie - jak linia 59 do ul. Fordońskiej, dalej jak linia 57 do Witebskiej. Kursuje co 12-minut w ciągu dnia i w szczycie, co 20-minut w dni wolne i wieczorem.
Nie wydaje mi się to szczególnie sensowne. a 59 co, dalej o 17 zjazd?
Lepiej puścić przez Witebską nowe 77, 59 całodzienną, a 57 zlikwidować w cholerę.
5. Linie 61 i 79 - organizacja ruchu do czasu uruchomienia torowiska w ul. Kujawskiej. Przedłużenie linii 61 do pętli Kapuściska.
Przeciw :)
Prędzej stworzyć linię tramwajową Kapuściska-Rondo Kujawskie.
7. Linia 63 - połączenie z linią 73, obsługa w godzinach szczytu przez 2 brygady, poza godzinami szczytu i w dni wolne 1 brygada. Wszystkie kursy do Kapuścisk. Wyznaczone przez Mokrą.
Przetarg, nie przejdzie.
9. Linia 66 - chodzą mi po głowie 2 opcje związane z wywaleniem go z Placu Kościeleckich, tj. pierwsza wydłużyć do Dworca PKS (ale co z kibelkiem) a druga do Dworca PKP przez Jagiellońską, Królówkę.
Dworzec zatłoczony. Ja bym go na placu zostawił, cztery linie się zmieszczą.
12. Linia 76 - likwidacja i połączenie z 84 - obsługa Smoleńskiej poprzez wjazdy kieszeniowe we właściwym kierunku.
Przetargi, nie przejdzie :>

13. Linia 77 - jak planowano na osiedle Niepodległosci.

Przez Witebską-Wyszogrodzką. I nie Andersa przez las, jak kiedyś planowano, tylko w Bora-Komorowskiego niech odbija.
14. Linia 80 - że tak powiem trudno orzech do zgryzienia bo do obsługi trasy Dw.PKP - Czerkaska i dalej jak teraz z częstotliwością co 30-minut potrzebne by były 3 wozy. Wychodzą dlugie postoje na pętlach.
80 puścić przez PKS. Będzie połączenie trzech dworców.

[ Dodano: 2007-08-08, 13:33 ]
Krawężnik_2451 pisze: Nie fajne to jest.... 24 minuty ??weź co 25 jak już bez takich cyrków...bez uzasadnienia
Od razu widać, że rozkład to ty na przystanku widziałeś... :)

24 jest znacznie lepszą częstotliwością niż 25 ze względu na magiczne właściwości liczb podzielnych przez 6.

Awatar użytkownika
niuniuch
Posty: 163
Rejestracja: 2007-08-07, 23:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: niuniuch » 2007-08-08, 17:03

Co do 60 i 71 - zmiana ich koncowkami jest swietnym pomyslem i konkurencja dla 301.
Rzeczywiscie mozna ograniczyc jeszcze czestotliwosc nowego 71 - ale trzeba pamietac o przemiennosci kursow.

Co do placu Koscieleckich - likwidowany bedzie plac postojowy i trzeba by czesc autobusow stamtąd wywalić.

Czestotliwosc 24 - minutowa jest nienajgorsza. O parzystych 00 24 48 o nieparzystych 12 36 - i tak przez caly dzien. Aczkolwiek takt to nie jest ale jakos trzeba upchnac to 71 pomiedzy 60tki.

61+79 - pomysl z tramwajem Kapusciska - R.Kujawskie ok ... ale ludzie zjedzą Cie za przesiadki.

55 przez pks ... na 3 Maja tez w korku stoi - 1 pies.

80tka przez PKS ... a co z przystankiem na R.Jagiellonow - teraz odciaza 52 , a tak to nikt nie bedzie na niego latal na ten przystanek na Jagiellonskiej w strone WYscigowej.

65M - likwidowac jak bedzie 77, oczywiscie - ulatwi o wiele pracę przy ukladaniu rozkladu 65.

[ Dodano: 2007-08-08, 15:05 ]
A tak jeszcze co do MZK ... to akurat MZK <lol> nie ma w kwestii zmian tras nic do gadania :D Ktos tu chyba nie ma zielonego pojecia o organizacji transportu w naszym miescie.

[ Dodano: 2007-08-08, 15:10 ]
aaa i jeszcze co doo 63 i 73 - toc to nie są plany na zaraz, za jakis czas przy nowym przetargu by sie to jakos zalatwilo

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-08-08, 17:10

niuniuch pisze:A tak jeszcze co do MZK ... to akurat MZK <lol> nie ma w kwestii zmian tras nic do gadania :D Ktos tu chyba nie ma zielonego pojecia o organizacji transportu w naszym miescie.
Niektórym nie da się wytłumaczyć róznicy pomiedzy MZK a ZDMiKP :P
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-08-08, 17:11

niuniuch pisze: 61+79 - pomysl z tramwajem Kapusciska - R.Kujawskie ok ... ale ludzie zjedzą Cie za przesiadki.
Niech się uczą :-> Trzeba by potoki pomierzyć.
55 przez pks ... na 3 Maja tez w korku stoi - 1 pies.
Tu znowuż bym się wstrzymał aż do wyklarowania się jak sytuacja będzie po otwarciu FP wyglądać.
80tka przez PKS ... a co z przystankiem na R.Jagiellonow - teraz odciaza 52 , a tak to nikt nie bedzie na niego latal na ten przystanek na Jagiellonskiej w strone WYscigowej.
Takie tam odciąża, raz na pół godziny. Ale owszem, to jest wada.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-08-08, 17:30

niuniuch pisze:1. Linie 52, 53, 65, 68 - częstotliwość 12-minutowa w ciągu dnia i w szczycie,
niuniuch pisze:6. Linia 62 - kursowanie w takcie co 10-minut w godzinach szczytu,

teraz są wakacje i autobusy jeżdżą puste ale w roku szkolnym i akademickim czasem ciężko wepchać się do wozów tych linii, szczególnie 62, po zmniejszeniu częstotliwości może być masakra
niuniuch pisze:3. Linia 57 - połączenie linii z linią 59. Kursuje na trasie Błonie - jak linia 59 do ul. Fordońskiej, dalej jak linia 57 do Witebskiej. Kursuje co 12-minut w ciągu dnia i w szczycie, co 20-minut w dni wolne i wieczorem.
Linia 67 - zwiększenie częstotliwości kursowania do co 12 / 20 minut według powyższej zależności.
tutaj podobnie - w godzinach ścisłego szczytu gdy studenci jadą na uczelnię a dodatkowo wiele ludzi jedzie do pracy na Przemysłową 67 co 14 minut+ 59 co 15-20 jeżdżą pełne po dach, nie wyobrażam sobie żeby starczyło miejsca dla wszystkich w 67 jeżdżącym co 12 minut.

niuniuch pisze:4. Linia 60 - skierowanie linii ul. Kolbego do pętli przy Rekinowej - zwiększenie częstotliwości kursowania do 7.5-minut w godz. szczytu, 10-minut poza godz. szczytu i w dni wolne i 12-minut wieczorami.
Linia 71 - skierowanie linii po trasie obecnej 60tki do pętli przy Srebrej. Zmiejszenie częstotliwości kursowania i obsady taborowej - kursuje co 15-min. w szczycie, 20-min. poza szczytem i w dni wolne, co 24-min. wieczorem.
tutaj w pełni się zgadzamy :) tylko chyba rzeczywiście aż tyle kursów na Srebrną nie jest potrzebnych, ja jeszcze ustawiłbym linie jadące przez Okole i Miedzyń troszkę inaczej:

51 Leśne - Kamienna - PKP - r Grunwaldzkie - Deszczowa
56 R Grunwaldzkie- Belma -pełna zgoda
58 R GRunwaldzkie - Smukała
60 Morska - Rekinowa
71 Zbożowy Rynek lub R Jagiellonów - Poznańska - Srebrna ( i tak plac KOścieleckich idzie do likwidacji )


włączenie 51,56 i 58 do A+T i zwiększenie częstotliwości 3 i 8 (5/10 w szczycie )

niuniuch pisze:5. Linie 61 i 79 - organizacja ruchu do czasu uruchomienia torowiska w ul. Kujawskiej. Przedłużenie linii 61 do pętli Kapuściska. Zmiana częstotliwości kursowania oraz stworzenie pełnej przemienności kursów w stosunku 1/2 linia 61, 1/2 linia 79.
Np. odjazdy z Kapuścisk o godz. 7mej w dzień roboczy:
Za dużo tych autobusów na Kapach skoro mamy tam tramwaje... W pełni popieram Tarhima, ja sam połączyłbym 61 z 66 ( pisałem o tym wcześniej gdzieś ze szczegółami )
niuniuch pisze:8. Linia 64 - zmiejszenie częstotliwości kursowania co 12-minut w ciągu dnia i w szczycie, co 20-minut w dni wolne i wieczorem celem zachowania przemienności kursów z liniami 59 i 67.
tu też ta częstotliwość bardzo mi się nie podoba... chyba że chcesz wprowadzić dwuprzegubowe autobusy :)
niuniuch pisze:12. Linia 76 - likwidacja i połączenie z 84 - obsługa Smoleńskiej poprzez wjazdy kieszeniowe we właściwym kierunku.
tutaj chyba wszyscy myslimy o tym samym :)
niuniuch pisze:7. Linia 63 - połączenie z linią 73, obsługa w godzinach szczytu przez 2 brygady, poza godzinami szczytu i w dni wolne 1 brygada. Wszystkie kursy do Kapuścisk. Wyznaczone przez Mokrą.
ja bym zostawił 73, skasował 63 i zrobił jakieś warianty 79 na Mokrą i Łegnowo w szczycie, obsługiwane przez krótki wóz jadący 1-3 minuty za właściwym 79
niuniuch pisze:16. Linia 69 - przetrasowanie linii na Al. Jana Pawła II bez wjazdu w ul. Wojska Polskiego i Kujawską. Zmniejszenie częstotliwości kursowania do 7.5 minut w godz. szczytu, 10-minut poza godzinami szczytu i w dni wolne, 12-minut wieczorami.
Obsługę relacji Fordon - (Wyścigowa) - Wojska Polskiego - R. Kujawska przejmuje całodzienna linia nr 7.
Zwiększenie częstotliwości kursowania linii nr 72 oraz uruchomienie jej w dni wolne. Częstotliwość co 7.5 minut w godz. szczytu, co 10 minut poza godz. szczytu, co 20-minut wieczorami i w dni wolne.
bardzo dobre!!! trzeba o tym pomyśleć dogłębniej :)

niuniuch pisze:19. Skrócenie części kursów linii nr 6 do pętli Stomil.

ja wolałbym podmiany na solówki o 17

Krawężnik_2451 pisze:Pomysł nie przejdzie w mzk bydgoszcz n takie kwiatuszki nie pójdą ;]
MZK nic do gadania nie ma, zatańczy jak im ZDMiKP zagra :)

Krawężnik_2451 pisze:Poroniony pomysł po co??
Krawężnik_2451 pisze:nie kombinuj za dużo bo średnio tobie to wychodzi
Krawężnik_2451 pisze:Myślisz napewno trzeźwo??
bez przesady, chłopak dobrze kombinuje, poronione pomysły to były na tym forum już wcześniej ( typu Belma - Nad Wisłą - miał bardzo wielu zwolenników wśród forumowiczów jednak powstrzymywaliśmy się od takich epitetów )
3N Wilczak

Kraw
Posty: 426
Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
Lokalizacja: Fordon-bajka
Kontakt:

Post autor: Kraw » 2007-08-08, 17:42

mc_pele pisze:typu Belma - Nad Wisłą - miał bardzo wielu zwolenników wśród forumowiczów jednak powstrzymywaliśmy się od takich epitetów
niee no Belma -Nad wisła ;P to było coś :lol: -bez jaj większego tasiemca nie można było zrobić :P.Mi sięniektóre pomyły pogdobają np skierowanie 71 do góry już kiedyś ktoś miał taki pomysł...napisałem mzk a miałęm na myśli zdmikp...błąd rzeczowy
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''

Awatar użytkownika
niuniuch
Posty: 163
Rejestracja: 2007-08-07, 23:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: niuniuch » 2007-08-08, 17:43

Co do 62 - moze rzeczywiscie poszalalem, ale w sumie mozna pozostawic bez zmian, to akurat nie musi byc z niczym zgrane.

Tak, ale jadą pelne gdy jadą w odstepie za sobą. Jak jadą kolo siebie to jeden jedzie nawalony a drugi pusty. Poza tym 59 nie do konca jezdzi tak czesto , jezdzi co 16 minut z 30 minutowymi dziurami popoludniu.
No ale mozna ewentualnie 67 co 10 / 12 minut zrobic. Mysle ze kilometrow po tych zmianach na 64 + 57+59 by starczylo w zupelnosci.

Wez pod uwage co do linii 51 - ze relację leśnego i dw. głównego zapewni przedłużona 80tka kursująca ze zwiększoną częstotliwością. Jednak 51 i 58 zgarniają dużo ludzi z Wałów i Placu Poznańskiego.

71 do Zbożowego Rynku zamiast do Dworca - tzn gdzie ma odstac czas korekcyjny ? Plac Kościeleckich calkowicie zlikwidowany nie bedzie z tego co wiem, tylko ten placyk po dawnym dworcu.

Zwiekszenie czestotliwosci trawmajow - albo wszystko albo nic - ale pamietaj na Nakielska juz teraz wszystko puste dojezdza, nie szalejmy az tak. Moim zdaniem lepiej jest zwiekszyc jedynke do 7.5 minut w szczycie, i na trasie R.Jagiellonow - Wyscigowa mamy tramwaj co ok. 3 minuty.

Co do 61+66 jak dojde do tego tematu to skomentuje ;)

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2007-08-08, 23:20

62 powinno być zgrane chociażby z tego względu, że przed godziną 7 rano w dni powszednie trzeba czekać na grunwaldzkim około 20 minut zanim się łaskawie pojawi, o ile kolejny nie wypadnie....


60 i 71 bym zostawiła jak jest, bo na tarasie mieszka bardzo dużo ludzi i zapychają wystarczająco 71... a jakby miał dłuższą trasę to musicie dorzucić na odcinku kolbego - rondo grunwaldzkie kolejnych ludzi, którzy chcą się dostać w okolice mickiewicza i dalej... jak dla mnie masakra...
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-08-09, 14:27

Misiaczynka pisze:62 powinno być zgrane chociażby z tego względu, że przed godziną 7 rano w dni powszednie trzeba czekać na grunwaldzkim około 20 minut zanim się łaskawie pojawi, o ile kolejny nie wypadnie....

zawsze trzeba czekać? nie wierzę

[ Dodano: 2007-08-09, 12:38 ]
niuniuch pisze:71 do Zbożowego Rynku zamiast do Dworca - tzn gdzie ma odstac czas korekcyjny ? Plac Kościeleckich calkowicie zlikwidowany nie bedzie z tego co wiem, tylko ten placyk po dawnym dworcu.
to niech jedzie na Plac :)

[ Dodano: 2007-08-09, 12:42 ]
Krawężnik_2451 pisze: na 54 kibelka nei maja teżi co?? o tym powiesz kolego??

na 54 mają kibelek, na tej ulicy przy której jest pętla ( Błądzimska albo Drzycimska ) stoi toitoi, kiermani mają do niego kluczyk, często jak jeździłem na Piaski to dziwiłem się gdzie oni tam chodzą po tych Piaskach a okazało się że do kibelka :)
3N Wilczak

Awatar użytkownika
niuniuch
Posty: 163
Rejestracja: 2007-08-07, 23:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: niuniuch » 2007-08-09, 20:06

Misiaczynka pisze: 60 i 71 bym zostawiła jak jest, bo na tarasie mieszka bardzo dużo ludzi i zapychają wystarczająco 71... a jakby miał dłuższą trasę to musicie dorzucić na odcinku kolbego - rondo grunwaldzkie kolejnych ludzi, którzy chcą się dostać w okolice mickiewicza i dalej... jak dla mnie masakra...
Dlatego nowa 60tka jezdzilaby częściej, a nowe 71 rzadziej. Po co zmuszac klientelę z tarasu do przesiadek i kasowania dwóch biletów ? Ich jest zdecydowanie więcej niż pasażerów w rejonie srebrnej.

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2007-08-10, 00:51

mc_pele, zapraszam pojeździmy razem i poczekamy wspólnie :)

wg mnie tak jak jest jest dobrze ... ale każdy ma swój pogląd na to :) takie nasze prawo
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-08-12, 15:37

Tarhim pisze:24 jest znacznie lepszą częstotliwością
Moim skromnym zdaniem też jest taka sobie -

00 24 48
12 36

Niby się powtarza co dwie godziny, ale fajna nie jest, no i 24 nie jest dzielnikiem 60.
niuniuch pisze:na 3 Maja tez w korku stoi - 1 pies
Gdy w mieście sytuacja ruchowa jest normalna (nie ma większych remontów etc.) wjazd na Rondo Jagiellonów od strony PKS jest najbardziej załadowanym.
niuniuch pisze:Jednak 51 i 58 zgarniają dużo ludzi z Wałów i Placu Poznańskiego.
Zależy co przyjedzie. Gdy 51 jeździ Koronowską, a nie Nad Torem, jest zazwyczaj pustawe.

W innych kwestiach wypowiedzieli się inni i mam podobne zdanie - jak kogoś nie ma tydzień w mieście, tak to wypada ;)

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2007-08-12, 23:56

niuniuch pisze:18. Skrócenie linii tramwajowej nr 2 do pętli przy Magnuszewskiej.
może i dwójka ma absurdalną trasę, no ale zostawić nieużywany taki kawał torowiska to już grzech;) Po prostu "coś" tam musi jechać. Zbawieniem będzie torowisko w dół na Bernardyńskie.

A Linia tramwajowa Kapuściska - Kujawskie i dalej przesiadka w autobus może byłaby i dobra, ale ludzie będą się burzyć ponieważ:
-nie mamy taryfy czasowej
-nie obejmuje tego a+t.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-08-13, 01:28

partisan pisze:może i dwójka ma absurdalną trasę, no ale zostawić nieużywany taki kawał torowiska to już grzech;) Po prostu "coś" tam musi jechać.
Nie doczytałeś. "2" do Magnuszewskiej, "69" Jana Pawła II, i z obecnej pętli R. Kujawskie całodzienna "7" do Wyścigowej.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-08-13, 12:50

Wbrew wszystkiemu co mówicie na rondzie kujawskim wsiada dość sporo osób, z tego co pamietam petle zrobili jako tymczasową , a została taka jak została :P
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-08-13, 14:36

partisan pisze:
A Linia tramwajowa Kapuściska - Kujawskie i dalej przesiadka w autobus może byłaby i dobra, ale ludzie będą się burzyć ponieważ:
-nie mamy taryfy czasowej
-nie obejmuje tego a+t.

jak się wprowadzi to się obejmie a+t, gdyby zamiast 79 wprowadzić skrócone 79+ten tramwaj to ludzie chyba oskalpowaliby ZDMiKP :P jedynie za jeden bilet jest coś takiego sens wprowadzić
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-08-13, 14:58

Na Wojska Polskiego korków nie ma, a na Kapusciskach pętla jest za mała :(
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-08-13, 15:06

Krzysztof II pisze:Na Wojska Polskiego korków nie ma,

ale jest linia tramwajowa którą można wykorzystać - pamiętaj że wozokilometr autobusowy kosztuje prawie dwa razy więcej niż tramwajowy - czyste oszczędności, do tego ekologia, mniejsze zuzycie tramwajów niż autobusów ( a nawierzchnia na WP ostro daje popalić naszym wozom ), wolne wozy tramwajowe do wykorzystania itd itp
Krzysztof II pisze:a na Kapusciskach pętla jest za mała
jak puścimy 7 na r Kujawskie będzie akurat, gorzej może być na r Kujawskim ale można zrobić tak by nowa linia stała dłużej na Kapach, 7 na Wyścigowej a na r Kujawskie tramy by tylko przyjeżdżały i zaraz odjeżdżały nie robiąc żadnego bałaganu.
Troche boli mnie tylko utrata połączenia Kapuścisk z Wyścigową ale teraz i tak jest to linia szczytowa a po wyrzuceniu 69 z Wojska Polskiego 7 znowu stałaby się linią całodzienną.
Też zauważyłem że 2 jeżdżą ludzie do końca, myślę że tu też przydałaby się możliwość jazdy na jednym bilecie 2 do Magnuszewskiej a potem dalej tramwajem do r Kujawskiego
3N Wilczak

Awatar użytkownika
niuniuch
Posty: 163
Rejestracja: 2007-08-07, 23:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: niuniuch » 2007-08-13, 19:47

partisan pisze:
niuniuch pisze:18. Skrócenie linii tramwajowej nr 2 do pętli przy Magnuszewskiej.
może i dwójka ma absurdalną trasę, no ale zostawić nieużywany taki kawał torowiska to już grzech;) Po prostu "coś" tam musi jechać. Zbawieniem będzie torowisko w dół na Bernardyńskie.

A Linia tramwajowa Kapuściska - Kujawskie i dalej przesiadka w autobus może byłaby i dobra, ale ludzie będą się burzyć ponieważ:
-nie mamy taryfy czasowej
-nie obejmuje tego a+t.
Siódemka zamiast na kapy to na r.kujawskie przez cały dzień

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-08-13, 20:57

Krzysztof II pisze:Wbrew wszystkiemu co mówicie na rondzie kujawskim wsiada dość sporo osób
A guzik. Mniej niż na Łęgnowie.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-08-13, 21:03

Fakt, może i 2 ma nienalepiej dobraną trasę, ale moim zdaniem póki sieć tramwajowa w naszym mieście się nie rozwinie, nie ma co kombinować z liniami tramwajowymi, bo wielkiego pola manewru nie ma.

Linia 66 jest to ciężki orzech do zgryzienia. Jej pętla Wojska Polskiego nie jest najlepiej dobrana. Ciężko tu znaleźć dobre rozwiązanie. Lepiej funkcjonowała jako linia okrężna (od magnuszewskiej do r.bernardyńskiego uzupełniała się z 53). Może warto byłoby zmienić jej przebieg na PLAC KOŚCIELECKICH - Kujawska - Wojska Polskiego - Magnuszewska - Glinki - (Pętla w okolicy Galerii Glinki), ale i to rozwiązanie nie jest optymalne.

Co do Placu kościeleckich. Jest planowana przebudowa okolicy dworca PKS (nowy most przez Brdę) Może warto byłoby pomyśleć o zbudowaniu tam pętli autobusowej z pradziwego zdarzenia i przenieść tam autobusy z Placu Kościeleckich. Przy okazji byłby to tez dobry punkt przesiadkowy dla linii nocnych. Wiem, większość osób na forum będzie mówić o korkach, ale nasze miasto ma taki układ ulic, że w okolicach centrum zawsze są korki. Na to jest tylko jedna rada. Zbudować więcej linii tramwajowych w centrum (np. Wały Jagiellońskie), ale ten pomysł jest raczej nierealny. Zatem nie pozostaje nam nic innego jak stanie w korkach i moim zdaniem tego raczej nie da się uniknąć.

Jestem zwolennikiem rozdzielenia linii 69 na dwie relacje BŁONIE - WYŚCIGOWA i WYŚCIGOWA - OS. TATRZAŃSKIE. Sądzę, że byłby mnijesze opóźnienia i nie kursowałyby 3 autobusy pod rząd w odstępach 15 minutowych. Wyścigowa powinna się stać wezłem przesiadkowym z prawdziwego zdarzenia. Wzoruję się tutaj na funkcji pełnionej przez pętlę BASEN GÓRNICZY w Szczecinie. Z kierunku centrum docierają tu linie tramwajowe i autobusowe, a dalej do bardziej oddalonych dzielnic odjeżdzają stamtąd autobusy. Oczywiscie przy takim rozwiązaniu wskazane byłyby bilety czasowe. Każdy płaci tyle i ile jedzie i można się przesiadać do woli. Moim zdaniem takie rozwiązanie byłoby bardzo rozsądne. W końcu teraz mamy takie czasy, że sami decydujemy o tym w jakiej dzielnicy szukamy mieszkania. Wtedy tramwaj do Fordonu byłby zupełnie nie potrzebny, lepiej zbudować jakies nowe linie w centrum miasta.

Zamiast 94 możnaby uruchomić autobus szynowy FORDON - BYDGOSZCZ GŁÓWNA (podobny czas przejazdu i też obrzeząmi miasta) z podobną częstotliwością. Można nawet pomysleć o przedłużeniu na Błonie.

Wiem, że moje pomysły niekoniecznie muszą byc trafione, ale im więcej propozycji, tym bardziej optymalne rozwiązanie można stworzyć.

Pozdrawiam

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2007-08-14, 00:25

wydzieliłem wątek o połączeniu kolejowym. Od teraz prosiłbym się trzymać tematu, czyli komentować pomysły kolegi Niuniucha.
Swoje propozycje można przedstawiać w osobnych tematach, najlepiej wg zasady: jedna propozycja jeden temat. jest wtedy mniejszy bałagan;)

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Garść pomysłów

Post autor: Matiss » 2007-08-14, 00:36

15. Linia 92 - zwiększenie częstotliwości kursowania o 1 brygadę w dni robocze. jeśli chodzi o ten pomysł to zdmikp cię wyprzedziło.. przetarg był .. oczywiście unieważniony ;] więc nie wiadomo jak to będzie

ODPOWIEDZ