54 do Smukały
Moderator: spooney
54 do Smukały
Bydgoszczanie ze Smukały, Opławca i Janowa, a także Piasków chcieliby bezpośredniego połączenia autobusowego.
Choć dzielnice dzieli parę kilometrów, aby się do siebie dostać, ich mieszkańcy muszą podróżować przez miasto.
- Wielokrotnie sygnalizowali mi na dyżurach radnego, że przedłużenie linii 54 ma sens i jest potrzebne - mówi Jarosław Wenderlich, który interpelował w tej sprawie. - Dzięki temu, zamkniemy pętlę komunikacyjną. Tam, gdzie dojeżdżają autobusy linii 58, z drugiej podjeżdżałaby linia 54. Docierają do mnie również narzekania, że trudno dostać się z tej strony miasta do ogródków działkowych w Janowie. Żeby to zrobić, trzeba nadrobić drogi, albo iść przez las. Jest jeszcze inny aspekt. Teraz autobus 54 kończy trasę przy ulicy Drzycimskiej. Stąd jest ponad kilometr do Sanktuarium Matki Bożej Trzykroć Przedziwnej. To dużo, jeśli zważy sie, że sporo wiernych to starsze osoby.
Odpowiedź z ratusza, którą uzyskał, daje nadzieję, że kilkuletnie z górą starania o przedłużenie linii 54 zakończą się sukcesem. Choć nie szybko.
- Wydłużenie linii 54 do pętli w Smukale w wydzielonych kursach jest planowane - odpowiedziała na interpelację wiceprezydent Lucyna Kojder-Szweda. To dobra informacja. Zła jest taka, że ?planowany do budowy odcinek ulicy Smukalskiej leży w strefie ochrony pośredniej komunalnego ujęcia wody powierz- chniowej?. Oznacza to, że potrzebna jest w tym miejscu kanalizacja, do której trafić musi nawet zwykła deszczówka. A kanalizacji tu nie ma. - Zakres prac wymaga projektu i wielokilometrowego kanału dużej średnicy odprowadzającego ścieki. To złożony problem techniczny - twierdzi Lucyna Kojder-Szweda.
Z tym problemem uporają się jednak MWiK. I to, jak zapowiada Małgorzata Massel, rzeczniczka spółki, najdalej za 2 lata. - Mamy wyłonionego wykonawcę robót, jesteśmy po przetargach. Trwają prace projektowe. Dostaliśmy ogromne pieniądze z UE, które przeznaczone zostaną właśnie na budowę kanalizacji w strefach ochronnych ujęć wody. Nie tylko na ulicy Smukalskiej, ale na terenie całego miasta. Na razie ?dogrywamy? z ZDMiKP szczegóły wszystkich prac. Chodzi o to, żeby prowadzone roboty nie komplikowały życia mieszkańcom jednocześnie w wielu miejscach - mówi.(bob)
źródło: Express.bydgoski.pl
Choć dzielnice dzieli parę kilometrów, aby się do siebie dostać, ich mieszkańcy muszą podróżować przez miasto.
- Wielokrotnie sygnalizowali mi na dyżurach radnego, że przedłużenie linii 54 ma sens i jest potrzebne - mówi Jarosław Wenderlich, który interpelował w tej sprawie. - Dzięki temu, zamkniemy pętlę komunikacyjną. Tam, gdzie dojeżdżają autobusy linii 58, z drugiej podjeżdżałaby linia 54. Docierają do mnie również narzekania, że trudno dostać się z tej strony miasta do ogródków działkowych w Janowie. Żeby to zrobić, trzeba nadrobić drogi, albo iść przez las. Jest jeszcze inny aspekt. Teraz autobus 54 kończy trasę przy ulicy Drzycimskiej. Stąd jest ponad kilometr do Sanktuarium Matki Bożej Trzykroć Przedziwnej. To dużo, jeśli zważy sie, że sporo wiernych to starsze osoby.
Odpowiedź z ratusza, którą uzyskał, daje nadzieję, że kilkuletnie z górą starania o przedłużenie linii 54 zakończą się sukcesem. Choć nie szybko.
- Wydłużenie linii 54 do pętli w Smukale w wydzielonych kursach jest planowane - odpowiedziała na interpelację wiceprezydent Lucyna Kojder-Szweda. To dobra informacja. Zła jest taka, że ?planowany do budowy odcinek ulicy Smukalskiej leży w strefie ochrony pośredniej komunalnego ujęcia wody powierz- chniowej?. Oznacza to, że potrzebna jest w tym miejscu kanalizacja, do której trafić musi nawet zwykła deszczówka. A kanalizacji tu nie ma. - Zakres prac wymaga projektu i wielokilometrowego kanału dużej średnicy odprowadzającego ścieki. To złożony problem techniczny - twierdzi Lucyna Kojder-Szweda.
Z tym problemem uporają się jednak MWiK. I to, jak zapowiada Małgorzata Massel, rzeczniczka spółki, najdalej za 2 lata. - Mamy wyłonionego wykonawcę robót, jesteśmy po przetargach. Trwają prace projektowe. Dostaliśmy ogromne pieniądze z UE, które przeznaczone zostaną właśnie na budowę kanalizacji w strefach ochronnych ujęć wody. Nie tylko na ulicy Smukalskiej, ale na terenie całego miasta. Na razie ?dogrywamy? z ZDMiKP szczegóły wszystkich prac. Chodzi o to, żeby prowadzone roboty nie komplikowały życia mieszkańcom jednocześnie w wielu miejscach - mówi.(bob)
źródło: Express.bydgoski.pl
Wyznaczone kursy to przecież lepiej puścić całą trasę.To nie jest daleko a chociaż by jeździli po kolei kolejności a nie takie dziwactwa jak na 65.Darek pisze:- Wydłużenie linii 54 do pętli w Smukale w wydzielonych kursach jest planowane - odpowiedziała na interpelację wiceprezydent Lucyna Kojder-Szweda. To dobra informacja.
Korzystam z 54 dlatego lepiej żeby całą trasę przerzucili i dali jedną dodatkową brygadę.
54 do Smukały
Mały odkop, ale skoro temat już istnieje od 6 lat to warto dokleić artykuł
Absurdalne połączenie MZK: Zamiast pokonać 4 kilometry, trzeba przejechać aż 19
Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... F140729732
54 do Smukały
Zrobić podobne linie jak teraz 66 zrobili na 66/86 jedna po trasie 54 do smukały i dalej po trasie 58, a druga po trasie 58 di piasków, a potem po trasie 54,start na pętli błonie.Można dać numery 58/88
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
54 do Smukały
Nie przesadzajmy. Komunikacja ma być czytelna dla pasażerów. Za dużo wymyślasz.black125 pisze:Zrobić podobne linie jak teraz 66 zrobili na 66/86 jedna po trasie 54 do smukały i dalej po trasie 58, a druga po trasie 58 di piasków, a potem po trasie 54,start na pętli błonie.Można dać numery 58/88
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
54 do Smukały
Połączyć 54 z 58 i zrobić warianty jeden na Plac drugi na Błonie i wspólna pętla na Piaskach przez Smukałę.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 54 do Smukały
Ale jeszcze mi wytłumaczcie, po co.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
54 do Smukały
Powiedz to sobie na głos. 10 razy.Dawid Szramke pisze:Połączyć 54 z 58 i zrobić warianty jeden na Plac drugi na Błonie i wspólna pętla na Piaskach przez Smukałę.
Uważam, że wystarczyłoby co któryś kurs 54 przedłużyć do Smukały.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
54 do Smukały
Nie martw się Robercie powiedziałem sobie na głos. Na moje Nie byłby to zły pomysł. Puszczać co któryś kurs to dla mnie bez sensu bo co to za sens. Tak w ogóle chyba każdy ma prawo rzucić jakiś pomysł prawda panie Robercie?
54 do Smukały
Bo słowo zły pomysł to jest za mało powiedziane. Obecna relacja linii Nr 58 jest dobra, nie widzę potrzeby wydłużania jej w kierunku Błonia.Dawid Szramke pisze:Na moje Nie byłby to zły pomysł
Ale rozsądny.Dawid Szramke pisze:Tak w ogóle chyba każdy ma prawo rzucić jakiś pomysł prawda
54 do Smukały
Jak już każdy rzuca pomysłem. To mogę zaproponować skrócenie 58 do Garbar. Sam jeżdżę często 58 i o wiele łatwiej mi było by się przesiąść na Garbarach niż praktycznie biec na Rondo Grunwaldzkie bo następny autobus za 15 minut. Poza tym można by zwiększyć częstotliwość przy zachowaniu tej samej ilości autobusów oraz zaoszczędzić bo trasa dosyć mocno by się skróciła. Ewentualnie zmniejszyć ilość autobusów przy tej samej częstotliwości kursów. Niestety powstaje problem komunikacji z Rondem Jagiellonów.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:57
54 do Smukały
Bądź puścić 58 przez most Solidarności i Focha. Po co ma tyle linii dublować. Prosta logika.
Linia 55...niekończąca droga...
54 do Smukały
Dubluje tramwaj. Zresztą od dawna jest powiedziane, aby żadna linia autobusowa nie jeździła na odc. Garbary - Focha - R. Jagiellonów. W końcu dlatego wycofano linie 54 z tego rejonumisiekbydzia pisze:Bądź puścić 58 przez most Solidarności i Focha. Po co ma tyle linii dublować. Prosta logika.
Re: 54 do Smukały
Wariant 54L przez Pileckiego wydłużyć do Smukały i tyle. Najlepiej z nowym numerem (60?)
Re: 54 do Smukały
A ja tak grzecznie zapytam, czy ktokolwiek z Was jeździ czasami Smukalską na odcinku Piaski - Opławiec?
Pytam, bo mam poważne wątpliwości. Sam jeżdżę tam dosyć często i bez wyprostowania dwóch eSek na tej trasie jest tam po prostu za wąsko dla dużego autobusu, nie mówiąc o tym, że nawierzchni jest tam bliżej do kartofliska niż jezdni.
O remont tego odcinka też może być ciężko, bo jeśli dobrze pamiętam, to chyba fragmentami ta jezdnia może wchodzić już w teren gminy Osielsko.
Podsumowując, pomysł wydłużenia 54 jest dobry, ale z realizacją może być ciężko.
Pytam, bo mam poważne wątpliwości. Sam jeżdżę tam dosyć często i bez wyprostowania dwóch eSek na tej trasie jest tam po prostu za wąsko dla dużego autobusu, nie mówiąc o tym, że nawierzchni jest tam bliżej do kartofliska niż jezdni.
O remont tego odcinka też może być ciężko, bo jeśli dobrze pamiętam, to chyba fragmentami ta jezdnia może wchodzić już w teren gminy Osielsko.
Podsumowując, pomysł wydłużenia 54 jest dobry, ale z realizacją może być ciężko.
- Autobusiarz
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-05-03, 10:14
- Lokalizacja: Koronowo
54 do Smukały
Od paru lat już odcinek Smukalskiej, który był na terenie Gminy Osielsko, jest już w granicach miasta.
54 do Smukały
Co Wy na to?reputed pisze:Wariant 54L przez Pileckiego wydłużyć do Smukały i tyle
Z drugiej strony: nie wiem, czy pamiętacie, ale na przełomie 2005 i 2006 roku kursowała tam (oczywiście przez las) linia 307, obsługiwana przez FR Bus. Ciekawe, czemu tak szybko ją zlikwidowano?
54 do Smukały
Odpowiedź jest prosta, brak jakiekolwiek zysku.Kris pisze:Ciekawe, czemu tak szybko ją zlikwidowano?
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
54 do Smukały
Widocznie komercyjnie linia nie mogła odnieść sukcesu.
Niemniej jednak, uważam połączenie Piasków i Smukały za konieczność.
Wyobraźcie sobie taką sytuację np. na Łęgnowie. Tramwaj kończy trasę na Stomilu, a musicie się dostać na osiedle Awaryjne. Pozostaje tylko dymać naokoło, przez Łęgnowo wieś 73. W tej chwili jest tak między Piaskami a Smukałą - tylko odległość znacznie większa.
Niemniej jednak, uważam połączenie Piasków i Smukały za konieczność.
Wyobraźcie sobie taką sytuację np. na Łęgnowie. Tramwaj kończy trasę na Stomilu, a musicie się dostać na osiedle Awaryjne. Pozostaje tylko dymać naokoło, przez Łęgnowo wieś 73. W tej chwili jest tak między Piaskami a Smukałą - tylko odległość znacznie większa.
54 do Smukały
Linia autobusowa nr 54 będzie dojeżdżała do Smukały
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... ukaly.html
54 do Smukały
Nie ma takiej potrzeby, aby pchać tam kolejną linię. Ze Smukały na Przemysłową , a później połączmy to z 74 na Tatrzańskie...reputed pisze:67 w wybranych kursach przedłużyć przez Pileckiego, Piaski do Smukały?
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2014-05-24, 23:52
54 do Smukały
Według mnie są dwie możliwe opcje. Przedłużyć linię nr 54 do Smukały we wszystkich wariantach albo puścić nową linię autobusową (powiedzmy 60) na trasie Piaski - Smukała i obsługiwałby ją mały autobus (oczywiście najpierw trzeba by przynajmniej 2 takie kupić), a w międzyczasie dopóki takowego pojazdu nie będzie puszczać na tą linię 12-metrowce.
Ostatnio zmieniony 2014-08-28, 21:54 przez solariskuba, łącznie zmieniany 1 raz.
54 do Smukały
Po co tak często? Jakieś uzasadnienie? Nie.solariskuba pisze:Według mnie linię nr 54 powinno się przedłużyć do Smukały we wszystkich wariantach.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2014-05-24, 23:52
54 do Smukały
Szczerze mówiąc, to albo zrobić tą nową linię jak napisałem albo wydłużyć wszystkie warianty. Ze strony osoby, która często jest w Bydgoszczy mimo tego, że nie jest stałym bywalcem to jest trudno połapać się w tych wszystkich wariantach. To jest ogłupiałe. Wszędzie warianty i warianty. Nie wiadomo gdzie linia jedzie, bo może tym wariantem gdzie indziej. Inne miasta sobie radzą bez kupy wariantów i jest dobrze. Dlatego posunięcie ZDMiKP (stworzenie linii 66 i 86) uważam za doskonałe.
54 do Smukały
Naucz się czytać ze zrozumieniem to problem zniknie jak ręką odjąłsolariskuba pisze:Wszędzie warianty i warianty. Nie wiadomo gdzie linia jedzie,
54 do Smukały
Linia z wariantem linii wydłużonym (raz na pół godziny/godzinę) to żadna zmiana na linii. Jest to lepsze niż tworzenie jak w GOPie wielu linii rzadko kursujących.solariskuba pisze:Wszędzie warianty i warianty.
54 do Smukały
Kolejny wariant (54L, 54S) czy może wszystkie kursy przez Pileckiego pojadą do Smukały?
Niedługo dojedziesz ze Smukały na Piaski
(...) W tej chwili pracujemy nad szczegółami połączenia. Prawdopodobnie będzie funkcjonowało na bazie obecnej obsługi z wydłużeniem kursowania do Smukały w wybranych kursach. Wstępnie planujemy wprowadzić opisane rozwiązanie w połowie października. (...)
MM Bydgoszcz
http://www.mmbydgoszcz.pl/491436/niedlu ... -na-piaski
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
54 do Smukały
Jak się kształtuje remont Smukalskiej? Ktoś coś wie, pamiętam, że tam to była tarka dla mojego, niskiego zawieszenia.
Wariantowe kursy 54 to chyba najrozsądniejsza opcja.
Wariantowe kursy 54 to chyba najrozsądniejsza opcja.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
54 do Smukały
Tylko, że trzeci wariant na tel linii trochę kłuje w oczy. Mam nadzieję, że zrobią 2 warianty:Krzysztof Juszczak pisze:Wariantowe kursy 54 to chyba najrozsądniejsza opcja.
- 54 Błonie <> Piaski przez Żeglarską
- 54L Błonie <> Smukała przez Pileckiego