66- połączenie z 63

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

66- połączenie z 63

Post autor: reputed » 2008-04-30, 22:37

W obecnej postaci ani linia 63 ani 66 nie są atrakcyjne.
Proponowałbym więc fuzje tych dwóch linii w podany niżej sposób:
0. Mokra
1. Ogrodnictwo
2. Eurogaz
3. Kapuściska
4. Baczyńskiego
5. Planu 6-letniego
6. Szarych Szeregów
7. Magnuszewska
8. Modrakowa
9. Glinki
10. Zelwerowicza
11. Cmentarna
12. Jana Pawła II
13. Rondo Kujawskie
14. Rondo Jagiellonów
15. Plac Kościeleckich
Ostatnio zmieniony 2009-01-20, 00:06 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-05-01, 00:14

A po co na Mokrą autobus całodzienny, przecież tam praktycznie nikt nie mieszka. zadaniem 63 jest dowóz i odbiór ludzi z pracy z tamtejszych zakładów (m. in. Eurogaz). Kursy są wyznaczone tylko w godzinach wymiany załogi.

Poza tym tamte rejony obsługuje linia 73 (co 1 godz/2 godz) i to zupełnie wystarczy.

A co do 66 to się zgadzam, że linia niezbyt atrakcyjna, ale tylko na odcinku Magnuszewska - Wojska Polskiego - WOJSKA POLSKIEGO. Chociaż musze przyznać, że ze Wzgórza Wolności na rondo Jagiellonów lepiej jechać 66 niż 2, bo jest szybciej.

Moim zdaniem lepiej wyglądałoby połączenie tych linii z opcją przedłużenia niektórych kursów linii 66 na Mokrą.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-01, 07:46

pawel_nk pisze:A po co na Mokrą autobus całodzienny, przecież tam praktycznie nikt nie mieszka. zadaniem 63 jest dowóz i odbiór ludzi z pracy z tamtejszych zakładów (m. in. Eurogaz). Kursy są wyznaczone tylko w godzinach wymiany załogi. Moim zdaniem lepiej wyglądałoby połączenie tych linii z opcją przedłużenia niektórych kursów linii 66 na Mokrą.
Dlaczego?
1. Linia choc w niewielkim stopniu, ale odciąży "79"
2. Na Mokrej są domki jednorodzine, działki, Zakłady OKT, gospodarstwo ogrodnicze, a także wspomniany Eurogaz - byłby lepszy dojazd.
3. Myślałem o wariancie niektórych tylko kursów do Mokrej, ale w takim razie gdzie pętla? Na Kapuściskach?

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-05-01, 10:57

Kombinowanie na siłę - dojeżdżałem swego czasu na Mokrą do OKT i poza kursami na 6, 14 i 22 oraz z powrotem po tych godzinach 63 woził powietrze, też nie wiem czemu całodzienny autobus miałby wozić tam powietrze, po za tym po co autobus jadący przez Wojska Polskiego do Centrum? Kapuściska mają 8 a Wyżyny i Wzgórze Wolności 2 i 53, bez sensu dublowanie kolejnych linii, dodajmy jeszcze fakt że 66 zapewnia połączenie Wzgórza Wolności z Carrefourem, Kapuściska mają 350, zresztą po wybudowaniu tramwaju na Kujawskiej 66 i 79 znikną z tej części miasta, nie trzeba będzie nic odciążać ani nic przedłużać. :)
3N Wilczak

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-01, 12:45

mc_pele pisze:też nie wiem czemu całodzienny autobus miałby wozić tam powietrze, po za tym po co autobus jadący przez Wojska Polskiego do Centrum?
A teraz 66 zapewnia rotację powietrza między Kładką a Kościołem...
zresztą po wybudowaniu tramwaju na Kujawskiej 66 i 79 znikną z tej części miasta, nie trzeba będzie nic odciążać ani nic przedłużać. :)
Likwidacja 79 spotka się wówczas z ostrym protestem mieszkańców. Dużo osób jeździ między Szwederkiem a Kapami i Wyżynami. Poza tym Kapuściska ciągle czekają na połączenie z Błoniem....

Co do 66 to uważasz że po wybudowaniu torów na Kujawskiej ul. Glinki i całe osiedle zostanie odcięte od komunikacji?[/quote]

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-05-01, 13:47

volvo7000A pisze:A teraz 66 zapewnia rotację powietrza między Kładką a Kościołem...

Zgoda, ale to już chyba wynik jakichś ustaleń między miastem a Carrefourem - za pieniądze marketu przebudowano układ drogowy Kujawska/Jana Pawła, w zamian powstał przystanek 64-66-69 pod sklepem, 66 zapewnia dowóz pasażerów ze Wzgórza Wolności i Carrefour dostał pozwolenie na darmowe linie dla klientów. Wcześniej miasto nie zgodziło się na darmobusy Auchana.
volvo7000A pisze:Cytat:
zresztą po wybudowaniu tramwaju na Kujawskiej 66 i 79 znikną z tej części miasta, nie trzeba będzie nic odciążać ani nic przedłużać. :)


Likwidacja 79 spotka się wówczas z ostrym protestem mieszkańców. Dużo osób jeździ między Szwederkiem a Kapami i Wyżynami.


Zmiana trasy 94 też spotkała się z protestem części mieszkańców Fordonu i studentów UTP, jak widać jednak do nowej sytuacji można się przyzwyczaić, zwłaszcza że dla większości pasażerów nowy układ będzie korzystniejszy. Być może do systemu podobnego do dzisiejszego A+T uda się włączyć tramwaje jadące po górnym tarasie+61 i być może 79 jeśli rzeczywiście pozostawi się tą linię na jakiejś okrojonej trasie. (Pamiętam jednak że gdy tramwaj na Kujawskiej był w planach na 2007 rok to ZDMiKP wspominał o likwidacji tej linii.) Jeśli nie to pasażerom kursującym między Wyżynami i Kapuściskami a Szwederkiem pozostaną bilety godzinne i miesięczne, skoro większość miasta się przesiada to i im korona z głowy nie spadnie.
volvo7000A pisze:Co do 66 to uważasz że po wybudowaniu torów na Kujawskiej ul. Glinki i całe osiedle zostanie odcięte od komunikacji?
Nie, uważam że po wybudowaniu torów na Kujawskiej wszystkie potoki pasażerskie wzdłuż ulicy Wojska Polskiego powinny przejąć tramwaje ( prawie wszystkie, 68 pozostawiłbym tak jak jest ). 69 od Carrefoura do Tesco puściłbym alejami Jana Pawła II natomiast na ulicę Glinki skierowałbym 53. To są tylko moje rozważania choć wydaje mi się to bardzo prawdopodobne, nie sądzę żeby ZDMiKP zdecydował się na konkurencję 53 i tramwajów na odcinku Kładka-R Bernardyńskie.
3N Wilczak

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2008-05-01, 14:34

mc_pele pisze:Zmiana trasy 94 też spotkała się z protestem części mieszkańców Fordonu i studentów UTP, jak widać jednak do nowej sytuacji można się przyzwyczaić, zwłaszcza że dla większości pasażerów nowy układ będzie korzystniejszy.
Przecież cała trasa po fordonie 94 to jest 70.Ale 79 to będzie opór bo ta linia ma dużą frekwencje i jeździ pełna.Jak zlikwidują to można powiedzieć że na odcinku Piękna-r.Kujawskie to nie będzie połączenia z Kapami.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-05-01, 14:47

mc_pele pisze: Nie, uważam że po wybudowaniu torów na Kujawskiej wszystkie potoki pasażerskie wzdłuż ulicy Wojska Polskiego powinny przejąć tramwaje ( prawie wszystkie, 68 pozostawiłbym tak jak jest ). 69 od Carrefoura do Tesco puściłbym alejami Jana Pawła II natomiast na ulicę Glinki skierowałbym 53. To są tylko moje rozważania choć wydaje mi się to bardzo prawdopodobne, nie sądzę żeby ZDMiKP zdecydował się na konkurencję 53 i tramwajów na odcinku Kładka-R Bernardyńskie.
Z tym stwierdzeniem o konkurencji to lepiej być ostroznym. Już teraz są takie przypadki. Nigdy nie wiadomo co ZDMiKP wymyśli.

Przykładem jest 53, 66 i 2. Mieszkańcy Wzgórza Wolności i Wyżyn mają w czym wybierać, żeby dostać się w okolice placu Kościeleckich. A 66 po prostu na tej rywalizacji wychodzi najgorzej i dlatego wozi powietrze na ul. Wojska Polskiego, tramwaj tutaj też dużo traci, bo 53 dojedzie o wiele szybciej do Zbożowego Rynku, nawet mimo korka na Kujawskiej. A tramwaj niedość, ze jedzie wkoło, to jescze stoi po 5 min na kazdym świetle... I tak sobie funkcjonuje mała konkurencja...

Jakoś nie jestem przekonany, ze po wybudowaniu torów na Kujawskiej lub Nowoogińskiego, z Wojska Polskiego praktycznie znikną autobusy. Linia 79 łączy Szwederowo z Kapuściskami i pewnie zostanie, tylko zmieni się pętla Dworzec PKP na inną.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-05-01, 15:33

kamil3836 pisze:Jak zlikwidują to można powiedzieć że na odcinku Piękna-r.Kujawskie to nie będzie połączenia z Kapami.
Jeśli rzeczywiście zlikwidują to fakt, Piękna/Szubińska i Piękna/Kossaka stracą połączenie z Kapami, reszta Szwederowa będzie miała połączenie - wzmocnione 61+2,8(10?)
pawel_nk pisze:Przykładem jest 53, 66 i 2. Mieszkańcy Wzgórza Wolności i Wyżyn mają w czym wybierać, żeby dostać się w okolice placu Kościeleckich. A 66 po prostu na tej rywalizacji wychodzi najgorzej i dlatego wozi powietrze na ul. Wojska Polskiego, tramwaj tutaj też dużo traci, bo 53 dojedzie o wiele szybciej do Zbożowego Rynku, nawet mimo korka na Kujawskiej. A tramwaj niedość, ze jedzie wkoło, to jescze stoi po 5 min na kazdym świetle... I tak sobie funkcjonuje mała konkurencja...
moim zdaniem zły przykład, na Wyżynach 53,2 i 66 to zupełnie odmienne linie o innym znaczeniu i obsługujące inne potoki, nikt o zdrowych zmysłach nie będzie jechał na Rondo Bernardyńskie 2, od tego jest 53, 2 zapewnia połączenie górnego tarasu z przesiadkowym Rondem Toruńskim oraz północną częścią miasta, 66 to połączenie Wzgórza Wolności i Wyzyn z Carrefourem oraz Glinek z Centrum a także jako dopełnienie 64 wzdłuż ulicy Kujawskiej, jak 2 będzie jeździć z Kapuścisk Wojska Polskiego i Kujawską to wtedy będzie atrakcyjnym połączeniem Wzgórza Wolności i Wyżyn ze Starym Miastem, dzięki temu 53 na Wojska Polskiego nie będzie potrzebne ( chociaż straci na tym Błonie ale za to zyska ulica Glinki )
Teraz to możesz sobie zrobić test i sprawdzić ile osób jeździ pomiędzy Wzgórzem Wolności i Wyzynami do kładki a Rondem Bernardyńskim czy Babią Wsią - nikt! Ludzie którzy wsiadają na Wzgórzu do 2 wysiadają na Perłowej, Rondzie Toruńskim lub jadą dalej na Gdańską.
Jedyną prawdziwą konkurencją tramwaju z autobusem była Jagiellońska i 1/3-77/94, na Wilczaku 56 dzieki temu że nie zatrzymuje się prawie nigdzie i jest bardziej zatłoczony niż tramy nie jest żadną konkurencją dla 3 czy 8, w innych miejscach tramwaje generują zupełnie inne potoki niż autobusy i jest to zdrowa sytuacja, po wybudowaniu torów na Kujawskiej byłoby troszkę inaczej.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-05-01, 15:54

Może troszkę przesadziłem z przykładem konkurencji. Ale wydaje mi się, że 66 przegrywa konkurencję z 53 (w sensie dojazdu do Centrum). Jak 66 kursowalo po starej trasie, było bardziej zapełnione i uzupełniało 53, a teraz wyraźnie straciła ta linia na popularności.
mc_pele pisze: 2 zapewnia połączenie górnego tarasu z przesiadkowym Rondem Toruńskim oraz północną częścią miasta
Jeżeli chodzi o Wzgórze Wolności i Wyżyny to na Rondo Toruńskie łatwiej się dostać 68 i 69. Jeżdzą częściej od 2 i nie jadą wkoło.
mc_pele pisze: Ludzie którzy wsiadają na Wzgórzu do 2 wysiadają na Perłowej, Rondzie Toruńskim lub jadą dalej na Gdańską.
Na Perłową ze Wzgórza mało kto jedzie 2, wiecej ludzi korzysta z 79 na tym odcinku. Przewaga 79 nad 2, to częstsze kursy... Na rondo toruńskie łatwiej się dostać liniami 68 i 69 co opisałem wyżej. Ludzie 2 ze Wzgórza jeżdzą głównie na Gdańską, z tym się w pełni zgadzam.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-01, 16:35

Mimo wszystko uważam że narazie (czyli do czasu wybudowania torów na Kujawskiej) powinna nastąpić fuzja 63 i 66.
Jest to:
- podniesienie atrakcyjności linii
- oszczędność wozokilometrów (pomimo teoretycznie pustych kursów do Mokrej) bo zmniejszy się liczba brygad z 5 do 3.
- odciążenie mniej lub bardziej linii 79

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: black125 » 2008-12-21, 23:09

Moje skromne propozycje zmian w komunikacji miejskiej:
Połączenie linii [63] i [66] w jedną linie.
Trasa przebiegu: MOKRA(wybrane kursy)-Chemiczna-KAPUŚCISKA-Woj.Polskiego-Magnuszewska-Glinki-Al.Jana Pawła II-Kujawska-Rondo Jagiellonów-PLAC KOŚCIELECKICH
Częstotliwość: w szczycie co 15 min, poza szczytem co 20-30 min, weekendy co 20-30 min

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-12-22, 12:17

Powiem ci dlaczgo jest kiepski, otóż na Mokrą nie potrzeba więcej autobusów ;)
Po co te 20 min? Kto tym będzie jeźdźił mając "2", "66" i "79"?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-12-22, 12:35

63 zlikwidować. Ale wiem na Mokra do roboty trzeba dojechać. To może 73? Bedzie juz miał całe Łęgnowo.... xD

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-22, 14:38

korpi pisze:63 zlikwidować. Ale wiem na Mokra do roboty trzeba dojechać. To może 73? Bedzie juz miał całe Łęgnowo.... xD
Po co zlikwidować? Najlepiej tylko wyznaczone kursy puścić przez Mokrą. Do tego nie sądzę, że połączenie 63 i 66 sprawi, że te autobusy przestałyby wozić powietrze, bo póki nie zmienimy całkowicie przebiegu trasy tych linii to będą one dalej woziły powietrze.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-12-22, 18:02

Ja by sie skupił na tramwajach. Ale wiadomo jak u nas to jest.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-23, 00:52

korpi pisze:Ja by sie skupił na tramwajach. Ale wiadomo jak u nas to jest.
Póki nie wybudują większej ilości torowisk nie ma co marzyć o tym. Ale to temat do dyskusji w innym miejscu, więc nie twórzmy OTa.

Co do samego tematu - w wiele miejsc w Bydgoszczy komunikacja autobusowa jest elastyczniejsza i co kol. korpi słusznie zauważył - bardziej rozwinięta.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2008-12-24, 02:44

1: Często jeżdżę na 63, i wcale nie jeździ taki pusty. Kierunek do ronda/Wzgórza Wolności jest pełny do pętli 79/8, potem coraz mniej ludków.

2: Nie jeżdżą tam tłumy, dlatego kursy wykonujemy małym autobusikiem.

3: Linia ta jest wyjątkowa-zawozi nową zmianę do firm (OKT w szczególności) i czeka na starą zmianę. Czeka 30, a nawet 42 minuty na wymianę załogi.

4: Kto wie czy linia ta nie jest sponsorowana przez okoliczne firmy-taką wersję też słyszałem.

Zostawcie w spokoju to 63. Linia ma swoje zadanie i wykonuje je.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-24, 14:24

ikarusiarz pisze:Zostawcie w spokoju to 63. Linia ma swoje zadanie i wykonuje je
Zgadzam się z tym, ale... nie chcemy likwidować 63, a połączyć 63 i 66. Nie zmieni jednak to faktu, że moim zdaniem linia ta dalej będzie wozić powietrze od WP... Już lepiej połączyć 61,63 i 66
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-12-24, 14:56

Alden pisze:Już lepiej połączyć 61,63 i 66
Ale braki w liniach będą. Automatycznie powinno być coś nowego

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-24, 15:41

korpi pisze:Ale braki w liniach będą. Automatycznie powinno być coś nowego
Jakie braki? jeśli połączyć 61,63 i 66 to jechałby on z Kapuścisk (tylko wyznaczone kursy w szczycie na Mokrą) na Dworzec, ulicami: Kapuściska-WP-Magnuszewska-Glinki-Kujawska-Solskiego-Bielicka-Kossaka-Pl. Poznański-R.Grunwaldzkie-Kr.Jadwigi-Fredry-Dworzec
Gdzie Ty korpi widzisz braki? :) Do kładki jest 79, na Zbożowy Rynek (będący jak wiadomo blisko od Pl. Kościeleckich) 53, na R.Jagiellonów 8.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-12-29, 10:04

Ja widzę - brak połączenia Wyżyn, Wzgórza Wolności i Glinek z Rondem Jagiellonów ( krajoznawcza wycieczka tramwajem nie może być uznawana za połączenie z którego będzie korzystał codziennie spieszący się do pracy ) za to trzy linie jadące w kierunku Placu Poznańskiego - to raz, dwa - jak chcesz łączyć w jedną linię 61 na której autobus jeździ pełny co 10 minut z 66 na której jeździ on pusty co 15 minut i 63 który potrzebny jest tylko w czasie zmiany brygad w OKT i EC??? Pomyśl. Po trzecie - po co Kapuściskom linia która byłaby 79bis - dowoziłaby w te same kluczowe części miasta tylko jadąc dłużej? To minusy, plus jest taki że nawet taka koślawa trasa jest lepsza od obecnej 66 :D

Ale ja i tak Wam mówię że miasto podpisało umowę z CH Glinki i nie wyprowadzi 66 z Wzgórza Wolności.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-29, 15:06

mc_pele pisze:Ja widzę - brak połączenia Wyżyn, Wzgórza Wolności i Glinek z Rondem Jagiellonów
Hmm... A o 66 zapomniałeś? :) Jeździ przez Wzgórze Wolności, Wyżyny, Glinki i Rondo Jagiellonów. Nawet jeśli by takie połączenie tworzyć to po co? Nie można zapewniać dojazdu z każdego miejsca w każde, bo mielibyśmy chyba ze 100 linii... Na coś jest bilet przesiadkowy. Z Wyżyn na Wzgórze jest aż 5 środków KM: 53, 63 (zawsze coś ;D), 66, 79 i 2, na Glinki jest 53 i 68, na Rondo Jagiellonów jest 2 lub jeśli ktoś lubi spacerować to 53, do tego jeszcze dochodzi 4 łącząca Glinki z Rondem Jagiellonów i przecinająca Wyżyny, zresztą po co tworzyć linię na "wycieczkę krajoznawczą"? Z Glinek, Wyżyn i Wzgórza jak już napisałem jest połączenie z centrum, do tego 79 zapewnia połączenia Kapuścisk z Szwederowem i Dworcem PKP
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-12-29, 15:59

Alden pisze:Hmm... A o 66 zapomniałeś? :) Jeździ przez Wzgórze Wolności, Wyżyny, Glinki i Rondo Jagiellonów.

Człowieku, odnoszę się do twojego pomysłu połączenia 61+63+66 - gdzie tam będzie 66 jak chcesz to połączyć z 61 i puścić Solskiego?

Alden pisze:Nawet jeśli by takie połączenie tworzyć to po co? Nie można zapewniać dojazdu z każdego miejsca w każde, bo mielibyśmy chyba ze 100 linii... Na coś jest bilet przesiadkowy. Z Wyżyn na Wzgórze jest aż 5 środków KM: 53, 63 (zawsze coś ;D), 66, 79 i 2, na Glinki jest 53 i 68, na Rondo Jagiellonów jest 2 lub jeśli ktoś lubi spacerować to 53, do tego jeszcze dochodzi 4 łącząca Glinki z Rondem Jagiellonów i przecinająca Wyżyny, zresztą po co tworzyć linię na "wycieczkę krajoznawczą"? Z Glinek, Wyżyn i Wzgórza jak już napisałem jest połączenie z centrum, do tego 79 zapewnia połączenia Kapuścisk z Szwederowem i Dworcem PKP
:kreci: Nic z tego nie rozumiem - krytykujesz teraz pomysł który przepychałeś przez połowę tego tematu stwierdzając że jest bez sensu, obecną trasę 66 czy ta wyliczanka linii górnego tarasu ze stwierdzeniem że nie ma sensu tworzyć nowych połączeń ma służyć jeszcze czemu innemu? Możesz sprecyzować?
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-29, 18:06

mc_pele pisze:Człowieku, odnoszę się do twojego pomysłu połączenia 61+63+66 - gdzie tam będzie 66 jak chcesz to połączyć z 61 i puścić Solskiego?
A, wybacz bo myślałem, że odnosisz się do obecnej sytuacji :) Co do 2giej części wypowiedzi: tak chcę puścić 61 po Solskiego. Mój pomysł połączenia 61,63 i 66 zakłada pętlę z Kapuścisk na Dworzec PKP wyznaczone kursy na Mokrą, ulicami: Mokra-Chemiczna (wariant z Mokrej na Dworzec)-Kapuściska-Wojska Polskiego-Magnuszewska-Glinki-Kujawska-Rondo Kujawskie-Solskiego-Bielicka-Leszczyńskiego-Stroma-Pl.Poznański-R.Grunwaldzkie-Garbary-Fredry-Dworzec
mc_pele pisze:Nic z tego nie rozumiem - krytykujesz teraz pomysł który przepychałeś przez połowę tego tematu stwierdzając że jest bez sensu, obecną trasę 66 czy ta wyliczanka linii górnego tarasu ze stwierdzeniem że nie ma sensu tworzyć nowych połączeń ma służyć jeszcze czemu innemu? Możesz sprecyzować?
Również tu miałem na myśli obecną sytuację.
Generalnie mój pomysł (łączenie 61,63i66) zapewni komunikację: Kapuścisk z Wyżynami, Glinkami, Szwederowem i Dworcem, co do połączenia Wyżyn z Wzg. Wolności - będzie 79, na Rondo jest 2 na Glinki 53 i 68.
A tak w ogóle to temat 63+66 więc się OT zrobił :P
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836_ods

Post autor: Kamil3836_ods » 2008-12-29, 20:07

Jaki niby tabor chcesz?

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-29, 21:45

thomas17 pisze:Jaki niby tabor chcesz?
Tabor to akurat najmniejszy problem. Na pewno wozy przegubowe.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-12-29, 21:45

Alden pisze:Gdzie Ty korpi widzisz braki?
Chodzi mi pod względem numerycznym

Kamil3836_ods

Post autor: Kamil3836_ods » 2008-12-29, 22:35

Alden pisze:Na pewno wozy przegubowe.
To zakup, bo my te linie są obsługiwane przez tabor12m i 8m(8+1)

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-12-29, 22:53

To zakup, bo my te linie są obsługiwane przez tabor12m i 8m(8+1)
Volvo 12 metrowe powoli będą zastępowane przez nowsze konstrukcje, więc można by zakupić w ich miejsce wozy 15 i 18 metrowe. Napewno rozładuje to ścisk panujący na takich liniach jak: 54,59,67 a nawet 62.

ODPOWIEDZ