Przeguby na 53

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-08-28, 22:55

Podobno jednak do normy nie wróci:
Conecto G pisze:Niestety muszę Was rozczarować, ale na 53 przegubowe wozy na całodniowych zadaniach już nie wrócą. Przeguby będą jeździły jedynie na zadaniach szczytowych.

a swoja drogą to tak naprawdę się za pare dni przekonamy :)
Obrazek

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2008-08-29, 12:23

ok poczekamy i zobaczymy jak będzie wyglądała sytuacja jak ludzie wrócą do szkół i zacznie się szczyt oraz jaki będzie tłok w krótkich pomyłkach..
..Ale ja właśnie opisywałem sytuację z roku, jak najbardziej szkolnego, a nie z wakacji. W wakacje nie jeździłem na 53..

Spodziewacie się, że dla każdego będzie miejsce siedzące i każdemu będzie usługiwać stewardesa??

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-08-29, 12:32

ikarusiarz pisze:Spodziewacie się, że dla każdego będzie miejsce siedzące i każdemu będzie usługiwać stewardesa??

Pewnie nie ale to też nie PRL albo Afganistan że upcha się ludzi jak śledzi do autobusu a ci będą i tak szczęśliwi że w ogóle do celu dojechali. Skoro stać nas na to żeby 66 na połowie trasy służyło za transport świeżego powietrza między Wzgórzem Wolności a Glinkami to powinno i być stać na zapewnienie pasażerom na innych liniach w miarę godne warunki.

Co do 53 to o Błonie się nie boję - tam napełnienia w tej linii rzeczywiście nie są za duże, pasażerów jeżdżących z Błonia na Wzgórze Wolności, Wyżyny i Glinki jest sporo ale akurat tyle że krótki autobus wystarczy, żeby dojechać z Błonia do Centrum jest masa innych linii. Gorzej z drugiej strony - można by polepszyć sytuację kombinując jakoś z 66 - zresztą ta linia aż prosi się o to, w obecnym kształcie to rzeczywiście pożeracz pieniędzy, autobus nie jest wykorzystany w większości kursów nawet w połowie. Można by puścić 66 trasą :

pl Kościeleckich-Kujawska-JP II-Glinki-Glinki BPBP ale wydaje mi się że jednak napełnienia na samych Glinkach nie są aż tak duże a Wzgórze Wolności traci połączenie z Carrefourem zagwarantowane chyba w umowie marketu z miastem. Także uważam że 66 powinien kursować na trasie :

Plac Kościeleckich - Kujawska - Wojska Polskiego - Magnuszewska - Glinki - JP II- Carrefour lub nawet lepiej do Ronda Kujawskiego co zachowałoby całkiem niezłe połączenie Fordonu, Brdyujścia i Bartodziejów z Glinkami jakie istnieje dzisiaj.

Mieszkańcy okolic ulic Cmentarnej mieliby dłuższy dojazd do miasta ( choć przy opcji dojazdu do Ronda Kujawskiego mieliby dwie możliwości - 66 przez Wyżyny lub 66+64 przez Rondo Kujawskie ) za to oferta na Wyżynach i Wzgórzu Wolności uległaby znacznej poprawie, wtedy rzeczywiście uzupełnione przez jeżdżące co 15 minut 66 autobusy linii 53 mogłyby jeździć wyłącznie krótkie. Teraz nie ma mowy o uzupełnianiu 53 przez 66 gdyż autobusy te odjeżdżają z zupełnie innych przystanków, nikt nie będzie biegał przez dwupasmową ulicę ( + rondo przy kościele ) żeby sprawdzić oba rozkłady jazdy.
3N Wilczak

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-08-29, 22:31

Spodziewacie się, że dla każdego będzie miejsce siedzące i każdemu będzie usługiwać stewardesa??
lol nie ale jazda jak śledź w beczce nie jest niczym przyjemnym a sądząc po rozkładzie od września faktycznie nie wrócą przeguby na kolejności 1,3,5,6,7 co najwyżej na kolejności szczytowe czyli 2,4,8 stąd właśnie jest ten problem. heh dziś widziałem 3511 jak "dawał sobie radę" na przystanku kolo kościoła był niezły tłok część ludzi wysiadała i przesiadała się na 69 inni jechali "przytuleni do siebie" jak konserwy w puszce! fajna jazda nie ma co..... Drogi Ikarusiarzu nie wiem na jakim wozie jeździsz ale zobacz na to od strony pasażera a nie od kierowcy może dla Ciebie jazda jak "śledzie w beczce" po 10 godzinach pracy na nogach jest ok ale dla pasażerów nie jest takie fajne nikt niechce stewardesy i do tego jeszcze te małe okna w Volvo i Manach a nawiewu i tak kierowcy nie włączają bo po co zużywać dodatkowy litr paliwa? W sobote krótkie 53 ok ale nie w niedzielę i dni powszednie..... Może jak tak się cofamy z rozwojem komunikacji to na 68,71 także wpuścimy krótkie i kit z tym, że to linie przetargowe Many i Mercedesy nie mają 10 lat więc mogą spokojnie jeździć. A na 66 dajmy koziołki i będzie git.

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2008-08-29, 23:39

lukas_3830 pisze:może dla Ciebie jazda jak "śledzie w beczce" po 10 godzinach pracy na nogach jest ok ale dla pasażerów nie jest takie fajne
a co 10 godzin jeździsz? Jedziesz 10-20 minut i wysiadasz... Tak samo było w 93, lub nawet gorzej gdy z rana wsiadało się do krótkiego wozu. Ludzie jakoś jeździli ...
Ostatnio zmieniony 2008-08-30, 09:13 przez Matiss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2008-08-30, 12:01

Matiss pisze:Ludzie jakoś jeździli ...
No właśnie, ''jakoś'' czyli komfort jazdy równy 0.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-08-30, 12:03

No ale to można tylko podziękować mądralom w urzędach, tutaj ZDMiKP. Nie chciałbym nikogo obrażać, ale są to ludzie korzystający z KM raz na "pół roku".

/h: AMOk
/m: sprawdzałem czujność moderatorów ;P
Ostatnio zmieniony 2008-08-30, 12:11 przez Mateusz Machel, łącznie zmieniany 1 raz.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-08-30, 15:47

Matiss pisze:a co 10 godzin jeździsz? Jedziesz 10-20 minut i wysiadasz...
lol drogi kolego raczej nie zrozumiałeś kontekstu. Nie jeżdżę 10 godzin autobusem ale pracuję tyle i jest to praca na nogach. Wiec trochę komfortu by się przydało a nie ścisk w tych krótkich badziewiach....
Ostatnio zmieniony 2008-08-31, 01:29 przez lukas_3830, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-07, 18:35

Taka oto wzmianka pojawiła się w artykule Gazety Wyborczej:
(...) Zarząd Dróg zapowiada w najbliższym czasie zmiany również na linii nr 53. Tam od kilku tygodni, zamiast autobusów przegubowych, jeżdżą krótkie. A to powoduje bardzo duży ścisk w pojazdach. Sarul zapowiada, że wkrótce poprawi się sytuacja na tej linii, choć nie ma jeszcze ostatecznej decyzji, czy znów pojawią się długie wozy, czy też autobusy będą jeździć częściej.
:)
Obrazek

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-10-07, 19:17

tak czytałem :) ale moim skromnym zdaniem nie ma sensu zmieniać całego rozkładu wystarczy na kolejności 1,3#,5,6,7 wpuścić przeguby a na 2,4,8 niech sobie jeżdzą 15m i będzie git. Żeby komfort jazdy był lepszy z udziałem wozów krótkich musiałyby one jeździć co 7-8 minut a do tego potrzeba 10 pojazdów więc raczej jest to nieopłacalne. A wstawienie wozów przegubowych wyjdzie taniej.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2008-10-08, 16:30

lukas_3830 pisze:tak czytałem :) ale moim skromnym zdaniem nie ma sensu zmieniać całego rozkładu wystarczy na kolejności 1,3#,5,6,7 wpuścić przeguby a na 2,4,8 niech sobie jeżdzą 15m i będzie git. Żeby komfort jazdy był lepszy z udziałem wozów krótkich musiałyby one jeździć co 7-8 minut a do tego potrzeba 10 pojazdów więc raczej jest to nieopłacalne. A wstawienie wozów przegubowych wyjdzie taniej.
Kupisz 15m? Najtrafniejszym rozwiązaniem będzie 1,3#,5,6,7 krótkie - 12m (oprócz weekendów) a 2,4,8 to długie - 18m np.brygada 8 ma wyjazd o 13 a zjazd 19 wiec największy szczyt jest uzupełniony przed przeguby.

PS. Wczoraj na 53/4 3438 a przedwczoraj 3569.

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2008-10-08, 17:58

Miras2451 pisze:Kupisz 15m? Najtrafniejszym rozwiązaniem będzie 1,3#,5,6,7 krótkie - 12m (oprócz weekendów) a 2,4,8 to długie - 18m np.brygada 8 ma wyjazd o 13 a zjazd 19 wiec największy szczyt jest uzupełniony przed przeguby.

PS. Wczoraj na 53/4 3438 a przedwczoraj 3569.
Bez przesady szukać oszczędności wszędzie. Tylko czemu kosztem pasażerów? Na pewno większym komfortem jest jazda przegubowym autobusem. Kombinowanie ZDMiKP, żeby jak najmniej płacić MZK(a podobno nie tylko na 53 mają być krótkie, nad innymi liniami ZDMiKP również myśli). Dobrze wiemy, że wkm przegubowca jest 'droższy' niż krótkiego. Może na 69 też puszczać przeguby tylko w szczycie. :> Przecież po szczycie już tak źle nie jest i nie są potrzebne 18stki. 12stki byłyby pełne, ale co tam na styk by starczyły.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-10-08, 19:15

Miras2451 pisze:Kupisz 15m? Najtrafniejszym rozwiązaniem będzie 1,3#,5,6,7 krótkie - 12m (oprócz weekendów) a 2,4,8 to długie - 18m np.brygada 8 ma wyjazd o 13 a zjazd 19 wiec największy szczyt jest uzupełniony przed przeguby.
lol gościu teraz tak jest i jest niezły tłok w szczycie! myślisz czemu ludzie piszą do gazety i niby po co poruszyłem ten temat na forum bo jest fajnie i pięknie? Może wszystkie linie zrobimy krótkie? a na szczytówki puścimy przeguby? Stary takie rozumowanie jakie przedstawiasz i ZDMiKP jest chore pisałem już wcześniej, że sytem miejski trzeba rozwijać a nie postępować w odwrotną stronę.
Conecto G pisze:Bez przesady szukać oszczędności wszędzie. Tylko czemu kosztem pasażerów?
Connecto G ma całkowitą rację. Wszystko wszytkim ale nie po najniższej lini oporu... Równie dobrze mogły zostać Ikarusy 280B/E spalały one mniej paliwa od mercedesów i miały więcej miejsca od Volvo B10BE czy Mana NL223. Wolałbym jeździć Ikarem niż krótkim puszkami... A jak widzisz Miras2451 nie tylko mnie te problem wkurza pogadaj z innymipasażerami jeżdżącymi tą linią a sądząc po Twoim nicku to raczej linie należące do zajezdni na szajnochach powinny bardziej ciebie interesować niż te należące do inowrocławskiej. Problem jest i budzi on coraz większe oburzenie społeczne! Prośba nastepne osoby które mają tak ironiczne zdanie na temat 53 niech lepiej sobie podarują dalsze komentarze bo tylko podnoszą ciśnienie nie tylko mi ale i innym.
Miras2451 pisze:PS. Wczoraj na 53/4 3438 a przedwczoraj 3569.
wow :O jeden przegubowy na 8 no super.

ODPOWIEDZ