Komunikacja na Osową Górę

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Komunikacja na Osową Górę

Post autor: reputed » 2008-10-02, 09:41

Proponuję takie rozwiązanie:
60 Osowa Góra - Dworzec PKP 10/15, 20
71 Rekinowa - Morska 10/15, 15
78 Rekinowa - r. Grunwaldzkie 15/30, -

78 REKINOWA - Kolbego > Skośna > Kruszyńska > Mińska > Flisacka > Grunwaldzka > RONDO GRUNWALDZKIE

Wszystkie linie włączone do systemu A+T.

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2008-10-02, 21:08

nieee ... za dużo ludzi z dołu jeździ w okolice morskiej by się przesiadać ;/
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-10-02, 21:24

Niestety Mińską na chwilę obecną autobusy nie pojadą (progi zwalniające)

A może coś takiego

zmiany związane z Osową:
60 - praktycznie bez zmian, skierować tylko przez ulicę Kruszyńską
71 - REKINOWA - r. Grunwaldzkie - Nowy Rynek - Plac Kościeleckich
78 - REKINOWA - "Węzeł Zachodni" - Unii Lubelskiej - Dworzec PKP
poza tym zmienić trasy:
51 - DESZCZOWA - r. Grunwaldzkie - DWORZEC PKP

są bilety godzinne, także podróż z przesiadką to dziś żaden problem

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2008-10-03, 07:22

Z tego co wiem to był plan, by NIEKTÓRE kursy puścić przez Kruszyńską. Zresztą nie wiem, czy to taki "żaden problem" :( a na plac kościeleckich to trochę nie bardzo, bo kto potrzebuje tam jechać ma 51 i 58 - z czyżkówka czy okola :lol:
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-10-05, 10:59

Autor chyba nie widział ile osób na PKP wsiada w kierunku osg?
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-10-05, 11:11

misieek pisze: Autor chyba nie widział ile osób na PKP wsiada w kierunku osg?
Masz rację trochę przesadziłem z tym Dworcem, bo tam za dużej frekwencji by nie było

Misiaczynka pisze: a na plac kościeleckich to trochę nie bardzo, bo kto potrzebuje tam jechać ma 51 i 58 - z czyżkówka czy okola
Czyli jak ktoś chce jechać dalej, to swobodnie może się przesiąść. A zatem 71 jest wystarczający, bo zawsze można pojechać z przesiadką.

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-10-05, 12:21

Ludzie nie lubią się przesiadać...
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-10-05, 12:32

To już ich problem. Nie można przecież tworzyć linii z każdego miejsca w każde. Moim zdaniem można by A+T rozwinąć na 56, 51 i 58
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2008-10-05, 21:08

Darek, Jestem zmuszona zgodzić się z misieek, ponieważ 1) ludzie nie lubią się przesiadać, 2) nie ma na razie takiej potrzeby i nie powinno być.... a że nie można tworzyć linii z każdego miejsca w każde? zgoda, ale po co aż tak zmieniać dotychczasowe linie? nie lepiej utworzyć nową, która miałaby jakąś inną trasę, która byłaby bardziej pożyteczna? 3) chciałbyś się przesiadać 2 razy zamiast jak dotychczas w ogóle?
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-05, 21:25

Misiaczynko strasznie leniwa jesteś jak na swój wiek, ruch przy przesiadkach wyjdzie Ci tylko na zdrowie :)
Misiaczynka pisze:ludzie nie lubią się przesiadać,
Darek pisze:To już ich problem.

Prawda :) najlepiej to z pod domu pod zakład pracy podjechać komunikacją bezpośrednio...
Misiaczynka pisze:ale po co aż tak zmieniać dotychczasowe linie? nie lepiej utworzyć nową,
NIE.
mc_pele w innym temacie mądrze pisze:Sprawnie działająca komunikacja miejska zakłada mniejszą ilość linii jak najczęściej kursujących i dogodne węzły przesiadkowe a nie mnóstwo rzadko kursujących linii zewsząd-dowsząd.
TAK. Popieram :)
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-10-05, 21:27

Darek pisze:To już ich problem. Nie można przecież tworzyć linii z każdego miejsca w każde. Moim zdaniem można by A+T rozwinąć na 56, 51 i 58
Miało być ale kosztem jak przeniosą autobusy z Pl. Kościeleckich.
Nowa pętla dla 56 by było rondo Grunwaldzkie :(

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-10-05, 21:55

korpi pisze:Miało być ale kosztem jak przeniosą autobusy z Pl. Kościeleckich.
Nowa pętla dla 56 by było rondo Grunwaldzkie :(
Zatoczka w strone Belmy na Rondzie Gruwaldzkim nie pomieści 2 autobusów. Nawet PKS sie nie mieści z jednym autobusem 56.

[mod3]/h: pilnuj swego cytowania bo mam warny do rozdania ;)[/mod3]
Ostatnio zmieniony 2008-10-07, 22:58 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 2 razy.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2008-10-06, 19:04

spooney, ja i tak głównie pieszo chodzę, więc ze mnie łaskawie "zejdź" :) poza tym ja piszę ogólnie o wygodzie mieszkańców.
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-10-06, 19:20

spooney, ja i tak głównie pieszo chodzę, więc ze mnie łaskawie "zejdź" poza tym ja piszę ogólnie o wygodzie mieszkańców.
Każdy chciałby mieć pod domem autobus prosto do pracy, szkoły ale to jest niewykonalne. 3 linia na Osową nie jest potrzebna, wystarczy dołożyć kolejności na 60 i 71. Chciałabyś kolejną linię zatłoczonymi Wałami? Może dublującą tramwaj na Focha? Może na przepełnione Błonie, albo peryferiami trasą W- Z?
Powstanie nowej linii na Osową Górę w którejkolwiek formie jest zupełnie bez sensu.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2008-10-07, 07:16

Darek, z tego co wiem był plan linii z osowej właśnie na BŁONIE. A poza tym mam prawo wyrażać własne zdanie i nigdzie nie napisałam, że chcę mieć autobus pod domem bo blisko do przystanku ma bardzo niewielu mieszkańców, a jeśli nie wierzysz to zapraszam na tour de osowa to zobaczymy czy nie zmienisz zdania idąc niekiedy 3 czy 4 km na autobus :) i nie mówiłam, że prosto do pracy czy szkoły, bo bym musiała mieć z 5 linii, by mnie DO PRACY zawoziły :] mówiłam o dogodnym połączeniu jakim jest 60... a zupełnie bez sensu jest ten temat ... widzę, że i tak nie wypowiada się nikt, kto by znał REALIA KOMUNIKACJI OSOWA GÓRA- CENTRUM.
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-07, 18:30

Ciężka dola pasażerów z Osowej Góry

Mieszkańcy Osowej Góry są rozgoryczeni po likwidacji linii nr 301. Muszą tłoczyć się w autobusach "71". Zarząd Dróg zapowiada więcej kursów na tej linii

Problem pojawił się w ubiegłym tygodniu, kiedy PKS zupełnie niespodziewanie zlikwidował - tłumacząc się względami ekonomicznymi - linię "301" łączącą górny taras Osowej Góry ze Śródmieściem i Bartodziejami. Mieszkańcy ul. Kolbego, Rekinowej i przyległych musieli przesiąść się do linii miejskiej nr 71, która dojeżdża do dworca kolejowego. - W tym autobusie jest teraz taki tłok, że jazda nim nie należy do przyjemności - żalą się nasi czytelnicy. - Z jednej strony zostaliśmy pozbawieni możliwości dojazdu do ścisłego Śródmieścia; z drugiej - nie zwiększono częstotliwości autobusu nr 71 - dodają.

Daniel Sarul, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, tłumaczy, że szybka reakcja na kłopoty nie była możliwa, bo PKS poinformował o zawieszeniu kursowania linii 301 zaledwie kilka dni przez tym faktem. Ale obserwacje drogowców przez pierwsze dni października potwierdzają, że problem istnieje.

- Decyzja o likwidacji 301 nas zaskoczyła, dlatego dopiero od 3 listopada zwiększymy liczbę autobusów, kursujących na tej trasie w godzinach szczytu, z sześciu do ośmiu. Będą to pojazdy przegubowe, więc mamy nadzieję, że sytuacja się poprawi. Dzięki tej zmianie zwiększy się częstotliwość kursowania autobusów z co dziesięć do co osiem minut - wyjaśnia.

Tymczasem wielu pasażerów domaga się przywrócenia kursowania linii 301. Drogowcy nie mają jednak na to wpływu, bo była to linia prywatna. Bydgoski PKS nie zamierza też zmieniać swojej decyzji. - Tak zdecydowano i nie planujemy w tym zakresie żadnych zmian. Mówienie, że mieszkańcy Osowej Góry zostali pozbawieni komunikacji, nie ma pokrycia w rzeczywistości - ucina wszelkie dyskusje na ten temat Marcin Pankau, szef działu marketingu PKS. (...)
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz

Tak patrząc na załączoną do artykułu fotkę to niezła tam jest masakra w godzinach szczytu... :kreci:
Obrazek

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2008-10-07, 22:20

jak JA WAM TO PISZĘ od dłuższego czasu to nikt mi nie wierzy! problemem nie są przesiadki, ale brak synchronizacji i totalny tłok!
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-10-07, 23:41

Misiaczynka pisze:widzę, że i tak nie wypowiada się nikt, kto by znał REALIA KOMUNIKACJI OSOWA GÓRA- CENTRUM.
No i dobrze. Spytasz osobę z Fordonu, zacznie narzekać na ścisk w 69 i że mało autobusów jeździ, zapytasz osobę z Podkowy, stwierdzi, że rzadko to 75 jeździ i potrzeba więcej kursów, Łęgnowo z chęcią chciałoby 6 częściej i tak dalej.

Trzeba patrzeć chłodno na wszystkie krzyki podnoszone przez mieszkańców poszczególnych dzielnic, bo inaczej weszliby na głowę. 301 zrezygnowało, trudno, coś PKS najwidoczniej kręci, ZDMiKP reaguje tak szybko jak się da (bezwładność instytucji komunalnych trzeba uwzględnić :)) by było lepiej.
Misiaczynka pisze:totalny tłok!
Dołożą kolejności, to porozmawiamy :)

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2008-10-08, 07:47

elfalcone, jak dołożą i będą punktualne i nie będą wypadać to pogadamy :D aaa i jeszcze jedno - nie porównuj osowej i fordonu, bo osowa ma dwie linie, a fordon - nie chce mi się liczyć ile...
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-13, 13:20

„71” zaczyna kursować częściej, by nie było tłoku
Prezydent Konstanty Dombrowicz o likwidacji prywatnej linii nr 301: - PKS zachował się niewiarygodnie

Mieszkańcy Osowej Góry są wciąż zbulwersowani sposobem likwidacji linii 301. Nawet prezydent miasta nie oszczędza przewoźnika.

Nieodpowiedzialność, głupota, bezczelność - to najłagodniejsze określenia, jakie padają pod adresem przewoźnika, który prawie z dnia na dzień skończył obsługiwać trasę łączącą Bartodzieje z Osową Górą. Likwidacja prywatnej linii spowodowała tłok w miejskich autobusach 71, która praktycznie była alternatywą dla mieszkańców górnego tarasu osiedla, nie licząc podmiejskich linii kursujących do Mroczy i Sicienka.

Za przeładowane wozy cięgi zebrał natychmiast zarząd dróg. - Zdajemy sobie sprawę, że urzędnicy byli tak samo zaskoczeni, jak pasażerowie, ale pensję biorą za to, by reagować na kryzysowe sytuacje. Tymczasem początek października zmarnowali na przekonywaniu nas, że szybko nic się nie da zrobić. Okazało się, że wystarczył telefon z ratusza. Jednak zależy nam na bezpośredniej komunikacji z centrum, szczególnie teraz gdy zaczął się remont Focha - komentuje pan Andrzej z Wielorybiej.

Po interwencji prezydenta Konstantego Dombrowicza, linia 71 od dziś kursuje częściej. O kolejnych pomysłach zarząd dróg zamierza w tym tygodniu rozmawiać z radą osiedla: - Nowy rozkład zakłada, że autobusy w szczycie będą jeździć co 8 minut, w soboty co 15 minut, a w niedziele co 20 minut - mówi rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej Bogumił Grenz.

PKS po całym zamieszaniu stara się schować głowę w piasek. Dyrektor firmy był od czwartku nieuchwytny. Dział marketingu nie komentował zarzutów mieszkańców i ratusza.(sit)
Źródło: Express Bydgoski
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-10-13, 13:33

Po interwencji prezydenta Konstantego Dombrowicza
Po czym?!
Czyżby media robiły komuś kampanie?
Najpierw Wyborcza, teraz Express... kto następny?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-10-29, 01:18

Najprościej byłoby utworzyć jeednnoo długie połączenie np. w relacji Osowa Góra - Nad Wisłą, o znaczeniu linii przyspieszonej oznaczającym to, że nie staje wszystkich przystankach; najpierw stałą trasą 60, potem cały czas od R.Grunwaldzkiego trasą 61, potem trasą 64 i 69 (ul.Bielicka) dalej ul.Glinki (trasą 66), potem przez R.Toruńskie i R.Fordońskie, skręt w Curie Skłodowskiej, dalej zakręt w Fordońską aż do Wiślanej, skręt przy Auchan, jazda przez C. Onkologii i od przystanku Romanowskiej stałą trasą 70? Dla ułatwienia podam przystanki:
Osowa Góra-Centrostal (poza godz. szczytu Centrostal byłby przystankiem NŻ), Grunwaldzka-Kolbego, Grunwaldzka-Chojnicka, Grunwaldzka-Koronowska, Grunwaldzka-Kanałowa, Rondo Grunwaldzkie, Leszczyńskiego, Brzozowa-Bielicka, Al. Jana Pawła II, Magnuszewska-Modrakowa, Wojska Polskiego-Kładka, Rondo Toruńskie, Curie Skłodowskiej-Bałtycka, Curie Skłodowskiej-Łęczycka, Fordońska-K.Wielkiego, Fordońska-Fabryczna, Fordońska-Wyścigowa, Fordońska-Wiślana, Rejewskiego-Auchan, Centrum Onkologii, Akademicka-Romanowskiej, Akademicka-Igrzyskowa, Andersa-Kleeberga, Andersa-Wiadukt, Andersa-Piastowa, Wyzwolenia-Swobodna-Nad Wisłą
Teraz w drugą str.: (Nad Wisłą-Osowa Góra)
Wyzwolenia-Swobodna, Andersa-Piastowa, Andersa-Wiadukt, Andersa-Kleeberga, Akademicka-Igrzyskowa, Centrum Onkologii, Rejewskiego-Auchan, Fordońska-Wiślana, Fordońska-Wyścigowa, Fordońska-Fabryczna, Fordońska-Szajnochy, C.Skłodowskiej-Łęczycka, C.Skłodowskiej-Bałtycka, Rondo Fordońskie, Rondo Toruńskie, Wojska Polskiego-Kładka, Magnuszewska-Modrakowa, Glinki-Cmentarna, Brzozowa-Bielicka, Leszczyńskiego, R.Grunwaldzkie, Grunwaldzka-Kanałowa, Grunwaldzka-Koronowska, Siedlecka-Nad Torem (NŻ, poza dniami wolnymi), Grunwaldzka-Chojnicka, Grunwaldzka-Kolbego, Centrostal, Ołowiana, Osowa Góra
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-10-29, 01:27

już przerabialiśmy pomysł na linię przez całe miasto.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2008-10-29, 01:35

Drobne korekty i jedna linia na całą Bydgoszcz. A jakie ułatwienia! Wystarczyłby jeden miesięczny na jedną linię. Babcie nie pytałyby się jaki autobus przyjechał. Nie trzeba by się przesiadać. Same plusy.
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-10-29, 01:42

Qbasob, dokładnie o to mi chodziło, aby mieć jedną linię na całą Bydgoszcz. Ale na to też trzeba pieniędzy no i..tabor. Trzeba większych autobusów bo wątpię aby taki przegubowiec zwykły dał radę na tak pokaźnej trasie. MZK swego czasu dyskutowało nad liniami o długości przynajmniej 15 km, tzw. poł. strefowe. A mógłbyś nam przedstawić te drobne korekty? :)
Edit: W tej relacji pominąłem np. Grunwaldzka-Las, czy Grunwaldzka-Przejście bo tam często kierowca jedzie po prostu dalej

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-10-29, 01:56

no i przejrzyj sobie archiwum forum. Dyskusje na temat (bez)sensowności takich linii toczyliśmy już niejeden raz.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-29, 08:26

Alden pisze:utworzyć stałe połączenie na Mokrą poza 63 np. autobus z Mokrej na ks. Ignacego Skorupki, albo w inny słabo rozwinięty komunikacyjnie sektor, z częstotliwością 2 kursów na godzinę, a w szczycie 4.

taaaaa, na Mokrą nawet w godzinach szczytu zdarzają się puste kursy a ty chcesz żeby autobus woził tam powietrze przez cały dzień? omg

Jest już temat o wymarzonej trasie, tutaj rozmawiamy na poważnie.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-10-29, 17:12

Przykład bezsensownej trasy to 69, mało ludzi z błonia na tatrzańskie śmiga, a wozy i kiermani się męczą. Stanowcze nie tasiemcom. Powinniśmy utworzyć linię szcztową z Rekinowej do... - to kwestia szerszych ustaleń.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-10-29, 17:34

69 wozi powietrze? Ile razy jak wsiadam na "Witosa" to już jest ciężko o miejsce, a przy Auchan albo Carrefour..Może zlikwidować od razu 60 bo od Podmiejskiej autobus wozi powietrze, 53 bo od Szpitalnej też jeździ powietrze? Problemem jest to, że każdy mieszkaniec osiedla będzie walczył o daną linię na osiedlu jadącą. Np. ci na Kapach będą walczyć o 79, ci z okolic Lotniska o 80, ci z Piasków o 54. Bez sensu jest zarówno likwidowanie każdej linii jak i tworzenie połączenia z miejsca każdego w każde. Powinniśmy patrzeć zarówno z perspektywy mieszkańców danego Osiedla jak i też z perspektywy budżetu miasta. Nie można spełniać zachcianek każdego osiedla, trzeba chłodno patrzeć na wszystko i inwestować w połączenia, gdzieś gdzie autobus nie woziłby powietrza, co jest też naturalnie w 100 % niemożliwe, bo zawsze znajdzie się odcinek gdzie autobus będzie woził powietrze
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2008-10-29, 17:37

Nie chodzi o to, że wozi powietrze, tylko o to że mało kto jedzie z Tatrzańskiego na Błonie całą trasę.
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?

ODPOWIEDZ