Propozycja zbiorcza by Misieek

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Propozycja zbiorcza by Misieek

Post autor: misieek » 2008-10-05, 21:38

Pomysły te powyższe są idiotyczne (pl. koscieleckich, r. grunwaldzkie itp.) oczywiście moim zdaniem ale w Bydgoszczy maja duze szanse na realizacje hehe

Powiem tak. Jeśli ludzie mają się przesiadać to przestaną korzystać z komunikacji. Już dawno by nie było linii 69 i nikt by na nią nie narzekał bo przeciez jest 74 i 59 czy też 72 i 59... bilet godzinny i jest... ale to chyba nie o to chodzi?

Za przesiadki się płaci, Wy nie pamiętacie afer w stylu -> Pan X płaci dziennie 6,6zł za dojazd i powrót do pracy bo musi sie dwa razy przesiadac?

Kretyństwo. Ja bym zrobił to tak:

51 - Deszczowa - Morska
52 - Jest ok
53 - Lipniki - Glinki BPBP
54 - Piaski - Wyścigowa - chociaż to się koliduje z A+T ... ale gdy tramwaj stanie zawsze jest jakas komunikacja zastępcza
55 - Jest ok chociaż prawie dubluje trase 64
56 - Łochowo - Pl. Kościeleckich
57 - Stary Fordon - Wyszogrodzka - R. Jagiellonow
58 - jest ok
59 - jest ok
60 - jest ok
61 - jest ok
62 - no w sumie ujdzie
63 - ...
64 - ...moze byc
65 - Wydłużył bym kurs do Mariampola tam dalej do Bora Koma ;P
66 - troche dziwnie ale moze byc
67 - jest ok, ale dałbym go kamienną
68 - jest ok
69 - ciezka linia dla kierowcow - ale skoro to mobilis to moze byc
70 - wydluzylbym do bora koma
71 - Rekinowa - Os. Leśne
72 - Jest ok
73 - ...
74 - Jest ok
75 - ...troche bym rozklad zmienil bo wg mnie jest dziwnie
76 - ...
79 - jest ok
80 - jest ok
81 - Tatrzańskie - Auchan
91 - jest ok
92 - zlikwidowałbym (53 jest)
93 - Tatrzańskie - Rekinowa - ale na to miasto sie nie zgodzi - choć by jechal caly czas kammienna az do grunwaldzkiej
94 - jest ok


o!


I jeśli już coś, to myślmy o tym jak ludziom będzie, a nie nam podobać....bo to nie dla nas, lecz dla nich

/p: coś Ty, zasad zapomniał, czy tylko udajesz! Czy propozycja zmian w kilkunastu liniach pasuje do tematu "Komunikacja na Osową Górę"?
Ostatnio zmieniony 2008-10-05, 22:45 przez misieek, łącznie zmieniany 1 raz.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-10-05, 21:57

misieek pisze:Jeśli ludzie mają się przesiadać to przestaną korzystać z komunikacji
Hah! :rotfl: :lol: Brawo! Cały świat się myli? Niemcy, Francja, Kraków, Poznań, Praga? No przestaną, tak przestaną, że aż do niej się przesiadają. Inaczej, przestaną korzystać z komunikacji i zaczną jeździć transportem publicznym :)
misieek pisze:Już dawno by nie było linii 69 i nikt by na nią nie narzekał bo przeciez jest 74 i 59 czy też 72 i 59... bilet godzinny i jest... ale to chyba nie o to chodzi?
Będzie tramwaj na Fordon, doczekasz się pocięcia 69.
Za przesiadki się płaci, Wy nie pamiętacie afer w stylu -> Pan X płaci dziennie 6,6zł za dojazd i powrót do pracy bo musi sie dwa razy przesiadac?
Ma bilet godzinny. Skoro jeździ do pracy, niech kupi sieciówkę - taniej wyjdzie.
misieek pisze:54 - Piaski - Wyścigowa - chociaż to się koliduje z A+T ... ale gdy tramwaj stanie zawsze jest jakas komunikacja zastępcza
Nazwa zastępcza sama mówi, że coś zastępuje, jest substytutem. A nie opcją.
misieek pisze:93 - Tatrzańskie - Rekinowa - ale na to miasto sie nie zgodzi - choć by jechal caly czas kammienna az do grunwaldzkiej
No jasne, że się nie zgodzi. To nie Mongolia.

Polecam sprawdzić jak działa komunikacja w Poznaniu, popytać ludzi korzystających z niej, sprawdzić jak działa komunikacja w Pradze, przemyśleć.

Długie linie łączą wiele osiedli, są dla wszystkich, więc są dla nikogo.
misieek pisze:I jeśli już coś, to myślmy o tym jak ludziom będzie, a nie nam podobać....bo to nie dla nas, lecz dla nich
Oczywiście. I wszędzie sprawdza się, że krótsze linie i przesiadki są przyszłością transportu. Że ludzie potrafią się przesiadać, że jest to dla nich lepsze, ale u nas nie?

Co byś wolał? Bezpośrednią linię autobusową jadącą co godzinę albo rzadziej, która zawsze jest spóźniona z powodu korków, czy łącznikową do tramwaju, która jeździ co 8-10 minut i jeździ punktualnie?

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-05, 22:04

misieek pisze:Pan X płaci dziennie 6,6zł za dojazd i powrót do pracy
Widocznie jest skończonym kretynem. Sieciówka wyjdzie o wiele taniej i można jechać czym popadnie :)
misieek pisze:Jeśli ludzie mają się przesiadać to przestaną korzystać z komunikacji.
System A+T ma się całkiem dobrze, raczej przybyło a nie ubyło pasażerów :)
misieek pisze:51 - Deszczowa - Morska
Na Morskiej nie ma miejsca, poza tym [60] tam jedzie.
misieek pisze:54 - Piaski - Wyścigowa
Kretyństwo! Będą jeszcze większe opóźnienia przez kolejne korki i światła. Są tramwaje.
misieek pisze:55 - Jest ok chociaż prawie dubluje trase 64
Nie dubluje tylko wzmacnia i to raptem na kilku przystankach.
misieek pisze:67 - jest ok, ale dałbym go kamienną
Już to przerabialiśmy. Nie sprawdziło się. Nikt tam nie wsiada ani nie wysiada.
misieek pisze:71 - Rekinowa - Os. Leśne
Jeśli od PKP po trasie [80] to może być.
misieek pisze:93 - Tatrzańskie - Rekinowa
Nie. Jest A+T lub bilet godzinny.
misieek pisze:Już dawno by nie było linii 69 i nikt by na nią nie narzekał bo przeciez jest 74 i 59 czy też 72 i 59
Zauważ, że [69] i [59] to zupełnie inna trasa i inne potoki pasażerskie.
Obrazek

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-10-05, 22:51

spooney pisze:misieek napisał/a:
93 - Tatrzańskie - Rekinowa

Nie. Jest A+T lub bilet godzinny
1.) w godzine przez miasto nie dojedziesz na Rekinową
2.) A+T nie działa do Rekinowej lecz do r. grunwaldzkiego

Odnośnie czasu jazdy, gdyby jechał Kamienną do Grunwaldzkiej to.

W 28 minucie byłby na Kamienna - Sułkowskiego
30 minuta - Kamienna - Gdańska
33 minuta - Zygmunta Żygusta
38/39 minuta - Grunwaldzka - Nad Torem
49 minuta - Rekinowa - tak jak 69...

Odnośnie trama na Fordon to on bedzie tak wolno jezdzil ze i tak ludzie beda jezdzic autobusami... bo jak bedzie tram na fordon, to juz 100% niskiej podlogi bedzie...


Partisan: ... przepraszam

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2008-10-06, 00:14

misieek pisze:Odnośnie trama na Fordon to on bedzie tak wolno jezdzil ze i tak ludzie beda jezdzic autobusami...
Możesz rozwinąć myśl?
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-06, 00:24

misieek pisze:i tak ludzie beda jezdzic autobusami...
Sądze, że autobusy będą wówczas pełniły w większości funkcję dowożącą do węzłów/przystanków tramwajowych.
Inaczej cały ten tramwaj nie miałby sensu.
Być może pozostanie tylko linia [69] a pozostałe [7x] w okrojonej wersji będą zbierały mieszkańców Fordonu i dowoziły na tramwaj.
Obrazek

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-06, 06:55

misieek pisze:Powiem tak. Jeśli ludzie mają się przesiadać to przestaną korzystać z komunikacji.
Tak tak, tak przestali korzystać gdy zmienili trasę 94 że aż wykończyli 302,305 i najprawdopodobniej 301 tymi tłumami które nie chcą się przesiadać na Wyścigowej.
misieek pisze:I jeśli już coś, to myślmy o tym jak ludziom będzie, a nie nam podobać....bo to nie dla nas, lecz dla nich

Po pierwsze to pomyśl ile musiałyby zdrożeć bilety żeby zamknąć budżet tych Twoich mongolskich linii, komunikacja miejska po pierwsze musi być dostępna dla wszystkich poprzez jak najtańsze przejazdy, sieć powinna się składać z dobrze funkcjonujących rentownych linii a nie jakichś hybryd jeżdżących przez całe miasto na które bilet musiałby kosztować 3,40 by przejazdy były rentowne. Zresztą przykład jest bardzo prosty - dziesiątki tysięcy ludzi przesiadający się codziennie na Wyścigowej, Rondzie Grunwaldzkim, Jagiellonów czy Toruńskim i masowo zdychające linie 3## jadące przez całe miasto ale jeżdżące rzadko i drogie.
Podsumowując - cały zbiorczy projekt do kosza, w ogóle nie pomyślałeś ile takie coś będzie kosztować i jakie byłyby skutki, takie coś sobie wymyślić nie jest żadnym problemem, wymyślić coś co jest możliwe do realizacji i mogłoby się z powodzeniem sprawdzać to już jak widzę wyższa szkoła jazdy... Równie dobrze można napisać projekt "żeby się ludziom podobał" - zwiększenie częstotliwości kursowania wszystkich do linii tramwajowych do co 4 minut i wszystkich autobusowych do co 5 minut, kto jednak za to wszystko zapłaci? Święty Mikołaj?
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-10-06, 08:38

Wybacz Misiek, ale takich bzdur dawno nie czytałem. Trzeba rozwijać komunikację autobusową jako peryferyjną i dowożącą do centralnych linii tramwajowych. I tyle.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-10-06, 09:24

misieek pisze:Odnośnie trama na Fordon to on bedzie tak wolno jezdzil ze i tak ludzie beda jezdzic autobusami... bo jak bedzie tram na fordon, to juz 100% niskiej podlogi bedzie...
Jak będzie tramwaj na Fordon to (gdybając) zostanie 57 i 65. Reszta pójdzie do ścięcia. No i oczywiście jakieś linie autobusowe wewnątrz Fordonu. Nie będzie innej możliwości dojazdu do miasta z Fordonu. :swir:

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-10-06, 09:30

elfalcone, jeżeli masz rację, to usunięcie 69 będzie rewolucją porównywalną ze zmianą przebiegu 94 i wprowadzeniem A+T
Inna sprawa: co na to Mobilis?
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-10-06, 10:33

heimat pisze: Inna sprawa: co na to Mobilis?
Mobilis podpisał umowę na 6 lat. Także teoretycznie do 2014 z 69 raczej nic się nie wydarzy. Pytanie co grozi ZDMiKP za zerwanie umowy i czy do tego czasu tramwaj w ogóle powstanie...
Ostatnio zmieniony 2008-10-06, 10:34 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-10-06, 10:37

tak w temacie 69 mi się skojarzyło: jeśli ktoś mieszka przy Pelplińskiej/Twardzickiego i pracuje na Błoniu to na dzisiaj jedzie do pracy ok. 50 minut. Bezpośrednio. 69 omija ścisłe centrum.
Po zmianach dojazd wymagałby 2 przesiadek (raz z linii fordońskiej na tramwaj, a potem na R. Jagiellońskim na 64) i nie wierzę, że nie wydłużyłby się czas dojazdu. Wystarczy spojrzeć na to co się dzieje na Bernardyńskiej/Kujawskiej. Prawdopodobnie skończyło by się to potężnym protestem.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-10-06, 13:09

To wg Was co ile minut by tramwaj do fordonu jeździł? Co dwie?

W Fordonie nie ma korków więc tramwaj nie będzie szybciej jeździł niż autobus.

Przykład?

94 vs 3 - gdzie 94 jeździł Jagiellońską. Jak nie było korków to 94 jeździł szybciej.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-10-06, 14:42

Jak nie było korków to 94 jeździł szybciej.
A gdyby dali pierwszeństwo na sygnalizacji tramwajom jechałbyś szybciej niż swoją puszką. Do tego trzeba dążyć, a nie zwiększać natężenie ruchu. Gdybyś miał puścić autobus w miejsce 3 to co ile minut musiałby jeździć (skład- 210 os.; 18m bus- 120 os.)
Co 2- 3 minuty! To niewykonalne. A korki na Jagiellońskiej, które tramwaje omijają?
Nawet jeśli po Fordonie jeździłyby troszkę wolniej to na Lewińskiego i estakadzie zyskałyby 5-10 minut (70km/h co dla takiego 69 jest marzeniem). Dzisiaj rano z Auchan na Wyścigową 69 20 minut jechałem.
Na serio mamy szansę na Bydgoski Szybki Tramwaj!
Zmienić tylko sygnalizację, zlikwidować parę przejazdów przez tory (Szajnochy), niepotrzebne przystanki (Towarowa) + tramwaj na Fordon
Wszyscy zapomnimy o śmierdzących autobusach.
A Twoje wywody świadczą o tym że albo niemasz pojęcia o problemach tego miasta, albo należysz do frakcji Kon. Dom- icza.
Odnośnie czasu jazdy, gdyby jechał Kamienną do Grunwaldzkiej to.
Tym mnie wogóle rozwaliłeś. Kto by tym jeździł. Chyba tylko babcie po okolicznych cmentarzach i kościołach. Ile osób jeździ z Fordonu na Osową np do pracy? Paru desperatów? Puśćmy lepiej już szynobusik, niemal po idealnej trasie, też pusty by jeździł...
51 - Deszczowa - Morska

Dziurawą i zapchaną Morską, gratuluję, częstotliwość chyba co 2 godziny...
Lipniki - Glinki BPBP
Może jeszcze Rynarzewo, albo Szubin, ludzie z tamtąd też chcą jeździć na Glinki do pracy! Niech mają!!!
54 - Piaski - Wyścigowa - chociaż to się koliduje z A+T ... ale gdy tramwaj stanie zawsze jest jakas komunikacja zastępcza
Korkobus, konkurencja dla A+T, woziłby powietrze do samego PKS-u. 301 przez Bartodzieje jeździło i splajtowało, a gdzie Fordońską??? Śmiech na sali.
65 - Wydłużył bym kurs do Mariampola tam dalej do Bora Koma ;P
To do Mariampola czy Komorowskiego bo się pogubiłem?
jest ok, ale dałbym go kamienną
Połowa zapełnienia to studenci W. Humanistycznego, a połowa to mieszkańcy Bartodziejów. A po Kamiennej kogo by woził?
70- wydluzylbym do bora koma
Dwie linie to za dużo. Poza tym nie wydaje mi się żeby można było go przedłużyć. Musiałby omijać pętlę Nad Wisłą.
71 - Rekinowa - Os. Leśne
Którędy i kto by tym jeździł? Łapałby tylko opóźnienia i ludzie na PKP by się wkurzali (np. szlaban przy nowym wiadukcie). 80 wystarcza w zupełności
zlikwidowałbym (53 jest)
Nie pomyślałeś że ludzie z Białych Błot (znam paru i wszyscy tak robią), przesiadają się na Grunwaldzkim na tramwaj? A Ty chcesz ich na Glinki powysyłać? Chyba w niedziele na giełdę... Ucieszyliby się na pewno...
93 - Tatrzańskie - Rekinowa - ale na to miasto sie nie zgodzi - choć by jechal caly czas kammienna az do grunwaldzkiej
No o tym już pisałem, szczyt wszystkiego, oczywiście obsługuje 30 przegubowców w szczycie? Dublowanie innych linii wcale mnie nie zaskakuje już...

Ogólnie dziękujmy Allahowi że nie jesteś szefem ZDMiKP, bo miasto szybko poszłoby z torbami, albo byśmy mieli bilety za 3,50.
Ale rozbawiłeś mnie trochę, dziękuję...

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-06, 15:21

misieek pisze:94 vs 3 - gdzie 94 jeździł Jagiellońską. Jak nie było korków to 94 jeździł szybciej.
Czy Ty w ogóle jesteś z Bydgoszczy? Bo mam dziwne wrażenie że nie.
Taaa [94] "jeździł szybciej" szczególnie na odcinku od PKS-u w stronę PKP...
Kombinacje kierowców z przejazdem przez Rondo Jagiellonów lewym pasem i objeżdżanie ronda żeby tylko się szybciej przedostać dalej...
misieek pisze:93 - Tatrzańskie - Rekinowa - ale na to miasto sie nie zgodzi - choć by jechal caly czas kammienna az do grunwaldzkiej
Kto by tym jeździł? Raptem z 10 osób z Rekinowej, które pracują na Tatrzańskim?
Bo po drodze to nie ma zbyt ciekawych opcji żeby gdziekolwiek dojechać (wysiąść), chyba że na Wiślaną na 1 listopada :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2008-10-06, 19:06

misieek, 71 na Leśne mi odpowiada, ale po co 93na rekinową?
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-10-06, 19:13

Inna sprawa: co na to Mobilis?
pawel_nk pisze:Mobilis podpisał umowę na 6 lat. Także teoretycznie do 2014 z 69 raczej nic się nie wydarzy. Pytanie co grozi ZDMiKP za zerwanie umowy i czy do tego czasu tramwaj w ogóle powstanie...
Była furtka w umowie z Mobilisem, że w razie znacznych zmian w układzie komunikacyjnych warunki umowy będą zmienione.
misieek pisze:Co dwie? (minuty - przyp.)
Obecnie na PST w Poznaniu jeździ co tyle i jeszcze ludzie zmieścić się nie mogą. Podobnie będzie u nas.
misieek pisze:Jak nie było korków to 94 jeździł szybciej.
Tramwaj zawsze tyle samo czasu tracił :] Zaś 94 kombinowało oraz jechało przez Fordońską znacznie szybciej niż 70 km/h.
Ostatnio zmieniony 2008-10-06, 19:33 przez elfalcone, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-10-06, 19:16

misieek, 71 na Leśne mi odpowiada, ale po co 93na rekinową?
Żeby ludziom "wygodniej" było, więcej korków, spalin, spóźnień.
Jak już pisałem 80 zupełnie wystarczy na Leśne! Druga linia łapałaby tylko spóźnienia w stronę Rekinowej z powodu szlabanu i korków na Z. Augusta.
Dublowanie linii naprawde nie jest potrzebne!
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-10-07, 01:35

Darek pisze:A gdyby
A gdyby tramwaj jeździł do Fordonu... - Tak mówiono w 1998....
Nawet jeśli po Fordonie jeździłyby troszkę wolniej to na Lewińskiego i estakadzie zyskałyby 5-10 minut (70km/h co dla takiego 69 jest marzeniem).
Zyskałby jeśli tory byłyby szersze a tramwaje sprawniejsze.
Zmienić tylko sygnalizację, zlikwidować parę przejazdów przez tory (Szajnochy), niepotrzebne przystanki (Towarowa) + tramwaj na Fordon
WIesz ile to roboty? Może za 50 lat tak będzie...
Wszyscy zapomnimy o śmierdzących autobusach.
Nastanie czas smierdzących tramwajów
To do Mariampola czy Komorowskiego bo się pogubiłem?
To poproś kogoś ogarniętego żeby CI pomógł :)
Kombinacje kierowców z przejazdem przez Rondo Jagiellonów lewym pasem i objeżdżanie ronda żeby tylko się szybciej przedostać dalej...
Nie doczytałeś wypowiedzi całej? Napisałem .."gdy nie było korków"... przyjmuje że w Fordonie narazie korków nie ma...

Ech, niech ktoś zamknie temat. Nie chcialem by to powstawało i sie zrobił burdel.

Wasze propozycje tez sa dla mnie absurdalne - ale pasuja do naszego miasta ;)
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-10-07, 09:25

Zyskałby jeśli tory byłyby szersze a tramwaje sprawniejsze.
Bzdura, szerokość torów nie ma tu nic do rzeczy.

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-10-07, 11:39

elfalcone pisze:Bzdura, szerokość torów nie ma tu nic do rzeczy.
Nie ośmieszaj się... Dzięki szerszym rozstawie torów tramwaj może jechcać szybciej...
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2008-10-07, 12:36

Pewnie ma to związek z tym, że przy większym rozstawie tramwaj jest stabilniejszy.
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-07, 15:43

misieek pisze:Dzięki szerszym rozstawie torów tramwaj może jechcać szybciej...

Może jakieś źródło? Niestety, popisując się całkowitym brakiem wiedzy niewiedzy jeśli chodzi o układanie sprawnie działającej siatki połączeń i zaznaczaniem że nawet nie lubisz komunikacji miejskiej nie jesteś raczej zbyt wiarygodny jeśli chodzi o te sprawy...

Qbasob pisze:Pewnie ma to związek z tym, że przy większym rozstawie tramwaj jest stabilniejszy.
Teoretycznie tak to może wyglądać ale praktycznie jeśli porównać 105Na i 805Na to mają one takie same osiągi prędkościowe, jeżdżąc tramwajami w innych miastach nie zauważyłem by tramwaje o szerokim rozstawie szyn mniej zwalniały na zakrętach, nawet z moich obserwacji wynika że takie wąskotorowe tramwaje łódzkie osiągają znacznie lepsze prędkości niż śląskie czy gdańskie bimby jeżdżące po 1435mm, kluczowe znaczenie ma stan torowiska, jestem pewien że na nowej linii do Fordonu bydgoskie 122N będą rozwijały znacznie wyższe prędkości niż ich "bracia" na przeciętnym warszawskim torowisku ale czy rzeczywiście tramwaje wąskotorowe są tak samo stabilne jak ich normalnotorowe odpowiedniki to niestety się nie wypowiem, wydaje mi się że zbyt dużej różnicy nie ma ale ręki sobie obciąć nie dam za tą odpowiedź ;)
Wasze propozycje tez sa dla mnie absurdalne - ale pasuja do naszego miasta ;)
One są po prostu realne... Nie zachowuj się misieek jak dziecko które podobnie "bezsensem" nazywa rzeczy nierealne do spełnienia typu kupno zabawki na którą rodziców nie stać.
3N Wilczak

ODPOWIEDZ