Kilka pomysłów lukasa_3830

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kilka pomysłów lukasa_3830

Post autor: lukas_3830 » 2008-10-21, 01:45

Tak jak pisałem wcześniej oto kilka moich pomysłów:
1. fuzja 57 z 59. nowa linia 59 Os Błonie - Witebska (wozy 15m i 18m)
2. fuzja 61, 63, 66. Nowa linia kursowałaby od Zygmunta Augusta a później po starej trasie 61 do r. Kujawskiego następnie kujawska i wzdłuż trasy 66, Wojska Polskiego i pętla na osiedlu Kapuściska a wybrane kursy przedłożone do ulicy Mokrej. Więc nowa linia 61 Zygmunta Augusta - Kapuściska - Mokra (wozy 12m)
inna opcja trasy - Z Augusta, Dworcowa, Królowej Jadwigi, Focha, Kruszwicka, Grudziądzka(Poznańska), Wały Jagiellońskie, Kujawska, Aleja Jana Pawła II, Glinki, Szpitalna, Wojska Polskiego(pętla podstawowa), Chemiczna, Mokra(wybrane kursy) wozy 18m
3. Krótkie Volva powoli zaczynają się sypać więc zamiast kupować 12m pojazdy lepiej jest zrobić przetarg na 12-18 nowych autobusów przegubowych. Miasto się rozrasta a nie maleje powoli zaczyna brakować 18m wozów w MZK przykład: 53, 93, 67
Ostatnio zmieniony 2008-10-21, 14:02 przez lukas_3830, łącznie zmieniany 2 razy.

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-10-21, 06:58

lukas_3830 pisze:3. Krótkie Volva powoli zaczynają się sypać więc zamiast kupować 12m pojazdy lepiej jest zrobić przetarg na 12-18 nowych autobusów przegubowych. Miasto się rozrasta a nie maleje powoli zaczyna brakować 18m wozów w MZK przykład: 53, 93, 67
Trzeba zwiększać częstotliwość a nie pojemność ;]
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-10-21, 10:10

nie rób z nas drugiego Torunia gdzie są tylko krótkie wozy. ;P co przyjdzie Ci po zwiększeniu częstotliwości jak i tak ludzie będą chcieli wejść do pierwszego autobusu co podjedzie? :) a żeby zwiększyć częstotliwość potrzeba pojazdów a tylu wozów krótkich to MZK nie ma. I jeszcze sprawa zatrudnienia dodatkowych kierowców no i pracowników obsługi. Więc raczej na zwiększeniu pojemności MZK wyjdzie lepiej. Wozy 15m i 18m na nasze miasto są najlepszym rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-21, 10:47

lukas_3830 pisze:1. fuzja 57 z 59. nowa linia 59 Os Błonie - Witebska (wozy 15m i 18m)
Nad tym można by się zastanowić, tym bardziej że niedługo zostanie zamknięty wjazd w ulicę Łowicką,
gdy otworzą nową krzyżówkę Fordońskiej z Pilicką (? nie wiem czy dobrze pamiętam nazwę - za Schenkerem).
lukas_3830 pisze:2. fuzja 61, 63, 66. (...) Więc nowa linia 61 Zygmunta Augusta - Kapuściska - Mokra (wozy 12m)
Jaką częstotliwość byś zaproponował? Trasa w miarę ok.
lukas_3830 pisze:inna opcja trasy (...)
Taki wariant raczej odpada bo zabierasz autobus z ulicy Stromej i okoliczni mieszkańcy będą mieli daleko do komunikacji.
Ostatnio zmieniony 2008-10-21, 10:50 przez spooney, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-10-21, 10:51

spooney pisze:otworzą nową krzyżówkę Fordońskiej z Pilicką
następne światła na Fordońskiej?
a swoją drogą wiesz może dlaczego zmieniają wjazd w Łowicką?
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-21, 10:56

heimat pisze:a swoją drogą wiesz może dlaczego zmieniają wjazd w Łowicką?
Skargi mieszkańców na TIRy dojeżdżające do tamtejszych zakładów (to jedyna droga), autobusy i tym podobne sprawy.
Dlatego zniknie to skrzyżowanie, a ruch zostanie przeniesiony na nowo powstałe.
I można wtedy pomyśleć o pokombinowaniu z [57] i [59], może [59] całkowicie wycofać z Przemysłowej, ponoć studenciaki szukają nowego lokum, a mieszkańcom tamtejszej dzielnicy wystarczy [67].
Ostatnio zmieniony 2008-10-21, 11:04 przez spooney, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2008-10-21, 14:14

lukas_3830 pisze:3. Krótkie Volva powoli zaczynają się sypać więc zamiast kupować 12m pojazdy lepiej jest zrobić przetarg na 12-18 nowych autobusów przegubowych. Miasto się rozrasta a nie maleje powoli zaczyna brakować 18m wozów w MZK przykład: 53, 93, 67
Kupować to sobie mogą do woli. To ZDMiKP decyduje gdzie mają jeździć Maxi a gdzie Mega. Więc jeśli ZDMiKP zdecyduje o zwiększeniu częstotliwości/ zmianie taboru, to wtedy przewoźnik może sobie kupować, bo przecież mu więcej zapłacą za jeżdżenie przegubem.
lukas_3830 pisze:inna opcja trasy - Z Augusta, Dworcowa, Królowej Jadwigi, Focha, Kruszwicka, Grudziądzka(Poznańska), Wały Jagiellońskie, Kujawska, Aleja Jana Pawła II, Glinki, Szpitalna, Wojska Polskiego(pętla podstawowa), Chemiczna, Mokra(wybrane kursy) wozy 18m
Odpada. Tak jak napisał Paweł: na Szwederowie mieliby ciut za daleko do przystanku. Poza tym wariantyy!:/ I to jeszcze taki długi wariant..:/
spooney pisze:może [59] całkowicie wycofać z Przemysłowej, ponoć studenciaki szukają nowego lokum, a mieszkańcom tamtejszej dzielnicy wystarczy [67].
Przez najbliższe 5 lat UKW napewno nie opuści budynku na Przemysłowej. Może mieszkańcom i pracownikom samo 67 wystarczyłoby, ale leniwym studentom z Przemysłowej świat by się zawalił.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-10-21, 19:19

leniwym studentom z Przemysłowej świat by się zawalił.
Przejedź się na Przemysłową to zobaczysz jakie to za... ,odległe od cywilizacji miejsce. Tutaj nie chodzi o leniwość. 59 jeździ z kiepską częstotliwościa, często już na pętli nie ma miejsc siedzących.
A z czego słynie ta linia z pewnością koledzy wiedzą...
W dodatku wiele kierunków (np. ja dzisiaj) kończy po 17, przez co sie nie łapią na ostatni kurs.
67 również jest w 90% zapełnione już na pętli.
I nie mów leniwych bo to miejsce naprawde jest odległe od cywilizacji i samo 67 to za mało.
A 7 tysięcy studentów w jednym budynku to chyba dużo. A samochody ma naprawde niewielu.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-10-21, 20:49

Odsyłam do mojej propozycji 78.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-10-22, 01:29

spooney pisze:Jaką częstotliwość byś zaproponował? Trasa w miarę ok.
Czas przejazdu to około 30 minut przy częstotliwości co 10/11 minut / 9 kolejności.

ODPOWIEDZ