Cięcia na linii 2

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Cięcia na linii 2

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-10-23, 16:14

Zostanę poddany krytyce za swój pogląd, mianowicie jadąc ostatnio 2 stwierdziłem, że na tej linii marnują się pieniądze. Po pierwsze na linii nie ma tłumów, powinny tam jeździć wozy solowe. Linia nie ma racji bytu na odcinku rondo Pierwszej Armii WP - R. KUJAWSKIE nie ma żadnej racji bytu... Na tym odcinku jechałem tylko ją i motorowy, dziadek klnący na schody oraz 2 ambasadorów dewastujących tylni wagon, od Ujejskiego jechałem tylko ja. Marnowany jest tabor, torowisko

Proponuje skrócenie linii do Magnuszewskiej.
Ostatnio zmieniony 2009-08-05, 00:37 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-10-23, 16:25

Krzysztof II pisze:Proponuje skrócenie linii do Magnuszewskiej.
Ja proponuje wybudować toru w ciągu ulicy Kujawskiej

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-10-23, 16:35

W godzinach szczytu solówki mogłyby nie wystarczyć. Na odcinku Dworcowa- Perłowa linią jeździ dużo osób.
Poza szczytem, szczególnie wieczorem wagony jeżdżą puste.
Ale tak jest na wszystkich liniach.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-10-23, 16:56

Proponuję skrócenie linii do Magnuszewskiej.

[ Dodano: 23 Paź 2008, o 16:59 ]
do czasu wybudowana torowiska na Kujawskiej tramwaje są bezużyteczne
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-23, 18:00

Z cięciami to ja jednak byłbym ostrożny, w Polsce na odcinki zawieszone dla ruchu pasażerskiego tramwaje zazwyczaj nigdy nie wracają... Poza tym dzięki temu że tramwaj jedzie od Ronda Kujawskiego na każdym przystanku zbiera się po kilka osób, dzięki temu na Szarych Szeregów składzik dojeżdża już z wszystkimi miejscami siedzącymi zajętymi, gdyby jechał tylko do Magnuszewskiej to rzeczywiście mógłby świecić pustkami. Solówki na linii 2 to raczej nie najlepszy pomysł, między rondem Jagiellonów a Toruńskim bardzo często podróżowałem stojąc ściśnięty na schodach, zdarzało się że skład był już pełen pod szpitalem wojskowym, linia 2 jest jednak bardzo ważna, można by porównać ją do autobusowej 57 - po Brdyujściu też wozi powietrze ale na Bartodziejach bywa zapełniony po dach.
3N Wilczak

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-10-23, 18:05

Moim zdaniem to zły pomysł by skracać "dwójkę". Faktycznie groziłoby to zaoraniem torów na Wojska Polskiego. Powinny być kursy wydzielone do ronda Kujawskiego średnio 2 razy na godzinę. Wydaje mi się być to najrozsądniejszym rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-10-23, 18:09

W sumie nie pomyślałem o kursach wydzielonych, o zaoranie bym się nie martwił, otworzą Kujawską i wtedy wszystko nabrałoby nowych kształtów.
Ostatnio zmieniony 2008-10-23, 19:45 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-10-24, 11:52

Krzysztof II pisze:Zostanę poddany krytyce za swój pogląd, mianowicie jadąc ostatnio 2 stwierdziłem, że na tej linii marnują się pieniądze. Po pierwsze na linii nie ma tłumów, powinny tam jeździć wozy solowe. Linia nie ma racji bytu na odcinku rondo Pierwszej Armii WP - R. KUJAWSKIE nie ma żadnej racji bytu... Na tym odcinku jechałem tylko ją i motorowy, dziadek klnący na schody oraz 2 ambasadorów dewastujących tylni wagon, od Ujejskiego jechałem tylko ja. Marnowany jest tabor, torowisko
ta może całą komunikacje skrócimy do minibusów i tramwajów typu 5N wszak są małe i na takie miasto jak Bydgoszcz nie potrzeba wiekszych. 2 na tym odcinku jeździ troche osób chociażby do szpitala biziela. Wozy solowe na prawie całym odcinku 2 sobie nie poradzą. Aha odp*** od Wyżyn wystarczy tych cięć!! Najlepszym przykładem jest 53. Teraz jeszcze 2 skracać?! lol Linie powinny się rozwijać a nie odwrotnie. KATEGORYCZNIE NIE na ten pomysł. Skróc sobie co innego.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-10-24, 13:33

Na odcinku paru kilometrów frekwencja jest zerowa! Dużo ludzi na tym odcinku korzysta z 53 i 79 - do Biziela jest 100km!? Tramwaj tam się wlecze i ludziom też podobno przeszkadza? Jeżeli już nie ciąć to co 2 kurs na r. kujawskie. 2 obsługuje górny i dolny taras, osoby które chcą dojść na r. kujawskie, wysiadają na Bernardyńskim, niech wyremontują torowisko i zrobią Kujawską lub linie Kapuściska - r. Kujawskie.
Ostatnio zmieniony 2009-08-05, 00:38 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-10-24, 22:05

tak ale zanim tory na Kujawskiej powstaną to hoho albo i dłużej. A do tego czasu niech 2 sobie jeździ taką trasą. I tak jej rozkład jest okrojony w porównaniu do innych lini (nie mówię o 7 i 9)
Ostatnio zmieniony 2008-10-24, 23:31 przez lukas_3830, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-10-24, 23:43

Dwójka jeżdzi pusta na odcinku R. Kujawskie - Magnuszewska tylko poza godzinami szczytu. W godzinach szczytu ludzie z 2 korzystają. Jeżeli już ciąć to zostawić trasę Magnuszewska - r. Kujawskie tylko w godzinach szczytu. Bo kurs dwa razy na godzinę jest wogle nieatrakcyjny i po pewnym czasie na pewno by takie cos zlikwidowali.

Poza tym mimo, że 2 jeździ wkoło, to jest jedyną linią, która umożliwia mieszkańcom Wyżyn i Wzgórza Wolności dostania się na ulicę Gdańską i w jej okolice.

Poza tym sądzę, że podobnie jest z 4 i 8. Też od samej pętli jest małe zapełnienie, a do Szarych Szeregów stopniowo wzrasta.

Przecież rzadko która linia jest zapełniona od samej pętli. Jeżeli iść tym tropem, to długość większości linii należałoby skrócić o połowę, bo wożą powietrze.

Po co 60 aż do Srebrnej, po co 57 aż do Witebskiej, po co 75 do Podkowy (poza sezonem), po co 53 i 68 aż na Glinki, po co 58 do aż Smukały, po co wogle linia 51 (w większosci pokrywa sie z 58), po co 64 aż na Barwną, itd. Takich odcinków, na których komunikacja wozi powietrze jest w Bydgoszczy cała masa.
Ostatnio zmieniony 2008-10-25, 07:51 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2008-10-24, 23:51

Krzysztof II pisze:o zaoranie bym się nie martwił, otworzą Kujawską i wtedy wszystko nabrałoby nowych kształtów.
Naiwnyś kolego. Skrócenie trasy do Magnuszewskiej spowodowałoby, że budowa torowiska wzdłuż Kujawskiej nagle stałaby się "nie aż tak pilna", a wiemy co to oznacza, nie trzeba chyba nikomu mówić.

Solówki to też średni pomysł, bo od Magnuszewskiej zaczyna się zbierać trochę ludzi. Z wariantami też bym nie kombinował, bo to też może przynieść skutek odwrotny do oczekiwanego.
Moim zdaniem już lepiej byłoby spróbować zmienić układ linii żeby "zwiększyć sens" wsiadania do tramwaju na Wojska Polskiego.

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_3830 » 2008-10-25, 01:45

Moim skromnym zdaniem proponuję zamienić pętle 8 z 2 tzn 2 Kapuściska - LPKiW a 8 R. Kujawskie - Wilczak.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-26, 08:37

Na pewno lepszy pomysł niż cięcia na 2 lecz nie zapominajmy że do wprowadzenia systemu A+T to 8 była zawsze najbardziej rentowną linią tramwajową, być może nawet najbardziej rentowną linią w mieście, wiadomo że przewóz na krótszym odcinku tańszym o wiele tramwajem większej ilości osób mieszczącym się w składzie jest rentowniejsze niż przewóz takim 69 gdzie wozokilometr jest o wiele droższy. 8 jest po prostu bardzo dobrą linią w obecnym kształcie, kombinując ze zmianą trasy bardzo dobrej 8 i zagmatwanej 2 wyjdą nam dwie średnie linie zamiast jednej bardzo dobrej i jednej słabszej. Po zamknięciu trasy na dworzec pkp w latach 90tych 8 jeździła na trasie LPKiW-Kapuściska, 2 z Wilczaka na R. Kujawskie, szybko jednak kształt linii zmienili na obecne, być może powodów było więcej niż tylko brak dyżurki ruchu na Wilczaku i R Kujawskim. Linia na Wilczak to przede wszystkim Rondo Grunwaldzkie, dojeżdżając z tamtych okolic na Wzgórze Wolności i Wyżyny o wiele prościej skorzystać z jadącego Placem Poznańskim i Nowym Rynkiem 53 choć trudno nie wspominać o tym że 8 świetnie sobie radzi mimo tego że na R Grunwaldzkim krzyżuje się z 79.
Można by 79 skrócić do R Kujawskiego i wprowadzić 5 na trasie R Kujawskie-Kapuściska skracając jednocześnie 2 do Magnuszewskiej spinając 79+5 w A+T, nawet dołączyć do tego systemu 53 i skierować go trasą przez Jana Pawła i Glinki, rozwiązałby się także problem 66 ale to bardzo poważne posunięcie na pewno zmagać byłoby się trzeba z częścią pasażerów niezadowolonych z przesiadek, gdyby to jednak wszystko dobrze dopasować to mogłoby całkiem sprawnie funkcjonować. Od Kapuścisk można by było skasować 63, 73 puścić przez Mokrą i wpiąć do A+T z 5,7,8
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-10-29, 00:42

2 to jedyna linia, która łączy Wzg. Wolności, Wyżyny, przecina Kapuściska z miastem. W dni wolne w wakacje nie mówię jak ona zapełniona jeździ już od Ujejskiego. 2 jeździ niedaleko mnie i szczerze powiedziawszy jest mi obojętne jej skrócenie do Magnuszewskiej, bo i tak rzadko z niej korzystam. Ale pamiętam o ludziach, którzy muszą z niej korzystać, bo ciężej jest im dojść do R.Toruńskiego ze względu na miejsce zamieszkania.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

ODPOWIEDZ