Propozycja zbiorcza by Alden
Moderator: spooney
Propozycja zbiorcza by Alden
Jak w temacie: niektóre autobusy albo wożą tylko powietrze, albo nie przynoszą zysków. ZDMiKP obcina kursy na Leśne (ale nie z tym wiążę temat). Proponowałbym zmianę trasy kilku linii, zacznijmy od 55. Dla mnie jego pętla na Ks.Ignacego Skorupki jest co najmniej dziwna. Można by jego trasę albo wydłużyć np. do Portu Lotniczego (z drugiej strony to się trochę mija z celem, bo trasa 80 na pewnym fragmencie pokrywa się z trasą 55, a linie nie mogą ze sobą konkurować) albo zmienić trasę np. wydłużyć go do Lipnik (tylko
określone kursy 1/h) i trochę też zmienić jego trasę, dla 94 na Kamiennej przydałoby się "wsparcie" i uczynić go linią przyspieszoną.
Propozycja trasy 55 z Lipniki-Morska: (przystanki)
Lipniki I, Lipniki II, Białe Błota-Grzybek, Białe Błota-Barwnikowa, Białe Błota-Urząd Gminy, Szubińska-Żwirki i Wigury, Szubińska-Gnieźnieńska, Piękna-Szubińska, Zbożowy Rynek, Rondo Jagiellonów, Skłodowskiej Curie-Jurasza, Kamienna-Sułkowskiego, Kamienna-Wyszyńskiego, Kamienna-Gajowa, Morska
W innych wątkach był już pomysł połączenia 57+59 (jestem za!). 66 tym bardziej trzeba zmienić np. z Placu Kościeleckich na Osową Górę. 73 - jego trasa wydaje mi się dość dziwna, ale nie jeżdżę tą linią więc nie wiem ile jeździ na niej pasażerów. 76 i 84 połączyć w jedno. 9 tramwaj do usunięcia, bo jak nią jeżdżę od czasu do czasu to tramwaj wozi powietrze...
określone kursy 1/h) i trochę też zmienić jego trasę, dla 94 na Kamiennej przydałoby się "wsparcie" i uczynić go linią przyspieszoną.
Propozycja trasy 55 z Lipniki-Morska: (przystanki)
Lipniki I, Lipniki II, Białe Błota-Grzybek, Białe Błota-Barwnikowa, Białe Błota-Urząd Gminy, Szubińska-Żwirki i Wigury, Szubińska-Gnieźnieńska, Piękna-Szubińska, Zbożowy Rynek, Rondo Jagiellonów, Skłodowskiej Curie-Jurasza, Kamienna-Sułkowskiego, Kamienna-Wyszyńskiego, Kamienna-Gajowa, Morska
W innych wątkach był już pomysł połączenia 57+59 (jestem za!). 66 tym bardziej trzeba zmienić np. z Placu Kościeleckich na Osową Górę. 73 - jego trasa wydaje mi się dość dziwna, ale nie jeżdżę tą linią więc nie wiem ile jeździ na niej pasażerów. 76 i 84 połączyć w jedno. 9 tramwaj do usunięcia, bo jak nią jeżdżę od czasu do czasu to tramwaj wozi powietrze...
Ostatnio zmieniony 2008-11-03, 09:03 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Ale w jakim celu, kto tam będzie jeździł? [80] jest i wystarczy, napełnienie od przystanku przy CH Glinki w kierunku Portu Lotniczego ma bliskie zeru, a Ty jeszcze chcesz tam pchać [55].Alden pisze:zacznijmy od 55 (...) Można by jego trasę albo wydłużyć np. do Portu Lotniczego
Mamy [92], więc po co cudować z [55]. Na I. Skorupki się ta linia przyda, sporo bloków jest tam w budowie, więc chętnych pasażerów przybędzie. Ewentualnie bym się pokusił o zmianę nazwy pętli na [Górzyskowo]Alden pisze:albo zmienić trasę np. wydłużyć go do Lipnik (tylko określone kursy 1/h)
Wsparcie na Kamiennej? chyba w przewożeniu powietrza między osiedlami, przecież oczekujący pasażer na przystankach na Kamiennej to istny cudAlden pisze:dla 94 na Kamiennej przydałoby się "wsparcie"
Trasa i częstotliwość jest w sam raz, autobus objeżdża całe Łęgnowo i zapewnia dojazd do miejsc przesiadkowych na tramwaje [6] i [9] oraz wybranymi kursami dojazd na Kapuściska.Alden pisze:73 - jego trasa wydaje mi się dość dziwna,
Tramwaj ten nie zawsze wozi powietrze i jest pewnym uzupełnieniem dla [6] na odcinku z Łęgnowa do Perłowej, gdzie można się przesiąść na [2] [4] [8], także z Glinek do owej Perłowej trochę pasażerów jeździ i się przesiada (mamy przecież bilet godzinny więc się opłaca).Alden pisze:9 tramwaj do usunięcia,
Ehh...Alden pisze:66 tym bardziej trzeba zmienić np. z Placu Kościeleckich na Osową Górę.
A tematy połączenia 59+57 oraz 76+84, no to wiadomo, że większość się zgadza.
Czekamy, aż mądre głowy z ZDMiKP też na to wpadną
Co do Kamiennej - tam pasażerowie dość często jeżdżą w szczycie.spooney pisze: A tematy połączenia 59+57 oraz 76+84, no to wiadomo, że większość się zgadza.
Czekamy, aż mądre głowy z ZDMiKP też na to wpadną
może Ty spooney chciałbyś tam pracować?:)
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Masz na myśli to, że wsiadają na Kamiennej, czy przejeżdżają tylko np. zająwszy wcześniej miejsce w autobusie na Dworcu PKP? Bo różnica jest ogromna.Alden pisze:Co do Kamiennej - tam pasażerowie dość często jeżdżą w szczycie.
Jeśli nawet wsiadają to w zupełności tym kilku osobom [94] wystarczy. A [55] przyda się bardziej choćby uczniom "samochodówki" czy "ekonomika".
W ZDMiKP? A masz jakieś "wejścia"? Jednak nie, dziękuję, mam ciekawsze zajęcie.Alden pisze:może Ty spooney chciałbyś tam pracować?:)
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Moje propozycje zmian w komunikacji miejskiej:
Zmiana trasy linii [9] z obecnej na nową Łęgnowo-Rondo Kujawskie
Nadal byłaby uzupełnieniem dla linii [6] na odcinku z Łęgnowa do Perłowej, nadal zapewniałaby bezpośrednie połączenie z Górnym Tarasem i nie tylko Glinek i Kapuścisk, ale też Wyżyn, Wzgórza Wolności, a także części Szwederowa.
Połączenie linii [76] i [84] w jedną o większej częstotliwości
Trasa Rondo Toruńskie - Łęgnowo z wydzielonymi kursami do Smoleńskiej w celu obsługi tamtejszych zakładów, które w szczycie generują niemałe potoki pasażerskie.
Połączenie linii [63] i [79] w jedną linię
Obecnie linia 63 poza pierwszymi i ostatnimi kursami nie wozi nawet powietrza, bo gdy nikt nie wsiada, ani nie wysiada to i kierowca nie otwiera drzwi. W tym pomyśle jest kilka wad, mianowicie 63 stanęłaby w korku na Dworcowej i Kr. Jadwigi, przez co miałaby opóźnienia i ludzie spóźnialiby się do pracy w OKT czy Eurogazie.
Co do wymienionych tutaj pomysłów również się wypowiem. Linia 73 wcale nie jeździ pusta, jest skomunikowana z tramwajami linii 6 co zapewnia mieszkańcom bloków na Łęgnowie dojazd do centrum miasta.
Witam na forum.
Zmiana trasy linii [9] z obecnej na nową Łęgnowo-Rondo Kujawskie
Nadal byłaby uzupełnieniem dla linii [6] na odcinku z Łęgnowa do Perłowej, nadal zapewniałaby bezpośrednie połączenie z Górnym Tarasem i nie tylko Glinek i Kapuścisk, ale też Wyżyn, Wzgórza Wolności, a także części Szwederowa.
Połączenie linii [76] i [84] w jedną o większej częstotliwości
Trasa Rondo Toruńskie - Łęgnowo z wydzielonymi kursami do Smoleńskiej w celu obsługi tamtejszych zakładów, które w szczycie generują niemałe potoki pasażerskie.
Połączenie linii [63] i [79] w jedną linię
Obecnie linia 63 poza pierwszymi i ostatnimi kursami nie wozi nawet powietrza, bo gdy nikt nie wsiada, ani nie wysiada to i kierowca nie otwiera drzwi. W tym pomyśle jest kilka wad, mianowicie 63 stanęłaby w korku na Dworcowej i Kr. Jadwigi, przez co miałaby opóźnienia i ludzie spóźnialiby się do pracy w OKT czy Eurogazie.
Co do wymienionych tutaj pomysłów również się wypowiem. Linia 73 wcale nie jeździ pusta, jest skomunikowana z tramwajami linii 6 co zapewnia mieszkańcom bloków na Łęgnowie dojazd do centrum miasta.
Witam na forum.
Na pohybel dżinsom!
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Dokładnie, tym bardziej że 2 od Szarych Szeregów do Ronda Kujawskiego wozi praktycznie powietrze... mieszkańcy okolic [err=szarych szeregów] Szarych Szeregów[/err]/[err=kapuścisk] Kapuścisk[/err] wolą częściej jeżdżące 79. Pomysł z połączeniem 76 i 84 dobry, ale trasę zostawić w spokoju (R.Toruńskie-Smoleńska), ponieważ na Łęgnowo i w inne jego rejony dojazd zapewnia 6 i 73. Pomysł połączenia 63 i 79 w jedną linię jest beznadziejny, bo w szczycie kiedy ludzie by jechali do pracy i z pracy, to trzeba by chyba tam 25 metrowy autobus posłać... Z 9 jedyne o co bym się pokusił to o puszczenie jej w weekendy, wagony solowe częstotliwość co 1hPomysł z linią 9 jest idiotyczny na R. Kujawskie "2" to za dużo ;)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
No i w tym problem. Tramwaje na tym odcinku kursują zbyt rzadko w odróżnieniu do autobusów. 9 jak najbardziej powinna być skierowana do Ronda Kujawskiego. Dlaczego? Bo zauważalny jest potok pasażerów na samej ulicy Wojska Polskiego.Alden pisze:Dokładnie, tym bardziej że 2 od Szarych Szeregów do Ronda Kujawskiego wozi praktycznie powietrze... mieszkańcy okolic Szarych Szeregów/Kapuścisk wolą częściej jeżdżące 79.
Jeszcze czego? 9 w obecnej postaci potrzebna jest jedynie w szczycie w dni nauki szkolnej.Alden pisze:Z 9 jedyne o co bym się pokusił to o puszczenie jej w weekendy, wagony solowe częstotliwość co 1h
Mieszkańcy WP wolą 79/53, w dodatku 79 jedzie przez całe WP, a nie tylko jak w przypadku 53 od ul. Grzymały Siedleckiego do Chorwackiej, więc Volvo7000A gdzie Ty na przystankach tramwajowych WP widzisz duże potoki pasażerskie? Bo ja też je widzę, ale na przystankach autobusowych, a dowalanie tramwajów na WP mija się z celem, ponieważ mieszkańcy okolic ulicy Wojska Polskiego jadą częściej dużo dalej niż na Rondo Kujawskie, gdzie jeździ wspomniana już przez Ciebie 2.volvo7000A pisze:9 jak najbardziej powinna być skierowana do Ronda Kujawskiego. Dlaczego? Bo zauważalny jest potok pasażerów na samej ulicy Wojska Polskiego.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
A zastanowiłeś się co z mieszkańcami ulicy Glinki? Odcinasz ich od komunikacji.Alden pisze:66 tym bardziej trzeba zmienić np. z Placu Kościeleckich na Osową Górę.
To by trzeba spytać gminę Białe Błota czy chce w to inwestowaćAlden pisze:Propozycja trasy 55 z Lipniki-Morska: (przystanki)
To nie jest wystarczający argument. Na Toruńskiej jest UP i bezrobotni mają bezpośredni dojazd.Alden pisze:9 tramwaj do usunięcia, bo jak nią jeżdżę od czasu do czasu to tramwaj wozi powietrze...
No właśnie, są potoki w autobusach bo tramwaje rzadko kursują. Dlatego trzeba powoli dokładać tam tramwajów a zmniejszać liczbę autobusów.Alden pisze:Volvo7000A gdzie Ty na przystankach tramwajowych WP widzisz duże potoki pasażerskie? Bo ja też je widzę, ale na przystankach autobusowych, a dowalanie tramwajów na WP mija się z celem
Problem w tym, że WP jest raczej domeną autobusów niż tramwajów. Nie można tworzyć zbędnej konkurencji autobusom w ich rejonie, tak jak tramwajom w ich rewirach. To dołóżmy wtedy jakiś autobus na Jagiellońską, bo 3 i 54 są przepełnione, tylko po co? Ten mały kawałek, który jedzie Jagiellońską 54 to nie żadna konkurencja dla tramwajów, on jedynie dowozi ludzi z Piasków na tramwaj. Na Wałach Jagiellońskich też dołóżmy tramwaju bo w szczycie są tam duże potoki pasażerskie mimo, że przez Wały jeżdżą 51,52,53,54,55,56,58,59T3volvo7000A pisze:No właśnie, są potoki w autobusach bo tramwaje rzadko kursują. Dlatego trzeba powoli dokładać tam tramwajów a zmniejszać liczbę autobusów.
Przyznaję niezbyt mądry pomysł O 66 jest zresztą mowa w innym wątku.pawel_nk pisze:
A zastanowiłeś się co z mieszkańcami ulicy Glinki? Odcinasz ich od komunikacji.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
co Ty za bzdury piszesz? Przecież w ciągu CAŁEJ ulicy WP są tory tramwajowe. Więc jaka to domena autobusów? Dlatego, że rozkład nie wykorzystuje potencjału tramów? Równie dobrze można by puścić wahadełko tramwajowe wzdłuż Wojska Polskiego i spokojnie zrezygnować tam z autobusów. Przesiadka przy Kościele na jakiś autobus jadący w kierunku Reala/R. Bernardyńskiego i po sprawie.Alden pisze:Problem w tym, że WP jest raczej domeną autobusów niż tramwajów. Nie można tworzyć zbędnej konkurencji autobusom w ich rejonie, tak jak tramwajom w ich rewirach.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
* Tramwaj nr 5 z Kapuścisk na R. Kujawskie; 10/20, 15heimat pisze:Równie dobrze można by puścić wahadełko tramwajowe wzdłuż Wojska Polskiego i spokojnie zrezygnować tam z autobusów.
* 61 w obenej formie; 7,5/15, 15
* 79 linia przyspieszona; 12/20, 15 (Kapuściska, Baczyńskiego, Sz.Szeregów, Kładka, Ujejskiego, R. Kujawskie, Ugory, Kossaka, Piękna, R. Grunwaldzkie, Garbary, Dworzec PKP)
* 9 z Łęgnowa do R. Kujawskiego; szczyt w roku szkolnym
* 2 bez zmian; w miarę naprzemiennie z linią nr 5
skoro już będzie tramwaj to można skrócić 79 do Kościoła.volvo7000A pisze:79 linia przyspieszona; 12/20, 15 (Kapuściska, Baczyńskiego, Sz.Szeregów, Kładka, Ujejskiego, R. Kujawskie, Ugory, Kossaka, Piękna, R. Grunwaldzkie, Garbary, Dworzec PKP)
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
Zgadzam się Jak wybuduje się tramwaj do Dworca to 61 i 79 zlikwidować, na Kapy można się będzie zawsze przesiąśćvolvo7000A pisze:Póki nie ma tramwaju do dworca to 79 musi jeździć na Kapy. Dlatego proponuje przyspieszoną kursującą rzadziej niż tramwaj 5.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Andrzej Kuczyński
- Posty: 153
- Rejestracja: 2007-04-29, 21:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Aleś wymyślił... Na Kujawskiej, JP II i Glinkach jest 66 i on tam wystarczy, do tego i tak on często wozi powietrze, dzięki Twemu pomysłowi linia 79 przestałaby się opłacać miastu...Na WP są duże potoki pasażerskie, o takim pomyśle myślałbym ew. po wybudowaniu tramwaju do Dworca, ale narazie... zostawić 79 w spokojuthomas17 pisze:79 można puścić zamiast WP to Kujawską, Jana Pawła II , Glinkami , Magnuszewską i potem WP.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka