Propozycja zbiorcza by Alden

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Propozycja zbiorcza by Alden

Post autor: Paweł W » 2008-11-03, 00:43

Jak w temacie: niektóre autobusy albo wożą tylko powietrze, albo nie przynoszą zysków. ZDMiKP obcina kursy na Leśne (ale nie z tym wiążę temat). Proponowałbym zmianę trasy kilku linii, zacznijmy od 55. Dla mnie jego pętla na Ks.Ignacego Skorupki jest co najmniej dziwna. Można by jego trasę albo wydłużyć np. do Portu Lotniczego (z drugiej strony to się trochę mija z celem, bo trasa 80 na pewnym fragmencie pokrywa się z trasą 55, a linie nie mogą ze sobą konkurować) albo zmienić trasę np. wydłużyć go do Lipnik (tylko
określone kursy 1/h) i trochę też zmienić jego trasę, dla 94 na Kamiennej przydałoby się "wsparcie" i uczynić go linią przyspieszoną.
Propozycja trasy 55 z Lipniki-Morska: (przystanki)
Lipniki I, Lipniki II, Białe Błota-Grzybek, Białe Błota-Barwnikowa, Białe Błota-Urząd Gminy, Szubińska-Żwirki i Wigury, Szubińska-Gnieźnieńska, Piękna-Szubińska, Zbożowy Rynek, Rondo Jagiellonów, Skłodowskiej Curie-Jurasza, Kamienna-Sułkowskiego, Kamienna-Wyszyńskiego, Kamienna-Gajowa, Morska
W innych wątkach był już pomysł połączenia 57+59 (jestem za!). 66 tym bardziej trzeba zmienić np. z Placu Kościeleckich na Osową Górę. 73 - jego trasa wydaje mi się dość dziwna, ale nie jeżdżę tą linią więc nie wiem ile jeździ na niej pasażerów. 76 i 84 połączyć w jedno. 9 tramwaj do usunięcia, bo jak nią jeżdżę od czasu do czasu to tramwaj wozi powietrze...
Ostatnio zmieniony 2008-11-03, 09:03 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-11-03, 11:46

Alden pisze:zacznijmy od 55 (...) Można by jego trasę albo wydłużyć np. do Portu Lotniczego
Ale w jakim celu, kto tam będzie jeździł? [80] jest i wystarczy, napełnienie od przystanku przy CH Glinki w kierunku Portu Lotniczego ma bliskie zeru, a Ty jeszcze chcesz tam pchać [55].
Alden pisze:albo zmienić trasę np. wydłużyć go do Lipnik (tylko określone kursy 1/h)
Mamy [92], więc po co cudować z [55]. Na I. Skorupki się ta linia przyda, sporo bloków jest tam w budowie, więc chętnych pasażerów przybędzie. Ewentualnie bym się pokusił o zmianę nazwy pętli na [Górzyskowo] :)
Alden pisze:dla 94 na Kamiennej przydałoby się "wsparcie"
Wsparcie na Kamiennej? :lol: chyba w przewożeniu powietrza między osiedlami, przecież oczekujący pasażer na przystankach na Kamiennej to istny cud :)
Alden pisze:73 - jego trasa wydaje mi się dość dziwna,
Trasa i częstotliwość jest w sam raz, autobus objeżdża całe Łęgnowo i zapewnia dojazd do miejsc przesiadkowych na tramwaje [6] i [9] oraz wybranymi kursami dojazd na Kapuściska.
Alden pisze:9 tramwaj do usunięcia,
Tramwaj ten nie zawsze wozi powietrze i jest pewnym uzupełnieniem dla [6] na odcinku z Łęgnowa do Perłowej, gdzie można się przesiąść na [2] [4] [8], także z Glinek do owej Perłowej trochę pasażerów jeździ i się przesiada (mamy przecież bilet godzinny więc się opłaca).
Alden pisze:66 tym bardziej trzeba zmienić np. z Placu Kościeleckich na Osową Górę.
Ehh... :P

A tematy połączenia 59+57 oraz 76+84, no to wiadomo, że większość się zgadza.
Czekamy, aż mądre głowy z ZDMiKP też na to wpadną :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-11-03, 14:08

spooney pisze: A tematy połączenia 59+57 oraz 76+84, no to wiadomo, że większość się zgadza.
Czekamy, aż mądre głowy z ZDMiKP też na to wpadną :)
Co do Kamiennej - tam pasażerowie dość często jeżdżą w szczycie.
może Ty spooney chciałbyś tam pracować?:)
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-11-03, 14:40

Alden pisze:Co do Kamiennej - tam pasażerowie dość często jeżdżą w szczycie.
Masz na myśli to, że wsiadają na Kamiennej, czy przejeżdżają tylko np. zająwszy wcześniej miejsce w autobusie na Dworcu PKP? Bo różnica jest ogromna.
Jeśli nawet wsiadają to w zupełności tym kilku osobom [94] wystarczy. A [55] przyda się bardziej choćby uczniom "samochodówki" czy "ekonomika".
Alden pisze:może Ty spooney chciałbyś tam pracować?:)
W ZDMiKP? A masz jakieś "wejścia"? Jednak nie, dziękuję, mam ciekawsze zajęcie.
Obrazek

Street Elite
Posty: 78
Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Street Elite » 2008-12-21, 14:09

Moje propozycje zmian w komunikacji miejskiej:

Zmiana trasy linii [9] z obecnej na nową Łęgnowo-Rondo Kujawskie
Nadal byłaby uzupełnieniem dla linii [6] na odcinku z Łęgnowa do Perłowej, nadal zapewniałaby bezpośrednie połączenie z Górnym Tarasem i nie tylko Glinek i Kapuścisk, ale też Wyżyn, Wzgórza Wolności, a także części Szwederowa.

Połączenie linii [76] i [84] w jedną o większej częstotliwości
Trasa Rondo Toruńskie - Łęgnowo z wydzielonymi kursami do Smoleńskiej w celu obsługi tamtejszych zakładów, które w szczycie generują niemałe potoki pasażerskie.

Połączenie linii [63] i [79] w jedną linię
Obecnie linia 63 poza pierwszymi i ostatnimi kursami nie wozi nawet powietrza, bo gdy nikt nie wsiada, ani nie wysiada to i kierowca nie otwiera drzwi. W tym pomyśle jest kilka wad, mianowicie 63 stanęłaby w korku na Dworcowej i Kr. Jadwigi, przez co miałaby opóźnienia i ludzie spóźnialiby się do pracy w OKT czy Eurogazie.


Co do wymienionych tutaj pomysłów również się wypowiem. Linia 73 wcale nie jeździ pusta, jest skomunikowana z tramwajami linii 6 co zapewnia mieszkańcom bloków na Łęgnowie dojazd do centrum miasta.

Witam na forum.
Na pohybel dżinsom!

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-12-21, 19:06

Pomysł z linią 9 jest idiotyczny na R. Kujawskie "2" to za dużo ;)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-23, 00:49

Pomysł z linią 9 jest idiotyczny na R. Kujawskie "2" to za dużo ;)
Dokładnie, tym bardziej że 2 od Szarych Szeregów do Ronda Kujawskiego wozi praktycznie powietrze... mieszkańcy okolic [err=szarych szeregów] Szarych Szeregów[/err]/[err=kapuścisk] Kapuścisk[/err] wolą częściej jeżdżące 79. Pomysł z połączeniem 76 i 84 dobry, ale trasę zostawić w spokoju (R.Toruńskie-Smoleńska), ponieważ na Łęgnowo i w inne jego rejony dojazd zapewnia 6 i 73. Pomysł połączenia 63 i 79 w jedną linię jest beznadziejny, bo w szczycie kiedy ludzie by jechali do pracy i z pracy, to trzeba by chyba tam 25 metrowy autobus posłać... Z 9 jedyne o co bym się pokusił to o puszczenie jej w weekendy, wagony solowe częstotliwość co 1h
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-12-23, 13:33

Alden pisze:Dokładnie, tym bardziej że 2 od Szarych Szeregów do Ronda Kujawskiego wozi praktycznie powietrze... mieszkańcy okolic Szarych Szeregów/Kapuścisk wolą częściej jeżdżące 79.
No i w tym problem. Tramwaje na tym odcinku kursują zbyt rzadko w odróżnieniu do autobusów. 9 jak najbardziej powinna być skierowana do Ronda Kujawskiego. Dlaczego? Bo zauważalny jest potok pasażerów na samej ulicy Wojska Polskiego.
Alden pisze:Z 9 jedyne o co bym się pokusił to o puszczenie jej w weekendy, wagony solowe częstotliwość co 1h
Jeszcze czego? 9 w obecnej postaci potrzebna jest jedynie w szczycie w dni nauki szkolnej.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-23, 15:15

volvo7000A pisze:9 jak najbardziej powinna być skierowana do Ronda Kujawskiego. Dlaczego? Bo zauważalny jest potok pasażerów na samej ulicy Wojska Polskiego.
Mieszkańcy WP wolą 79/53, w dodatku 79 jedzie przez całe WP, a nie tylko jak w przypadku 53 od ul. Grzymały Siedleckiego do Chorwackiej, więc Volvo7000A gdzie Ty na przystankach tramwajowych WP widzisz duże potoki pasażerskie? Bo ja też je widzę, ale na przystankach autobusowych, a dowalanie tramwajów na WP mija się z celem, ponieważ mieszkańcy okolic ulicy Wojska Polskiego jadą częściej dużo dalej niż na Rondo Kujawskie, gdzie jeździ wspomniana już przez Ciebie 2.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-12-24, 12:10

Alden pisze:66 tym bardziej trzeba zmienić np. z Placu Kościeleckich na Osową Górę.
A zastanowiłeś się co z mieszkańcami ulicy Glinki? Odcinasz ich od komunikacji.
Alden pisze:Propozycja trasy 55 z Lipniki-Morska: (przystanki)
To by trzeba spytać gminę Białe Błota czy chce w to inwestować :)
Alden pisze:9 tramwaj do usunięcia, bo jak nią jeżdżę od czasu do czasu to tramwaj wozi powietrze...
To nie jest wystarczający argument. Na Toruńskiej jest UP i bezrobotni mają bezpośredni dojazd.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-12-24, 14:53

Alden pisze:Volvo7000A gdzie Ty na przystankach tramwajowych WP widzisz duże potoki pasażerskie? Bo ja też je widzę, ale na przystankach autobusowych, a dowalanie tramwajów na WP mija się z celem
No właśnie, są potoki w autobusach bo tramwaje rzadko kursują. Dlatego trzeba powoli dokładać tam tramwajów a zmniejszać liczbę autobusów.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-24, 15:47

volvo7000A pisze:No właśnie, są potoki w autobusach bo tramwaje rzadko kursują. Dlatego trzeba powoli dokładać tam tramwajów a zmniejszać liczbę autobusów.
Problem w tym, że WP jest raczej domeną autobusów niż tramwajów. Nie można tworzyć zbędnej konkurencji autobusom w ich rejonie, tak jak tramwajom w ich rewirach. To dołóżmy wtedy jakiś autobus na Jagiellońską, bo 3 i 54 są przepełnione, tylko po co? Ten mały kawałek, który jedzie Jagiellońską 54 to nie żadna konkurencja dla tramwajów, on jedynie dowozi ludzi z Piasków na tramwaj. Na Wałach Jagiellońskich też dołóżmy tramwaju bo w szczycie są tam duże potoki pasażerskie mimo, że przez Wały jeżdżą 51,52,53,54,55,56,58,59T3
pawel_nk pisze:
A zastanowiłeś się co z mieszkańcami ulicy Glinki? Odcinasz ich od komunikacji.
Przyznaję niezbyt mądry pomysł :P O 66 jest zresztą mowa w innym wątku.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-12-24, 16:13

Alden pisze:Problem w tym, że WP jest raczej domeną autobusów niż tramwajów. Nie można tworzyć zbędnej konkurencji autobusom w ich rejonie, tak jak tramwajom w ich rewirach.
co Ty za bzdury piszesz? Przecież w ciągu CAŁEJ ulicy WP są tory tramwajowe. Więc jaka to domena autobusów? Dlatego, że rozkład nie wykorzystuje potencjału tramów? Równie dobrze można by puścić wahadełko tramwajowe wzdłuż Wojska Polskiego i spokojnie zrezygnować tam z autobusów. Przesiadka przy Kościele na jakiś autobus jadący w kierunku Reala/R. Bernardyńskiego i po sprawie.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-12-26, 13:07

heimat pisze:Równie dobrze można by puścić wahadełko tramwajowe wzdłuż Wojska Polskiego i spokojnie zrezygnować tam z autobusów.
* Tramwaj nr 5 z Kapuścisk na R. Kujawskie; 10/20, 15
* 61 w obenej formie; 7,5/15, 15
* 79 linia przyspieszona; 12/20, 15 (Kapuściska, Baczyńskiego, Sz.Szeregów, Kładka, Ujejskiego, R. Kujawskie, Ugory, Kossaka, Piękna, R. Grunwaldzkie, Garbary, Dworzec PKP)
* 9 z Łęgnowa do R. Kujawskiego; szczyt w roku szkolnym
* 2 bez zmian; w miarę naprzemiennie z linią nr 5

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-12-26, 21:39

volvo7000A pisze:79 linia przyspieszona; 12/20, 15 (Kapuściska, Baczyńskiego, Sz.Szeregów, Kładka, Ujejskiego, R. Kujawskie, Ugory, Kossaka, Piękna, R. Grunwaldzkie, Garbary, Dworzec PKP)
skoro już będzie tramwaj to można skrócić 79 do Kościoła.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-12-26, 21:48

heimat pisze:skoro już będzie tramwaj to można skrócić 79 do Kościoła.
Póki nie ma tramwaju do dworca to 79 musi jeździć na Kapy. Dlatego proponuje przyspieszoną kursującą rzadziej niż tramwaj 5.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-12-26, 22:24

no tak, ale w momencie wprowadzenia trama już nie będzie miała sensu. Przyjąłem Twoje rozwiązanie jako "pakietowe" i do takowego się odniosłem
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-26, 23:56

volvo7000A pisze:Póki nie ma tramwaju do dworca to 79 musi jeździć na Kapy. Dlatego proponuje przyspieszoną kursującą rzadziej niż tramwaj 5.
Zgadzam się :) Jak wybuduje się tramwaj do Dworca to 61 i 79 zlikwidować, na Kapy można się będzie zawsze przesiąść
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
Andrzej Kuczyński
Posty: 153
Rejestracja: 2007-04-29, 21:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Andrzej Kuczyński » 2008-12-28, 20:56

Sorry ale po co komplikowć ludziom życie??? Przecież 79 z tramwajem się nie będzie dublować napewno bo trasa będzie różna?
Obrazek

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-12-28, 22:15

na odcinku R. Kujawskie-Kapy by się dublowało
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Kamil3836_ods

Post autor: Kamil3836_ods » 2008-12-28, 22:39

79 można puścić zamiast WP to Kujawską, Jana Pawła II , Glinkami , Magnuszewską i potem WP.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2008-12-28, 23:44

thomas17 pisze:79 można puścić zamiast WP to Kujawską, Jana Pawła II , Glinkami , Magnuszewską i potem WP.
Aleś wymyślił... Na Kujawskiej, JP II i Glinkach jest 66 i on tam wystarczy, do tego i tak on często wozi powietrze, dzięki Twemu pomysłowi linia 79 przestałaby się opłacać miastu...Na WP są duże potoki pasażerskie, o takim pomyśle myślałbym ew. po wybudowaniu tramwaju do Dworca, ale narazie... zostawić 79 w spokoju
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836_ods

Post autor: Kamil3836_ods » 2008-12-29, 20:08

:lol: Mówię o przyszłości.

ODPOWIEDZ