Rozwiązanie problemu komunikacji na zachodzie miasta.
Moderator: spooney
Rozwiązanie problemu komunikacji na zachodzie miasta.
Ostatnio dużo mówi się o poprawieniu skomunikowania Fordonu z Centrum, zapominając o problemie Osowej, Miedzynia, Czyżkówka.
Szczególnie nieuchronna likwidacja Placu Kościeleckich wymaga nowych rozwiązań, tzn. budowy dworca autobusowego z prawdziwego zdarzenia, jak np. w Poznaniu na R. Śródka. Idealnym miejscem do budowy dworca jest teren koło Multikina, po wyburzeniu paru kamienic otrzymujemy dość duży plac pod budowę dworca.
Skrócenie kilku linii spowoduje spadek liczby autobusów na terenie Śródmieścia, np.: Wały Jagiellońskie:
teraz: 51,52,53,(54 chwilowo),55,56,58,59,
po budowie: 52,53,55,59- to w zupełności wystarczy
Linie w nowym kształcie:
51 Rondo Grunwaldzkie- Deszczowa
56 Rondo Grunwaldzkie- Belma
58 Rondo Grunwaldzkie- Smukała
61 (albo 79) Rondo Grunwaldzkie- Wzg. Wolności (Kapuściska)
71 Rondo Grunwaldzkie- Rekinowa
77 Rondo Grunwaldzkie- Flisy
102 Rondo Grunwaldzkie- Murowaniec
103 Rondo Grunwaldzkie- Łochowice
Komunikację Ronda z Dworcem zapewniają 62 i 79 (lub 61), które trasy nie zmieniają.
60 kierujemy natomiast z Bartodziejów przez Dworzec, Unii Lubelskiej, Węzeł Zachodni starą trasą na Osową Górę.
Przejścia podziemne zapewniają komunikację z tramwajami 3 i 8, C.H. i McDonald's.
Dzięki temu zmniejszamy również o 3 linie tłok na Dworcowej, również o 3 na Wałach Jagiellońskich, Poznańskiej itd. O wiele szybsze połączenie Centrum z zachodnimi dzielnicami dzięki linii 3, "nauczenie" kolejnej po Fordoniakach grupy ludzi korzyści z systemu przesiadkowego Oczywiste zmniejszenie korków na Kr. Jadwigi, Dworcowej itp. itd.
Myślę że o pieniądze z UE na taką inwestycje trudno by nie było.
Szczególnie nieuchronna likwidacja Placu Kościeleckich wymaga nowych rozwiązań, tzn. budowy dworca autobusowego z prawdziwego zdarzenia, jak np. w Poznaniu na R. Śródka. Idealnym miejscem do budowy dworca jest teren koło Multikina, po wyburzeniu paru kamienic otrzymujemy dość duży plac pod budowę dworca.
Skrócenie kilku linii spowoduje spadek liczby autobusów na terenie Śródmieścia, np.: Wały Jagiellońskie:
teraz: 51,52,53,(54 chwilowo),55,56,58,59,
po budowie: 52,53,55,59- to w zupełności wystarczy
Linie w nowym kształcie:
51 Rondo Grunwaldzkie- Deszczowa
56 Rondo Grunwaldzkie- Belma
58 Rondo Grunwaldzkie- Smukała
61 (albo 79) Rondo Grunwaldzkie- Wzg. Wolności (Kapuściska)
71 Rondo Grunwaldzkie- Rekinowa
77 Rondo Grunwaldzkie- Flisy
102 Rondo Grunwaldzkie- Murowaniec
103 Rondo Grunwaldzkie- Łochowice
Komunikację Ronda z Dworcem zapewniają 62 i 79 (lub 61), które trasy nie zmieniają.
60 kierujemy natomiast z Bartodziejów przez Dworzec, Unii Lubelskiej, Węzeł Zachodni starą trasą na Osową Górę.
Przejścia podziemne zapewniają komunikację z tramwajami 3 i 8, C.H. i McDonald's.
Dzięki temu zmniejszamy również o 3 linie tłok na Dworcowej, również o 3 na Wałach Jagiellońskich, Poznańskiej itd. O wiele szybsze połączenie Centrum z zachodnimi dzielnicami dzięki linii 3, "nauczenie" kolejnej po Fordoniakach grupy ludzi korzyści z systemu przesiadkowego Oczywiste zmniejszenie korków na Kr. Jadwigi, Dworcowej itp. itd.
Myślę że o pieniądze z UE na taką inwestycje trudno by nie było.
Ogólnie, pomysł dobry. Jego lokalizację bym przesunął. Tam, gdzie proponujesz jest parking podziemny i ogólnie teren należący do Multikina - wątpię, by się zgodzili na zabranie terenu i ograniczenie wjazdu na parking kinowy z Focha. Proponowana przez Ciebie lokalizacja jest również dość niebezpieczna ruchowo, zwłaszcza dla autobusów włączających się do ruchu.
Ciekawszym pomysłem, moim skromnym zdaniem, byłoby stworzenie dworca autobusowego w bliskiej okolicy ul Grottgera -tam ma odbijać tramwaj jadący do Dworca PKP. Wywalić tamtejszy park i bar u studenta - miejsce na dworzec autobusowy się znajduje. Przy okazji nie trzeba budować przejść podziemnych - niższe koszty.
Ciekawszym pomysłem, moim skromnym zdaniem, byłoby stworzenie dworca autobusowego w bliskiej okolicy ul Grottgera -tam ma odbijać tramwaj jadący do Dworca PKP. Wywalić tamtejszy park i bar u studenta - miejsce na dworzec autobusowy się znajduje. Przy okazji nie trzeba budować przejść podziemnych - niższe koszty.
Od dawna zastanawiałem się jak wywalić tyle zbędnych linii z Wałów. Nie wiadomo też czy mieszkańcy tych kamienic chcieliby ich zburzenia, ale o to chyba można się martwić później.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Główny problem to miejsce. W Bydgoszczy nie ma go za dużo.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Mam nadzieję, że przy budowie tramwaju do PKP jakoś zadbają o miejsce pod ten "dworzec".
Wtedy utworzymy przystanek nieoficjalnie na tą chwilę Focha - Kordeckiego.
A 56 nie skracamy póki tramwaj nie pojedzie na Miedzyń (Plażowa).
I jeszcze tylko by fajnie było poukładać linie pospieszne i międzygminne.
Od 91 pospieszne, a od 95 międzygminne czyli:
91 - Zygmunta Augusta - Tatrzańskie (dzisiejsza 93)
92 - PKP - Nad Wisłą (dzisiejsza 94)
zostawiamy miejsce (może jakiś pośpiech powstanie)
przy innej numeracji podałem ewentualne numery w nawiasie
95 (ew.102) - R. Grunwaldzkie - Murowaniec (dzisiejsza 92)
96 (ew.106) - R. Grunwaldzkie - Łochowice (ach te 6 na końcu jak 56)
97 (ew.103) - Wyścigowa - Ostromecko
98 i 99 zostawię na Janowo i Chmielniki jak to kiedyś było
/o: interpunkcja, polskie znaki (ogonki, kreseczki) (1)
Wtedy utworzymy przystanek nieoficjalnie na tą chwilę Focha - Kordeckiego.
A 56 nie skracamy póki tramwaj nie pojedzie na Miedzyń (Plażowa).
I jeszcze tylko by fajnie było poukładać linie pospieszne i międzygminne.
Od 91 pospieszne, a od 95 międzygminne czyli:
91 - Zygmunta Augusta - Tatrzańskie (dzisiejsza 93)
92 - PKP - Nad Wisłą (dzisiejsza 94)
zostawiamy miejsce (może jakiś pośpiech powstanie)
przy innej numeracji podałem ewentualne numery w nawiasie
95 (ew.102) - R. Grunwaldzkie - Murowaniec (dzisiejsza 92)
96 (ew.106) - R. Grunwaldzkie - Łochowice (ach te 6 na końcu jak 56)
97 (ew.103) - Wyścigowa - Ostromecko
98 i 99 zostawię na Janowo i Chmielniki jak to kiedyś było
/o: interpunkcja, polskie znaki (ogonki, kreseczki) (1)
Ostatnio zmieniony 2009-03-06, 18:24 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
W tą numerację nie ma potrzeby ingerować. 93 i 94 za parę lat znikną i zostaną tylko międzygminne (na chwilę obecną 91 i 92).korpi pisze:I jeszcze tylko by fajnie było poukładać linie pospieszne i międzygminne.
Od 91 pospieszne, a od 95 międzygminne czyli:
A tak poza tym to w Bydzi nie ma linii pospiesznych.
Ostatnio zmieniony 2009-03-06, 21:27 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Z tego co wiem, to wasz dworzec autobusowy pozostanie marzeniem. Za tą kamienicą co chcecie zburzyć, będzie budowana nowa kamienica.Darek pisze:Idealnym miejscem do budowy dworca jest teren koło Multikina, po wyburzeniu paru kamienic otrzymujemy dość duży plac pod budowę dworca
/o: przed przecinkiem spacja jest zbyteczna ;)
Ostatnio zmieniony 2009-03-07, 08:09 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Po zachodniej stronie faktycznie jest mało miejsca i jeszcze ten wjazd do Multikina.. w tej sytuacji na rogu Jackowskiego mogą sobie budować do woli.
Po wschodniej stronie jest trochę więcej miejsca. Tak jak Paweł napisał, bar można wyrzucić, bo i tak słabo się komponuje z otoczeniem. A ten "park" moim zdaniem i tak nie przedstawia wielkiej wartości estetycznej. Poza tym, jeśli tramwaj pojedzie Naruszewicza to część drzew pewnie i tak zostanie ścięta. W tym miejscu taki "dworzec" spokojnie by się zmieścił, no i byłoby dobre miejsce przesiadkowe z autobusu na tramwaj.
Przesiadka w takim miejscu byłaby moim zdaniem znacznie wygodniejsza niż na R. Grunwaldzkim. Zresztą pod tym względem samo Rondo pewnie straciłoby nieco na znaczeniu.
Po wschodniej stronie jest trochę więcej miejsca. Tak jak Paweł napisał, bar można wyrzucić, bo i tak słabo się komponuje z otoczeniem. A ten "park" moim zdaniem i tak nie przedstawia wielkiej wartości estetycznej. Poza tym, jeśli tramwaj pojedzie Naruszewicza to część drzew pewnie i tak zostanie ścięta. W tym miejscu taki "dworzec" spokojnie by się zmieścił, no i byłoby dobre miejsce przesiadkowe z autobusu na tramwaj.
Przesiadka w takim miejscu byłaby moim zdaniem znacznie wygodniejsza niż na R. Grunwaldzkim. Zresztą pod tym względem samo Rondo pewnie straciłoby nieco na znaczeniu.