Linia tramwajowa nr 5

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Linia tramwajowa nr 5

Post autor: spooney » 2009-04-07, 17:45

„Piątka” musi poczekać

(...) Po wybudowaniu nowych rozjazdów pozwalających na skręt z Focha w Gdańską drogowcy zastanawiali się nad tramwajowym połączeniem Bielaw i Wilczaka. Nowa linia, która miała mieć przypisany numer 5, musi jednak poczekać.

- Analizowaliśmy uruchomienie linii nr 5 - mówi rzeczniczka ZDMiKP, Magdalena Kaczmarek. - Ale nie ma takich możliwości technicznych ze względu na parametry pętli na Wilczaku, gdzie trasę kończą już dwie linie, w tym bardzo często kursująca „trójka”. Nowy skręt na placu Teatralnym będzie jednak wykorzystany po budowie torowiska na dworzec PKP wzdłuż ul. Naruszewicza i Dworcowej.

Ułatwi on także organizowanie komunikacji w przypadku awarii lub następnych remontów. Do tej pory zablokowana Jagiellońska lub rondo Jagiellonów oznaczały, że Wilczak, Myślęcinek i Bielawy były odcięte od tramwajów. - Wracamy do starych dobrych rozwiązań - podsumowują pracownicy MZK. - Ten łuk między Focha i Gdańską zlikwidowano w latach 70., gdy likwidowano trakcję na Starym Mieście. Przez długi czas korzystała z niego linia nr 2, która łączyła Bielawy z Okolem.

Według bydgoszczan, w przyszłości warto byłoby pomyśleć też o przedłużeniu torowiska na Bielawach do Morskiej. - Wiem, że to oryginalny pomysł, ale chyba jeszcze nikt się nad tym nie zastanawiał - pisze jeden z internautów. - Ale jeśli trasa ekspresowa nie pobiegnie przez miasto, to nic nie stałoby na przeszkodzie, by północna część Bartodziejów była obsługiwana przez tramwaje. Tymczasem teraz po Chodkiewicza od UKW jeżdżą prawie puste składy. Szkoda jednak, że „piątki” nie uruchomiono chociaż na próbę, na przykład jako linię szczytową kursującą co 20 minut. Byłaby to konkurencja dla przebijającej się przez zatłoczone ulice „sześćsziesiątki”. (...)

Źródło: Express Bydgoski
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 6&IdTag=85
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-04-20, 21:22

Może stare ale dopiero czytam.
Nie wiem czemu się od razu poddają.
Z autobusami dużo testują sprawdzają.
A tu od 20 lat nic.
No zaraz się rozleją szampany bo coś zrobili - rozjazd Focha xD

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-04-23, 18:15

Byłbym zwolennikiem utworzenia linii 5 na odcinku Wilczak - LPKiW, lecz kursującą wyłącznie w weekendy, sam z takiego połączenia bym korzystał.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-04-23, 18:20

Krzysztof Juszczak pisze:Byłbym zwolennikiem utworzenia linii 5 na odcinku Wilczak - LPKiW, lecz kursującą wyłącznie w weekendy, sam z takiego połączenia bym korzystał.
Taki pomysł jest ale tylko 2-3 solówkami. Lecz popieram Twoje zdanie, ale wolałbym żeby były składy i jedna PESA zamiast 1 w weekendy, ale w niedzielę można z 3 ściągnąć (nie kursuje) i dać na 1 :). Dobry wtedy byłby dojazd do LPKiW.
Ostatnio zmieniony 2009-04-23, 22:53 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-04-23, 18:32

Linia z Bielaw byłaby ciekawym uzupełnieniem 60 tfu... 71. Ale obawiam się przepustowości obu pętli. 3 linie to w bydgoskich warunkach za dużo, nawet na Wyścigowej. 7 i 2 blokują się nawzajem.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-04-23, 18:42

Darek pisze:Linia z Bielaw byłaby ciekawym uzupełnieniem 60 tfu... 71. Ale obawiam się przepustowości obu pętli. 3 linie to w bydgoskich warunkach za dużo, nawet na Wyścigowej. 7 i 2 blokują się nawzajem.
Jakoś 1 i 7 się nie blokowały.Wystarczy dobrze ułożyć rozkład. Teraz jeszcze PESA z 1 będzie musiała stawać na torze 3.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-04-23, 20:34

Krzysztof Juszczak pisze:Byłbym zwolennikiem utworzenia linii 5 na odcinku Wilczak - LPKiW, lecz kursującą wyłącznie w weekendy, sam z takiego połączenia bym korzystał.
Moim zdaniem to bardzo trafne rozwiązanie. Zachodnia część miasta uzyskałaby dogodny dojazd do LPKiW. A w weekendy jeśli pogoda dopisuje, to bydgoszczanie chętnie wybierają się, aby pospacerować po parku.

Po co pchać taką linię na Bielawy i robić konkurencję dla nowego 71.

Jeśli się uprzeć przy linii Wilczak - Bielawy, to można zrobić nowy system A+T (71 + 5), co u nas mieście ostatnio jest modne.

71 Rekinowa/Niklowa - Dworzec PKP
5 Wilczak - Bielawy

Moim zdaniem tylko wtedy będzie sens utworzenia takiej linii, ale takie rozwiązanie i tak jest mało realne do spełnienia.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-04-26, 12:57

Moim zdaniem 5 z Wilczaka ale do LPKiW przez cały tydzień co 20 min (pn-pt 5:30 - 18:30, sb-nd 9 - 18:30)

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-04-26, 13:48

Na pewno jest konieczna rozbudowa pętli Wilczak (od razu przystosowana na dalszą część trasy na Miedzyń)
Ostatnio zmieniony 2009-04-26, 14:05 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ