Wybrane kursy do Łęgnowa

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wybrane kursy do Łęgnowa

Post autor: Darek » 2009-06-19, 19:15

Uważam że wieczorami 6 jeździ do Łęgnowa za często i marnuje wiele wozokilometrów. Można by poza godzinami szczytu puszczać do Łęgnowa tylko wybrane kursy, np. po godzinie 20. Wtedy tramwaje wożą powietrze.

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: black125 » 2009-06-19, 19:21

a inne wozy gdzie miałyby kończyć?
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-06-19, 19:23

Na Stomilu oczywiście.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-06-19, 22:20

Darek pisze:Na Stomilu oczywiście.
Nawet chyba na Stomil nie ma potrzeby. Ale nie wiem czy Bielawy - "zajezdnia" to nie za krótka trasa...

/o: Michale pisz bardziej zrozumiale
Ostatnio zmieniony 2009-06-19, 22:27 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-06-19, 22:21

W ogóle skracanie tej linii sprawi, że gdzieś indziej te skrócone kilometry będzie trzeba wyjeździć. Nie mówię, że jestem na nie temu pomysłowi, bo osobiście bardzo on mi się podoba tylko gdzie chcesz te wolne kilometry wyjeździć?
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-06-19, 22:57

I co? Na Łęgnowo co 40 minut? Jeśli co 40 minut, to wtedy w ogóle po co taki środek transportu? Jestem na nie.
Prędzej solówki z 7 przesunąć na 6 po 18, ale żadne obniżanie częstotliwości.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-06-19, 23:08

elfalcone pisze:I co? Na Łęgnowo co 40 minut? Jeśli co 40 minut, to wtedy w ogóle po co taki środek transportu? Jestem na nie.
Właśnie, niektóre kursy tylko puszczać do Łęgnowa bo tylko marnuje się kasa. To tak samo jakbyś się spytał po co 65 do Mariampola co godzinę. Ale niestety pozostaną jeszcze kwestie formalne bo gdzieś będzie trzeba te puste wozokm wyjeździć.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-06-20, 00:35

^^ A Ty jak często masz autobus na swoje osiedle? Co 10, 15 minut? Ile osób jeździ nim po 20? Cały pełen? Dlaczego ograniczasz dojazd do centrum jednej z dzielnic miasta? Gorsi jacyś są? Już bez przesady z tymi oszczędnościami. Może też pociąć 56, 71? Pewnie też ścisku po 20 w nich nie ma, więc starczy co drugi kurs :diabel:.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-06-20, 00:54

Wierz mi że gorsi. :P
Po drodze jest zajezdnia, można by podmieniać na solówki. Wieczorami naprawdę składami jeździ parę osób w 1 i dresiarze i pijaki w 2 wagonie.
Podobnie jeśli myślimy o tramwaju do dworca i Fordonu, przydałaby się pętla bliżej ronda Grunwaldzkiego, bo Wilczak jest za daleko, a nawet w godzinach szczytu tramwaje na Nakielskiej pustoszeją. 3 powinna mieć pętlę w parku na trójkącie kanał- Nakielska- Wrocławska.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-06-20, 01:05

Darek pisze:Wierz mi że gorsi.


Bo?
Darek pisze:Po drodze jest zajezdnia, można by podmieniać na solówki. Wieczorami naprawdę składami jeździ parę osób w 1 i dresiarze i pijaki w 2 wagonie.
Podmieniać tak, ale nie obcinać jedynego środka dojazdu do dzielnicy, no dajcie spokój, komunikacja propasażerska, jak się patrzy. Będę szedł na tramwaj, oczywiście, tramwaj pojedzie wcześniej i co? Mam czekać 40 minut na następny? Następnym razem przyjechałbym samochodem gwiżdżąc na taką komunikację.
Darek pisze:3 powinna mieć pętlę w parku na trójkącie kanał- Nakielska- Wrocławska.
Zgadza się, że potrzeby Wilczaka nie są tak duże, jak dziś zapewnia wzmocnione 3 i 8. Wystarczyłaby spokojnie 8 :>

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-06-20, 09:52

elfalcone pisze:Może też pociąć 56, 71? Pewnie też ścisku po 20 w nich nie ma, więc starczy co drugi kurs
Co do 56 to się nie wypowiem, nie znam realiów tam panujących. 71 ciąć wieczorem byłoby głupotą bo dosyć dużo ludzi jeździ wieczorami 71 i pusto się tam robi około 22.
Natomiast jak już Darek zauważył mało kto jeździ wieczorami na pętlę Łęgnowo i spokojnie podmienić na solówki/ograniczyć częstotliwość. Tylko gdzieś trzeba te puste km wyjeździć...No i za solówki MZK ma mniej płacone niż za skład...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-06-20, 10:04

Ta dyskusja moim zdaniem jest bez sensu. Czy jest jakakolwiek linia w Bydgoszczy, która po 20 jeździ pełna? Jakoś nie mogę się doszukać. Wobec tego niech w Bydgoszczy komunikacja miejska dzienna jeździ tylko do 20, a potem do rana linie nocne. I to powinno wystarczyć, aby pieniądze nie były wydawane w błoto.

Oczywiście jestem za wprowadzeniem solówek po szczycie na 6, ale jestem przeciwny ograniczaniu częstotliwości.

micha

Post autor: micha » 2009-06-22, 18:28

To wbij się do 6 po 22 jak kończy druga zmiana. Powodzenia życzę. A jak sobie wyobrażasz podmianę przy zajezdni- wiara by się wściekała a połowa ludzi na zajezdni ( i w centrali-ale ich ciął pies) byłaby zajęta podmianami a nie swoją robotą. Pomysł nie jest może zły tylko to jego wykonanie.

/o: 5 poprawek = 1 punkcik ;)
Ostatnio zmieniony 2009-06-22, 22:44 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-06-22, 22:02

michał 78 pisze:A jak sobie wyobrażasz podmianę przy zajezdni
A kto mówi, że podmiana miałaby być przy zajezdni?

Takie rozwiązanie od razu jest skazane na niepowodzenie. Skład dojeżdża do Łęgnowa i tam następuje podmiana na solówkę. Moim zdaniem tylko takie coś jest sensowne. Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł...
Ostatnio zmieniony 2009-06-22, 22:42 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.

micha

Post autor: micha » 2009-06-23, 17:25

Ktoś musi ten skład sprowadzić. Ktoś musi wcześniej wyprowadzić solówkę. A są takie dni że nie ma nikogo na rezerwie (często) i jest problem z podmianą wozów np. na B. Wsi. A mechanik jak nie ma uprawnień to na własne ryzyko też nie chce ryzykować. Jemu też nikt nie chce tych uprawnień sfinansować itp. itd. Dawniej, jak jeździły jeszcze 105 takie rozwiązanie było stosowane i np. po rannym szczycie ktoś ściągał doczepy. Ale to było jeszcze przed powstaniem ZDMIKP (bilety były w mzk) i nikt nie zawracał sobie głowy wozokilometrami, drobiazgowym przestrzeganiem przepisów itd.

/o: 6 poprawek = 1 punkcik ;)
Ostatnio zmieniony 2009-06-23, 22:40 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-06-23, 22:04

michał 78 pisze:i np. po rannym szczycie ktoś sciągał doczepy.
O właśnie to byłby dobry pomysł, tylko czy to może zrobić motorowy?
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-06-24, 12:34

Zauważcie że nie wszystkie składy mogą być odłączane.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-06-25, 13:53

michał 78 pisze:Ktoś musi ten skład sprowadzić. Ktoś musi wcześniej wyprowadzić solówkę. A są takie dni że nie ma nikogo na rezerwie (często) i jest problem z podmianą wozów np. na B. Wsi. A mechanik jak nie ma uprawnień to na własne ryzyko też nie chce ryzykować.(...)
Ja widziałbym to w ten sposób:
7 które obecnie zjeżdżają z popołudniowej zmiany z Wyścigowej mogłyby być przemianowane na linię 6 i już jako 6 startowałyby z Wyścigowej jadąc na Łęgnowo, zgrać je z kursami 6 z Bielaw tak aby na Filmowej następowała przesiadka - skład czekałby na solówkę lub solówka na skład, następowałaby bardzo łatwa, szybka i przyjemna przesiadka pasażerów ze składu do solówki po czym skład zjeżdżałby do zajezdni a solówka jechałaby do Łęgnowa. Pozostałe solówki wzięlibyśmy z 9 - część wozów na linii 9 po zakończeniu słuzby dojeżdżałyby na Łęgnowo gdzie zmieniałyby tablice na 6 i jechały na Bielawy a przyjeżdżające składy z 6 zamiast nich zjeżdżałyby do zajezdni a część podobnie jak 7 w ostatnim kursie z Glinek jechałyby już jako 6 na Łęgnowo, następowałoby ich zgranie z 6 jadącymi z Bielaw i szybka przesiadka na Filmowej. Na pewno wszystko dałoby się zgrać. Co do tłoku po zakończeniu 2 zmiany to można by zostawić jeden planowy skład na 6 kursujący do końca dnia w kolejności która zbiera najwięcej osób z popołudniowych zmian i gitarka. Żadnego angażowania dodatkowych osób, po prostu popołudniowe zmiany na 6 ( oprócz jednej ) byłyby zmianami krótkimi 13-17 a motorowi wyjeżdżający solówkami na 7 i 9 kończyliby wieczorem na 6. Zresztą już wcześniej już o tym pisałem, podobne rozwiązanie można by zastosować z krótkimi wozami z 59 które wieczorami mogłyby kursować na 53.

michał 78 pisze:Dawniej, jak jeździły jeszcze 105 takie rozwiązanie było stosowane i np. po rannym szczycie ktoś ściągał doczepy. Ale to było jeszcze przed powstaniem ZDMIKP (bilety były w mzk) i nikt nie zawracał sobie głowy wozokilometrami, drobiazgowym przestrzeganiem przepisów itd.

Mógłbyś napisać co nieco o tym na jakich liniach miało to miejsce w dziale historia?
3N Wilczak

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-06-25, 20:10

Ja pamiętam jak byłem mały to za siedzeniami w Ikarach przy pierwszym kole zawsze leżało kilka dykt. Każdy oczywiście z inna linią. Wiec kiedyś takie coś musiało być widocznie praktykowane. Bo nie raz widziałem! Przyjeżdża na pętlę (wtedy pamiętam Leśne) jako np. 52 a potem lecę do niego a on nagle daje jako 65.
Ostatnio zmieniony 2009-06-25, 23:45 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-06-25, 22:45

Motorniczy zostaje, tramwaj jedzie dalej

Koniec z długimi postojami tramwajów na pętlach. Żeby kursowały częściej, odpoczywać mają tylko motorniczowie. Po przerwie wsiądą do innego składu, niektórzy ruszą trasą innej linii

Tę skomplikowaną operację logistyczną poprzedzą testy, którymi od poniedziałku Zarząd Transportu Miejskiego obejmuje trzy linie. Niedawno jego pracownicy wydelegowani na miesiąc do Berlina opowiadali, jak to działa w stolicy Niemiec. Tam kierowca lub motorniczy przyjeżdża na końcowy przystanek, przekazuje autobus albo tramwaj koledze, który od razu zabiera pasażerów w drogę powrotną. On sam idzie do pomieszczenia socjalnego nazywanego punktem wypoczynkowym.

- Jest czas nie tylko na posiłek, ale i na ćwiczenia fizyczne albo rozrywki umysłowe, które są wymyślane specjalnie dla pracowników komunikacji - podpatrzył w Berlinie Rafał Lamch z ZTM. Taki system pracy pozwala też lepiej wykorzystać tabor - autobusy i tramwaje, które nie mają przerwy w ruchu, mogą kursować częściej, choć nie zwiększa się ich liczby.

Nowy system

Teraz czas na Warszawę. ZTM zaczyna od tramwajów. W połowie marca zaczęły kursować w godzinach szczytu co 5-10 min zamiast co 6-12 min. Było to możliwe, ponieważ trwa remont torów wzdłuż Trasy W-Z i wiele linii jest zawieszonych. Kiedy po wakacjach prace się skończą, ZTM zamierza zostawić obecną częstotliwość kursów. Nie ma jednak szans na dodatkowe wagony. Dlatego trzeba zmienić organizację pracy motorniczych.

Ci, z którymi rozmawiała "Gazeta", wcale nie są tym zaskoczeni. - O takim systemie słyszę już ze dwa lata. Miał ruszyć od początku tego roku, ale podobno brakowało motorniczych. Ciągle szkolą nowych. To działa w Unii Europejskiej. My już od dawna nie mamy stałych linii, zmienników i składów. Potrafimy prowadzić każdy - mówi Sławomir Czekiel, motorniczy z 11-letnim stażem.

- W ciągu dnia linie zmieniamy już teraz. Z zajezdni wyjeżdżam np. na trasę trzynastki, a zjeżdżam siódemką, ale tramwaj jest ten sam - opowiada Dorota Ogrodniczuk, którą spotkaliśmy na pętli dziesiątki. Ta linia jako jedna z pierwszych wejdzie do nowego systemu pracy. Motorniczowie mają sobie przekazywać tramwaje np. koło zajezdni przy ul. Woronicza albo na pętli os. Górczewska. - To żaden problem. Spakuję papierosy, długopis do torebki i zabiorę parasolkę. Niczego więcej tu w kabinie nie mam - pokazuje pani Dorota.

Żródło : http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... dalej.html
Przykład z Warszawy - można? Temat świeży - dzisiejsza stołeczna GW.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-06-28, 11:13

elfalcone pisze:Przykład z Warszawy - można?

Pewnie że można i coś czuję że i u Nas niedługo będziemy się cieszyć z wprowadzania podobnych rozwiązań. Spójrzmy:

- A+T
- tramwaj na dworzec
- tramwaj do Fordonu
- bilety godzinne
- 80 na Dworzec PKP
- porządek z 76 i 84
- bezpośredni autobus z Centrum do Myśla
- 73 w A+T
- autobusy i tramwaje w barwach miasta

zauważcie że wszystkie sprawy o których marzyliśmy by były wprowadzone gdyż w znaczny sposób poprawiają funkcjonowanie komunikacji miejskiej oraz jej wizerunek są także dostrzegane przez Miasto i powoli, stopniowo wprowadzane w życie. Z ograniczeniem pojemności na 6 w godzinach popołudniowych może nie będzie podobnie gdyż nie jest to naprawdę sprawa ważna dla pasażerów lecz słusznie zauważany sposób na oszczędności. Jeśli chodzi jednak o wykorzystanie taboru podobne do tego które chce wprowadzić Warszawa to myślę że za jakiś czas i u Nas można będzie spodziewać się podobnych zmian jeśli eksperyment warszawski wypali. Nie da się ukryć że w obecnych czasach wiele zmienia się w Bydgoszczy na lepsze i obecnie na tle przeciętnej krajowej już wyglądamy bardzo dobrze, jak uda się wprowadzić jeszcze system sterowania sygnalizacją świetlną przez pojazdy km to będziemy mieli zdecydowanie jeden z najlepszych systemów komunikacji miejskiej w tej części Europy. Nic tylko bić brawo...i liczyć na jeszcze więcej :)
3N Wilczak

ODPOWIEDZ