83 Leśne - Rynek

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

wichura
Posty: 5
Rejestracja: 2007-01-09, 19:04
Lokalizacja: B-szcz

83 Leśne - Rynek

Post autor: wichura » 2007-03-04, 22:14

Leśne - Modrzewiowa - Wyszyńskiego - Kamienna - Inwalidów - Przemysłowa - Witebska - Wyszogrodzka - Fordońska - Bydgoska - Rynek

Co Wy na to?
Wiem, że zaraz malkontenci wyliczą, że po drodze sa 4 strzeżone przejazdy, ale mam argumenty na swoją obronę
1) Obecnie aby legalnie dostać się na BydgoszczWschód trzeba wysiąść na Fordońska/Sporna i obejść dookoła Dźwigową przez przejazd kolejowy. Razem ok. 600 metrów od przystanku. W rezultacie trwa zabawa w kotka i myszkę z SOKistami. Miasto, ani kolej pewnie nigdy nie zbudują tam kładki, więc pod budynek dworca powinna podjeżdżać jakaś linia.
2) Podobnie autobus powinni mieć pod domami mieszkańcy Sygnałowej, z której do najbliższego przystanku trzeba dojść z 400 metrów i przejść kładką nad torami
3) Linia pomimo wspólnych przystanków początkowych i końcowych nie stanowiłaby konkurencji dla 65, bo jej trasa prowadziłaby dłuższą (czasowo) trasą
4) Studenci z Przemysłowej zyskaliby bezpośrednie połączenie z Leśnego i Fordonu
5) Długi odcinek Witebskiej, gdzie nie dojeżdża żaden autobus, zyskałby wreszcie jakieś połączenie.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 83 Leśne - Rynek

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-03-05, 14:31

wichura pisze:Leśne - Modrzewiowa - Wyszyńskiego - Kamienna - Inwalidów - Przemysłowa - Witebska - Wyszogrodzka - Fordońska - Bydgoska - Rynek

Co Wy na to?
Wiem, że zaraz malkontenci wyliczą, że po drodze sa 4 strzeżone przejazdy
I to w zasadzie wystarczy, ale:

EDIT: no i jeszcze kompletniej pomijasz taki drobiazg że nie da się przejechać z Inwalidów w Przemysłową. Nawet bez objazdów okołowiaduktowych nie da się bezpośrednio, a teraz to już w ogóle. Takze w zasadzie cała reszta to już jest mało istotna.
1) Obecnie aby legalnie dostać się na BydgoszczWschód trzeba wysiąść na Fordońska/Sporna i obejść dookoła Dźwigową przez przejazd kolejowy. Razem ok. 600 metrów od przystanku. W rezultacie trwa zabawa w kotka i myszkę z SOKistami. Miasto, ani kolej pewnie nigdy nie zbudują tam kładki, więc pod budynek dworca powinna podjeżdżać jakaś linia.
Jak ja uwielbiam to wasze "pewnie nigdy" i proponowanie jakichś upiornych prowizorek :)
Dobra: ilu ludzi którym nie chce się legalnie poświęcić 5 minut na to obejście będzie grzecznie czekać 10 minut (optymistycznie) na autobus?

A węzeł wschodni ma być jakos do 2010 zrobiony.
2) Podobnie autobus powinni mieć pod domami mieszkańcy Sygnałowej, z której do najbliższego przystanku trzeba dojść z 400 metrów i przejść kładką nad torami
Dlaczego "powinni"? 400m to jest normalna strefa dojścia.
3) Linia pomimo wspólnych przystanków początkowych i końcowych nie stanowiłaby konkurencji dla 65, bo jej trasa prowadziłaby dłuższą (czasowo) trasą
I przez pustkowie, przynajmniej od Leśnego do wiaduktów.
4) Studenci z Przemysłowej zyskaliby bezpośrednie połączenie z Leśnego i Fordonu
Biedni, zmuszeni do przesiadek studenci. Nie demonizujmy.
5) Długi odcinek Witebskiej, gdzie nie dojeżdża żaden autobus, zyskałby wreszcie jakieś połączenie.
To bym załatwił nowym 77 jednak (patrz wątek o 57)

Dodatkowo:

Wiesz w jakim stanie jest Inwalidów? Co proponujesz tam puścić?
Wiesz że pakujesz dodatkowe autobusy w rejon wiaduktów?
Skąd masz zamiar zabrać kilometry na utworzenie tej linii?

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-03-05, 23:23

Uważam że idea powstania takiej linii jest dobra ale mnie też za bardzo razi trasa tego autobusu praktycznia biegnąca przez pustkowia, 67 jeździło już Kamienną i okazało się że nie jest to dobry pomysł, kamienna nadaje się tylko na pośpiechy które przemkną tamtędy nigdzie nie zatrzymując się. Pętla na Leśnym też nie cieszy się jakimś wyjątkowym oblężeniem, frekwencję na 52,65 i 68 nabijają przystanki przy 11 Listopada i Chodkiewicza. Poza tym studentom połączenie ze Starym Fordonem też za dużo nie daje - większość z nich korzysta jednak z 69/72 i 70 więc w przypadku powstania tej linii i tak musieliby jeździć do Spornej i przesiadać się do 59/67/83 a Stary Fordon bądź co bądź nie jest jakimś specjalnym osiedlem studenckim a wydaje mi się że jego mieszkańcom nie chciałoby się specjalnie jeździć na Leśne przez całe Brdyujscie, zdecydowanie woleliby często jeżdżący 65...


Co do połączenia Fordonu z Przemysłową to moim zdaniem najlepeij "przebudować" 81 :
http://www.forum.komunikacja.bydgoszcz. ... .php?t=260
3N Wilczak

ODPOWIEDZ