10 LPKiW-Wilczak

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

bogdan02
Posty: 9
Rejestracja: 2008-12-23, 11:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

10

Post autor: bogdan02 » 2009-06-22, 12:25

Wczoraj motorniczy podsunął mi pewien pomysł... Żeby wakacyjna linia tramwajowa nr: 10 jeździła inną trasą: Leśny Park Kult. i Wypoczynku - Gdańska - Focha - Rondo Grunwaldzkie - Nakielska - Wilczak. Poprawiłoby to dojazd z LPKiW do centrum miasta, na Osową Górę i na Wilczak. A nie tak jak teraz, że jeździ z LPKiW do Babiej Wsi przez: Rondo Jagiellonów - Zbożowy Rynek - Toruńska - Rondo Toruńskie - Rondo Fordońskie - Jagiellońska - Rondo Jagiellonów. Linia wozi ludzi tylko do marketów. Zabytkowy tabor powinien jeździć w centrum miasta, żeby stał się atrakcją dla gości z innych miast.
Ostatnio zmieniony 2009-06-22, 12:34 przez bogdan02, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-06-22, 12:30

bogdan02 pisze:Poprawiło to by dojazd z LPKiW do centrum miasta na Osową Górę i na Wilczak.
Chłopie toć ta linia kursuje raz na godzinę i to jeszcze ślimaczym tempem... Zabiera kilkanaście osób z ledwością...
Jaki dojazd się poprawi? Co Ty za głupoty opowiadasz...
To ma być atrakcja dla turystów i mieszkańców miasta a nie normalna linia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-06-22, 12:34

Poza tym jestem też ciekawy czy ten tramwaj wytrzymałby taką trasę jak Bogdan zaproponował.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-06-22, 12:38

Zdecydowanie ciekawszym wariantem byłyby kursy na Wilczak.
Raz- wykorzystanie lewoskrętu w Gdańską
Dwa- połączenie zachodnich dzielnic z Myślęcinkiem
Trzy- ile można męczyć tą samą trasę- lepiej wozić Bydgoszczan nad Kanał niż do MediaMarktu i Tesco.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-06-22, 12:45

Darek pisze:kursy na Wilczak.
A co z wlekącym się Herbrandem, który blokuje magistralną "trójkę"?
Nawet w weekendy tam jest za duży ruch, nie daj bóg by się rozsypał na tych mijankach i A+T leży i zamieszanie gotowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-06-22, 19:55

obserwator pisze:nie daj bóg by się rozsypał na tych mijankach i A+T leży i zamieszanie gotowe.
Na mijankach właśnie lepiej jakby się rozwalił (oczywiście nie życzę mu tego). Coś go zepchnie na np. Słoneczną i wtedy normalny ruch.

micha

Post autor: micha » 2009-06-23, 17:41

Przecież to ma być tylko uzupełnienie komunikacji, atrakcja turystyczna(może chodzi o ,,skomunikowanie" go z tramwajem wodnym). Proszę Cię Korpi, nie mów że ,,coś" go zepchnie, bo nie wiesz czym to pachnie i nie zdajesz sobie sprawy jakie powoduje to zamieszanie.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-06-25, 15:12

Czy ja wiem czy byłby to aż taki problem? Równie dobrze na obecnej trasie może zdechnąć gdzieś na Rondzie Fordońskim lub Jagiellońskiej przy klaryskach powodując takie samo albo i większe zamieszanie i konieczność spychania przez inne wozy. Na mijankach na Wilczaku motorowi 3 i 8 znaleźli sposób na wyprzedzanie się wozów w przypadku gdy zdarza się że jadą na pętlę w nieodpowiedniej kolejności - wóz który jedzie z przodu a powinien jechać z tyłu po prostu przejeżdża mijankę po czym zatrzymuje się i cofa po torze niewłaściwym wjeżdżając na przystanek. Drugi tramwaj przejeżdża wolnym torem właściwym i wjeżdża na pusty odcinek jednotorowy, za nim rusza tramwaj wyprzedzany. Takie akcje z udziałem Herbiego mogłyby być dodatkową atrakcją dla wycieczkowiczów, tym bardziej że oprócz motorowego jest w nim konduktor który mógłby koordynować całą akcję i być "oczami" cofającego motorowego. Skoro takie manerwy z cofaniem bez żadnych problemów przeprowadzają z powodzeniem przy pomocy motorowego drugiego tramwaju motorowi składami ( dzięki temu że tramwaj tyłem nie pokonuje żadnego skrzyżowania ani przejścia dla pieszych ) to tym bardziej da radę motorowy herbranda z pomocą konduktora a nie ma chyba bardziej wymarzonej trasy dla tramwaju retro w Bydgoszczy niż ostatnie pozostałe w mieście odcinki jednotorowe z mijankami położone w dodatku w urokliwym ponad stuletnim parku. Zresztą nie ma tego w żadnym artykule ale w wiadomościach lokalnych radia eska mówili o tym że ZDMiKP zastanawia się nad puszczeniem zabytkowego tramwaju również na Wilczak jeszcze tego lata.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-06-25, 15:22

Ryzyko, że tramwaj zdechnie jest zawsze. Ale to nie powód by niczego nie organizować panowie. Nie badałem dokładnie sytuacji na mijance na Wilczaku, ale wydaje mi się, że jeśli Pesa by tam zdechła to mogłoby być większe zamieszanie niż jeżeli Herbrand by padł.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

ODPOWIEDZ