Komunikacja miejska na ul. Inwalidów

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikacja miejska na ul. Inwalidów

Post autor: Matiss » 2009-07-02, 14:47

Działkowcy z ulicy Inwalidów w Bydgoszczy nie mogą pogodzić się z brakiem komunikacji miejskiej

Użytkownicy działek z Inwalidów kolejny raz upominają się o autobusowe połączenia. Drogowcy rozważają tylko uruchomienie dodatkowego przystanku dla linii 94.

- Kto nie ma samochodu lub roweru, musi iść nawet 2 kilometry do najbliższego przystanku - mówi nasz Czytelnik z ogrodu ?Stokrotka?. - To chyba jedyne miejsce w Bydgoszczy pozbawione komunikacji miejskiej. Tymczasem kilka lat temu zbudowano ulicę Lewińskiego, którą można by puścić przynajmniej jedną z linii. Może to być nawet kilka wybranych kursów na dzień. Na przykład jeden autobus 93 raz na dwie godziny mógłby przejechać z Tatrzańskiego na dworzec z pominięciem Bartodziejów i zabrać działkowców. Takie rozwiązanie nie wiązałoby się z dodatkowymi kosztami. Potrzebne byłyby jedynie dwa dodatkowe przystanki przy bramie i na wysokości Harcerskiej.

- Czujemy się bydgoszczanami drugiej kategorii - nie kryje żalu pani Anna, która od 5 lat jest na emeryturze. - Każdy spacer to coraz większe wyzwanie, ale nikt nie bierze naszych opinii pod uwagę. Przechodzę przez tory, ponieważ nie mam sił, by obchodzić stację Bydgoszcz Wschód, a potem iść kolejny kilometr do altany. Mam wrażenie, że z osobami, które mają bezpłatne przejazdy, już nikt się nie liczy. Ale ja chętnie zapłacę, byle cokolwiek jeździło ulicą Inwalidów.

Czy ZDMiKP ma pomysł, jak pomóc działkowcom. - Nie planujemy uruchomienia linii komunikacyjnej na Inwalidów przede wszystkim ze względu na przejazd kolejowy przy ul. Sygnałowej - mówi rzeczniczka drogowców, Magdalena Kaczmarek. - Uniemożliwia on regularne kursowanie komunikacji miejskiej i stwarza zagrożenie dla przejeżdżających autobusów z uwagi na jego długość. Biorąc pod uwagę potrzeby pasażerów dojeżdżających do ogródków działkowych rozważamy wybudowanie zatoki przystankowej na ul. Kamiennej na wysokości stacji Bielawy, co pozwoli na zatrzymywanie linii nr 94 w tym miejscu. Docelowo obsługę tego rejonu zapewni linia tramwajowa do Fordonu z przystankami przy stacji Bydgoszcz Wschód.
Źródło:
Ostatnio zmieniony 2009-07-02, 18:27 przez Matiss, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-07-02, 15:18

93 i 94 to przyśpieszone ZDMiKP tego nierozumie? Np.93 po co R.Wielkopolskie, po co Powstanców Wlkp.- Wyszyńskiego, Korfantego- Prejsa. Na 94 jest trochę lepiej, ale dodadzą kolejne to co za przyśpieszenie?

Linia tramwajowa? :lol: W którym wieku?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-07-02, 15:31

Linia 69 pisze:93 i 94 to przyśpieszone
przyspieszone
Linia 69 pisze:Np.93 po co R.Wielkopolskie
Akurat z tego przystanku korzystają głównie studenci z Fordonu.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-07-02, 16:42

Proponuję utworzenie nowej linii nr 78 o trasie przebiegu:
MARIAMPOL - Komorowskiego > Andersa > Akademicka > Romanowskiej > Centrum Onkologii > Lewińskiego > Inwalidów > Pod Wiaduktem > Fordońska - WYŚCIGOWA

Częstotliwość:
dni powszednie szczyt: 30 min.
dni powszednie po godz. 20: 60 min.
dni wolne cały dzień: 60 min.

Obsługa:
1 kol. całodzienna (12m)
1 kol. szczytowa (15/18m)

Włączenie linii 78 do systemu A+T.

W związku z powyższym
- likwidacji musiałyby ulec kursy linii nr 70 przez CO.
- proponowane od sierpnia kursy wydzielone linii 70 przejęłaby linia 78.

ODPOWIEDZ