http://img504.imageshack.us/my.php?imag ... 414ge9.jpgDo przystanku maja ponad kilometr
Mieszkańcy nowych bloków BTBS są wściekli. Wysłuchali już klika obietnic zarządu dróg,ale nikt traktuje ich poważnie.-To skandal!-brakuje 200metrów asfaltu i pętli dla autobusów na ulicy Andersa. Korzystałoby z niej co najmniej kilkuset pasażerów dziennie. Osiedle liczy około 5 tysięcy mieszkańców i ciągle rośnie. Kilka razy zwracaliśmy się do Zarządu Dróg o interwencje. Słyszeliśmy obietnice prowadzone były wizje lokalne. I nic. Dyrektorzy się zmieniają a my dalej na przystanek idziemy ponad kilometr- mówi zdenerwowany czytelnik.
-Tu mieszkają niepełnosprawni. Chodnik na Bora-Komorowskiego zrobiono dopiero po tym, jak samochód potrącił śmiertelnie inwalide na wózku. Czy potrzeba aż takich tragedii,by ktoś zainteresował się naszym osiedlem?-dopytuje sie pani Anna.
Bydgoskie Towarszystwo Budownictwa Społecznego róznież narzeka na brak dojazdu. Na Bora-Komorowskiego podjeżdżają busy ale to nie rozwiązuje problemu- przyznaje prezes BTBS Magdalena Kwiatkowska. Informowaliśmy Zarząd Dróg,że od strony ulicy Andresa powstają kolejne bloki i pasażerów komunikacji miejskiej będzie więcej.
Zapytaliśmy drogowców,co stoi na przeszkodzie wylania 200-300 metrów asfaltu na ul. Andersa i wybudowania przy skrzyżowaniu Gieryna pętli dla wybranych kursów linii 70.-Brakuje kolektora deszczowego umożliwiającego odwodnienie tego terenu. Nie ma więc szans na wybudownie ulicy Bora-Komorowskiego ani brakującego odcinka Andersa. Tam gdzie wcześniej położyliśmy asfalt wcześniej,stosowaliśmy doraźne rozwiązania-twierdzi Bogusław Grenz. Tymaczasem wodociągi z niedowierzaniem przyjmują stanowisko drogowców.To wygląda na spychologie- mówi rzeczniczka firmy,Magdalena Marszałek-Do Gieryna na Andersa wszystko jest zrobione.Jest kolektor główny,kanalizacja. Zarząd może tam kłaść asfalt.
Czy drogowcy wyjaśniają jeszcze raz sprawę???
-To nasze ostateczne stanowisko-mówi Bogusław Grenz.
70 i/lub 94 do Mariampola
Moderator: spooney
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
70 i/lub 94 do Mariampola
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
70 i/lub 94 do Mariampola
Przy Bora - Komorowskiego powstaje coraz więcej nowych bloków. Czy nie lepiej bardziej wykorzystać 94 i puścić od 01.09 do Mariampola?
Ostatnio zmieniony 2009-08-03, 23:03 przez piterek30, łącznie zmieniany 2 razy.
piterek30
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Będzie 70 od 1.09.2009 w systemie A+T. Jak dla mnie wystarczy.przy Bora Komorowskiego powstaje coraz więcej nowych bloków czy nie lepiej bardziej wykorzystać 94 i puścić od 01.09 do Mariampola?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Sądzę też, że potoki pasażerskie wzdłuż ul. Andersa nie będą tak duże by uruchamiać im dodatkowe linie, jednak jeśli się okaże, że jedna linia to trochę za mało to z pewnością będzie można rozważać możliwość dodatkowej linii.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Uważam, że po przystanku Piłsudskiego - Swobodna i tak mało ludzi korzysta z 94 w kierunku Osiedla Nad Wisłą, gdyby skręcał od 01.09 w Bora-Komorowskiego i dalej w kierunku Mariampola do pętli skorzystają mieszkańcy tej okolicy i Tereny Nadwiślańskie zyskają bezpośrednie szybkie połączenie z Dworcem PKP, a przecież o to chodzi w liniach przyspieszonych. Warto się zastanowić nad tym rozwiązaniem gdyż wyżej wspomniane rejony stale się rozbudowywują i wybrane kursy 70 mogą okazać się niewystarczające. Tatrzańskie ma do wyboru pełno linii a tym sposobem nie trzeba dodawać nowych tylko już istniejące 94 skierować w stronę Mariampola.
Ostatnio zmieniony 2009-07-08, 07:05 przez piterek30, łącznie zmieniany 1 raz.
piterek30
W kierunku Nad Wisłą to z przystanku Piłsudskiego - Swobodna mało ludzi korzysta też z 70 . Myślę, że pożyjemy - zobaczymy. Jeśli osiedle będzie się rozbudowywać na pewno można rozważyć wariant połączenia z Centrum. 94 jest linią, która ma zapewnić skomunikowanie osiedla Nad Wisłą z Centrum. Ja bym najpierw poobserwował potoki pasażerskie i potem myślał o dodatkowej linii. Tatrzańskie jest dość dużym osiedlem ale tylko 2 linie na dobrą sprawę łączą Tatrzańskie z centrum: 69 i 93, bo 72 i 74 mają za zadanie dowozić ludzi na tramwaj.
/p: "Nad Wisły" => "osiedla Nad Wisłą". Myśl co piszesz.
/p: "Nad Wisły" => "osiedla Nad Wisłą". Myśl co piszesz.
Ostatnio zmieniony 2009-07-08, 09:56 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Jeśli? Praktycznie wszystkie obecne wolne działki są w rękach BTBS oraz mniejsza część w rękach ADM. Kolejne inwestycje rozpoczną się zaraz po zakończeniu trwających obecnie.Alden pisze:Jeśli osiedle będzie się rozbudowywać
Przy okazji dodam, że w/w przystanek, ale w k. Wyścigowa został przesunięty na wysokość tego samego przystanku, ale kierunku Nad Wisłą.Alden pisze:Piłsudskiego - Swobodna
Może i jest tylko, że 69,72,74,81,93,32n mają pętlę na osiedlu Zofin, a Tatrzańskie ostało się po poprzedniej lokalizacji pętli.Alden pisze:Tatrzańskie jest dość dużym osiedlem
O, jestem zdziwiony, że to pętla Zofin, zawsze myślałem, że Tatrzańskie, dzięki za wyprowadzenie z błędu .Artur Gotowski pisze:Może i jest tylko, że 69,72,74,81,93,32n mają pętlę na osiedlu Zofin, a Tatrzańskie ostało się po poprzedniej lokalizacji pętli.
Dalej zostaję jednak przy tym, że trzeba najpierw zobaczyć potoki pasażerskie na 70, na pewno część mieszkańców będzie miała samochody, dlatego jak na razie sceptycznie podchodzę do pomysłu puszczenia od razu 2 linii na Mariampol, najpierw trzeba obserwować potoki pasażerskie przy częstotliwości i dopiero później zwiększać lub zmniejszać częstotliwość. Dobrym przykładem jest 62: na początku 62 do Żeglarskiej jeździł raz na 30 minut, później zredukowano go do jednego kursu na godzinę a teraz? Ostatni 62 na Żeglarską jedzie o 17:30, takie niskie są na nim potoki. Artur sam pisałeś, że 70 z podobną częstotliwością do 74 powinna sobie poradzić. I myślę, że na razie trzeba wyjść z takiego założenia. Jak się okaże, że jedna linia wzdłuż Bora Komorowskiego sobie nie poradzi będzie można myśleć o zwiększeniu częstotliwości/dodaniu nowej.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Ja nie pisałem Tobie jak nazywa się pętla tylko osiedle na którym owa pętla się znajdujeAlden pisze:O, jestem zdziwiony, że to pętla Zofin, zawsze myślałem, że Tatrzańskie, dzięki za wyprowadzenie z błędu .
Dokładnie. Ludzie tutaj niczego więcej nie pragną 70 narazie starczy :]Alden pisze:Artur sam pisałeś, że 70 z podobną częstotliwością do 74 powinna sobie poradzić.
Na stronach BTBS jest kolejny przetarg na budowę nowych bloków, Bora Komorowskiego 61 i 63, jeden już kończą i oddadzą w czwartym kwartale tego roku, ADM pewnie odda w tym roku swoje więc tylko wariantowa 70 z tak małą częstotliwością prędzej czy później okaże się, że sobie nie poradzi!!!Więc 94 się przyda nawet gdyby miał jechać przez pętlę Nad Wisłą i dalej tak jak obecnie 304 w Bora Komorowskiego i dalej do pętli Mariampol. Trzeba poważnie to rozważyć
piterek30
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
To naprawdę bajka:) Szkoda zachodu z tą wariantową 70!!!dwa kursy na godzinę to zbyt mało lepiej więc rozważyć możliwość przedłużenia 94 do Mariampola lub uruchomienie innej linii na tym odcinku z częstotliwością kursowania co 15 minut w szczycie i co 20 minut po szczycie oraz weekendy!!!!!
piterek30
Po pewnym czasie, pewnie więcej dadzą zwykłych (przez UTP) kursów do Mariampola.piterek30 pisze:To naprawdę bajka:) Szkoda zachodu z tą wariantową 70!!!dwa kursy na godzinę to zbyt mało lepiej więc rozważyć możliwość przedłużenia 94 do Mariampola lub uruchomienie innej linii na tym odcinku z częstotliwością kursowania co 15 minut w szczycie i co 20 minut po szczycie oraz weekendy!!!!!
jeśli 70 ma już naprawdę być wariantowa to powinna obowiązywać przemienność rozkładu tak jak na 71: jeden na Rekinową drugi na Niklową w tym przypadku: 70 Nad Wisłę, kolejna do Mariampola
94 z taką częstotliwością jak do tej pory we wszystkich kursach do nowej pętli Mariampol
/o: scalone posty
94 z taką częstotliwością jak do tej pory we wszystkich kursach do nowej pętli Mariampol
/o: scalone posty
Ostatnio zmieniony 2009-08-03, 22:56 przez piterek30, łącznie zmieniany 1 raz.
piterek30
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Tak, jeżeli faktycznie uruchomią ten wariant z częst. 2 kursy na godzinę to przedłużenie 94 do Mariampola jest nie tylko sensowne, ale wręcz konieczne, aby zapewnić dobrze funkcjonującą komunikację na tym terenie.
Tak. To też było by dobre rozwiązanie.piterek30 pisze:jeśli 70 ma już naprawdę być wariantowa to powinna obowiązywać przemienność rozkładu tak jak na 71: jeden na Rekinową drugi na Niklową w tym przypadku: 70 Nad Wisłę, kolejna do Mariampola
Wątpie. Pewnie powiedzą, że nie chcą pasażerom w głowach mieszać i tworzyć więcej wariantów. Widać podeszli do tego na tzw. "odpie*dal" czyli nie ważne czy jest dobrze czy nie, ważne, że jest...Po pewnym czasie, pewnie więcej dadzą zwykłych (przez UTP) kursów do Mariampola.
Patrząc relatywnie na rozrastające się osiedla w Fordonie za każdym razem gdy budowano nową pętlę automatycznie 70 i 94 były do nich wydłużane, a mieszkańcy Terenów Nadwiślańskich też mają prawo do bezpośredniego połączenia z Dworcem PKP.
Nie powinno być najmniejszego problemu z wydłużeniem 94 do Mariampola tym bardziej, że przystanek Piłsudskiego - Swobodna w stronę centrum już został przeniesiony za skrzyżowanie, a do wariantów, które stały się ostatnio modne w Bydgoszczy wszyscy z czasem są w stanie się przyzwyczaić, przykłady : 52,71!
Ciekawe kiedy podadzą do wiadomości projekt zmian wraz z nowym rozkładem 70 do Mariampola przez Bora - Komorowskiego?
Większość i tak zgadza się w swych wypowiedziach, że sama 70 nie poradzi sobie w okolicach Terenów Nadwiślańskich więc skierowanie 94 do Mariampola będzie konieczne jak również zapewni bezpośrednie i szybkie połączenie z Osiedlem Leśnym, Bielawami, Centrum i Dworcem PKP!
/o: scalone posty! zastanów się najpierw co chcesz napisać a nie dopisujesz po kilka postów z jednym zdaniem co parę minut
Nie powinno być najmniejszego problemu z wydłużeniem 94 do Mariampola tym bardziej, że przystanek Piłsudskiego - Swobodna w stronę centrum już został przeniesiony za skrzyżowanie, a do wariantów, które stały się ostatnio modne w Bydgoszczy wszyscy z czasem są w stanie się przyzwyczaić, przykłady : 52,71!
Ciekawe kiedy podadzą do wiadomości projekt zmian wraz z nowym rozkładem 70 do Mariampola przez Bora - Komorowskiego?
Większość i tak zgadza się w swych wypowiedziach, że sama 70 nie poradzi sobie w okolicach Terenów Nadwiślańskich więc skierowanie 94 do Mariampola będzie konieczne jak również zapewni bezpośrednie i szybkie połączenie z Osiedlem Leśnym, Bielawami, Centrum i Dworcem PKP!
/o: scalone posty! zastanów się najpierw co chcesz napisać a nie dopisujesz po kilka postów z jednym zdaniem co parę minut
Ostatnio zmieniony 2009-08-03, 23:02 przez piterek30, łącznie zmieniany 2 razy.
piterek30
- Autobusiarz
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-05-03, 10:14
- Lokalizacja: Koronowo
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
- Autobusiarz
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-05-03, 10:14
- Lokalizacja: Koronowo
A na schematach jest napisane, że od połowy sierpnia.
Ostatnio zmieniony 2009-08-05, 09:40 przez Autobusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.
70 od 17 sierpnia przez Osiedle Niepodległości do Mariampola co 30 minut w szczycie i co 60 minut poza szczytem, częstotliwość kursowania oszałamiająca! To od kiedy można się spodziewać 94 w tych rejonach?
/p: popraweczki = jeden punkcik (1)
/p: popraweczki = jeden punkcik (1)
Ostatnio zmieniony 2009-08-05, 10:29 przez piterek30, łącznie zmieniany 1 raz.
piterek30
WYDŁUŻENIE OZNACZONYCH KURSÓW LINII NR 70 UL.BORA-KOMOROWSKIEGO DO MARIAMPOLA
Informujemy, że w związku z przedłużeniem się prac wodociągowych na ulicy Geodetów kursy linii nr 70 do Mariampola (przez ulicę Bora ? Komorowskiego) zostaną uruchomione od dnia 1 września 2009 r., a nie jak wcześniej planowano od 17 sierpnia 2009 r.
Wobec powyższego w okresie od 17 sierpnia 2009 r. do 31 sierpnia 2009 r. kursy autobusów linii nr 70 oznaczone literką ?M? (do Mariampola) będą kończyły bieg na pętli Nad Wisłą.
Źródło: http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=komu ... komunikaty
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41