70 i/lub 94 do Mariampola
Moderator: spooney
Żeby układ komunikacyjny Nad Wisłą i przy Bora-Komorowskiego był bardziej korzystyny i przejrzysty dla pasażerów najlepiej wszystkie 70 i 94 skierować do pętli Mariampol/objazd pętli Nad Wisłą i dalej na Mariampol/. Powrót w identyczny sposób. Skorzystają wszyscy i w każdej części w/w osiedli autobusy będą pojawiały się zdecydowanie częściej. Nie trzeba tworzyć wówczas żadnych wariantów i nowych linii. Podobnie mógłby jeździć 33 N.
piterek30
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tak, z NW jak będę chciał jechać na Wyścigową czas przejazdu wydłuży się o 10 minut, przecież to parę minut.piterek30 pisze:Skorzystają wszyscy i w każdej części w/w osiedli autobusy będą pojawiały się zdecydowanie częściej. Nie trzeba tworzyć wówczas żadnych wariantów i nowych linii.
A gdzie będzie pętla? W Mariampolu? Czyli wsiądę w 70 na NW, pojadę na Mariampol, by tam postać z 5/10minut? To lepiej zlikwidować pętle NW, bardziej opłacalne będzie dojść na przystanek przy Piłsudskiego. Twoim myśleniem, zniechęcisz jeszcze do korzystania z KM.piterek30 pisze:Żeby układ komunikacyjny Nad Wisłą i przy Bora-Komorowskiego był bardziej korzystyny i przejrzysty dla pasażerów najlepiej wszystkie 70 i 94 skierować do pętli Mariampol/objazd pętli Nad Wisłą i dalej na Mariampol/
Dla niego to pewnie grosze... 94 wykonuje w D. powszedni wakacyjny z pętli Nad Wisłą po 51 kursów, do pętli Mariampol jest dodatkowo około 2km w każdą stronę. Łączna ilość dodatkowych wkm wynosiłaby 204km i przyjmijmy, że MZK za wkm dostaje 5zł (to i tak zaniżone) co daje 1020zł dodatkowych w każdy dzień powszedni wakacyjny, w dzień powszedni szkolny to 59 kursów (236km->1180zł), sobota 39 kursów (156km->780zł), niedziela 37 kursów (148km->740zł)... 33N przy 20km (pon-sob) to 100zł a w niedzielę 120 dodatkowych kosztów, a 70 to tylko w dzień powszedni 68 kursów, czyli 272km, a to 1360zł, sobota 57 kursów (228km ->1140zł), niedziela 55 kursów (220km->1100zł).volvo7000A pisze:Taaaa... a pieniadze i Wkm z nieba spadną?
Podsumowując :
D. powszedni szkolny: 1180zł + 100zł + 1360zł = 2640zł dodatkowych kosztów każdego dnia
D. powszedni wakacyjny: 1020zł + 100zł + 1360zł =2480zł dodatkowych kosztów każdego dnia
Sobota: 780zł + 100zł + 1140zł = 2020zł dodatkowych kosztów każdej soboty
Niedziela: 740zł + 120zł + 1100zł = 1960zł dodatkowych kosztów każdej niedzieli i świąt.
W sierpniu kosztowałoby to ZDMiKP:
22x dz.powszedni wakacyjny, 4x sobota, 5x niedziela = 22x 2480zł + 4x 2020zł + 5x 1960zł = 54560 + 8080 + 9800 = 72440zł... To się wydaje, że tylko kawałek jedzie, ale bardzo drogi. Jeśli we wrześniu ZDMiKP zostanie przy obecnych rozkładach 70, 33N i 94 które obowiazują w dni szkolne (we wrześniu)sprawa wygląda następująco:
22x dzień powszedni szkolny + 4x sobota + 4x niedziela = 22x 2640 + 4x 2020 + 4x 1960 = 58080 + 8080 + 7840 = 74000zł.
Wszystkie wkm są liczone przy stawce 5zł/wkm, choć w rzeczywistości jest wyższa.
Ostatnio zmieniony 2010-07-20, 16:31 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Taaa a najlepiej skierujmy do Mariampola wszystkie bydgoskie linie i stwórzmy tam kosmiczne wielopoziomowe centrum przesiadkowe skąd autobusy będą rozwozić po całym mieście powietrze i muchy mariampolskie...piterek30 pisze:najlepiej wszystkie 70 i 94 skierować do pętli Mariampol
Normalnie rzygać mi się chce jak to czytam...
Ostatnio zmieniony 2010-07-20, 16:25 przez spooney, łącznie zmieniany 1 raz.
Nawet jeśli 94 miałby jeździć na Mariampol to wtedy w zamian 70M powinno usunąć się z systemu A+T.
Podpisuję się pod tym.spooney pisze:Taaa a najlepiej skierujmy do Mariampola wszystkie bydgoskie linie i stwórzmy tam kosmiczne wielopoziomowe centrum przesiadkowe...
Normalnie rzygać mi się chce jak to czytam...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
70M nie usunie się z systemu A+T gdyż Rada Miasta podejmuje takie decyzje, a jak wiadomo wszystkie 7_ w nim są. Nie chodziło o likwidację pętli Nad Wisłą. Tradycją już jest, że gdy Fordon rozbudowywano wzdłuż Twardzickiego lub Andersa wydłużano poszczególne linie autobusowe. Zainteresowanie komunikacją w tej najszybciej rozwijającej i rozbudowywującej się części miasta jest spore i zapewniam, że powietrze nie jest, nie było i nie będzie tu wożone, a tzw puste przeloty czasem zdarzają się wszedzie bez względu jaka to dzielnica.
piterek30
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Spokojnie, spokojnie. Powtórzę się po raz n-ty, ale aktualnie 94 na Bora nie jest potrzebny, 70 zupełnie wystarcza. Może za 2-3 lata, jak osiedle się jeszcze bardziej rozbuduje to można wtedy pomyśleć. No, ale wtedy to praktycznie tramwaj będzie,więc chyba raczej nie będzie nad czym. Osobiście uważam, że pilniejszą potrzebą niż 94 jest 33 na tym osiedlu. Fakt, faktem, że rozkład 70 i 94 mógłby być lepiej ułożony aby przesiadki były wygodniejsze i zabierały mniej czasu no, ale nie można mieć wszystkiego widocznie ;)
Niektóre rzeczy są dość trudne i jak np. 70 i 94 będą mieć lepiej dopasowany takt to już np. wzdłuż Fordońskiej 70 będzie się dublować z 72 i 74Artur Gotowski pisze:Fakt, faktem, że rozkład 70 i 94 mógłby być lepiej ułożony aby przesiadki były wygodniejsze i zabierały mniej czasu no, ale nie można mieć wszystkiego widocznie ;)
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
70 i/lub 94 do Mariampola
Wzorem nowego 33N do Mariampola pownien również dojeżdżać 94 i tam kończyć swoją trasę. Ludzi stale w tych rejonach przybywa wkrótce oddają kolejne bloki przy Bora - Komorowskiego 61 i 63.
piterek30
70 i/lub 94 do Mariampola
Stanowcze nie, za drogo to wyjdzie. Wszędzie oszczędzamy, a tu mamy jeszcze dodawać?piterek30 pisze:do Mariampola pownien również dojeżdżać 94 i tam kończyć swoją trasę.
Re: 70 i/lub 94 do Mariampola
W godzinach szczytu można by było puścić 94 do Mariampola,nawet kosztem 70. W godzinach od 9 do 12 i od 18 do 23- 70 mogla by jeździć co 20 minut a nie co 15.
70 i/lub 94 do Mariampola
Według Twojego sposóbu, albo psujemy rozkład i 70 w ogóle jeździ co 10 minut od 9 do 12, bo po 19 tak jeździ, albo co 3 kurs, czyli 22,5 minuty. Kosztem 70? A mi się wydaje, że podstawą dla Fordonu jest A+T, nie linie przyśpieszone. One powinny kursować tak jak w stolicy. Paręnaście przystanków i pętla.tomasz792 pisze:W godzinach szczytu można by było puścić 94 do Mariampola,nawet kosztem 70. W godzinach od 9 do 12 i od 18 do 23- 70 mogla by jeździć co 20 minut a nie co 15.
70 i/lub 94 do Mariampola
94 powinien uzupełniać ofertę przewozową i być alternatywą dla wiecznie przepełnionej 70
Nie trzeba nic zmieniać i kombinować wystarczy 94 wydłużyć do Mariampola przy obecnej częstotliwości na linii. Od początku wiele osób się spierało, że wzdłuż Bora - Komorowskiego nie ma takiego zapotrzebowania na autobusy, a z tego co widać jest coraz większe. Często widać na przystanku Piłsudskiego - Swobodna czekających ludzi na autobus do Mariampola, a jadące w kierunku Nad Wisłą 70 lub 94 wozi naprawdę parę osób czasem tylko 2-3.
/spooney/ nie piszemy posta za postem, korzystamy z opcji "edytuj"
Nie trzeba nic zmieniać i kombinować wystarczy 94 wydłużyć do Mariampola przy obecnej częstotliwości na linii. Od początku wiele osób się spierało, że wzdłuż Bora - Komorowskiego nie ma takiego zapotrzebowania na autobusy, a z tego co widać jest coraz większe. Często widać na przystanku Piłsudskiego - Swobodna czekających ludzi na autobus do Mariampola, a jadące w kierunku Nad Wisłą 70 lub 94 wozi naprawdę parę osób czasem tylko 2-3.
/spooney/ nie piszemy posta za postem, korzystamy z opcji "edytuj"
piterek30
Re: 70 i/lub 94 do Mariampola
W Warszawie nie jest tak, że linie przyspieszone mają po parenaście przystanków i pętla np. linia 517 jedzie z Ursusa aż na Targówek. Wracając do 70 to w godzinach poza szczytowych wystarczyłoby, żeby jeździła co 10 minut z pętli Wyścigowa.Kamil3836 pisze:Według Twojego sposób, albo psujemy rozkład i 70 w ogóle jeździ co 10minut od 9 do 12, bo po 19, tak jeździ albo co 3 kurs, czyli 22,5minut. Kosztem 70? A mi się wydaję, że podstawą dla Fordonu jest A+T, nie linie przyśpieszone. One powinny kursować tak jak w stolicy. Paręnaście przystanków i pętla.
70 i/lub 94 do Mariampola
Dalej nie rozumiesz, mi chodziło, że linie nie mają tyle przystanków co u nas.tomasz792 pisze:W Warszawie nie jest tak,że linie przyspieszone mają po parenascie przystanków i pętla np.linia 517 jedzie z Ursusa aż na Targówek.
Nie.tomasz792 pisze:Wracając do 70 to w godzinach poza szczytowych wystarczyło by ,żeby jeździła co 10 minut z pętli Wyścigowa.
Jesteś chętny by utrzymać linię 94 na odcinku Swobodna-Mariampol?piterek30 pisze:94 powinien uzupełniać ofertę przewozową i być alternatywą dla wiecznie przepełnionej 70
No cóż, do Mariampola masz 5 przystanków, gdzie przy Geodetów- Bora Komorowskiego zostaje tyle, co na odcinku Swobodna - Nad Wisłą.piterek30 pisze:Często widać na przystanku Piłsudskiego - Swobodna czekających ludzi na autobus do Mariampola, a jadące w kierunku Nad Wisłą 70 lub 94 wozi naprawdę parę osób czasem tylko 2-3.
Nie zapominajcie, że komunikację z czegoś trzeba utrzymać, ZA KAŻDY KM trzeba zapłacić.
Re: 70 i/lub 94 do Mariampola
Jako mieszkaniec Bydgoszczy płace podatki, więc pieniądze są, tylko możliwe że są źle wydawane.Kamil3836 pisze:Nie zapominajcie, że komunikację z czegoś trzeba utrzymać, ZA KAŻDY KM trzeba zapłacić.
/spooney/ ograniczaj cytowanie tylko do tego fragmentu do którego się odnosisz
Ostatnio zmieniony 2011-03-14, 20:42 przez tomasz792, łącznie zmieniany 1 raz.
70 i/lub 94 do Mariampola
Nie wiesz czy są źle wydawane. Płacisz, ale by puścić do Mariampola kursy muszą się opłacać.tomasz792 pisze:Jako mieszkaniec Bydgoszczy płace podatki, więc pieniądze są, tylko możliwe że są źle wydawane.
70 i/lub 94 do Mariampola
Kamil te mądrości zachowaj dla siebie! Źle wypowiadałeś się w temacie 70M, 33N, a jak widać racji nie masz zapotrzebowanie było jest i ludzi przybywać nadal będzie wzdłuż Bora-Komorowskiego! Komunikacja jest dla mieszkańców i to ona ma ułatwiać, a nie utrudniać życie i zbędne jest tu liczenie wzkm.
piterek30
70 i/lub 94 do Mariampola
Piszesz o tej zmianie od 2009 roku, ciągle te same argumenty. 33N, byłem przeciwny, do czasu przeliczenia ile trzeba dołożyć, wtedy ustąpiłem.piterek30 pisze:e wypowiadałeś się w temacie 70M, 33N, a jak widać racji nie masz zapotrzebowanie było jest i ludzi przybywać nadal bedzie wzdłuż Bora-Komorowskiego!
70 i/lub 94 do Mariampola
Osiedle jest najbardziej rozwojowe dlatego temat zawsze będzie aktualny i ciągle te same argumenty!Widać warto pisać skoro zachodzą zmiany.
piterek30
Re: 70 i/lub 94 do Mariampola
Srutu tutu! W dupach się poprzewracało. Dać palec to wezmą rękę. Cały czas chodzili pieszo do Swobodnej, a teraz nie dojdą? To podjadą sobie na gapę te 2-3 przystanki.piterek30 pisze:Osiedle jest najbardziej rozwojowe dlatego temat zawsze będzie aktualny
Już bym wolał, żeby po piachu na os. Eskulapa dojeżdżał jakiś autobus (tylko nie kolejny wariant!). Tam się też budują bloki i mają dużo dalej do autobusu niż ci z Bora.
70 i/lub 94 do Mariampola
To najpierw niech się rozwinie, wtedy możemy pogadać. W całości popieram w/w wypowiedź kolegi Volvo7000Apiterek30 pisze:Osiedle jest najbardziej rozwojowe
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
70 i/lub 94 do Mariampola
Niestety polemika z Kamilem czy Volvo nie ma najmniejszego sensu. Są to ludzie typu "czego to ja nie wiem i na czym to ja się nie znam", więc na merytoryczną dyskusję nie ma sensu. Szkoda nerwów i czasu na klikanie na klawiaturze.
Re: 70 i/lub 94 do Mariampola
No tak, wy za to wszystko wiecie najlepiej, w końcu jesteście stowarzyszeniemArtur pisze:Niestety polemika z Kamilem czy Volvo nie ma najmniejszego sensu. Są to ludzie typu "czego to ja nie wiem i na czym to ja się nie znam", więc na merytoryczną dyskusję nie ma sensu. Szkoda nerwów i czasu na klikanie na klawiaturze.
przykład:
W Starym Fordonie (Wiadukt, Rynek, pętla) mieszka więcej ludzi niż na Niepodległości (ul. Bora), a mimo to mają tylko 65 kursujący co 12 minut. I jakoś nikt nie skomle o to by dojeżdżał tam 94. Mieszkańcy Starego też by chcieli mieć drugą linię, bezpośrednią do dworca PKP. Dlaczego ci z Bora mogą się domagać a ci ze Starego nie?
Myślałem, że ludzie stowarzyszenia mają dość dobre pojęcie nt. komunikacji, ale jak widzę, jednak niekoniecznie.
70 i/lub 94 do Mariampola
Wydaje mi się że 70 na Bora-Komorowskiego wystarcza w zupełności.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
70 i/lub 94 do Mariampola
Blablabla. Daj sobie luz.volvo7000A pisze:Myślałem, że ludzie stowarzyszenia mają dość dobre pojęcie nt. komunikacji, ale jak widzę, jednak niekoniecznie.
Zdaje się, że autobus z Mariampola dojeżdżając na przystanek Piłsudskiego - Swobodna nie ma zajętych wszystkich miejsc siedzących.
Dla przypomnienia: wszystkie miejsca siedzące zajęte = ok.1/4 (w praktyce ok.1/3) pojemności autobusu.
W tej chwili nie ma o czym rozmawiać.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
70 i/lub 94 do Mariampola
Z tym, że w tzw Starym Fordonie jest zupełnie inny przekrój wieku mieszkańców niż na nowo budowanych osiedlach ;>volvo7000A pisze:W Starym Fordonie (Wiadukt, Rynek, pętla) mieszka więcej ludzi niż na Niepodległości (ul. Bora), a mimo to mają tylko 65 kursujący co 12 minut. I jakoś nikt nie skomle o to by dojeżdżał tam 94. Mieszkańcy Starego też by chcieli mieć drugą linię, bezpośrednią do dworca PKP. Dlaczego ci z Bora mogą się domagać a ci ze Starego nie?
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:57
70 i/lub 94 do Mariampola
Nowe osiedla mają to do siebie, że biedni tam raczej nie zamieszkują. Zapewne z 90 % będzie jeździło autem więc na "TEN MOMENT" potrzeby tam nie ma.
Linia 55...niekończąca droga...
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
70 i/lub 94 do Mariampola
Tyle, że Bora Komorowskiego to w dużej części BTBSy, więc właśnie mieszkają tam ludzie o przeciętnych dochodach.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.