70 i/lub 94 do Mariampola
Moderator: spooney
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Dylematy mieszkańców
17.08.2009.
Mieszkańcy bloków przy Bora-Komorowskiego skarżą się na decyzję ZDMiKP. Ich zdaniem planowana częstotliwości kursowania autobusów linii 70 w kierunku pętli przy ulicy Geodetów jest niewystarczająca.
- Z każdym rokiem w tej okolicy oddawanych jest do użytku setki nowych mieszkań. Jedyne co nas teraz ratuje w dojazdach do centrum to korzystanie z prywatnej linii 304. Na początku wszyscy bardzo się ucieszyliśmy informacją że ulicą Bora-Komorowskiego kursować będą autobusy MZK linii 70. Entuzjazm nasz zmalał, gdy okazało się że będą tędy puszczane w szczycie tylko dwa kursy na godzinę - skarży się Piotr, mieszkaniec Pałcza.
- Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby skierowanie wszystkich autobusów linii 70 na pętlę przy Geodetów. Na ulicy Piłsudskiego powinny kursować jedynie autobusy linii 94 - wtóruje mu Janusz mieszkaniec ulicy Geryna.
- Odnośnie przeniesienia pętli autobusowej z ulicy Piłsudskiego na ulicę Geodetów, nie możemy w tej chwili dokonać takiej zmiany. Pętla przy ulicy Piłsudskiego obsługuje cały rejon ulicy Altanowej. Gdyby została przeniesiona na Geodetów, mieszkańcy Altanowej straciliby dogodną obsługę komunikacyjną. Poza tym likwidacja pętli przy Piłsudskiego i przeniesienie jej na Geodetów wiązałaby sie z koniecznością wydłużenia kursów autobusów. Tym samym wzrosłaby liczba wozokilometrów. A za tym idą podwyżki kosztów transportu. W efekcie więcej wydalibyśmy na obsługę komunikacyjną tego rejonu. Pozostali mieszkańcy mieliby wówczas problem z dostępem do komunikacji miejskiej- mówi rzeczniczka ZDMiKP Magdalena Kaczmarek.
- Sądzę, że decyzja ZDMiKP jest dobrze przemyślana. Jeżdżę trasą w kierunku Pałcza i Zofina od paru lat. Mieszkań z każdym rokiem przybywa, ale nie przekłada się to na liczbę pasażerów. Ludzie kupujący tutaj mieszkania w większości mają samochody. Moim zdaniem jeżeli linia się przyjmie to "siedemdziesiątka" częściej będzie się zatrzymywać na tutejszych przestankach - mówi Tomasz, kierowca prywatnej linii 304.
- Projektując nową trasę brano pod uwagę względy ekonomiczne a nie dobro mieszkańców. Budowane tu bloki należą między innymi do miasta, włodarze nie pomyśleli jednak o tym, że mało kto kupi mieszkanie w dzielnicy wiedząc, że najbliżej położona szkoła jest zagrożona likwidacją, a komunikacja publiczna kursować będzie rzadziej niż na trasach międzygminnych - mówi Romuald Wamm, mieszkaniec ulicy Bora Komorowskiego.
Tekst i zdjęcia
Radosław Sałaciński
Źródło: http://www.infofordon.pl/index.php?opti ... &Itemid=85
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
No i Pan Tomek jest w błędzie. Głównym powodem tego, że nie przybywa pasażerów lini 304 jest fakt, że kursuje ona bardzo niereguralnie, często wypadają jakieś kursy oraz nie gwarantuje ona dojazdu do ścisłego centrum miasta, czas podróży jest dłuuuuuugi ze względu na trasę oraz brak jest biletów miesięcznych. Dlatego właśnie "nie ma szału" w 304.Sądzę, że decyzja ZDMiKP jest dobrze przemyślana. Jeżdżę trasą w kierunku Pałcza i Zofina od paru lat. Mieszkań z każdym rokiem przybywa, ale nie przekłada się to na liczbę pasażerów. Ludzie kupujący tutaj mieszkania w większości mają samochody. Moim zdaniem jeżeli linia się przyjmie to "siedemdziesiątka" częściej będzie się zatrzymywać na tutejszych przestankach - mówi Tomasz, kierowca prywatnej linii 304.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Jednak 94 do Mariampola bardzo się przyda!W październiku zostaną oddane kolejne 3 bloki ADM, a w chwili obecnej coraz więcej ludzi korzysta z wybranych kursów 70 przez Bora - Komorowskiego. Może warto uzupełnić ofertę przewozową i połączyć kolejne osiedle bezpośrednio z Dworcem PKP Bydgoszcz Główna?
piterek30
6:28 zapiekanka pojechała z przystanku Bora-Komorowskiego w kierunku Mariampola i już o 6:41 w kierunku Wyścigowej nie wróciła. Konieczna jest jakaś dodatkowa linia dziś znów jak tydzień temu dużo ludzi z tych terenów spóźni się do pracy to skandal, żeby te wybrane kursy jeździły tylko co 30-35 minut.Jeden wypadnie i masakra, a ludzi na przystankach wzdłuż Bora coraz więcej.94 jest tu konieczny jako uzupełnienie tej kiepskiej oferty przewozowej bo linia miedzygminna 92 częsciej kursuje.
piterek30
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Bydgoszcz. Apel do drogowców o więcej autobusów linii nr 70
Najpóźniej w przyszłym miesiącu drogowcy przeanalizują kursy linii 70. Już teraz nie wykluczają jednak zwiększenia liczby autobusów.
Choć wariantowe kursy linii nr 70 - do pętli "Mariampol? w Fordonie - funkcjonują dopiero od 1 września, to już wywołują sporo dyskusji. Podstawowe zastrzeżenia dotyczą braku dodatkowych kursów podczas rannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego w dni powszednie i w soboty, oraz brak wieczornego kursu w soboty - około godz. 22 z pętli przy ulicy Wyścigowej.
Coraz więcej mieszkańców
Problem ten dokładnie przeanalizowali członkowie Bydgoskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej. - Proponowane przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej rozwiązanie jest niewystarczające. Mimo że z połączenia korzysta wiele osób, to pasażerów byłoby więcej, gdyby autobusy na przystankach pojawiały się częściej - uważa Robert Reimus, prezes BKMKM. Dodaje też, że osiedle Terenów Nadwiślańskich jest najszybciej rozwijającym się osiedlem w tej części miasta. - Już wkrótce do nowo wybudowanych bloków ADM i BTBS wprowadzą się setki nowych lokatorów. Ponadto obie spółdzielnie zapowiedziały dalsze inwestycje na tym terenie. A przecież każdy nowy mieszkaniec, to potencjalny pasażer i klient - mówi.
Pomysł jest dobry
Z analizy dokonanej przez BKMKM wynika, że autobus ruszający z pętli Nad Wisłą zabiera nie więcej niż około 5 osób, podczas gdy z wariantowych kursów z Mariampola w kierunku pętli Nad Wisłą i dalej do Wyścigowej wiezie już kilkunastu pasażerów. Dokładnie tak samo wygląda sytuacja, gdy autobusy podążają w odwrotnym kierunku. Na pętlę Nad Wisłą jedzie niewielu pasażerów, a dalej, w kierunku Mariampola, jest ich już kilkunastu. Według miłośników komunikacji rozwiązaniem problemu byłoby zwiększenie częstotliwości kursów wariantowych, czyli właśnie do Mariampola.
Daniel Sarul, zastępca dyrektora ZDMiKP, zapewnia, że drogowcy pochylą się nad pomysłem. - To nowa linia, więc jej organizacja może jeszcze odbiegać od ideału. Najpóźniej w przyszłym miesiącu przeprowadzimy szczegółowe badania i wtedy podejmiemy decyzję.
Źródło: Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /634560022
Warto zastanowić się nad zmianą rozkładu 94, przez cały dzień kursować może co 15 minut przemiennie jeden kurs Nad Wisłę i drugi do Marampola, wzorem obecnej 70 wzdłuż Bora - Komorowskiego. Skorzystają na tym rozwiązaniu mieszkańcy tej okolicy i Tereny Nadwiślańskie zyskają bezpośrednie połączenie z częścią Leśnego, Bielaw oraz Dworcem PKP . Będzie to uzupełnienie kursującej tamtędy 70. Tym sposobem nie trzeba tworzyć nowych lini tylko już istniejące 94 skierować w stronę Mariampola.
piterek30
94 ma wystarczającą częstotliwość. Nie po to została zwiększona częstotliwość na 70 do Mariampola, żeby jeszcze kierować tam 94.Warto zastanowić się nad zmianą rozkładu 94, przez cały dzień kursować może co 15 minut przemiennie jeden kurs Nad Wisłę i drugi do Marampola, wzorem obecnej 70 wzdłuż Bora - Komorowskiego. Skorzystają na tym rozwiązaniu mieszkańcy tej okolicy i Tereny Nadwiślańskie zyskają bezpośrednie połączenie z częścią Leśnego, Bielaw oraz Dworcem PKP . Będzie to uzupełnienie kursującej tamtędy 70. Tym sposobem nie trzeba tworzyć nowych lini tylko już istniejące 94 skierować w stronę Mariampola.
/s: czy stawianie przecinków tam gdzie nie trzeba to Twój fetysz? ;)
Ostatnio zmieniony 2009-12-19, 22:20 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Byłem, ale teraz jest lepiej... Ogólnie najczęściej jestem przeciw zmianom, lecz nie ZAWSZE. Wracając do tematu, to 70 wozi więcej ludzi do Mariampola, niż na NW, ponieważ zamiast 3-4 przystanków na trasie to ma tylko pętle, więc przeliczając na przystanki wyszłoby po równo. Po drugie, po co ma się jeszcze bardziej dublować 70 z 94?to temat do dyskusji jak pamiętam też byłeś przeciwny kierowaniu 70 w te rejony, a okazała się bardzo potrzebna
Ostatnio zmieniony 2009-12-19, 22:59 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
W każdej części miasta linie na wspólnym odcinku się pokrywają i to żadna nowość, 70 dowozi ludzi do Wyścigowej ma za zadanie działać w a+t, a 94 do ścisłego centrum i Dworca PKP, przy obecnym rozkładzie 70 z Mariampola ciężko przesiąść się w 94 na Piłsudskiego - Swobodna, za długi czas oczekiwania na kolejny kurs twierdzę, że będzie on równie potrzebny w tych okolicach jak 70. Więcej pasażerów z niego skorzysta na odcinku Bora - Komorowskiego niż do pętli Nad Wisłą. Do końca roku przybędą kolejni pasażerowie w tej części osiedla.
piterek30
Ale linie fordońskie, to jest szczyt pokrywania się. Wiesz, rozkład jest tak zrobiony, by chociaż nie jechały w parze. Jedź 70, do Wiślanej i tam masz 93, które jeździ jeszcze częściej, też do miasta, jak na 94 Ci przesiadki nie pasują, 8 minut czekania.piterek30 pisze:W każdej części miasta linie na wspólnym odcinku się pokrywają i to żadna nowość, 70 dowozi ludzi do Wyścigowej ma za zadanie działać w a+t, a 94 do ścisłego centrum i Dworca PKP, przy obecnym rozkładzie 70 z Mariampola ciężko przesiąść się w 94 na Piłsudskiego - Swobodna, za długi czas oczekiwania na kolejny kurs twierdzę, że będzie on równie potrzebny w tych okolicach jak 70. Więcej pasażerów z niego skorzysta na odcinku Bora - Komorowskiego niż do pętli Nad Wisłą. Do końca roku przybędą kolejni pasażerowie w tej części osiedla.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Po zmianie rozkładu jazdy od 01.02 widać, że 94 wzdłuż ulicy Bora ? Komorowskiego do Mariampola jednak się przyda. Pierwsi nowi lokatorzy zaczynają się wprowadzać do trzech nowych bloków ADM więc przybędą kolejni pasażerowie w tym rejonie osiedla. 94 przez cały dzień kursować może co 15/20 minut przemiennie jeden kurs Nad Wisłę i drugi do Mariampola.
piterek30
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Nie. Zdecydowanie nie. Na pewno nie w najbliższej przyszłości. Obecna częstotliwość linii nr 70 jest wystarczająca. Poza tym dlaczego po zmianie widać, że potrzebne jest 94? Częstotliwość nie uległa zmianie, więc o co chodzi?piterek30 pisze:Po zmianie rozkładu jazdy od 01.02 widać, że 94 wzdłuż ulicy Bora ? Komorowskiego do Mariampola jednak się przyda. Pierwsi nowi lokatorzy zaczynają się wprowadzać do trzech nowych bloków ADM więc przybędą kolejni pasażerowie w tym rejonie osiedla. 94 przez cały dzień kursować może co 15/20 minut przemiennie jeden kurs Nad Wisłę i drugi do Mariampola.
Wiesz Volvo7000a. Bardzo denerwują mnie Twoje posty, gdy wypowiadasz się w sprawach o których nie masz zielonego pojęcia. Nad Wisłą wcale nie generuje większego potoku pasażerów niż wariant do Mariampola (Jest wręcz odwrotnie). Potwierdziło to ostatnie liczenie pasażerów (dokonane bodaj w styczniu).volvo7000A pisze:Jak na razie to nadal Nad Wisłą generuje większe napełnienia niż os. Niepodległości i Mariampol.
94 jest tam niepotrzebne. I tak wszyscy do Piłsudskiego jadą "na gapę" więc sobie dojadą do 94.
Rzeczywiście 94 jest tu na razie niepotrzebne, ale można by było pomyśleć o drobnej synchronizacji wariantu 70 z 94 bo czasami 94 ucieka 2-3 min. przed 70.
Poza tym, gdybyś rzeczywiście był świadom panującej tu sytuacji to wiedziałbyś, że Panowie z Renomy pojawiają się tutaj o dziwo często. Z resztą i dobrze.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Kurdę, sorry Volvo, ale źle nacisnąłem i zrobiłem odrzuć zamiast zaakceptuj ;)
Pisałeś, że "nie chcesz się ze mną kłócić, ale i tak Nad Wisłą generuje więcej pasażerów niż B-K"
To na naprawdę dziwne, że tak obstajesz przy swoim i tak bronisz swojego zdania, gdy nie masz żadnych ku temu podstaw. No chyba, że posiadasz jakieś super tajne dane o których nie wie nic ZDMiKP. Ja osobiście rozmawiałem na pętli Mariampol z Panem z Zarządu, który dokonywał pomiarów (wtedy już drugi dzień) i powiedział on, że obecnie rozkłada się to od 60% do 63% (na 100%) na korzyść wariantu do M. Pokazał mi nawet tą kartę, na której wszystko spisują, ale odmówił mi, gdy poprosiłem go o możliwość spisania danych.
Poza tym wytłumacz mi jedno. Załóżmy, że masz rację (choć oczywiście jej nie masz), że Nad Wisłą generuje więcej pasażerów niż wariant to po co Zarząd zwiększył częstotliwość kursów do Mariampola skoro nie było takiej potrzeby? I dlaczego pogorszył sytuację dla pasażerów z Nad Wisłą? Przecież i tak nie mają kasy na wozokm i musieli specjalnie szukać na ten cel oszczędności. Uważasz ich za aż takich idiotów?
Pisałeś, że "nie chcesz się ze mną kłócić, ale i tak Nad Wisłą generuje więcej pasażerów niż B-K"
To na naprawdę dziwne, że tak obstajesz przy swoim i tak bronisz swojego zdania, gdy nie masz żadnych ku temu podstaw. No chyba, że posiadasz jakieś super tajne dane o których nie wie nic ZDMiKP. Ja osobiście rozmawiałem na pętli Mariampol z Panem z Zarządu, który dokonywał pomiarów (wtedy już drugi dzień) i powiedział on, że obecnie rozkłada się to od 60% do 63% (na 100%) na korzyść wariantu do M. Pokazał mi nawet tą kartę, na której wszystko spisują, ale odmówił mi, gdy poprosiłem go o możliwość spisania danych.
Poza tym wytłumacz mi jedno. Załóżmy, że masz rację (choć oczywiście jej nie masz), że Nad Wisłą generuje więcej pasażerów niż wariant to po co Zarząd zwiększył częstotliwość kursów do Mariampola skoro nie było takiej potrzeby? I dlaczego pogorszył sytuację dla pasażerów z Nad Wisłą? Przecież i tak nie mają kasy na wozokm i musieli specjalnie szukać na ten cel oszczędności. Uważasz ich za aż takich idiotów?
Ostatnio zmieniony 2010-02-25, 08:03 przez Artur Gotowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Zwiększył, bo była taka potrzeba. Obecna częstotliwość czyli 50:50 jest dobra.Artur Gotowski pisze:po co Zarząd zwiększył częstotliwość kursów do Mariampola skoro nie było takiej potrzeby? I dlaczego pogorszył sytuację dla pasażerów z Nad Wisłą
Napisałem, że nie ma potrzeby dokładać jeszcze więcej kursów do Mariampola.
Dlaczego jeździ co 15 min. a nie co 20? To już wynika z rozkładu i częstotliwości ogólnej, po prostu łatwiej było zrobić co drugi kurs do Mariampola i tyle.
PS. Ja nie muszę wypytywać pana z zarządu jak go zobaczę na ulicy, bo mam znajomości.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Dobra? Przecież pisałeś, że więcej pasażerów jeździ z Nad Wisłą, czyli podważałeś obecną częstotliwość wariantu z Mariampola. (Myśląc logiczne -> tam gdzie więcej pasażerów powinna być większa częstotliwość).volvo7000A pisze:Zwiększył, bo była taka potrzeba. Obecna częstotliwość czyli 50:50 jest dobra.
Napisałem, że nie ma potrzeby dokładać jeszcze więcej kursów do Mariampola.
Dlaczego jeździ co 15 min. a nie co 20? To już wynika z rozkładu i częstotliwości ogólnej, po prostu łatwiej było zrobić co drugi kurs do Mariampola i tyle.
PS. Ja nie muszę wypytywać pana z zarządu jak go zobaczę na ulicy, bo mam znajomości.
Poza tym, gdyby zarząd myślał tak jak Ty i przedstawiał taką samą opinię jak Ty, że więcej pasażerów jeździ z Nad Wisły to nigdy nie zgodziliby się na propozycję klubu.
PS. To albo masz słabe znajomości albo udzielają Ci złych informacji. Zweryfikuj je.
Nie, to nie jest jednoznaczne. Przeczytaj sobie jeszcze raz mojego posta - mowa w nim o 94.Artur Gotowski pisze:czyli podważałeś obecną częstotliwość wariantu z Mariampola
Co do 70 to wystarczyłoby co 20 min. ale z racji częstotliwości 7,5 min jest co 15 minut kurs do Mariampola - to wystarczające.
O moje znajomości i informacje Ty się nie bój
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41