Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Kamil3836 » 2011-04-12, 17:06

ET40 pisze:wydłużyłbym czas kursowania do 22, od 18 do 22 kursy skrócone do Bałtyckiej
Cała trasa albo wcale.
ET40 pisze:w porządku, pod warunkiem zwiększenia częstotliwości (co 10 minut w szczycie, poza szczytem i dni wolne co 15 minut)
A to jakaś specjalna linia by miała kursować co 10minut?
ET40 pisze:2. skróciłbym do Magnuszewskiej
Bo? To ona z Wojska Polskiego zbiera wszystkich do Lasu Gdańskiego, a 9 którą zastąpisz i ona się pojawi w godzinach szczytu i wywiezie ludzi do Stomilu to tym nie przyciągniesz pasażerów.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: ET40 » 2011-04-12, 17:24

2 mogłaby zostać na całej trasie, chociaż należy pamiętać, że wzkm kosztują. Z tego względu wieczorem 7 powinna zawracać na Bałtyckiej - albo wcale :). Co do 9, podejrzewam, że z Magnuszewskiej nie woziłaby wiele więcej pasażerów niż z Glinek, dlatego powinna jeździć na trasie Rondo Kujawskie - Stomil.

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: black125 » 2011-04-12, 17:36

ET40 pisze:2 mogłaby zostać na całej trasie, chociaż należy pamiętać, że wzkm kosztują. Z tego względu wieczorem 7 powinna zawracać na Bałtyckiej - albo wcale :). Co do 9, podejrzewam, że z Magnuszewskiej nie woziłaby wiele więcej pasażerów niż z Glinek, dlatego powinna jeździć na trasie Rondo Kujawskie - Stomil.
1. Przed wybudowaniem torów na Kujawskiej trasę "2" na odcinku r. Kujawskie-Szarych Szeregów nie ruszałbym.
2. Dlaczego "7" tylko do Bałtyckiej skoro dalej mamy centra handlowe i market budowlany, gdzie na pewno potoki pasażerskie byłyby ,a "9" do Magnuszewskiej ewentualnie potem po zaobserwowaniu dużych potoków skierować do r. Kujawskiego.

/spooney/ punkcik karny będzie
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Kamil3836 » 2011-04-12, 17:41

ET40 pisze:2 mogłaby zostać na całej trasie, chociaż należy pamiętać, że wzkm kosztują.
Kosztują, ale Twoim sposobem myślenia chcemy odciąć Górny Taras od Gdańskiej i to na cały dzień.
ET40 pisze:Z tego względu wieczorem 7 powinna zawracać na Bałtyckiej - albo wcale :)
Przecież ta linia jest potrzebna na całej trasie, bo jakoś ludzie przesiadają się na Fordońskim by dojechać w każdym kierunku, a co da nam linia do Bałtyckiej z Kapuścisk? Nic, bo się pokrywa w 95% z 8. 7 powinna od 19 do 22 śmigać co 20minut i z taką samą częstotliwością w sobotę.
Ostatnio zmieniony 2011-04-12, 17:43 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: reputed » 2011-04-12, 17:42

black125 pisze:"9" do Magnuszewskiej ewentualnie potem po zaobserwowaniu dużych potoków skierować do r.kujawskiego.
Zwykle robi się odwrotnie. Najpierw do ronda Kujawskiego, a jak potoki będą małe to skracamy do Wyżyn.

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: lukas_3830 » 2011-04-12, 19:16

1. Wyścigowa - (PKS) - Rycerska (co 12/15/20) (LN)
2. Rondo Kujawskie (BW) - Las Gdański (co 10/12/15) (LN)
3. Wyścigowa - (PKS) - Wilczak (co 8/12/15) (LN)
4. Glinki - (PKS) - Bielawy (co 10/15/20) (LN)
5. Magnuszewska - (BW) - Rycerska (co 12/15/20) LN
6. Łęgnowo - (BW) - Bielawy (co 15/20/20) (LN)
7. Kapuściska - Wyścigowa (co 15/20/20) (LN)
8. Kapuściska - (PKS) - Rycerska (co 12/15/20) (LN)
9. Glinki - Łęgnowo (co 20) LS
10. Wilczak - LAS GDAŃSKI (co 20) LS

LS - Linia Szczytowa
LN - Linia Normalna

Czemu akurat tak?
po pierwsze 1 jest zbędna w obecnym układzie. Do dworca będzie świetny dojazd z Wyścigowej.
po drugie 2 przejmie prawie cały ruch do Lasu Gdańskiego stąd częstotliwość co 10 min w szczycie.
po trzecie 3 z założenia miała być szybkim połączeniem między Osową Górą, Wilczakiem a Wyścigową w przyszłości Fordonem
po czwarte 5 zakładam, że skutecznie będzie wozić pasażerów do dworca nie dublując się tym samym z 1 i 8 przez to proponuję kursy przez Babią Wieś
po piąte na 7 to już najwyższy czas by przerobić ją na linię normalną (od 4.30 do 23)
po szóste 8 na pętli Wilczak będzie zbędna już teraz jest tam tłok a w nowym układzie świetnie pasuje do tego, żeby jeździła na Rycerską z dużych zalet tego układu będzie odciążenie Linii 79 i zredukowanie jej częstotliwości przez co zaoszczędzimy kilka autobusów
po siódme 9 powinna wrócić do starego układu jest jednak "kilka" osób które z chęcią korzystało by z tego układu. Częstotliwość co 20 minut jest odpowiednia dla tej linii (zakres godzin 4.40-17.30)
po ósme 10 powstanie gdyż wiele osób obecnie musi kombinować, żeby dojechać z Wilczaka na Leśne (56-52)(56-71) a tak taka linia kursująca w godzinach szczytu świetnie pasuje do nowego układu.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Kamil3836 » 2011-04-12, 19:32

lukas_3830 pisze:1. Wyścigowa - (PKS) - Rycerska (co 12/15/20) (LN)
2. Rondo Kujawskie (BW) - Las Gdański (co 10/12/15) (LN)
3. Wyścigowa - (PKS) - Wilczak (co 8/12/15) (LN)
4. Glinki - (PKS) - Bielawy (co 10/15/20) (LN)
5. Magnuszewska - (BW) - Rycerska (co 12/15/20) LN
6. Łęgnowo - (BW) - Bielawy (co 15/20/20) (LN)
7. Kapuściska - Wyścigowa (co 15/20/20) (LN)
8. Kapuściska - (PKS) - Rycerska (co 12/15/20) (LN)
9. Glinki - Łęgnowo (co 20) LS
10. Wilczak - LAS GDAŃSKI (co 20) LS
Przy Twoich proponowanych częstotliwościach, zsynchronizuj mi na wspólnym odcinku np. 1+3+7, 6+2, 2+5, 7+8. Nie da się. Po za tym w Bydgoszczy nie ma tyle tramwajów do obsadzenia takiej ilości brygad.
lukas_3830 pisze:10 powstanie gdyż wiele osób obecnie musi kombinować, żeby dojechać z Wilczak na Leśne (56-52)(56-71) a tak taka linia kursująca w godzinach szczytu świetnie pasuje do nowego układu.
Od tego jest bilet na dwie linie lub bilet godzinny. No sorry, ale z każdego miejsca do każdego punktu w Bydgoszczy nie będzie linii. Zapamiętaj to.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: spooney » 2011-04-12, 19:56

lukas_3830 pisze:Czemu akurat tak?
No właśnie czemu?
Skoro znane są już linie które zostaną skierowane do Rycerskiej (3, 5) to kolejne wymyślanie na siłę i wywracanie do góry nogami dobrego układu sieci tramwajowej chyba nie ma racji bytu...
Obrazek

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: lukas_3830 » 2011-04-12, 21:58

Kamil3836 pisze:Od tego jest bilet na dwie linie lub bilet godzinny. No sorry, ale z każdego miejsca do każdego punktu w Bydgoszczy nie będzie linii. Zapamiętaj to.
Nie chodzi o puszczenie z każdego punktu miasta linii w każdy inny punkt ale o sensowne rozplanowanie.
spooney pisze:No właśnie czemu? Skoro znane są już linie które zostaną skierowane do Rycerskiej (3, 5) to kolejne wymyślanie na siłę i wywracanie do góry nogami dobrego układu sieci tramwajowej chyba nie ma racji bytu...
A gdzie Ty tutaj widzisz dobry układ? :O Dobry układ tramwajowy ma Poznań, Gdańsk ale nie Bydgoszcz! system A+T dla linii 3 był tworzony po to, żeby ułatwić dojazd ze wschodnich dzielnic do zachodnich a teraz znów lipa bo "trójeczka" ma jechać na Rycerską no brawo. I to nie jest wymyślanie na siłę ale propozycja. ZDMiKP miał już kilka pomysłów dennych które upadły szybciej niż powstały :) (Dla przypomnienia 61-Wąbrzeska-DW PKP, 66-Plac Kościeleckich-Kościół, krótkie brygady na 53 w dni robocze...) Za te pieniądze jakie wydano na te durne zmiany można by było zakupić nowe tramwaje lub wyremontować stare. Więc po to jest forum, żeby zgłaszać swoje.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: spooney » 2011-04-12, 22:11

lukas_3830 pisze:system A+T dla linii 3 był tworzony po to, żeby ułatwić dojazd ze wschodnich dzielnic do zachodnich
Kto Ci takich głupot naopowiadał?
System A+T dla linii 3 był tworzony po to by mieszkańcy Fordonu (po usunięciu 94 z Jagiellońskiej) i Osowej Góry mogli dojechać do Centrum w cenie jednego biletu :) I nic się tu nie zmieni. Zmieni się jedynie miejscówka przesiadki - zamiast na rondzie Grunwaldzkim przesiadka będzie przy Multikinie. Trójka teraz przymusowo wozi powietrze na Wilczak a po zmianie trasy zjawisko "tlenowozu" zniknie.
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Kamil3836 » 2011-04-13, 16:50

lukas_3830 pisze:Nie chodzi o puszczenie z każdego punktu miasta linii w każdy inny punkt ale o sensowne rozplanowanie.
Chłopie, ale Twoja propozycja linii jest głupsza niż konstytucja przewiduje. Tragedia.
lukas_3830 pisze:Za te pieniądze jakie wydano na te durne zmiany można by było zakupić nowe tramwaje lub wyremontować stare
A możesz mi powiedzieć, co ma ZDMiKP do remontu tramwajów?
lukas_3830 pisze:A gdzie Ty tutaj widzisz dobry układ? :O Dobry układ tramwajowy ma Poznań, Gdańsk ale nie Bydgoszcz!
Jak na obecną sieć torowisk, to mamy dobry układ.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: spooney » 2011-04-17, 12:19

Projekt tras tramwajowych wg ZDMiKP od 1.01.2013 (3 i 5 przesądzone, reszta jeszcze analizowana):

1 Las Gdański - Wilczak
2 Las Gdański - (D.A.) - Rondo Kujawskie
3 Wyścigowa - (D.A.) - Rycerska
4 Glinki - (D.A.) - Bielawy
5 Glinki - (B.W.) - Rycerska
6 Łęgnowo - (B.W.) - Bielawy
7 Wyścigowa - Kapuściska
8 Wilczak - (D.A.) - Kapuściska
9 Stomil - Glinki
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: spooney » 2011-08-10, 11:21

Michał jest leniwy i wkleił tylko na SB więc ja wrzucam do tematu :P
W sumie to nic nowego poza informacją o likwidacji T9 :)
:gazeta: Zmiany komunikacyjne w Bydgoszczy. Tramwaj numer 5 wraca!

(...) Tramwaje po 2013 roku:
- linia nr 1 - Las Gdański - Wilczak;
- linia nr 3 - Wyścigowa - Rycerska;
- linia nr 5 - Glinki - Rycerska;
- linia nr 9 - likwidacja;
- linia nr 2, 4, 6, 7, 8 - bez zmian.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... F161619333
Obrazek

linia nr 2, 4, 6, 7, 8 - bez zmian.
Redaktorski błąd - 2 zmieni trasę, pojedzie przez D.A. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: korpi » 2011-08-10, 15:27

Czuje że jedynka będzie jeździć tylko w godzinach szczytu.
Dla mnie fajniej, szybciej dojadę na Miedzyń ;p (ale tak słabo póki tramwaj nie pojedzie dalej do Plażowej)

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: mc_pele » 2011-08-10, 21:09

Nie podoba mi się likwidacja 9 - część kursów woziła powietrze jednak w czasie największej rotacji pracowników zakładów umiejscowionych wzdłuż Toruńskiej do 6 często nie da się wsiąść, po wprowadzeniu zmian będzie jeszcze gorzej. Szkoda że nie spróbowali z 9 Wzgórze Wolności - Stomil z wariantami do Łęgnowa przed i po 6 oraz 14, myślę że całkiem fajnie by to funkcjonowało, sporo ludzi wysypuje się na Rondzie Toruńskim z 69 i drepcze na 6 lub 76, szkoda tych przesiadek i oczekiwania na Jana Pawła 2 w korku. Bardzo ciekaw jestem jak sprawdzi się nowa linia 1, mam nadzieję na na kursowanie chociażby takie jak na 7, solówki powinny wystarczyć. Oprócz nowej 3 nowe 2,6 i 8 wykazują ogromny potencjał napełnieniowy, moim zdaniem częstotliwości w godzinach 6-17 powinny prezentować się następująco:

1 co 15 solo na początek
2 co 12
3 co 5
4 co 15
5 co 15
6 co 12
7 co 15 solo
8 co 12

czas rozejrzeć się za używankami z Niemiec, jesli frekwencja na 1 pozytywnie zaskoczy to przegubowe Duewagi na tą linię będą wręcz bajecznie idealne :) Jak nie to mogłyby pojawiać się niespodziewanie na wszystkim oprócz 3 i 6 jeśli zachowany będzie dzisiejszy takt.
Ostatnio zmieniony 2011-08-10, 21:14 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: reputed » 2011-08-10, 21:10

Darek pisze:Skoro jedynka nie będzie kursować do Wyścigowej powinna powstać linia autobusowa łącząca Fordon z Myślęcinkiem. Najlepiej przez Zamczysko
Wystarczy 65 zrobić jak 52 do Myślęcinka.
mc_pele pisze:Nie podoba mi się likwidacja 9 - część kursów woziła powietrze jednak w czasie największej rotacji pracowników zakładów umiejscowionych wzdłuż Toruńskiej do 6 często nie da się wsiąść, po wprowadzeniu zmian będzie jeszcze gorzej. Szkoda że nie spróbowali z 9 Wzgórze Wolności - Stomil z wariantami do Łęgnowa przed i po 6 oraz 14, myślę że całkiem fajnie by to funkcjonowało
Mnie również.
9 powinna kursować z Ronda kujawskiego do Stomilu (co 20 minut), tak jak napisałeś, z wariantami roboczymi do Łęgnowa.
Wówczas może odcinek tramwajowy na Wojska Polskiego generowałby więcej pasażerów.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: spooney » 2011-08-10, 21:21

mc_pele pisze:1 co 15 solo na początek
2 co 12
3 co 5
4 co 15
5 co 15
6 co 12
7 co 15 solo
8 co 12
Takty wymyśliłeś do bani.
Dla linii o pokrywających się odcinkach (1+2, 1+8, 4+6, 7+8) powinny być równe takty a nie jedna co 12 druga co 15...
Obrazek

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: mc_pele » 2011-08-10, 21:22

Darek pisze:Skoro jedynka nie będzie kursować do Wyścigowej powinna powstać linia autobusowa łącząca Fordon z Myślęcinkiem. Najlepiej przez Zamczysko.

Raczej niemożliwe, na niektórych odcinkach Zamczyska jest problem z minięciem się większych osobówek, tam autobus nie da rady. Zresztą jaka jest potrzeba takiej linii? W słoneczne weekendy cieplejszej częsci roku? Słabo. 1 to nie tylko połączenie z Myślem ale i szpitalem wojskowym oraz stadionem Zawiszy a i to nie dawało takich napełnień jak na innych liniach. Choć z drugiej strony to emeryci pewnie zapełniliby autobus midi jeżdżący co godzinkę, takie 81 bis, zyskaliby też mieszkańcy domków wzdłuż Zamczyska ale polecam wycieczkę tamtędy, najlepiej jako kierowca :)

/mod/ a ja polecam EOT ;)
3N Wilczak

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: mc_pele » 2011-08-10, 21:38

Takty wymyśliłeś do bani.
Dla linii o pokrywających się odcinkach (1+2, 1+8, 4+6, 7+8) powinny być równe takty a nie jedna co 12 druga co 15...
Teoretycznie, w praktyce czasem jednak lepiej sprawdza się dopasowanie do rzeczywistych potrzeb przewozowych na danej linii. Wieczorami i w weekendy jak pojazdy kursują rzadziej takie rozwiązanie jest bardzo potrzebne, w szczycie "robotniczym" i "szkolno-studenckim" kiedy w zasadzie zapełnia się większość kursów a oczekiwanie na przyjazd nie jest takie długie czasem lepiej ułożyć częstotliwośc tak żeby napełnienia były podobne a nie w ten sposób że do jednej linii trudno wsiąść a w innej świeci pustkami. Zresztą moje wieloletnie obserwacje pozwalają mi na stwierdzenie że ( na przykładzie 4 i 6 ) osób jeżdżących na trasach Chodkiewicza - Górny Taras, Chodkiewicza - Toruńska, Gdańska - Górny Taras i Gdańska - Toruńska jest więcej niż tych jeżdżących na odcinku Chodkiewicza - Rondo Jagiellonów i Gdańska - Rondo Jagiellonów, nawet pomimo wprowadzenia biletu przesiadkowego. Nie będę się jednak upierał nad wyższością takiego rozwiązania, promowanie dogodnych przesiadek jest bardzo ważne lecz w demokracji to większośc ma rację ;) Dodatkowo słów które wypowiadałem używając takich "dogodnych przesiadek" w Bydgoszczy nie będę tu powtarzał hehe, po co dodatkowo jeszcze się wkurzać jadąc w tłoku linią A widząc pustawy tramwaj linii B o mniejszych potrzebach przewozowych a takiej samej częstotliwości z powodu wspólnego odcinka? Gdybyśmy jeszcze mieli te trochę mniej pojemne ale za to tańsze przeguby i puszczali je na te trochę mniej nabite linie to w porządku a tak to trochę jednak wątpliwości co do słuszności Twego twierdzenia są bardzo wyraźne :)
3N Wilczak

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: spooney » 2011-08-10, 21:49

mc_pele pisze:się wkurzać jadąc w tłoku linią A widząc pustawy tramwaj linii B o mniejszych potrzebach przewozowych a takiej samej częstotliwości z powodu wspólnego odcinka
Tyle że po kilku przystankach lub po rozwidleniu trasy A i B taka sytuacja może się odwrócić.
I w tramwaju B naładuje się kupa luda a tramwaj A się opróżni, wszystko zalezy jak "płyną" potoki - więc niech będzie te "trochę wątpliwości" ;)
Weź taką 2, na Gdańskiej załadowana, na W.P. pusta - i co? Kroić częstotliwość z tego powodu? Nie, bo wtedy na Gdańską powrócą "winogrona" albo na dach będą wsiadać :D

Poza godzinami szczytu uprę się na 100% na równe takty (jak teraz 20min., oprócz 3), żeby nie było że jedzie stado a potem długo, długo nic ;)
Obrazek

Luis
Posty: 8
Rejestracja: 2011-01-06, 14:26

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Luis » 2011-08-16, 17:34

Było by dobrze gdyby na wyświetlaczach tramwaje miały napisane: Rycerska przez Dworzec PKP. Bo jednak to ułatwia sprawę dla ludzi z poza miasta, a ulica Rycerska mało komu coś mówi.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: reputed » 2011-08-16, 19:15

Luis pisze:Było by dobrze gdyby na wyświetlaczach tramwaje miały napisane: Rycerska przez Dworzec PKP. Bo jednak to ułatwia sprawę dla ludzi z poza miasta, a ulica Rycerska mało komu coś mówi.
Też tak początkowo myślałem, ale z czasem stwierdziłem, że "przez Dworzec Autobusowy" też nie mają napisane* i jakoś ludzie wiedzą jak dojechać.

* - pomijając trasy zmienione

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: spooney » 2011-08-17, 18:57

:gazeta: Dwie linie tramwajowe do Fordonu to za mało
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 1/58371315
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: reputed » 2011-08-17, 21:52

spooney pisze:Dlatego przydałoby się trzecie połączenie, na przykład na Wzgórze Wolności na górnym tarasie miasta.
Pętla jest zbyt ciasna b y pomieścić tam 2, 9 i jeszcze jedną linię z Fordonu.

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Mateusz Machel » 2011-08-17, 21:59

To trzeba lekko pętlę zmodyfikować, np. przejezdnym żeberkiem w pasie zieleni.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: korpi » 2011-08-18, 02:37

Mateusz Machel pisze:To trzeba lekko pętlę zmodyfikować, np. przejezdnym żeberkiem w pasie zieleni.
Od razu dwa żeberka (w stronę ronda). Tramwaj tak kiedyś dalej pojedzie...

Co do wyświetlania:
Rycerska powinna mieć niżej Dworzec PKP - Rycerska obcym nic nie powie
Np. też jak są jakieś imprezy na Łuczniczce to też można dać że przez Halę

Stare blachy ładnie pokazują ale Pixel'e dopiero jak ktoś jest w środku (albo czyta na przystanku)

Co do "piątki" i nawet już "naście" to ciekawe czy będą blachy, do tamtej pory już chyba będzie wystarczająco Pixeli hmmm....?

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: reputed » 2011-08-18, 07:40

korpi pisze:Rycerska powinna mieć niżej Dworzec PKP - Rycerska obcym nic nie powie
Taaa, Wilczak też nikomu nic nie mówi, a wszyscy wiedzą że dojadą do dworca autobusowego.
korpi pisze:Np. też jak są jakieś imprezy na Łuczniczce to też można dać że przez Halę
A w soboty zrobić "przez Focus Mall", "Galerię Pomorską" itd... :puknijsie:
korpi pisze:Od razu dwa żeberka (w stronę ronda). Tramwaj tak kiedyś dalej pojedzie...
Jak tam kiedyś tramwaj pojedzie to pętla będzie całkowicie przebudowana.

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Kawka » 2012-06-21, 14:06

Odgrzewam kotleta :P

Wcześniej mowa była o częstotliwości więc wracam do tego i przedstawię opcję która jest najbardziej prawdopodobna po oddaniu trasy do dworca może to nie jest jakaś nowość bo każdy mógł na to wpaść ale nie ma więc zamieszczam.

Legenda:
Numer Lini-> Kolejność: dni robocze/Soboty i niedziele (Częstotliwość: dni robocze/Soboty i niedziele)

1-> 4/3 (15min/20min) Solo
2-> 7/5 (15min/20min)
3-> 11/8 (5-7min/10min)
4-> 6/4 (15min/20min)
5-> 5/4 (15min/20min)
6-> 8/6 (15min/20min)
7-> 5/- (15min/-) Solo
8-> 4/3 (15min/20min)

I tyle. Możliwa jest zamiana między "4" a "5" czyli 4-> 5/4 a 5-> 6/4 ponieważ "czwórkę" od węzła Szarych Szeregów do Chodkiewicza wspomagać będzie linia "2"

To jest moją propozycja. Pozdrawiam

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Kamil3836 » 2012-06-21, 15:19

Kawka pisze:8-> 4/3 (15min/20min)
Jasne... Może jeszcze zabierz po wozie, w końcu tramwaj z Kapuścisk na Wilczak jedzie 31minut, więc na pewno się wyrobi :cegla: .
Kawka pisze:To jest moją propozycja
Po co ta propozycja? Rozkłady są dawno zrobione i źle trafiłeś. Ponadto sam sobie przeczysz:
Kawka pisze:przedstawię opcję która jest najbardziej prawdopodobna po oddaniu trasy do dworca może to nie jest jakaś nowość bo każdy mógł na to wpaść ale nie ma więc zamieszczam.
:puknijsie:
Kawka pisze:Możliwa jest zamiana między "4" a "5" czyli 4-> 5/4 a 5-> 6/4 ponieważ "czwórkę" od węzła Szarych Szeregów do Chodkiewicza wspomagać będzie linia "2"
A co to ma do rzeczy? Jeśli częstotliwość podałeś tą samą:
Kawka pisze:4-> 6/4 (15min/20min)
5-> 5/4 (15min/20min)

Twój post jest kompletnie bezsensu.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Kawka » 2012-06-21, 17:06

Kamil3836 pisze:Jasne... Może jeszcze zabierz po wozie, w końcu tramwaj z Kapuścisk na Wilczak jedzie 31minut, więc na pewno się wyrobi
Przepraszam ale źle zapisałem oczywiście musi być 8-> 5/4
Kamil3836 pisze:Po co ta propozycja? Rozkłady są dawno zrobione i źle trafiłeś.
Hymm o tym nic nie słyszałem na forum też nie znalazłem jeśli takowe informacje posiadasz proszę o udostępnienie lub skierowanie gdzie je znajdę.

Co do ostatniej twojej uwagi to może faktycznie źle się wypowiedziałem ale chodziło mi oto że aktualnie "4" posiada 11 kolejności i zostanie to zmniejszone do 5 lub 6 a w ramach braku tych kolejności "2" będzie wspomagać "4" kursując przez D.A.

Jeśli moja poprzednia wypowiedź ciebie w jakiś sposób uraziła to Przepraszam nie miałem złych zamiarów. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ