Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Darek » 2009-10-27, 20:16

/o: wydzieliłem oddzielny temat na propozycje odnośnie przyszłej komunikacji tramwajowej z Dworcem PKP


Jeśli przy budowie trasy do dworca planuje się zakup tylko 2 tramwajów, to czeka nas cięcie kolejności na wszystkich liniach, aby obsłużyć dworzec.
Ostatnio zmieniony 2009-10-28, 00:30 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-10-27, 20:18

Wtedy, znowu będzie co 20 minut tramwaj przez cały dzień.. i znowu, będzie to najmniej opłacalny transport. Już paru motorniczych mi mówiło, że jakiś z pod płotu poszedł na remont, ale tylko JEDEN wagon, choć na własne oczy tego nie widziałem.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-10-27, 20:30

Kamil3836 pisze:Wtedy, znowu będzie co 20 minut tramwaj przez cały dzień..
Ale dlaczego chcecie ciąć rozkłady? Przecież przewiduje się tylko skierowanie "3" i "8" do dworca PKP, więc pewnie wszystko będzie kursowało z dotychczasową częstotliwością.

Dojdą dwa nowe tramwaje, "4" znów będzie co 15 min, więc wystarczy składów by utworzyć jedną linię z Wilczaka z podstawową częstotliwością.

Najgorsze będzie to, że obsługa dworca kolejowego będzie niewystarczająca ("3" co 7,5 min i "8" co 15 min.) Chyba, że skasują "jedynkę" i wozy wrzucą na "trójkę" żeby kursowała co 5 minut...

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-10-27, 20:33

Przepraszam i na LPKiW chcesz zostawić tylko 2? Pół Gdańskiej, obsługiwane z częstotliwością 15minut, to odpada, jeśli co 10 minut to prędzej.
Ja słyszałem że na PKP, będzie 3,4 i 8.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-10-27, 21:33

Darek pisze: Jeśli przy budowie trasy do dworca planuje się zakup tylko 2 tramwajów, to czeka nas cięcie kolejności na wszystkich liniach, aby obsłużyć dworzec.
Yyyy, a ten wniosek skąd? Przecież układ linii będzie przeorganizowany.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-10-27, 23:28

Zapewne po rozłączają część składów i będzie sytuacja jak we wsi za miedzą.
Kto powiedział, że nie możemy kupić używanych niskowejściowców ;)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-10-27, 23:30

Poniżej przedstawiam moją propozycję układu linii tramwajowych po wybudowaniu torowiska do dworca:
Ostatnio zmieniony 2009-10-27, 23:57 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-10-27, 23:45

Na Wilczak wystarczy jedna linia. Dwie linie na dworzec to za mało.
No i coś musi łączyć r. Grunwaldzkie z Wyścigową, chyba że A+T obejmie węzeł Focha- Naruszewicza. 7 linii w gardle przy Klaryskach to też będzie koszmar. Trzeba myśleć jak najszybciej o alternatywnej linii Solskiego- Piękna. Dlaczego przy budowie Pięknej nie pomyślano o rezerwie terenu?!
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

micha

Post autor: micha » 2009-10-28, 09:09

Darek pisze:7 linii w gardle przy Klaryskach to też będzie koszmar
Wystarczy inteligentna sygnalizacja - podjeżdża wóz, motorniczy daje sygnał zmiany (np. bo może być też inne rozwiązanie) i odjazd.
Ostatnio zmieniony 2009-10-28, 12:04 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 19
Rejestracja: 2009-05-08, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysiu » 2009-10-28, 09:49

Całkiem ciekawa propozycja. Tylko, żeby sprawdziła się w praktyce.
65 Os. Leśne <-> Stary Fordon <-> #657

http://www.flickr.com/photos/krzysztof_467/

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-10-28, 14:58

Darek pisze:Na Wilczak wystarczy jedna linia. Dwie linie na dworzec to za mało.
No i coś musi łączyć r. Grunwaldzkie z Wyścigową, chyba że A+T obejmie węzeł Focha- Naruszewicza. 7 linii w gardle przy Klaryskach to też będzie koszmar. Trzeba myśleć jak najszybciej o alternatywnej linii Solskiego- Piękna. Dlaczego przy budowie Pięknej nie pomyślano o rezerwie terenu?!
1 Wyścigowa - PKP
2 bez zmian z częstotliwością co 10 w szczycie.
3 bez zmian z częstotliwością 6-8 minut w szczycie
4 Glinki - PKP, lecz przez Babią Wieś, z częstotliwością w szczycie 12 minut
6 bez zmian, lecz przez Jagiellońską, z częstotliwością w szczycie 15 minut
7 bez zmian
8 Kapuściska - PKP, z częstotliwością w szczycie 10 minut
9 bez zmian

/o: cytujże poprawnie
Ostatnio zmieniony 2009-10-29, 00:13 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-10-28, 15:05

Wystarczy inteligentna sygnalizacja
Chodzi o napakowanie- mała awaria i cała sieć stoi.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-10-28, 16:38

Tak myślę i sam nie wiem już ;/
A może linia 5:
PKP - Babia Wieś i niech jeździ bardzo często

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-10-28, 18:02

Kamil3836 pisze:volvo7000A napisał/a:
Nie ja, tylko Darek.
Kamil3836 pisze:1 Wyścigowa - PKP
2 bez zmian z częstotliwością co 10 w szczycie.
3 bez zmian z częstotliwością 6-8 minut w szczycie
4 Glinki - PKP, lecz przez Babią Wieś, z częstotliwością w szczycie 12minut
6 bez zmian, lecz przez Jagiellońską, z częstotliwością w szczycie 15 minut
7 bez zmian
8 Kapuściska - PKP, z częstotliwością w szczycie 10minut
9 bez zmian
- Niby fajnie, ale... Po co "1" i "3" ma się pokrywać na jeszcze większym odcinku niż obecnie? W mojej propozycji jest tylko "3" kursująca co 5 minut i znika problem A+T z "1".
- Poza tym masz nas*ane z częstotliwościami (6, 8, 10, 12, 15, 20min) więc nie skoordynujesz rozkładów.
- "9" ma rację bytu tylko gdy skieruje się ją do ronda Kujawskiego.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-10-28, 19:10

Darek pisze:Dlaczego przy budowie Pięknej nie pomyślano o rezerwie terenu
Rezerwa terenu jak najbardziej była, teraz przy skrajni powstały nowe bloki, a tak na drodze stał tylko jeden mały budynek, teraz jest ich cała masa.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-10-28, 19:20

Czyli na Pięknej nigdy nie będzie tramwaju?

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-10-28, 19:27

Przecież może powstać w skrajni jezdni.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

micha

Post autor: micha » 2010-01-09, 22:03

Jeśli już to 8 na pkp. Dwie linie na Wilczak to zbędny luksus.

black_dragon
Posty: 14
Rejestracja: 2009-11-07, 16:03
Lokalizacja: ( z ) Bydgoszcz(y)
Kontakt:

Post autor: black_dragon » 2010-01-09, 23:46

michał 78 pisze:Jeśli już to 8 na pkp. Dwie linie na Wilczak to zbędny luksus.
o tak zgodzę się z tym 3 w zupełności wystarczy ona jeździ (jak dobrze pamiętam) co 7-8 minut.
Ja Bym to widział tak:
1.Bez zmian.
2.R.Kujawskie-Bielawy
3.Bez zmian
4.Glinki-PKP
5.Wyścigowa-PKP
6.Łęgnowo-LPKiW
7.Bez zmian
8.Kapuściska-PKP
9.Łęgnowo-R.Kujawskie

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2010-01-10, 01:21

1 Leśny Park Kultury i Wypoczynku - Wyścigowa (Bydgoszcz Wschód)
2 Dworzec PKP (Zygmunta Augusta - Rycerska) - Rondo Kujawskie (Karpacka)
3 Wilczak - Wyścigowa (Bydgoszcz Wschód)
4 Leśny Park Kultury i Wypoczynku - Glinki
5 Dworzec PKP (Zygmunta Augusta - Rycerska) - Bielawy
6 Bielawy - Łęgnowo
7 Wyścigowa (Bydgoszcz Wschód) - Kapuściska
8 Dworzec PKP (Zygmunta Augusta - Rycerska) - Kapuściska
9 Glinki - Łegnowo

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-01-10, 15:18

Jak planujecie, to już na wstępie załóżcie, że jedna linia połączy Wyścigową z PKP.
Dlaczego? A no dlatego, aby zlikwidować/przetrasować linie 93 i 94. "3" to pewniak.

Przypominam mój wariant A układu linii:
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: spooney » 2011-04-12, 12:21

Pojawiła się wstępna informacja o nowej linii tramwajowej nr 5 oraz o nowych trasach po uruchomieniu tramwaju do PKP.
(...) Nową trasą od ul. Focha, przez ul. Naruszewicza, nowym mostem przez Brdę i dalej ul. Dworcową przez plac przeddworcowy i ul. Zygmunta Augusta do pętli przy ul. Rycerskiej kursować będzie linia nr 3 z ul. Wyścigowej (w przyszłości ma być wydłużona do Mariampola). Powstanie też nowa linia nr 5, która pojedzie z ul. Rycerskiej przez Dworzec PKP, rondo Jagiellonów, Babią Wieś i rondo Toruńskie, na Glinki. (...)

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... owac_.html
Kolega volvo7000A był blisko ze swoim rysunkiem choć popełnił kilka błędów...

Wyglądałoby to chyba tak:

1 Las Gdański - Wilczak (?)
2 Las Gdański - (B.W.) - Rondo Kujawskie
3 Wyścigowa - (PKS) - Rycerska
4 Glinki - (PKS) - Bielawy
5 Glinki - (B.W.) - Rycerska
6 Łęgnowo - (B.W.) - Bielawy
7 Wyścigowa - Kapuściska
8 Wilczak - (PKS) - Kapuściska
9 Stomil - Glinki (?)
Obrazek

misiekbydzia
Posty: 185
Rejestracja: 2010-11-29, 21:57

Tramwajem na Dworzec PKP

Post autor: misiekbydzia » 2011-04-12, 13:25

Tylko dwie linie?! Coś za mało, no ale czegóż można oczekiwać...
Linia 55...niekończąca droga...

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Tramwajem na Dworzec PKP

Post autor: Artur Gotowski » 2011-04-12, 13:30

Ciekawe czy zwiększą częstotliwość 8 skoro zabiorą 3 z Wilczaka.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Re: Tramwajem na Dworzec PKP

Post autor: reputed » 2011-04-12, 13:59

misiekbydzia pisze:Tylko dwie linie?! Coś za mało, no ale czegóż można oczekiwać...
...po MZK, które nie ma tramwajów i blokuje możliwość zwiększenia udziału trakcji tramwajowej

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: Darek » 2011-04-12, 14:27

Ciekawe czy zwiększą częstotliwość 8 skoro zabiorą 3 z Wilczaka.
A po co? Od r. Grunwaldzkiego tramwaje jeżdżą puste.
...po MZK, które nie ma tramwajów i blokuje możliwość zwiększenia udziału trakcji tramwajowej
Zmień płytę. Linia 4 z Dworca na Bielawy. I wystarczy. "6" puszczamy przez PKS.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: spooney » 2011-04-12, 16:24

Darek pisze:Linia 4 z Dworca na Bielawy.
Zejdź na ziemię...
Darek pisze:"6" puszczamy przez PKS.
"Dwójka" ma być przerzucona na Jagiellońską.

Więc zanosi się że jednak może być tak:
1 Las Gdański - Wilczak
2 Las Gdański - (PKS) - Rondo Kujawskie
3 Wyścigowa - (PKS) - Rycerska
4 Glinki - (PKS) - Bielawy
5 Glinki - (B.W.) - Rycerska
6 Łęgnowo - (B.W.) - Bielawy
7 Wyścigowa - Kapuściska
8 Wilczak - (PKS) - Kapuściska
9 Stomil - Magnuszewska
Obrazek

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP

Post autor: ET40 » 2011-04-12, 16:59

1. w porządku
2. skróciłbym do Magnuszewskiej
3. w porządku
4. w porządku (obecnie się sprawdza)
5. w porządku
6. w porządku
7. wydłużyłbym czas kursowania do 22, od 18 do 22 kursy skrócone do Bałtyckiej
8. w porządku, pod warunkiem zwiększenia częstotliwości (co 10 minut w szczycie, poza szczytem i dni wolne co 15 minut)
9. wydłużyłbym do Ronda Kujawskiego

Jedna linia, której dodanie powinno być przynajmniej wzięte pod uwagę:
10. Bielawy - Rycerska, szczytowa z częstotliwością co 20 minut, obsługa pojedynczymi wagonami. Jeżeli nie zostaną wycofane do czasu uruchomienia linii na dworzec wyświetlacze siedmiosegmentowe, to linia mogłaby mieć numer 0.

Mam też nadzieję, że do tego czasu nie zostaną skasowane żadne tramwaje 805Na i będzie wystarczało taboru.

ODPOWIEDZ