Zabraliśmy z ul. Focha autobus, co jest na korzyść tramwajów. Ponadto została tam skierowana kolejna linia (1). Zabierajmy linie autobusowego z ścisłego centrum na rzecz tramwajów.lukas_3830 pisze:lepiej puścić 51 przez Focha do Placu Kościeleckich.
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Moderator: spooney
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Czy Ty rozumiesz co ja napisałem? Napisałem jak moim zdaniem powinno być, a nie jak będzie od połowy grudnia.Kamil3836 pisze:Od 15 grudnia linia będzie kursować przez cały tydzień od 5 do 23.
Kamil3836 pisze:A co mają te dwie linie wspólnego?
Obie linie obsługują dworzec, Śródmieście i Bartodzieje.lukas_3830 pisze:d,e) te punkty nie mają wspólnego mianownika więc pomysł bardzo chybiony.
Wystarczy 67 częściej. Ludzie do/z Bartodziejów dojadą 67, a do/z Fordonu 69/72+3
Ostatnio zmieniony 2012-11-27, 19:33 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
67-Rycerska-Przemysłowa, 93-Rycerska-Tatrzańskie. 93 została stworzona po to by można było dojechać do Osiedla np Tatrzańskiego bez przesiadek i kombinacji..... Twój pomysł jest tragiczny...Duża część osób nie ma sieciówek a takie przesiadanie kosztuje. Nie wymyślaj podobnych bzdur po to tylko by coś wymyślić...Pamiętaj także, że jak coś tniesz to przez Ciebie ktoś może stracić pracę bo nie będzie już potrzeba tylu kierowców itd.. Komunikacja ma rozwijać miasto. Cięciom ostatecznie mówie NIE! gdyż nie ma z czego już ciąć...volvo7000A pisze:Obie linie obsługują dworzec, Śródmieście i Bartodzieje. Wystarczy 67 częściej. Ludzie do/z Bartodziejów dojadą 67, a do/z Fordonu 69/72+3
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Ale dawno, jak jeszcze były pospieszne i nie było A+T.volvo7000A pisze:93 została stworzona po to by można było dojechać do Osiedla np Tatrzańskiego bez przesiadek i kombinacji...
lukas_3830 pisze:Duża część osób nie ma sieciówek a takie przesiadanie kosztuje.
14% nie ma sieciówek. To nie jest aż taka duża część. Ludźmi na jednorazówkach nie przejmujemy się z definicji.
A ten argument to w ogóle nie ma rączek i nóżek.lukas_3830 pisze:Pamiętaj także, że jak coś tniesz to przez Ciebie ktoś może stracić pracę bo nie będzie już potrzeba tylu kierowców itd..
Tak na intuicję to słabo mi się widzi ten pomysł z likwidacją, ale takie argumenty przeciw są słabe dość.
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
A ja Tobie napisałem jak będzie i tego nie da się zmienić przez najbliższy dłuższy czas.volvo7000A pisze:Czy Ty rozumiesz co ja napisałem? Napisałem jak moim zdaniem powinno być, a nie jak będzie od połowy grudnia.
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
To najbliższy czy dłuższy?Kamil3836 pisze:i tego nie da się zmienić przez najbliższy dłuższy czas.
Poza tym wiele zmian było zmienianych po chwili, patrz epizod z 61 do Wąbrzeskiej.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Slyszałem że system A +T chcą likwidować??Tarhim pisze:Ale dawno, jak jeszcze były pospieszne i nie było A+T.volvo7000A pisze:93 została stworzona po to by można było dojechać do Osiedla np Tatrzańskiego bez przesiadek i kombinacji...
/mod/ poprawiony cytat; cytuj tylko fragment do którego się odnosisz
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
System nie, taryfę tylko.
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Ilu już kierowców, motorniczych oraz osób personelu straciło pracę przez cięcia i bzdurne pomysły podobnych ludzi jak ty? Pomyślałeś o nich i ich rodzinach? Zastanów się zanim będziesz wnioskował o odebranie komuś chleba...To jest forum na rzecz rozwoju komunikacji miejskiej a nie jej upadku...Tarhim pisze:A ten argument to w ogóle nie ma rączek i nóżek.Tak na intuicję to słabo mi się widzi ten pomysł z likwidacją, ale takie argumenty przeciw są słabe dość.
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Ja tylko nie rozumiem dlaczego 79 nie skrócono do węzła Garbary. Utrzymywanie tej linii na odcinku Rycerska-Garbary to straszne marnowanie pieniędzy. Dodatkowo wozy stoją w korku na Dworcowej. Mam nadzieję że od nowego roku linia zostanie skrócona. Nawet wliczając 4-minutową przesiadkę podróż w szczycie z dworca zdecydowanie się skróci dzięki temu że tramwaje nie stoją w korkach.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
1: Jadąc do dworca nie stoimy w korkach.Darek pisze:Ja tylko nie rozumiem dlaczego 79 nie skrócono do węzła Garbary. Utrzymywanie tej linii na odcinku Rycerska-Garbary to straszne marnowanie pieniędzy. Dodatkowo wozy stoją w korku na Dworcowej. Mam nadzieję że od nowego roku linia zostanie skrócona.
2: Z dworca korki są, ale kierowcy sobie radzą, więc opóźnienia są małe.
Jadąc od Kapuścisk zmuszalibyśmy ludzi do przechodzenia na tramwaj, którym jechaliby 2 przystanki. Po kiego grzyba? Po to, aby zapełnić na siłę tramwaje? To w sumie bardzo krótki odcinek: Garbary-Dworzec. Rycerska się nie liczy, bo tam wozy jeżdżą puste, lub prawie puste.
Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Najlepsze jest to,że każdy mówił że na Wilczak tramwaje wożą powietrze , a teraz widać ,że na PKP jeździ tramwajami jeszcze mniej ludzi. Najwięcej ludzi jadących 3 przesiada się na 8 lub 1.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Ale powietrze z dworca jest lepsze.
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
A zobacz ile linii jeździło na Wilczak (2) średnio co 5'.tomasz792 pisze:a teraz widać ,że na PKP jeździ tramwajami jeszcze mniej ludzi.
Liczba linii na Dworzec (3) średnio 3,75'. Ponadto zobacz liczbę linii kursujących obecnie na Dworzec Główny i Wilczak. Znalazłeś odpowiedź dlaczego "mniej" ludzi korzysta?
Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
A zobacz ile linii jeździło na Wilczak (2) średnio co 5'.
Liczba linii na Dworzec (3) średnio 3,75'. Ponadto zobacz liczbę linii kursujących obecnie na Dworzec Główny i Wilczak. Znalazłeś odpowiedź dlaczego "mniej" ludzi korzysta?
Obecnie 1 na Wilczak jedzie więcej ludzi niż 3 na PKP. Tu nie ma znaczenia ile linii jeździ.Widać ,że 3 powinna zostać w kierunku na Wilczak. 5 ma znacznie większe napełnienie niż 3. Może 3 zrobić w dwóch wariantach :Rycerska Wilczak.
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Wczoraj jechałem "jedynką" (#246) z Wrocławskiej na Wiczak przed 17stą to aż się zdziwiłem że ledwo co mogłem wejść. Wracałem "ósemką" po 19 i frekwencja dopisuje.
Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
To się mineliśmy ja startowałem przed 17 z Wrocławskiej w kierunku Babiej i jak podjechała to wszystkie siedzące miejsca były zajęte i jeszcze około 15 osób stało. Dziś koło 15 na Garbarach nie mogłem wejść do 1 w kierunku Wilczak.
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Ma znaczenie o czym przekonasz się jak T2 wróci na Gdańską i podbierani pasażerowie na odcinku Rycerska - Rondo Fordońskie przesiądą się do T3 Wtedy dopiero można cokolwiek oceniać.tomasz792 pisze:Tu nie ma znaczenia ile linii jeździ.
Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Mam nadzieje,ze masz racje choć fakty są inne. Rano jadąc koło 5:40 z Garbar na Pkp w 3 jedzie raptem 5-7 osób, to samo jest w 2 i 5. W 79 za to pełno ludzi jedzie. Wracając po 14 z Pkp w 3 max 10 osób. 79,54, 93,94 -pełne.spooney pisze:Ma znaczenie o czym przekonasz się jak T2 wróci na Gdańską i podbierani pasażerowie na odcinku Rycerska - Rondo Fordońskie przesiądą się do T3 Wtedy dopiero można cokolwiek oceniać.tomasz792 pisze:Tu nie ma znaczenia ile linii jeździ.
Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Ciekawostka z wczoraj: równoczesny odjazd około godziny 21 z Dworca Głównego 2 i 79, co dojechało pierwsze na Szarych Szeregów? Zaskoczenie, bo tramwaj o jakieś 1,5min.
3 w wariancie? Zastanów się co mówisz. Chcesz wprowadzić niepotrzebnie wariant. Jeśli uważasz, że 5 ma większą frekwencje to proszę nie zapominać, że 3 kursuje z podwojoną częstotliwością jak linia 5. Frekwencje na liniach będzie można dopiero oceniać w lutym.tomasz792 pisze:A zobacz ile linii jeździło na Wilczak (2) średnio co 5'.
Liczba linii na Dworzec (3) średnio 3,75'. Ponadto zobacz liczbę linii kursujących obecnie na Dworzec Główny i Wilczak. Znalazłeś odpowiedź dlaczego "mniej" ludzi korzysta?
Obecnie 1 na Wilczak jedzie więcej ludzi niż 3 na PKP. Tu nie ma znaczenia ile linii jeździ.Widać ,że 3 powinna zostać w kierunku na Wilczak. 5 ma znacznie większe napełnienie niż 3. Może 3 zrobić w dwóch wariantach :Rycerska Wilczak.
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Święta racja. Poczekajmy z ocenami a cięciom i wariantom mówimy NIE! Jedyne co na dzień dzisiejszy jest potrzebne to wydłużenie czasu kursowania linii 7 do 23 oraz zwiększenie częstotliwości na 53 wieczorami do 20 minut.Kamil3836 pisze:3 w wariancie? Zastanów się co mówisz. Chcesz wprowadzić niepotrzebnie wariant. Jeśli uważasz, że 5 ma większą frekwencje to proszę nie zapominać, że 3 kursuje z podwojoną częstotliwością jak linia 5. Frekwencje na liniach będzie można dopiero oceniać w lutym.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Nie ośmieszaj sięlukas_3830 pisze: Ilu już kierowców, motorniczych oraz osób personelu straciło pracę przez cięcia i bzdurne pomysły podobnych ludzi jak ty? Pomyślałeś o nich i ich rodzinach? Zastanów się zanim będziesz wnioskował o odebranie komuś chleba...To jest forum na rzecz rozwoju komunikacji miejskiej a nie jej upadku...
Nie przesadzajmy, trasa rzeczywiście się dubluje - ale nikt z pasażerów się nie zgodzi - żeby koniecznie jechać tramwajem te 2 przystanki i z tobołami się przesiadać na Garbarach(mówię głównie o pasażerach kolei)Darek pisze:Ja tylko nie rozumiem dlaczego 79 nie skrócono do węzła Garbary.
i od razu uprzedzam, żeby nie podważać sensowności budowy linii do PKP i skracaniu linii autobusowych.
- linia do Dworca nie będzie miała w pełni wykorzystanego potencjału do wybudowania torowiska do Fordonu i wzdłuż Kujawskiej, oraz Pięknej. Wtedy będzie się zastępować linie typu 79 w całości, bo takie rozwiązania na pewno nie spowodują, że pasażerów przybędzie.
I przestańcie z tym Wilczakiem - T3 jeździła tam tylko z powodu braku pętli na wysokości Ronda Grunwaldzkiego.tomasz792 pisze:Najlepsze jest to,że każdy mówił że na Wilczak tramwaje wożą powietrze
Dla mnie w ogóle Wilczak, i dalsze rejony za wiaduktem kolejowym to zdecydowanie rejony, w których nie należy rozwijać komunikacji tramwajowej - przynajmniej teraz. Ponieważ
1. Są tam praktycznie same domy jednorodzinne, więc niska gęstość zamieszkania
2. Brak terenów do potencjalnej zabudowy wielorodzinnej
3. Wysokie koszty budowy.
Póki co bardziej potrzebujące są osiedla typu Błonie, Bartodzieje czy Fordon, jeżeli chodzi o tramwaje.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Wszyscy wiemy, że często kursujesz linią 53. Ale to nie oznacza, że jest tam taka potrzeba, by kursy były realizowane co 20'. Choć nie będę ukrywał, dobrze by było.lukas_3830 pisze:zwiększenie częstotliwości na 53 wieczorami do 20 minut.
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Codziennie....i uwierz mi wieczorem jest kłopot. Pierwotnie był pomysł na wozy przegubowe co 30 min lub wozy krótkie co 20 mimut.. Wybrano wariant pierwszy.. Obecnie co 30 minut śmigają wozy krótkie zamiast przegubów.. i jest lipa. Stąd skoro mają być wozy krótkie to niech jeżdżą co 20 minut. Nie ośmieszaj się??? Krzychu znasz takie osoby osobiście, które straciły prace przez takie cięcia? Bo ja tak. I wcale im nie jest do śmiechu. Lepiej idź sobie budować w Poznaniu kolejny odcinek PST... a nie wtrącasz swoje trzy grosze do Bydgoszczy.Kamil3836 pisze:Wszyscy wiemy, że często kursujesz linią 53. Ale to nie oznacza, że jest tam taka potrzeba, by kursy były realizowane co 20'. Choć nie będę ukrywał, dobrze by było.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
A co mam może być sponsorem MZK/Mobilisu/PKS-u? To trzeba się przekwalifikować, albo pracować w innej firmie.lukas_3830 pisze:Nie ośmieszaj się??? Krzychu znasz takie osoby osobiście, które straciły prace przez takie cięcia? Bo ja tak. I wcale im nie jest do śmiechu. Lepiej idź sobie budować w Poznaniu kolejny odcinek PST... a nie wtrącasz swoje trzy grosze do Bydgoszczy.
Znam wiele osób, ale taka jest rzeczywistość, skończyły się czasy wszechobecnego socjalu - na szczęście.
Dalej pokazuj swój poziom...lukas_3830 pisze: Lepiej idź sobie budować w Poznaniu kolejny odcinek PST... a nie wtrącasz swoje trzy grosze do Bydgoszczy.
A co do 53 to częstotliwość wysokości 30 min, na linii jednak dosyć ważnej to skandal - częstotliwość powyżej 20 min zniechęca do korzystania z komunikacji co wszyscy doskonale wiemy. Podobnie 21-21 min na 79, to jeszcze większy rozbój w biały dzień, a raczej biały wieczór.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Dajmy społeczeństwu czas aby przyzwyczaiło się do tramwaju na Dworcowej.
Społeczeństwo Wilczaka nauczone zostało że tramwaj jedzie "co chwile", więc teraz krzywda.
Społeczeństwo Wilczaka nauczone zostało że tramwaj jedzie "co chwile", więc teraz krzywda.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Re: Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Dziś pasażerowie 59W wylewali swoje żale: że na Ludwikowo mało kursów, że 88 kombinacja przy linii 59. Jedna Pani stwierdziła, że po zmianach wychodzi o 12:15 z domu, aby dojechać na 14 do Witebskiej. Padło bardzo mądre zdanie z ust tej prostej kobiety (dużo przeklinała):
- Miasto chce, abyśmy korzystali z komunikacji miejskiej, ale robią wszystko, aby było odwrotnie.
- Miasto chce, abyśmy korzystali z komunikacji miejskiej, ale robią wszystko, aby było odwrotnie.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Smutna prawda...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Nie rozumiem płakań mieszkańców Wilczaka. Potoki są na tyle małe że wg Planu Transportowego po otwarciu pętli Solskiego torowisko na Wilczak będzie zlikwidowane.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nowy układ linii tramwajowych - Dworzec PKP
Ta, na rzecz 56. Chyba nie muszę mówić co sądzę o takiej opcji?