LINIA 8N
Moderator: spooney
Taka linia może charakteryzować się małym zainteresowaniem pasażerów. Jaki miałby być przebieg(Most Pomorski czy przez Babią Wieś) oraz częstotliwość ??
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Wszystkie miejsca, o które miałby zahaczać ten tramwaj są dziś obsługiwane przez nocne autobusy. (uch, odpadają okolice R.Toruńskiego i Perłowej).
Obawiam się, że dopóki nie będzie linii tramwajowej do Fordonu, sens tramwajowych linii nocnych jest wątpliwy. Jak będzie linia do Fordonu i do PKP, wtedy nocna linia PKP - Fordon, jak najbardziej za (coś na wzór poznańskiego N21).
Zresztą, zauważ, że w innych miastach nie kursują nocne linie tramwajowe. Wrocław zlikwidował całkiem sprawnie działającą sieć, w Warszawie, Gdańsku, Krakowie też nie ma nocnych tramwajów. Poznań się wyłamał, bo N21 jedzi linią PST, która jest po prostu szybsza niż nocne autobusy, jednakże tramwaj ten nie kursuje każdego dnia.
Obawiam się, że dopóki nie będzie linii tramwajowej do Fordonu, sens tramwajowych linii nocnych jest wątpliwy. Jak będzie linia do Fordonu i do PKP, wtedy nocna linia PKP - Fordon, jak najbardziej za (coś na wzór poznańskiego N21).
Zresztą, zauważ, że w innych miastach nie kursują nocne linie tramwajowe. Wrocław zlikwidował całkiem sprawnie działającą sieć, w Warszawie, Gdańsku, Krakowie też nie ma nocnych tramwajów. Poznań się wyłamał, bo N21 jedzi linią PST, która jest po prostu szybsza niż nocne autobusy, jednakże tramwaj ten nie kursuje każdego dnia.
Przy dwóch wozach na tejże linii częstotliwość co 25 min jest możliwa?
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Moim zdaniem wybrał najlepszą spośród linii tramwajowych.
Linia 8N teoretycznie zapewniałaby obsługę rejonom: Kapuściska, Perłowa, R. Toruńskie, PKS, Centrum, r. Grunwaldzkie i Wilczak.
Tramwaj mógłby doskonale uzupełniać autobusy.
Linia przy 2 solówkach mogłaby kursować co 30 min. - jednakże tylko w piątki i soboty.
Linia 8N teoretycznie zapewniałaby obsługę rejonom: Kapuściska, Perłowa, R. Toruńskie, PKS, Centrum, r. Grunwaldzkie i Wilczak.
Tramwaj mógłby doskonale uzupełniać autobusy.
Linia przy 2 solówkach mogłaby kursować co 30 min. - jednakże tylko w piątki i soboty.
Tylko że praktycznie co noc są jakieś prace torowe w mieście. Linia by tylko przeszkadzała. Większość miast wyrosła z linii nocnych tramwajowych. Autobusy muszą starczyć.
Ostatnio zmieniony 2009-11-26, 00:35 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Tramwaje nocne to fajna sprawa, ale...
Tuż po zjeździe ostatniego składu do zajezdni, do roboty zabierają się torowcy, którzy kontrolują stan sieci, prowadzą naprawy bieżące. Nocna linia tramwajowa znacznie utrudniłaby te czynności.
Myślę także, że obecna sieć autobusów nocnych jest dość dobrze rozwinięta.
Poza tym uruchomienie nocnej linii tramwajowej pociąga za sobą dodatkowe koszty: utrzymanie rezerwowych motorniczych oraz wagonów. Dodatkowo na czas remontów bieżących zawieszany byłby ruch tramwajów i zapewne uruchomionoby komunikację zastępczą.
Utrzymywanie dwóch rodzajów środków transportu na liniach nocnych mija się z celem, ponieważ znacznie wzrosą koszty w porównaniu do ilości przeworzonych pasażerów. Także albo autobusy, albo tramwaje. Tramwaje niestety nie dojadą wszędzie, więc korzystniejsze jest uruchomienie w nocy autobusów.
Zatem ze względów ekonomicznych i technicznych uruchomienie nocnej linii tramwajowej w Bydgoszczy jest nieopłacalne.
Tuż po zjeździe ostatniego składu do zajezdni, do roboty zabierają się torowcy, którzy kontrolują stan sieci, prowadzą naprawy bieżące. Nocna linia tramwajowa znacznie utrudniłaby te czynności.
Myślę także, że obecna sieć autobusów nocnych jest dość dobrze rozwinięta.
Poza tym uruchomienie nocnej linii tramwajowej pociąga za sobą dodatkowe koszty: utrzymanie rezerwowych motorniczych oraz wagonów. Dodatkowo na czas remontów bieżących zawieszany byłby ruch tramwajów i zapewne uruchomionoby komunikację zastępczą.
Utrzymywanie dwóch rodzajów środków transportu na liniach nocnych mija się z celem, ponieważ znacznie wzrosą koszty w porównaniu do ilości przeworzonych pasażerów. Także albo autobusy, albo tramwaje. Tramwaje niestety nie dojadą wszędzie, więc korzystniejsze jest uruchomienie w nocy autobusów.
Zatem ze względów ekonomicznych i technicznych uruchomienie nocnej linii tramwajowej w Bydgoszczy jest nieopłacalne.
W Toruniu kursuje, ale tylko w weekendy. Jako pewne "uzupełnienie" nocnej komunikacji.elfalcone pisze: Zresztą, zauważ, że w innych miastach nie kursują nocne linie tramwajowe. Wrocław zlikwidował całkiem sprawnie działającą sieć, w Warszawie, Gdańsku, Krakowie też nie ma nocnych tramwajów. Poznań się wyłamał, bo N21 jedzi linią PST, która jest po prostu szybsza niż nocne autobusy, jednakże tramwaj ten nie kursuje każdego dnia.
Ostatnio zmieniony 2009-12-02, 18:50 przez wokie, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
NIE ! Tylko w wigilie to z Merinotexu jedzie.Kamil3836 pisze: Tylko w wigilię.
http://mzk-torun.pl/index.php/Lina_tram ... nr_1N.html -> proponuje wybrać przystanek np: Reja ;)
- Autobusiarz
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-05-03, 10:14
- Lokalizacja: Koronowo
Hmm jak ostatnio na Grunwaldzkiej był nieziemski korek z powodu wypadku, to wielu pasażerów zaczęło przebąkiwać o tramwaju na Osową... Jakież byłoby zdziwienie, gdyby faktycznie poprowadzono linie tramwajowe na Osową Górę i w dodatku stworzyli linię nocną :O Wtedy byśmy się obudzili ze snu... A teraz na poważnie - jeśli chodzi o nocne podróże- raz taką odbyłam. Owa "przygoda w nocnym" sprawiła, że zapisałam się na kurs prawa jazdy i postanowiłam NIGDY nie wracać do domu nocnym (chociaż nie byłam sama, ale wiadomo - kobiety nie mogą się czuć bezpieczne w nocy)... Podziwiam kierowców nie tylko za cierpliwość do ludzi w dzień, ale też za opanowanie w nocy... A jeśli chodzi o to, czy kwestia nocnych jest dobrze rozwiązana- tego nie wiem, jak patrzyłam na rozkład to nijak nie mogłam go dopasować do planowanego powrotu do domu... I jeszcze ten dystans do przystanku w centrum... Skończyło się na wezwaniu taksówki
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :
http://www.regionalgeographic.pl/
http://infobydgoszcz.pl/
http://www.kujawskiportal.pl/index.php
" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się
Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...
http://www.regionalgeographic.pl/
http://infobydgoszcz.pl/
http://www.kujawskiportal.pl/index.php
" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się
Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...
Linie nocne są najlepiej rozplanowane jak tylko może być. Moim zdaniem wręcz idealnie. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo w nocnych to zawsze czuję się w nich bardzo komfortowo i bezpieczniej niż w dzień (pewnie dlatego że dziadków i gimnazjalistów nie ma ;) ).
Ostatnio zmieniony 2009-12-17, 18:18 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.