Pojazdy ekologiczne u przewoźników w Bydgoszczy
Moderator: spooney
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Pojazdy ekologiczne u przewoźników w Bydgoszczy
Tak sobie myślę czy do przetargów na 2012 rok nie można byłoby dać zapisu żeby jakiś tam % wozów był ekologiczny. Przewoźnicy powinni kupić autobusy i wybrać czy to będą CNG czy LNG czy Hybrid. Zapis taki do przetargu na linie zastosował krakowski ZIKiT. Myślę [err=żeby] że[/err] parę takich autobusów przydałoby się w Bydgoszczy na liniach. Skoro stawiamy na tramwaje, to czas żeby ekologia weszła też w autobusy miejskie.
Czekam na wasze opinie
Czekam na wasze opinie
Ostatnio zmieniony 2009-11-30, 17:08 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 3 razy.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Przewoźnik i tak ma wybór ile kupi tych autobusów. I jakie autobusy wybierze czy CNG, czy LNG, czy Hybrida.
Ostatnio zmieniony 2009-11-30, 16:22 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Hybryda nie jest krokiem [err=na przód] naprzód[/err] tylko raczej chwytem marketingowym i czymś istniejącym praktycznie jedynie w Stanach.
CNG ma sens jedynie gdy przewoźnik uruchomi własną stację co jest znaczną inwestycją, a śmiganie do gazowni gdzie autobus nie ma jak wygodnie manewrować...
Nie wiem jak to wygląda w przypadku LNG...
Co do ogółu wiadomo, że przy tych pojazdach koszty serwisu znacząco wzrastają.
W przypadku natomiast norm spalin to w zaawansowanym stopniu EEV stosuje jedynie Scania i to bardzo sprytnie bez stosowania dodatku AdBlue jedynie z systemem recyrkulacji spalin EGR znacząco obniżając koszty eksploatacji. W EEV próbuje również wchodzić koncern MAN jednak póki co z tego co czytałem nie mają tak dopracowanego tego systemu.
Osobiście gdybym miał zastosować pro ekologiczne rozwiązania w firmie (hipotetycznie oczywiście ) na 100% nie wybrałbym hybrydy jak i CNG bez odpowiedniej infrastruktury. Postawiłbym natomiast na Scanie
CNG ma sens jedynie gdy przewoźnik uruchomi własną stację co jest znaczną inwestycją, a śmiganie do gazowni gdzie autobus nie ma jak wygodnie manewrować...
Nie wiem jak to wygląda w przypadku LNG...
Co do ogółu wiadomo, że przy tych pojazdach koszty serwisu znacząco wzrastają.
W przypadku natomiast norm spalin to w zaawansowanym stopniu EEV stosuje jedynie Scania i to bardzo sprytnie bez stosowania dodatku AdBlue jedynie z systemem recyrkulacji spalin EGR znacząco obniżając koszty eksploatacji. W EEV próbuje również wchodzić koncern MAN jednak póki co z tego co czytałem nie mają tak dopracowanego tego systemu.
Osobiście gdybym miał zastosować pro ekologiczne rozwiązania w firmie (hipotetycznie oczywiście ) na 100% nie wybrałbym hybrydy jak i CNG bez odpowiedniej infrastruktury. Postawiłbym natomiast na Scanie
Kubica by Renault...