Pojazdy ekologiczne u przewoźników w Bydgoszczy

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Pojazdy ekologiczne u przewoźników w Bydgoszczy

Post autor: Marcin_558 » 2009-11-30, 15:26

Tak sobie myślę czy do przetargów na 2012 rok nie można byłoby dać zapisu żeby jakiś tam % wozów był ekologiczny. Przewoźnicy powinni kupić autobusy i wybrać czy to będą CNG czy LNG czy Hybrid. Zapis taki do przetargu na linie zastosował krakowski ZIKiT. Myślę [err=żeby] że[/err] parę takich autobusów przydałoby się w Bydgoszczy na liniach. Skoro stawiamy na tramwaje, to czas żeby ekologia weszła też w autobusy miejskie.

Czekam na wasze opinie :)
Ostatnio zmieniony 2009-11-30, 17:08 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 3 razy.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2009-11-30, 15:32

Marcin_558 pisze:Przewożnicy powinni kupić ileś autobusów CNG , LNG , Hybrid.
Jeśli już, to moim zdaniem CNG LUB LNG LUB hybryda. Wymóg jednoczesnego kupowania i LNG i CNG (w jakiśtam ilościach) jest bez sensu.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-11-30, 15:36

Przewoźnik i tak ma wybór ile kupi tych autobusów. I jakie autobusy wybierze czy CNG, czy LNG, czy Hybrida.
Ostatnio zmieniony 2009-11-30, 16:22 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2009-11-30, 15:43

Marcin_558 pisze:Przewożnicy powinni kupić ileś autobusów CNG , LNG , Hybrid.
Marcin_558 pisze:Przewożnik i tak ma wybór ile kupi tych autobusów. I jakie autobusy wybierze czy CNG, czy LNG, czy Hybrida.
Rozumiem. W takim razie zamieszczaj propozycje bardziej precyzyjnie:)

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-11-30, 17:24

Żeby jeździły u nas wozy na CNG to najpierw musi powstać odpowiednia infrastruktura. Jakiś czas temu jeździł u nas jeden taki autobus. Codziennie musiał tankować w .... Inowrocławiu. A na rozwój infrastruktury w tym zakresie na razie się nie zanosi.

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2009-11-30, 18:11

Gazownia chyba ma stacje tankowania CNG, ichnie dostawczaki Iveco są na CNG.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-11-30, 18:48

Dokładnie, w gazowni jest stacja CNG.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-11-30, 19:08

elfalcone pisze:Dokładnie, w gazowni jest stacja CNG.
A o tym akruat nie wiedziałem. Skoro jest, to w ekologię można się pobawić.

micha

Post autor: micha » 2009-11-30, 19:34

Gdyby to wszystko bylo takie proste to ekolodzy już dawno by wyginęli śmiercią naturalną. Kilkanaście lat temu pisałem pracę dyplomową o samochodach elektrycznych które miały zbawić nasz klimat. Coś drgnęło ale nadal jest cicho.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-11-30, 20:04

michał 78 pisze:Coś drgnęło ale nadal jest cicho.
Ale nie powiesz, normy Euro są windowane w górę, hybryd też jakoś więcej, w W-wie uruchomiono stację tankowania prądem, powoli się rusza. Rewolucji nie będzie, ale ewolucja na rynku pojazdów i sposobu ich napędu już się dzieje...

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-11-30, 23:19

Nas na to nie stać według mnie, EEV wystarczy.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Gość
Posty: 73
Rejestracja: 2008-08-30, 14:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Gość » 2009-12-02, 00:03

Hybryda nie jest krokiem [err=na przód] naprzód[/err] tylko raczej chwytem marketingowym i czymś istniejącym praktycznie jedynie w Stanach.
CNG ma sens jedynie gdy przewoźnik uruchomi własną stację co jest znaczną inwestycją, a śmiganie do gazowni gdzie autobus nie ma jak wygodnie manewrować...
Nie wiem jak to wygląda w przypadku LNG...

Co do ogółu wiadomo, że przy tych pojazdach koszty serwisu znacząco wzrastają.

W przypadku natomiast norm spalin to w zaawansowanym stopniu EEV stosuje jedynie Scania i to bardzo sprytnie bez stosowania dodatku AdBlue jedynie z systemem recyrkulacji spalin EGR znacząco obniżając koszty eksploatacji. W EEV próbuje również wchodzić koncern MAN jednak póki co z tego co czytałem nie mają tak dopracowanego tego systemu.

Osobiście gdybym miał zastosować pro ekologiczne rozwiązania w firmie (hipotetycznie oczywiście :) ) na 100% nie wybrałbym hybrydy jak i CNG bez odpowiedniej infrastruktury. Postawiłbym natomiast na Scanie :)
Ostatnio zmieniony 2009-12-02, 08:12 przez , łącznie zmieniany 1 raz.
Kubica by Renault...

ODPOWIEDZ