Linie podmiejskie wg Volvo7000

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Linie podmiejskie wg Volvo7000

Post autor: reputed » 2010-02-19, 00:44

Mam nadzieję, że Białe Błota sięgną po rozum do głowy i poproszą Bydgoszcz o dodatkowe linie podmiejskie (oczywiście odpłatnie).
Poniżej prezentuję mapkę, która przedstawia moją koncepcję linii podmiejskich (w tym 3 linie do gminy Białe Błota):
Obrazek

/p: wydzielone :)
Ostatnio zmieniony 2010-02-19, 09:14 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-02-19, 01:18

Fajnie, dwie linie nad jezioro... Ale to tylko marzenia
Choć te Twoje 94 powinno startować z Błonia, a 97 z Wilczaka.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2010-02-19, 09:27

Podmiejski do Solca, i to jeszcze na Rondo Toruńskie to jakaś pomyłka. Tam poza autobusami jedzie pociąg.
@95,96: pętla na rondzie Fordońskim to byłaby masakra - głównie dla pasażerów.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-02-19, 09:31

93 to jakaś Twoja wielka pomyłka?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-02-19, 22:02

93 powinno wyprzeć BUSY. Pozostałyby tylko połączenia kolejowe i PKS-owe do Torunia (likwidacja docelowych kursów). Gdyby linie organizował ZDMiKP to ludzie korzystaliby z podmiejskich, a nie pociągów i PKS-ów - z wiadomych względów.

Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-02-19, 22:10

Nie, długie na wieś... Chyba odpadają. A jak sobie wyobrażasz kupno biletów?

/s: nauczysz się w końcu, że wielokropek to 3 kropki? :kreci:
Ostatnio zmieniony 2010-02-19, 22:44 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-02-19, 23:09

Kamil3836 pisze:Nie, długie na wieś...
Kamil, a byłeś kiedyś w innych dużych miastach? Widziałeś jak tam wyglądają linie podmiejskie?
PS. Na dawnym 99 do Chmielnik jeździł znany nam skądinąd biały przegubowy volvo...
Kamil3836 pisze:A jak sobie wyobrażasz kupno biletów?
To akurat nie problem.
1. W Solcu i w Koronowie już od dawna można kupić na poczcie miesięczne...
2. U kierowców (jednorazowe)
3. W Białych Błotach, Osielsku i w Łochowie na poczcie by się wprowadziło dystrybucję miesięcznych.
4. Na terenie Bydgoszczy - jak dotychczas.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2010-02-20, 01:23

1. 98 i 91 powinny być sezonowe.
2. 99 do Brzozy- Olimpina, czyli skręt w Brzozie na Łabiszyn (rośnie tam duże osiedle domków). Do Prądocina nie ma sensu. I na pewno nie z r. Toruńskiego. Tutaj idealny jest pl. Kościeleckich.
3. Linia do Solca miałaby szansę konkurować z pociągiem do czasu remontu torów, w połączeniu z sieciówką niszczy busiarstwo.
4. 95 i 96 z okolic dworca PKS- r. Jagiellonów a nawet Leśnego. Z Fordońskiego nie, bo to nie jest ważny węzeł (tylko 3 linie autobusowe).
5. 97 kursy wybrane do Łochowic, reszta do Łochowa. Na Nakielskiej omija niektóre przystanki 56.
6. 95 wydłużył bym do Niw, 96 tylko do Żołędowo, Maks-wo ma kolej (obie linie ze śródmieścia albo Leśnego).
7. 93 z Solca nawet pociągnąłbym Toruńską do pl. Kościeleckich.
Ogólnie kierunki i założenia bardzo dobre.
Dodałbym jeszcze sezonowe do Borówna i Pieczysk ale to marzenia.
Choć te Twoje 94 powinno startować z Błonia, a 97 z Wilczaka.
Nie, oba z r. Grunwaldzkiego. Większa dostępność linii do przesiadek= większa atrakcyjność. Wilczak to nie węzeł. Błonie tak- tutaj dyskusyjna sprawa, Błonie może wystarczyć...
Ostatnio zmieniony 2010-02-20, 11:34 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-02-20, 01:38

Kierowałem się przy wyborze pętli najbliższym większym węzłem przesiadkowym.
Dlaczego sugerujesz, że r. Fordońskie nie jest węzłem? Dostępne są linie 1, 3, 4, 7, 8, 65, 68, 69, blisko jest też do ronda Toruńskiego - 2, 6, 76. Wybrałem r. Fordońskie bo jest mało obciążone jeśli chodzi o zatoczki oczywiście...

Ale pobudziliście moje zmysły, zwłaszcza Darek :)
Hm, jak będę miał czas to przeanalizuję sprawę powtórnie i przedstawię poprawioną propozycję :chytry:

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-02-20, 19:24

Przedstawiam poprawioną wersję linii podmiejskich:

91 WYŚCIGOWA - Fordońska > Rejewskiego > Andersa > Wyzwolenia > Most Fordoński > Strzyżawa > Ostromecko Zabasta - OSTROMECKO
92 RONDO GRUNWALDZKIE - Szubińska > Biale Błota > Lipniki - MUROWANIEC
93 PLAC KOŚCIELECKICH - Toruńska > Nowotoruńska > Makowiska - SOLEC KUJAWSKI
94 BŁONIE - Szubinska > Białe Błota > Ciele > Zielonka - PRZYŁĘKI
95 DWORZEC PKS - Ogińskiego > Powst. Wlkp. > Wyszyńskiego > Armii Krajowej - OSIELSKO (- NIWY)
96 DWORZEC PKS - Ogińskiego - Czerkaska > Gdańska > Jeździecka > Niemcz - ŻOŁĘDOWO
97 RONDO GRUNWALDZKIE - Nakielska > Lisi Ogon > ŁOCHOWO (- ŁOCHOWICE)
98 RONDO GRUNWALDZKIE - Grunwaldzka > Nad Torem > Koronowska > Janowo - BOŻENKOWO
99 PLAC KOŚCIELECKICH - Kujawska > Jana Pawła II > Stryszek - BRZOZA BYDGOSKA

Obrazek

ODPOWIEDZ