Osiedlowe linie minibusowe
Moderator: spooney
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Osiedlowe linie minibusowe
Jak myślicie czy by się przydały w Bydgoszczy linie które by objeżdżały całe osiedla takie jak w Warszawie które dowożą do węzłów gdzie jeżdżą ważne linie dojeżdżające do centrum. Linie obsługiwane byłyby autobusami typu: Solaris Alpino 8,6, Autosan Sancity 9, MAZ 206.
Jak myślicie na których osiedlach wypalił by ten pomysł?
Jak myślicie na których osiedlach wypalił by ten pomysł?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Przytoczę fragment ze strony Zielonego Mazowsza, dlaczego takie linie mogą być dobrym pomysłem.
Pierwsze co przychodzi mi na myśl to Nowy Fordon, gdzie za linię lokalną można uznać 81 (mimo jej niedoskonałej częstotliwości)Tworzenie lokalnych linii autobusowych jest cenne zarówno ze względu na fakt, iż przyzwyczajają do podróży bez użycia samochodu w innych relacjach niż dojazdy do pracy, lecz również dlatego, że zachęca doją korzystania z lokalnych sklepów i punktów usługowych. Dzięki temu podróże mogą trwać krócej bez zwiększania prędkości pojazdów (poprzez dojechanie do sklepu 1,5km od domu zamiast 15km), a miasto rozwija się bardziej równomiernie, tym samym zmniejszając presję komunikacyjną na głównych ciągach komunikacyjnych [...]. Bardzo istotne jest w takim wypadku zapewnienie wysokiej częstotliwości kursowania, tak by czas podróży do pobliskiego sklepu nie był większy niż czas oczekiwania na przystanku. Jako że wyprawy na zakupy, do kościołów, parków i innych miejsc położonych w pobliżu miejsca zamieszkania odbywają się w dużej mierze w weekendy, wskazane jest zatem zapewnienie również częstych kursów w dni wolne od pracy. [...] Tego typu rozwiązania poprawiają konkurencyjność transportu zbiorowego w stosunku do samochodu osobowego.
Sam pomysł jest dobry, tylko jak sprawdziłby się w bydgoskich warunkach? I do których węzłów/ sklepów mogłyby takie linie dowozić?
- linia z górnego Miedzynia do? Grunwaldzkie? Błonie?
- z os. Eskulapa do? Auchan? Wyścigowa?
Można wymienić linie pełniące podobne funkcje: 66, 73, 77, 81, ale trudno to porównywać do Warszawy, tam dowożą głównie do stacji kolejowych, metra i tramwajów. U nas kolej jest praktycznie nieużywana w przejazdach aglomeracyjnych, nie ma metra a pętle tramwajowe w dogodnych miejscach przesiadkowych to tylko Wilczak, Wyścigowa i Łęgnowo (Kapuściska).
- linia z górnego Miedzynia do? Grunwaldzkie? Błonie?
- z os. Eskulapa do? Auchan? Wyścigowa?
Można wymienić linie pełniące podobne funkcje: 66, 73, 77, 81, ale trudno to porównywać do Warszawy, tam dowożą głównie do stacji kolejowych, metra i tramwajów. U nas kolej jest praktycznie nieużywana w przejazdach aglomeracyjnych, nie ma metra a pętle tramwajowe w dogodnych miejscach przesiadkowych to tylko Wilczak, Wyścigowa i Łęgnowo (Kapuściska).
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Taka linia w Bydgoszczy sprawdziłaby się jedynie na Osowej Górze.
Istnieje już 73, którą można uznać za osiedlową.
81 to już linia dzielnicowa (a dzielnicowe są również 63 i 76, oraz niejako 70, 72, 74 lecz te dojeżdżają na Dolny Taras czyli Bydgoszcz Wschód)
Myślę, że linie takie mogłyby wpłynąć pozytywnie na komunikację (oczywiście pomijając aspekt finansowy...), ale musiałyby kursować autobusy midi do 9m, charakteryzować się wysoką częstotliwością (min. co 10 minut) oraz przejazdy być darmowe...
Istnieje już 73, którą można uznać za osiedlową.
81 to już linia dzielnicowa (a dzielnicowe są również 63 i 76, oraz niejako 70, 72, 74 lecz te dojeżdżają na Dolny Taras czyli Bydgoszcz Wschód)
Myślę, że linie takie mogłyby wpłynąć pozytywnie na komunikację (oczywiście pomijając aspekt finansowy...), ale musiałyby kursować autobusy midi do 9m, charakteryzować się wysoką częstotliwością (min. co 10 minut) oraz przejazdy być darmowe...
Ostatnio zmieniony 2010-03-07, 23:31 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Widziałbym jeszcze takie linie:- linia z górnego Miedzynia do? Grunwaldzkie? Błonie?
Wyżyny: Ogrody, Grzymały Siedleckiego, Magnuszewska, Ku Wiatrakom, Szarych Szeregów(tramwaje)
Błonie: Barwna, Władysława IV, Czerwonego Krzyża, Stawowa, Koszarowa, Piękna, Kossaka, Żwirki i Wigury, Szubińska, Błonie
Miedzyń: Maciaszka, Pagórek, Pijarów, Widok, Nakielska, Wilczak(pętla tramwajowa)
Osowa Góra: przerobić 77 trochę :D ...Grunwaldzka, Filsacka, Mińska, Kruszyńska, Ołowiana, Niklowa, Srebrna, Podmiejska, Skośna, Grunwaldzka, Kormoranów, Kolbego, Rekinowa
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 14:06 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Pierwszymi dwoma totalnie nikt by nie jeździł. To nie Warszawa, za małe przestrzenie. Złe proporcje. Kto pojedzie autobusem z Szarych Szeregów na Ogrody? To chodzi o oddalone od pociągu/tramwaju osiedla (pustynia) i połączenie ich z węzłem, a nie szukanie na siłę autobusu na trasę którą przejdziesz w 10 minut z buta w osiedlu mającym dobre skomunikowania z całym miastem (2, 79, 53)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Dopóki nie zrobią wyżej wymienionych ulic, dopóty niestety nie pojedzie tam żaden autobus, nawet midibusMarcin_558 pisze:Stawowa, Koszarowa, Piękna, Kossaka
Na osiedlach z wielkie płyty, typu Wyżyny ze względu na układ urbanistyczny nie ma to szans powstać, wąskie ulice - 3m, brak parkingów, pozastawiane przejścia, progi zwalniające, i duży rozrzut punktów usługowych.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
http://www.phototrans.eu/14,374335,0,So ... _A060.html
http://www.phototrans.eu/14,373860,0,So ... _A060.html
- taki mały przykład
http://www.phototrans.eu/14,373860,0,So ... _A060.html
- taki mały przykład
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
To teraz sprawdź czy linie które są na wyświetlaczach podlinkowanych autobusów prowadzą przez położone tuż obok głównej arterii komunikacyjnej blokowisko, czy łączą ze światem odległe o kilka kilometrów od linii tramwajowej bądź kolejowej nowe osiedle w słabo zurbanizowanym terenie. A Wyżyny znasz pewnie tylko z mapy.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Linia 204 śmiga sobie po Białołęce i po Pradze. A po drugiej stronie Wisły jest Żoliborz. Także blisko ścisłego centrum.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A zauważyłeś że z każdego miejsca Wyżyn jest maksymalnie 400 m na tramwaj i autobus prosto do centrum? Druga linia to też jest załamka. Nikt by tym jeździł bo po co i gdzie? Czy na stację skąd jedzie 15 km do centrum pociągiem? Częstotliwość musiałaby być wieksza niż na 69 żeby ktoś normalny jechał na przesiadkę (na 52, 62) trasę którą normalnie przejdzie z buta w 5 minut.
Wiesz że ludzie wolą iść przez las z Grunwaldzkiej z 71 na Flisy, niż czekać 20 minut na 77? Z okolic Stawowej i Koszarowej masz 2km na Stary Rynek w linii prostej. To tyle ile z Pałacu Kultury pod kolumnę Zygmunta. Rozumiesz proporcję? Jeśli nie, jedź na wycieczkę do Warszawy. Dobranoc.
Wiesz że ludzie wolą iść przez las z Grunwaldzkiej z 71 na Flisy, niż czekać 20 minut na 77? Z okolic Stawowej i Koszarowej masz 2km na Stary Rynek w linii prostej. To tyle ile z Pałacu Kultury pod kolumnę Zygmunta. Rozumiesz proporcję? Jeśli nie, jedź na wycieczkę do Warszawy. Dobranoc.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Jako mieszkaniec Wyżyn pozwolę sobie coś dodać... Na Wyżynach w ogóle nie ma miejsca na żadne autobusy, ul. Ogrody i Grzymały Siedleckiego są na to za wąskie, tam nawet czasem puszki mają problem z przejazdem a co tu mówić o autobusach...Ku Wiatrakom bywa zawalone samochodami na chodnikach, więc jak sobie wyobrażasz wpychanie tam autobusu? Zresztą jak Darek już zauważył z Wyżyn nie jest daleko do komunikacji i nikt by praktycznie tą linią nie jeździł, bo i po co? Jest 2, 53 i 79, którymi dojedzie się znacznie dalej niż we wskazane przez ciebie rejony.
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 01:31 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Pociągnij dalej myśl z częstotliwością. Uważam, że jest ona dograna w sam raz do potrzeb.Robert Reimus pisze: Pierwsze co przychodzi mi na myśl to Nowy Fordon, gdzie za linię lokalną można uznać 81 (mimo jej niedoskonałej częstotliwości)
Pierwsze kursy są precyzyjnie dopasowane pod pracowników Auchana i Onkologii. Na kolejnych kursach wsiadają uczniowie fordońskich szkół na zasadzie: wbijamy się do tego, który podjedzie pierwszy. Późniejszymi kursami jeżdżą do Au dziadki na zakupy ? im, to bez różnicy o której godzinie jedzie autobus, bo i tak cały dzień nie mają co robić.
Wieczór jest odbiciem służby porannej. Na ostatnim kursie 81 stoi przy Au piętnaście minut czekając, aż pracownicy sklepu skończą popołudniową zmianę.
Dodatkowo takt 81 przeplata z mariampolami 65, które notabene do tej pory startują również z Tatrzańskiego.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Autobusiarz
- Posty: 66
- Rejestracja: 2009-05-03, 10:14
- Lokalizacja: Koronowo
Wjedź na Młyńską od Flisackiej, a dostaniesz konia z rzędem i jeszcze słonia na łańcuchu. xDMarcin_558 pisze:Osowa Góra: przerobić 77 trochę :D ...Grunwaldzka, Filsacka, Młyńska, Kruszyńska, Ołowiana, Niklowa, Srebrna, Podmiejska, Skośna, Grunwaldzka, Kormoranów, Kolbego, Rekinowa
Nie powinno być Mińska?
- Andrzej Kuczyński
- Posty: 153
- Rejestracja: 2007-04-29, 21:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Muszę przyznać Aldenowi rację bo na Wyżynach nie mieści się często śmieciarka i samochód osobowy, a zresztą wyżyny pod względem komunikacji miejskiej są położone bardzo dobrze. Od szpitalnej czwórka i dziewiątka w szczycie. Od Wojska polskiego 79(cała Wojska Polskiego , 8(Wojska Polskiego Do Szarych Szeregów), 2 (od Szarych Szeregów do Ronda Kujawskiego),a poza tym od Glinek przez Magnuszewską 53, 68, i 66. Więc nie ma co kombinować na siłę dla tych dwóch osiedli komunikacji autobusowej. Myślę, że jednak warto by pomyśleć o komunikacji dla Miedzynia i górnego Tarasu Osowej Góry bo jest dosyć rozległa. Ja jestem jak najbardziej za jeżeli tylko to by miało zainteresowanie wśród mieszkańców i nie było by inicjatywą na chwilę.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Do tego jeszcze z większej części Wyżyn jak się pójdzie trochę spacerkiem to jest jeszcze 69 przy Ujejskiego/Rondzie Toruńskim. Tą linią nikt by nie jeździł chyba, że osoby które wracają w niedzielę z kościoła
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Ja zaś widziałbym linię o takiej trasie. Komunikacja na Cmentarnej i Dobrzyńskiej będzie wprowadzona najprawdopodobniej pod koniec tego roku, potencjalni pasażerowie tych linii to klienci Carrefoura, Szpitala Miejskiego, czy Zachemu/BPP. Według mnie brakuje takiego połączenia, ponieważ gdy ktoś chce się dostać z jednego końca Glinek na drugi musi się przesiadać na R. Kujawskim.
I właśnie o to chodzi. W cywilizowanych miastach nie ma połączeń zewsząd-dowsząd tylko trzeba się przesiadać.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka