Autobus Nocny do Mariampola (przez B.-Komorowskiego)
Moderator: spooney
Pomysł a'la "bzdura miesiąca" wymyślanie na siłę
Ludzie, zejdźcie na ziemię komunikacja nocna to coś innego niż dzienna, nie zagląda w każdą dziurę Bydgoszczy... Spójrzcie sobie na schemat linii nocnych, ile jest miejsc gdzie do autobusu nocnego trzeba spory kawalek dojść... W Fordonie macie 32n i 33n i jeszcze mało? Inne osiedla nie mają wcale :/
Lepiej przemyśleć modyfikację/wydłużenie trasy któregoś z istniejących nocnych.
Ludzie, zejdźcie na ziemię komunikacja nocna to coś innego niż dzienna, nie zagląda w każdą dziurę Bydgoszczy... Spójrzcie sobie na schemat linii nocnych, ile jest miejsc gdzie do autobusu nocnego trzeba spory kawalek dojść... W Fordonie macie 32n i 33n i jeszcze mało? Inne osiedla nie mają wcale :/
Lepiej przemyśleć modyfikację/wydłużenie trasy któregoś z istniejących nocnych.
Siatka nonych jest tak ułożona, że docierają prawie wszędzie nawet do najbardziej oddalonych dzielnic i części Bydgoszczy. Nikt nie prosi o specjalną nową linię tylko 32 lub 33 można lepiej wykorzystać w tych okolicach i nie jest to żadne wymyślanie na siłę. O nocnym autobusie mowa od samego początku czekamy tylko na jakieś ruchy ze strony zdmikp.
piterek30
Taa i jeszcze nóżką tupnijpiterek30 pisze:jest potrzebny i tyle.
Ok, więc doszliśmy do wniosku że jedyne wyjście to modyfikacja obecnych tras. Jednak należy pamiętać że każde wydłużenie trasy odbije się na pozostałych liniach bo zakłócimy ich "takt" kursowania i wtedy potrzebny będzie dodatkowy wóz który będzie nadrabiał te "nadminuty" (zanim 1 wóz dojedzie z miasta to 2 juz będzie musiał wyruszać z pętli żeby na Pl. Kościeleckich się wyrobić).
I co z tego? Wariant chcesz wprowadzić? 3 kursy na Mariampol i dwa na NW w nocy? A poza tym, kto będzie chętny by zapłacić za te dodatkowe 3-5 wkm za kółko?33 by się spokojnie wyrobił nawet na Mariampol, gdyż średnio autobus stoi na pętli 50 minut,
/s: pisz wolniej bo łykasz wyrazy
Ostatnio zmieniony 2010-03-21, 20:56 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Ma kończyć tam zamiast na pętli Nad Wisłą?spooney pisze:Linia ma być wydłużona na wszystkich kursach.
Lepiej, żeby jechał przez Witebską, niż przez las na Fordońskiej, a Łęgnowo to jest osiedle, i to nie takie małe.tomasz792 pisze:np. Łęgnowo, okolice Witebskiej.
/s: posty scalone
Ostatnio zmieniony 2010-03-21, 21:08 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
spooney, ale przytaczasz bzdurne argumenty w tym temacie. Jeżeli uważasz, że BK to jest droga osiedlowa to poczytaj o rodzajach dróg (szerokości pasa jezdni etc.). Podpowiem Ci jeszcze, że biegnie ona przez środek osiedla (nie do końca jeszcze zbudowanego).
Poza tym Piotr pamiętaj o tym co Ci pisałem na PW. To ciągle aktualne i ciągle nad tym pracuję ;)
Co to za argument? A tak poza tym to, że dana linia kursuje po Fordonie wcale nie oznacza, że jeździ mi pod blokiem i mam blisko na przystanek.spooney pisze:W Fordonie macie 32n i 33n i jeszcze mało? Inne osiedla nie mają wcale :/
Kłamstwo. Policz dobrze. Ja policzyłem.spooney pisze:Ok, więc doszliśmy do wniosku że jedyne wyjście to modyfikacja obecnych tras. Jednak należy pamiętać że każde wydłużenie trasy odbije się na pozostałych liniach bo zakłócimy ich "takt" kursowania i wtedy potrzebny będzie dodatkowy wóz który będzie nadrabiał te "nadminuty" (zanim 1 wóz dojedzie z miasta to 2 juz będzie musiał wyruszać z pętli żeby na Pl. Kościeleckich się wyrobić).
Poza tym Piotr pamiętaj o tym co Ci pisałem na PW. To ciągle aktualne i ciągle nad tym pracuję ;)
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Ja bym przystawał przy swoim i puscił 33N przez Bora Komorowskiego do Mariampola. Przerwa by zmniejszyła się o około 10 minut i to byłaby jedyna zmiana. Moim zdaniem to byłby dobry wariant. Ludzie z pętli Nad Wisłą nie mają chyba tak daleko to przystanku na Swobodną żeby dojść. Sądzę że to jedyne sensowne rozwiązanie. Bez żadnych wariantów 33N Mariampol - Piaski . Tyle ode mnie.
Coś nowego, od kiedy to szerokość drogi ma coś wspólnego z potokami pasażerskimi?Artur Gotowski pisze:poczytaj o rodzajach dróg (szerokości pasa jezdni etc.).
Ameryki nie odkryłeś. Już wcześniej do tego doszliśmy, że jednak tak jak jest teraz, czyli 3 kolejności na 33n dadzą spokojnie radę obsłużyć Mariampol (długi postój na NW).Artur Gotowski pisze:Policz dobrze. Ja policzyłem.
Wybacz ale nie da się tak rozplanować trasy żeby każdy miał ją pod blokiem i blisko na przystanek...Artur Gotowski pisze:wcale nie oznacza, że jeździ mi pod blokiem i mam blisko na przystanek.
Tak więc wynik naszych dyskusji to 33N Mariampol - Piaski
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Nie ma nic poza tym, że sugerowałeś, że BK to uliczka osiedlowa.Coś nowego, od kiedy to szerokość drogi ma coś wspólnego z potokami pasażerskimi?
Co nie zmienia faktu, że z prawdą się ewidentnie minąłeś.spooney pisze:Ameryki nie odkryłeś. Już wcześniej do tego doszliśmy, że jednak tak jak jest teraz, czyli 3 kolejności na 33n dadzą spokojnie radę obsłużyć Mariampol (długi postój na NW).
Wiem. To była ironia na temat tego, że 32 i 33 jeżdżą po Fordonie a "nam" ciągle mało.spooney pisze:Wybacz ale nie da się tak rozplanować trasy żeby każdy miał ją pod blokiem i blisko na przystanek...
Nie zawsze wszystko można zrobić od ręki. 94 to nie, ale myślę, że z czasem 33N pojedzie przez Bora. Może od nowego roku, jak będzie nowy plan podziału pieniędzy i Wzkm na liniach?tomasz792 pisze:po miesiącu mi odpowiedzieli, że NIE bo nie ma pieniędzy i kropka. Widać, że ZDMiKP ma gdzieś postulaty mieszkańców miasta.
A co Ty chciałeś, żeby się zgodzili? 94 wykonuje w D. powszedni wakacyjny z pętli Nad Wisłą po 51 kursów, do pętli Mariampol jest dodatkowo około 2km w każdą stronę. Łączna ilość dodatkowych wkm wynosiłaby 204km i przyjmijmy, że MZK za wkm dostaję 5zł (to i tak zaniżone) co daje 1020zł dodatkowych w każdy dzień powszedni wakacyjny... Dni takich jest 20, więc kwota też wychodzi wysoka. 70 wystarczająco często jeździ. Można byłoby zwiększyć częstotliwość ogólną do 6/7minut, ale to są także koszty. 33N to są jeszcze grosze, ponieważ od poniedziałku do soboty byłoby tylko dodatkowych 20wkm, a w niedzielę 24wkm.tomasz792 pisze:Pozwoliłem sobie napisać do ZDMiKP z pytaniem o przedłużeniu linii 33 i 94 do Mariampola, po miesiącu mi odpowiedzieli, że NIE bo nie ma pieniędzy i kropka. Widać, że ZDMiKP ma gdzieś postulaty mieszkańców miasta.
/s: przypominam że dyskutujemy o 33N a nie o 94 i 70
Ostatnio zmieniony 2010-07-16, 16:18 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie miał. Pierwsza pętla była na ulicy Planu 6-letniego przy skrzyżowaniu z Toruńską z tego co pamiętam. Warto dodać, że linia została również wydłużona ze względu na znajdującą się po drodze zajezdnię.Nazario pisze:Sprawa z Łęgnowem wygląda inaczej bo nie wiem jak wyglądała trasa nocnego, zapewne pętlę miał na Kapuściska a stamtąd na Łęgnowo jest dalej niż od przystanku Swobodna do bloków na Bora-Komorowskiego.
/s: punkcik karny ;)
Ostatnio zmieniony 2010-07-17, 09:33 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Darek z lenistwa wrzucił tylko link na SB więc wklejam tutaj licząc na dyskusję
Chcą zmian, bo boją się w nocy 1,5 km iść pieszo
Chcą zmian, bo boją się w nocy 1,5 km iść pieszo
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Już barykadę wznosimy. Booże;)spooney pisze:BKMKM i mieszkańcy nie zamierzają się poddawać
Przy planowaniu budżetu na kolejne okresy! Przy planowaniu budżetu na kolejne okresy!spooney pisze:Mamy świadomość, że są pewne ograniczenia budżetowe - mówi Reimus. - Ale mamy nadzieję, że prezentowana przez nas propozycja zostanie jeszcze raz przeanalizowana.
Spokojnie, zbliżają się wybory. Jako że prezes ZDMiKP to człowiek prezydenta to jeśli sprawa będzie odpowiednio nagłośniona to podejrzewam, że pieniądze nagle mogą się znaleźć. Ale raczej pewnie będą obieckanki-cacanki przed, a po ....
Skoro 33N stoi nawet 71 minut na Os. Nad Wisłą, to zastanawiam się czemu od razu nie wydłużyli tej linii do Mariampola (w sensie kiedy znacznie zwiększyli kursowanie 70).
A z tego co pamiętam, to już kiedyś prezio ZDMiKP mówił, że się nie da przedłużyć, bo będzie trzeba kolejny autobus dorzucić, albo wszystkie rozkłady nocnych pozmieniać. Teraz te jego teorie zostały obalone i tłumaczy się teraz, że nie ma takich planów, nie ma kasy. A ja myślę, że po prostu nie ma takiej woli, a szkoda...
Skoro 33N stoi nawet 71 minut na Os. Nad Wisłą, to zastanawiam się czemu od razu nie wydłużyli tej linii do Mariampola (w sensie kiedy znacznie zwiększyli kursowanie 70).
A z tego co pamiętam, to już kiedyś prezio ZDMiKP mówił, że się nie da przedłużyć, bo będzie trzeba kolejny autobus dorzucić, albo wszystkie rozkłady nocnych pozmieniać. Teraz te jego teorie zostały obalone i tłumaczy się teraz, że nie ma takich planów, nie ma kasy. A ja myślę, że po prostu nie ma takiej woli, a szkoda...
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
To [err=nie całe] niecałe[/err] 50wzkm dziennie, więc przy każdej zmianie rozkładów jest możliwe, by przerzucić te wzkm z innej linii. Ciekawe czy na 61 i 66 coś zaoszczędzą, bo rzadziej wozy śmigają.Robert Reimus pisze:W tej chwili kasy może nie być - okej.
PS. Z tego co mi się wydaje, kursu włączającego się z Fordońska - Kazimierza Wielkiego nie można przyśpieszyć, ponieważ jest to kurs skomunikowany z kursem 32N na Planu 6-letniego.
Ostatnio zmieniony 2010-09-08, 22:42 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 2 razy.