Wsiadanie pierwszymi drzwiami
Moderator: spooney
Wsiadanie pierwszymi drzwiami
Na takich liniach jak: 51, 63, 66, 73, 76, 81, 84, 91 i 92 powinno zostać wprowadzone wsiadanie tylko przednimi drzwiami, pokazując kierowcy bilet na wejściu.
(oczywiście kierowca na pętlach nie mógłby przesiadywać na dyżurkach, gdyby musiał wyjść zamykałby pojazd)
/s: wydzieliłem temat
(oczywiście kierowca na pętlach nie mógłby przesiadywać na dyżurkach, gdyby musiał wyjść zamykałby pojazd)
/s: wydzieliłem temat
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:51 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
Na 92 to trochę ludzi jednak jeździ, przy pozostałych masz rację.
/s: usunięty fragment nie na temat
/s: usunięty fragment nie na temat
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:51 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Kierowca jest kierowcą a nie kasjerem. No chyba, że chcesz by im płacono za 2 prace, czyli kierowca + kasjer? 51 w niektórych kursach w czasie szczytu jeździ pełne, czasem 66 także a 92 [err=w ogólnie] w ogóle[/err] nie [err=powinnieńeś] powinieneś[/err] wymienić.volvo7000A pisze:Na takich liniach jak: 51, 63, 66, 73, 76, 81, 84, 91 i 92 powinno zostać wprowadzone wsiadanie tylko przednimi drzwiami, pokazując kierowcy bilet na wejściu.
(oczywiście kierowca na pętlach nie mógłby przesiadywać na dyżurkach, gdyby musiał wyjść zamykałby pojazd)
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:53 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
W wielu miastach tak jest, że kierowca sprawdza bilety na wejściu.Kamil3836 pisze:Kierowca jest jest kierowcą a nie kasjerem. No chyba, że chcesz by im płacona za 2 prace, czyli kierowca + kasjer?
Co do kasjerstwa to nic nie napisałem o sprzedaży. Poza tym robi to teraz więc w czym problem?
51 i 66 wiem, ale nie na tyle by 10 ludzi nie dało rady wejść gęsiego. Gdyby każdy pokazywał/kasował i szedł usiąść to by sprawnie szło. Poza tym gdyby na 51 było "za okazaniem" to połowa osób czekałaby na 58, więc frekwencja byłaby mniejsza.Kamil3836 pisze:51 w niektórych kursach w czasie szczytu jeździ pełne, czasem 66 także a 92 w ogólnie nie powinnieńeś wymienić.
Co do 92 to jest to linia międzygminna i w pierwszej kolejności powinno być to wprowadzone. Mam kumpla w Białych (który notabene jeździ na gapę) i mówi on, że tam połowa bez biletu jeździ.
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:57 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
Na 92 naprawdę ciężko mogłoby być z tym z racji większych potoków pasażerskich. Na R. Grunwaldzkim, gdzie wsiada większość osób to jeszcze, ale co z innymi przystankami? Na liniach, gdzie frekwencja jest niska to łatwiej takie rozwiązanie wprowadzić.
/s: usunięty OT
/s: usunięty OT
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 23:00 przez Paweł W, łącznie zmieniany 2 razy.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Tak, ale 58 już jeździ pełne...volvo7000A pisze:51 było "za okazaniem" to połowa osób czekałaby na 58, wiec frekwencja byłoby mniejsza.
/s: usunięty OT
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:59 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Zgodzę się z Tobą również. Kierowca jest od kierowania. Od kontroli są kanary i niech tak zostanie. Jeśli weszłoby w życie to co pisze volvo7000 to spóźnienia by sięgały do 10 minut. Nie widzę sensu w tym. Gdyby było mniej mieszkańców naszego miasta to można by o takim czymś pomyśleć. I też nie powinien robić tego kierowca tylko inna osoba.michał 78 pisze:Według mnie ten Twój pomysł jest lipny. Ja chcę SZYBKO dotrzeć na miejsce, a nie dwa razy dłużej.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Czy tak jest w Szczecinie, Lublinie, Gdańsku, Białymstoku, Katowicach (czyli miastach o podobnej do Bydgoszczy ilości mieszkańców)volvo7000A pisze:W wielu miastach tak jest, że kierowca sprawdza bilety na wejściu.
Czy może tak jest w miastach znacznie większych np Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Warszawie, Krakowie?
Czemu ma służyć wybranie tylko części linii, gdzie wprowadzimy wsiadanie pierwszymi drzwiami, okazywanie biletów itd? Wydłuży czas przejazdu, utrudni życie ludziom (trzeba zapamiętać do którego autobusu wsiadać w jaki sposób), w końcu utrudni życie kierowcom.
Albo wszędzie albo nigdzie. A "wszędzie" jest niewykonalne i niepraktyczne.
Amen.Dawid Szramke pisze:Kierowca jest od kierowania.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Co tracić? Chyba zyskać, bo bilety rzadziej by drożały.Krzysztof Juszczak pisze:inni mają tracić z tego tytułu.
Na rozkładach byłaby notatka, że wsiada się za okazaniem biletu tylko pierwszymi drzwiami.Robert Reimus pisze:utrudni życie ludziom (trzeba zapamiętać do którego autobusu wsiadać w jaki sposób)
Około 20% to gapowicze, i teraz właśnie ludzie tracą przez nich.Krzysztof Juszczak pisze:to że piąty element nie płaci to nie znaczy, że inni mają tracić z tego tytułu.
Dokładnie. I jakoś ludzie żyją i potrafili się przyzwyczaić.elfalcone pisze:tak jest w GOPie, tak też jest w Berlinie
Przecież on miałby tylko patrzeć czy każdy wchodzi z biletem i ewentualnie je sprzedawać (kupione u obsługi powinny kosztować więcej!)Robert Reimus pisze:w końcu utrudni życie kierowcom.
A jak kierowca chce tylko jeździć to pomylił zakłady pracy, niech idzie na TIRa.
Bo?volvo7000A pisze:A jak kierowca chce tylko jeździć to pomylił zakłady pracy, niech idzie na TIRa.
Pomyśl co piszesz, bo irytujące są niektóre Twoje wypowiedzi.
A ile ludzi czyta rozkłady? Może połowa społeczeństwa albo mniej. Ludzie stoją na przystanku spojrzą jaki numer podjechał i jadą...Na rozkładach byłaby notatka, że wsiada się za okazaniem biletu tylko pierwszymi drzwiami.
Tracić ~10/15minut za każdym przejazdem.volvo7000A pisze:Co tracić? Chyba zyskać, bo bilety rzadziej by drożały.
Wchodzi 5 łysych dresów i co? Wyprosisz ich, bo są bez biletu?volvo7000A pisze:Przecież on miałby tylko patrzeć czy każdy wchodzi z biletem
Ostatnio zmieniony 2010-05-29, 10:49 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem ciekawy jak sobie wyobrażasz wsiadanie pierwszymi drzwiami do takiego 79 czy 69 w szczycie? Czas przejazdu tych linii chyba musiałby być conajmniej dwa razy większy. Łyse dresy do PKS-ów i pociągów nie wsiadają, bo PKS jest droższy od biletów ZDMiKP, a w pociągach zawsze jest kilku konduktorów i do tego z pociągu tak łatwo nie idzie uciec. Kierowca jest od jeżdżenia, musi skupiać się na ruchu drogowym, oraz jeździć tak by pasażerom nic się nie stało.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Nie wiem jak jest w GOPie czy Berlinie, które tu podajesz za przykład, ale może mi się jedynie wydawać (szczególnie w kwestii GOPu), że nie ma tam aż takich dużych potoków pasażerskich jakie są w Bydgoszczy. Co do PKSów to rządzą się one innymi prawami. O Berlinie się nie wypowiem, bo nie byłem tam i nie wiem jak to funkcjonuje.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Oto jak funkcjonuje to w GOPie. Nadal uważam, że to jest bez sensu.
http://www.mmsilesia.pl/singleVideo/37
http://www.mmsilesia.pl/singleVideo/37
W Berlinie na wszystkich liniach jest sprawdzanie przez kierowcę. Czy to zwykła linia podmiejska, czy to metrolinia jadąca co 5 minut. Czy krótki autobus, czy piętrowy - bez różnicy. W Pradze, oidp, wsiadanie przez pierwsze drzwi praktykowane jest na liniach autobusowych jeżdżących poza ścisłym centrum.
W 301 się dało i ludzie też nie narzekali.
Ogólnie ja nie jestem ani za, ani przeciw. Ale nie zniosę gadek "kierowca jest od kierowania" etc., bo w innych miastach, nawet większych "da się", więc u nas też dałoby radę.
W 301 się dało i ludzie też nie narzekali.
Ogólnie ja nie jestem ani za, ani przeciw. Ale nie zniosę gadek "kierowca jest od kierowania" etc., bo w innych miastach, nawet większych "da się", więc u nas też dałoby radę.
To rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Plusem jest napewno to, że więcej osób jedzie na biletach. Jednak minusem mogą być jeszcze większe opóźnienia, na przykład osoba, któa ma wszystko dograne z przejazdem (przesiadki itp.) co do minuty, to takie sprawdzanie może wydłużyć czas przejazdu, a po drugie ciężko będzie się ludziom przyzwyczaić i byłaby fala skarg
Porównujecie inne miasta, to w Toruniu, kiedyś wprowadzili obsługę konduktorską i wsiadanie było możliwe tylko środkowymi drzwiami, jednak ten system był bardzo uciążliwy dla pasażerów zatłoczonych linii. Teraz u nas jest tak, że na pętli Koniuchy (koło zajezdni) obowiązuje wsiadanie wyłącznie przednimi drzwiami i kierowca kontroluje bilety. Jednak kilku kierowców ma gdzieś ten system i otwiera wszystkie drzwi w pojeździe.
Porównujecie inne miasta, to w Toruniu, kiedyś wprowadzili obsługę konduktorską i wsiadanie było możliwe tylko środkowymi drzwiami, jednak ten system był bardzo uciążliwy dla pasażerów zatłoczonych linii. Teraz u nas jest tak, że na pętli Koniuchy (koło zajezdni) obowiązuje wsiadanie wyłącznie przednimi drzwiami i kierowca kontroluje bilety. Jednak kilku kierowców ma gdzieś ten system i otwiera wszystkie drzwi w pojeździe.
Ostatnio zmieniony 2010-05-30, 19:53 przez wokie, łącznie zmieniany 1 raz.
Na początku powinni otwierać tylko pierwsze drzwi, aby ludzie się przyzwyczaili. Błąd albo zarządcy albo kierowcy.pawel_nk pisze:Oto jak funkcjonuje to w GOPie. Nadal uważam, że to jest bez sensu.
http://www.mmsilesia.pl/singleVideo/37
Na tychże liniach dodało by się ok. 2 minut na całej trasie.wokie pisze:Jednak minusem mogą być jeszcze większe opóźnienia, na przykład osoba, któa ma wszystko dograne z przejazdem (przesiadki itp.) co do minuty, to takie sprawdzanie może wydłużyć czas przejazdu,
Do A+T też było się ciężko przyzwyczaić, do likwidacji 75 też a jednak ludzie potrafią żyć dalej mimo zmianwokie pisze:po drugie ciężko będzie się ludziom przyzwyczaić i byłaby fala skarg
To jest niedopełnianie obowiązków służbowych i powinien dostać naganę, a później gdyby nie pomogło, dyscyplinarka.wokie pisze:Jednak kilku kierowców ma gdzieś ten system i otwiera wszystkie drzwi w pojeździe.
To jest najlepszy przykład na to, że się da. Zaproponowałem linie (51, 63, 66, 73, 76, 81, 84, 91 i 92) o podobnych lub mniejszych napełnieniach do tych, które miało 301.elfalcone pisze:W 301 się dało i ludzie też nie narzekali.
Ewentualnie później można by to rozszerzyć na wszystkie linie które obsługuje tabor krótki.
/s: scaliłem dwa posty
Ostatnio zmieniony 2010-05-30, 15:55 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Bardzo się mylisz bracie: Ja przyjąłem się do MZK, ponieważ kierowca jest tu do jeżdżenia, a nie do sprzedawania biletów. Tak było od zawsze i to zadecydowało o mojej pracy w MZK. Nie jestem odosobniony w tej opinii.volvo7000A pisze:A jak kierowca chce tylko jeździć to pomylił zakłady pracy, niech idzie na TIRa.
Gdybym chciał się bawić w kasjera, dalej bym "dziadował" w PKS-ie i wykłócałbym się o legitymacje i inne pierdoły, albo dla spokoju nerwów naruszałbym dyscyplinę i regulaminy służbowe. Oczywiście Ty zaraz byś, za to, karał i zwalniał, bo zajebiście się siedzi za monitorkiem i wypowiada się o pracy kierowców.
Do innych:
Nikomu nie przeszkadza sprzedaż biletów w PKS-ie. Powód: Tak jest od wieków w pojazdach tej instytucji i porównywanie do PKS-ów jest nietrafione. Linia 301 zaczynała od "zera", więc klient nie musiał zmieniać swoich nawyków.
Na zachodzie bilety sprzedaje kierowca. To fakt. Ale w komunikacji nie ma tam autobusów wypełnionych po dach...
Ostatnio zmieniony 2010-05-30, 18:48 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem, nie byłem. Tylko nie przyjmujesz argumentu, który ktoś napisał, że jest tam metro a także autobus co 5 minut, a zauważ, że w Bydgoszczy bardzo mało linii ma częstotliwość koło 5 minut.volvo7000A pisze:Np w Berlinie wiele linii ma bardzo duże napełnienia, nie tylko w szczycie, ale przez cały dzień.
To tylko na przystanku początkowym sprawdza?wokie pisze:Teraz u nas jest tak, że na pętli Koniuchy (koło zajezdni) obowiązuje wsiadanie wyłącznie przednimi drzwiami i kierowca kontroluje bilety.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02