Wsiadanie pierwszymi drzwiami

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Wsiadanie pierwszymi drzwiami

Post autor: reputed » 2010-05-26, 14:45

Na takich liniach jak: 51, 63, 66, 73, 76, 81, 84, 91 i 92 powinno zostać wprowadzone wsiadanie tylko przednimi drzwiami, pokazując kierowcy bilet na wejściu.
(oczywiście kierowca na pętlach nie mógłby przesiadywać na dyżurkach, gdyby musiał wyjść zamykałby pojazd)

/s: wydzieliłem temat
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:51 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2010-05-26, 14:59

Na 92 to trochę ludzi jednak jeździ, przy pozostałych masz rację.

/s: usunięty fragment nie na temat
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:51 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-05-26, 15:07

volvo7000A pisze:Na takich liniach jak: 51, 63, 66, 73, 76, 81, 84, 91 i 92 powinno zostać wprowadzone wsiadanie tylko przednimi drzwiami, pokazując kierowcy bilet na wejściu.
(oczywiście kierowca na pętlach nie mógłby przesiadywać na dyżurkach, gdyby musiał wyjść zamykałby pojazd)
Kierowca jest kierowcą a nie kasjerem. No chyba, że chcesz by im płacono za 2 prace, czyli kierowca + kasjer? 51 w niektórych kursach w czasie szczytu jeździ pełne, czasem 66 także a 92 [err=w ogólnie] w ogóle[/err] nie [err=powinnieńeś] powinieneś[/err] wymienić.
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:53 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-05-26, 16:10

Kamil3836 pisze:Kierowca jest jest kierowcą a nie kasjerem. No chyba, że chcesz by im płacona za 2 prace, czyli kierowca + kasjer?
W wielu miastach tak jest, że kierowca sprawdza bilety na wejściu.
Co do kasjerstwa to nic nie napisałem o sprzedaży. Poza tym robi to teraz więc w czym problem?
Kamil3836 pisze:51 w niektórych kursach w czasie szczytu jeździ pełne, czasem 66 także a 92 w ogólnie nie powinnieńeś wymienić.
51 i 66 wiem, ale nie na tyle by 10 ludzi nie dało rady wejść gęsiego. Gdyby każdy pokazywał/kasował i szedł usiąść to by sprawnie szło. Poza tym gdyby na 51 było "za okazaniem" to połowa osób czekałaby na 58, więc frekwencja byłaby mniejsza.

Co do 92 to jest to linia międzygminna i w pierwszej kolejności powinno być to wprowadzone. Mam kumpla w Białych (który notabene jeździ na gapę) i mówi on, że tam połowa bez biletu jeździ.
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:57 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2010-05-26, 16:42

Na 92 naprawdę ciężko mogłoby być z tym z racji większych potoków pasażerskich. Na R. Grunwaldzkim, gdzie wsiada większość osób to jeszcze, ale co z innymi przystankami? Na liniach, gdzie frekwencja jest niska to łatwiej takie rozwiązanie wprowadzić.

/s: usunięty OT
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 23:00 przez Paweł W, łącznie zmieniany 2 razy.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-05-26, 17:07

volvo7000A pisze:51 było "za okazaniem" to połowa osób czekałaby na 58, wiec frekwencja byłoby mniejsza.
Tak, ale 58 już jeździ pełne...

/s: usunięty OT
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 22:59 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

micha

Post autor: micha » 2010-05-26, 20:17

Według mnie ten Twój pomysł jest lipny. Ja chcę SZYBKO dotrzeć na miejsce, a nie dwa razy dłużej.
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 23:01 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-05-26, 21:47

Jeśli będziemy wprowadzać takie sposoby, to prędzej pieszo lub rowerem dotrzemy na miejsce niż KM.

/s: usunięty OT
Ostatnio zmieniony 2010-05-26, 23:03 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2010-05-26, 23:16

Moim zdaniem od kontroli powinna być inna służba. Kierowca ma za zadanie jeździć z zgodnie z rozkładem. Poza tym kasa z biletów nie trafia od razu do przewoźnika, tylko najpierw do ZDMiKP. I to tej firmie powinno zależeć żeby pasażerowie kasowali bilety.

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2010-05-27, 09:51

michał 78 pisze:Według mnie ten Twój pomysł jest lipny. Ja chcę SZYBKO dotrzeć na miejsce, a nie dwa razy dłużej.
Zgodzę się z Tobą również. Kierowca jest od kierowania. Od kontroli są kanary i niech tak zostanie. Jeśli weszłoby w życie to co pisze volvo7000 to spóźnienia by sięgały do 10 minut. Nie widzę sensu w tym. Gdyby było mniej mieszkańców naszego miasta to można by o takim czymś pomyśleć. I też nie powinien robić tego kierowca tylko inna osoba.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2010-05-27, 10:22

volvo7000A pisze:W wielu miastach tak jest, że kierowca sprawdza bilety na wejściu.
Czy tak jest w Szczecinie, Lublinie, Gdańsku, Białymstoku, Katowicach (czyli miastach o podobnej do Bydgoszczy ilości mieszkańców)
Czy może tak jest w miastach znacznie większych np Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Warszawie, Krakowie?

Czemu ma służyć wybranie tylko części linii, gdzie wprowadzimy wsiadanie pierwszymi drzwiami, okazywanie biletów itd? Wydłuży czas przejazdu, utrudni życie ludziom (trzeba zapamiętać do którego autobusu wsiadać w jaki sposób), w końcu utrudni życie kierowcom.
Albo wszędzie albo nigdzie. A "wszędzie" jest niewykonalne i niepraktyczne.
Dawid Szramke pisze:Kierowca jest od kierowania.
Amen.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-05-28, 19:43

Zdecydowanie przeciw, nie widzę żadnych korzyści, to że piąty element nie płaci to nie znaczy, że inni mają tracić z tego tytułu.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2010-05-29, 08:49

Np. tak jest w GOPie, tak też jest w Berlinie :>

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-05-29, 10:29

Krzysztof Juszczak pisze:inni mają tracić z tego tytułu.
Co tracić? Chyba zyskać, bo bilety rzadziej by drożały.
Robert Reimus pisze:utrudni życie ludziom (trzeba zapamiętać do którego autobusu wsiadać w jaki sposób)
Na rozkładach byłaby notatka, że wsiada się za okazaniem biletu tylko pierwszymi drzwiami.
Krzysztof Juszczak pisze:to że piąty element nie płaci to nie znaczy, że inni mają tracić z tego tytułu.
Około 20% to gapowicze, i teraz właśnie ludzie tracą przez nich.
elfalcone pisze:tak jest w GOPie, tak też jest w Berlinie
Dokładnie. I jakoś ludzie żyją i potrafili się przyzwyczaić.
Robert Reimus pisze:w końcu utrudni życie kierowcom.
Przecież on miałby tylko patrzeć czy każdy wchodzi z biletem i ewentualnie je sprzedawać (kupione u obsługi powinny kosztować więcej!)
A jak kierowca chce tylko jeździć to pomylił zakłady pracy, niech idzie na TIRa.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-05-29, 10:43

volvo7000A pisze:A jak kierowca chce tylko jeździć to pomylił zakłady pracy, niech idzie na TIRa.
Bo?
Pomyśl co piszesz, bo irytujące są niektóre Twoje wypowiedzi.
Na rozkładach byłaby notatka, że wsiada się za okazaniem biletu tylko pierwszymi drzwiami.
A ile ludzi czyta rozkłady? Może połowa społeczeństwa albo mniej. Ludzie stoją na przystanku spojrzą jaki numer podjechał i jadą...
volvo7000A pisze:Co tracić? Chyba zyskać, bo bilety rzadziej by drożały.
Tracić ~10/15minut za każdym przejazdem.
volvo7000A pisze:Przecież on miałby tylko patrzeć czy każdy wchodzi z biletem
Wchodzi 5 łysych dresów i co? Wyprosisz ich, bo są bez biletu?
Ostatnio zmieniony 2010-05-29, 10:49 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-05-29, 11:04

Kamil3836 pisze:Wchodzi 5 łysych dresów i co? Wyprosisz ich, bo są bez biletu?
Tylko w Bydgoszczy mieszka 5 łysych dresów? Inne miasta jakoś sobie radzą.
Swoją drogą ciekawe dlaczego do PKS-ów i pociągów nie wsiadają łyse dresy?

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2010-05-29, 14:19

Jestem ciekawy jak sobie wyobrażasz wsiadanie pierwszymi drzwiami do takiego 79 czy 69 w szczycie? Czas przejazdu tych linii chyba musiałby być conajmniej dwa razy większy. Łyse dresy do PKS-ów i pociągów nie wsiadają, bo PKS jest droższy od biletów ZDMiKP, a w pociągach zawsze jest kilku konduktorów i do tego z pociągu tak łatwo nie idzie uciec. Kierowca jest od jeżdżenia, musi skupiać się na ruchu drogowym, oraz jeździć tak by pasażerom nic się nie stało.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2010-05-29, 14:52

Dobra, zgadzam się z Tobą, ale jak wtedy wytłumaczysz, dlaczego w innych miastach można? :>

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2010-05-29, 15:25

Nie wiem jak jest w GOPie czy Berlinie, które tu podajesz za przykład, ale może mi się jedynie wydawać (szczególnie w kwestii GOPu), że nie ma tam aż takich dużych potoków pasażerskich jakie są w Bydgoszczy. Co do PKSów to rządzą się one innymi prawami. O Berlinie się nie wypowiem, bo nie byłem tam i nie wiem jak to funkcjonuje.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2010-05-29, 19:40

Oto jak funkcjonuje to w GOPie. Nadal uważam, że to jest bez sensu.

http://www.mmsilesia.pl/singleVideo/37

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-05-29, 21:39

Alden471 pisze:O Berlinie się nie wypowiem, bo nie byłem tam i nie wiem jak to funkcjonuje.
Jechałem linią podobną (pojemność taboru i napełnienie) do naszego 62 i jakoś wszyscy potrafili wsiadać pierwszymi drzwiami.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2010-05-29, 22:58

W Berlinie na wszystkich liniach jest sprawdzanie przez kierowcę. Czy to zwykła linia podmiejska, czy to metrolinia jadąca co 5 minut. Czy krótki autobus, czy piętrowy - bez różnicy. W Pradze, oidp, wsiadanie przez pierwsze drzwi praktykowane jest na liniach autobusowych jeżdżących poza ścisłym centrum.

W 301 się dało i ludzie też nie narzekali.

Ogólnie ja nie jestem ani za, ani przeciw. Ale nie zniosę gadek "kierowca jest od kierowania" etc., bo w innych miastach, nawet większych "da się", więc u nas też dałoby radę.

Awatar użytkownika
wokie
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-15, 21:15
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: wokie » 2010-05-29, 23:38

To rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Plusem jest napewno to, że więcej osób jedzie na biletach. Jednak minusem mogą być jeszcze większe opóźnienia, na przykład osoba, któa ma wszystko dograne z przejazdem (przesiadki itp.) co do minuty, to takie sprawdzanie może wydłużyć czas przejazdu, a po drugie ciężko będzie się ludziom przyzwyczaić i byłaby fala skarg :)

Porównujecie inne miasta, to w Toruniu, kiedyś wprowadzili obsługę konduktorską i wsiadanie było możliwe tylko środkowymi drzwiami, jednak ten system był bardzo uciążliwy dla pasażerów zatłoczonych linii. Teraz u nas jest tak, że na pętli Koniuchy (koło zajezdni) obowiązuje wsiadanie wyłącznie przednimi drzwiami i kierowca kontroluje bilety. Jednak kilku kierowców ma gdzieś ten system i otwiera wszystkie drzwi w pojeździe.
Ostatnio zmieniony 2010-05-30, 19:53 przez wokie, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-05-30, 10:27

pawel_nk pisze:Oto jak funkcjonuje to w GOPie. Nadal uważam, że to jest bez sensu.

http://www.mmsilesia.pl/singleVideo/37
Na początku powinni otwierać tylko pierwsze drzwi, aby ludzie się przyzwyczaili. Błąd albo zarządcy albo kierowcy.
wokie pisze:Jednak minusem mogą być jeszcze większe opóźnienia, na przykład osoba, któa ma wszystko dograne z przejazdem (przesiadki itp.) co do minuty, to takie sprawdzanie może wydłużyć czas przejazdu,
Na tychże liniach dodało by się ok. 2 minut na całej trasie.
wokie pisze:po drugie ciężko będzie się ludziom przyzwyczaić i byłaby fala skarg
Do A+T też było się ciężko przyzwyczaić, do likwidacji 75 też a jednak ludzie potrafią żyć dalej mimo zmian :)
wokie pisze:Jednak kilku kierowców ma gdzieś ten system i otwiera wszystkie drzwi w pojeździe.
To jest niedopełnianie obowiązków służbowych i powinien dostać naganę, a później gdyby nie pomogło, dyscyplinarka.
elfalcone pisze:W 301 się dało i ludzie też nie narzekali.
To jest najlepszy przykład na to, że się da. Zaproponowałem linie (51, 63, 66, 73, 76, 81, 84, 91 i 92) o podobnych lub mniejszych napełnieniach do tych, które miało 301.
Ewentualnie później można by to rozszerzyć na wszystkie linie które obsługuje tabor krótki.

/s: scaliłem dwa posty
Ostatnio zmieniony 2010-05-30, 15:55 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2010-05-30, 13:50

Miasta o których mówicie: Praga, Berlin- mają metro.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2010-05-30, 18:40

volvo7000A pisze:A jak kierowca chce tylko jeździć to pomylił zakłady pracy, niech idzie na TIRa.
Bardzo się mylisz bracie: Ja przyjąłem się do MZK, ponieważ kierowca jest tu do jeżdżenia, a nie do sprzedawania biletów. Tak było od zawsze i to zadecydowało o mojej pracy w MZK. Nie jestem odosobniony w tej opinii.
Gdybym chciał się bawić w kasjera, dalej bym "dziadował" w PKS-ie i wykłócałbym się o legitymacje i inne pierdoły, albo dla spokoju nerwów naruszałbym dyscyplinę i regulaminy służbowe. Oczywiście Ty zaraz byś, za to, karał i zwalniał, bo zajebiście się siedzi za monitorkiem i wypowiada się o pracy kierowców.

Do innych:

Nikomu nie przeszkadza sprzedaż biletów w PKS-ie. Powód: Tak jest od wieków w pojazdach tej instytucji i porównywanie do PKS-ów jest nietrafione. Linia 301 zaczynała od "zera", więc klient nie musiał zmieniać swoich nawyków.

Na zachodzie bilety sprzedaje kierowca. To fakt. Ale w komunikacji nie ma tam autobusów wypełnionych po dach...
Ostatnio zmieniony 2010-05-30, 18:48 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-05-30, 19:15

ikarusiarz pisze:Ale w komunikacji nie ma tam autobusów wypełnionych po dach...
Mylisz się. Np w Berlinie wiele linii ma bardzo duże napełnienia, nie tylko w szczycie, ale przez cały dzień.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-05-30, 19:22

volvo7000A pisze:Np w Berlinie wiele linii ma bardzo duże napełnienia, nie tylko w szczycie, ale przez cały dzień.
Nie wiem, nie byłem. Tylko nie przyjmujesz argumentu, który ktoś napisał, że jest tam metro a także autobus co 5 minut, a zauważ, że w Bydgoszczy bardzo mało linii ma częstotliwość koło 5 minut.
wokie pisze:Teraz u nas jest tak, że na pętli Koniuchy (koło zajezdni) obowiązuje wsiadanie wyłącznie przednimi drzwiami i kierowca kontroluje bilety.
To tylko na przystanku początkowym sprawdza?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2010-05-30, 19:27

Automat biletowy w każdym wozie i jest po problemie! Gratis ochroniarze + kontroler i gra muzyka. Po paru latach by się zwróciło.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Hawaj
Posty: 61
Rejestracja: 2008-12-23, 21:59
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Hawaj » 2010-06-26, 10:59

W Szwecji w komunikacji miejskiej tylko wsiadałem pierwszymi drzwiami nikt się nie pchał, a każdy kupował bilet.

ODPOWIEDZ