Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2011-04-12, 19:56

Darek pisze:Jedna linia mogłaby kursować Kamienną.
Ależ nikt nie proponuje żeby nic nie kursowało Kamienną. Tylko nie ma powodu żeby aż do Fordonu.
A ul. Mickiewicza, Lelewela?
Z obu jest straszliwie daleko do tramwaju. Ew. autobusu z jedną przesiadką.
To może nawet się sprawdzać, ale po całkowitej reformie systemu biletowego! Wcześniej od 93 i 94 wara!
System biletowy to i wcześniej można by zreformować (na koniec 2012), rozpatruj linie w oderwaniu od niego.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: michał 78 » 2011-04-12, 20:36

Przecież to tylko symulacje. Poczekajmy aż tramwaj ruszy i wtedy zastanowimy się nad liniami autobusowymi.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-04-24, 16:06

Tarhim pisze:Z obu jest straszliwie daleko do tramwaju.
Blisko? Dokąd niby? Na Chodkiewicza?
Gdańską, trasa dużo dłuższa niż autobusem.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Darek » 2011-04-24, 17:19

Zmuszenie ludzi z północnego Śródmieścia do dojazdu do Fordonu na około przez Klaryski będzie perfidią. Nie mówiąc już o tym jak coś na tym węźle trzaśnie, co się czasami zdarza. Linia z dworca do Fordonu trasą 93 lub 94 musi być.
1 jedzie z Chodkiewicza na Wyścigową 21 minut.
94 w tym czasie dojedzie z Teatru na Igrzyskową (!)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: spooney » 2011-04-24, 18:04

Darek pisze:Linia z dworca do Fordonu trasą 93 lub 94 musi być.
Nie rozumiem o co te biadolenie...
Przecież linia będzie, nie zamierzają jej likwidować a jedynie zredukować częstotliwość.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-04-25, 11:08

Ja osobiście zrobiłbym z 71, drugie 69, Rekinowa/Niklowa - Tatrzańskie, przez Morską(71M) i przez Skłodowskiej(71S). Likwidacja 93.
Trasa właściwie na żadnym odcinku nie pokrywa się z tramwajem.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: spooney » 2011-04-25, 11:32

Krzysztof Juszczak pisze:Ja osobiście zrobiłbym z 71, drugie 69, Rekinowa/Niklowa - Tatrzańskie,
Ten Twój pomysł to o kant d... rozbić.
Nie po to jest system A+T żeby takiego potworka-tasiemca ciągnąć przez całe miasto i komplikować pasażerom życie kolejnymi wariantami.
93 i 94 nie ma być konkurencyjne dla tramwajów dojeżdżających do PKP, więc zmniejszą częstotliwość a same linie pozostaną.
Obrazek

hifi_banda
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-25, 23:50

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: hifi_banda » 2011-04-25, 18:04

Co do układu linii po uruchomieniu tramwaju do Rycerskiej:
Na pewno połączenie 54 z 62, ale trzeba przemyśleć kwestie 71 oraz 77 (który ma mieć pętlę na węźle przesiadkowym na Królowej Jadwigi). Można byłoby puścić 71 wyłącznie na Rekinową, a na Niklową pozostawić 77, albo zostać przy obecnej 71, likwidując 77.
Jak wybudują tramwaj do Fordonu, 94 powinno iść do likwidacji, ale 93 w zmienionej formie powinno zostać - może połączyć z 71 i przez Bartodzieje do Dworca - ale już nie na OSG, albo od Kamiennej trasą 93.

/spooney/ "jak wybudują tramwaj do Fordonu" jest osobny temat, bez offtopów proszę

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-04-28, 23:14

spooney pisze:Nie po to jest system A+T
A+T wyłącznie z Osowej do Ronda Grunwaldzkiego i dalej już linią 3(w perspektywie Mariampol)
Nie rozumiesz, znaczenie obsługowe dla 93 i 94 przypada na północne Bartodzieje, Skłodowskiej-Curie, Kamienną - trasą zupełnie nie kolidującą z tramwajem. Ew, większość kursów kończyłaby na Wyścigowej, a reszt jeździła na Tatrzańskie.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: spooney » 2012-03-27, 22:26

Jak było wcześniej wspominane po otwarciu linii tramwajowej do Rycerskiej zmiany dotkną linie:
- 54 Osiedle Błonie - Piaski
- 62 Dworzec PKP - Piaski - Smukała - (Smukała Dolna).
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2012-03-29, 15:24

Nie można było zrobić jednej linii, tylko trzeba cudować.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: reputed » 2012-03-29, 18:12

Krzysztof Juszczak pisze:Nie można było zrobić jednej linii, tylko trzeba cudować.
Po co?!
Pojawiła się właśnie iskierka normalności, a nie kolejna długa linia z wariantami.

marjanek
Posty: 3
Rejestracja: 2012-02-11, 16:08

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: marjanek » 2012-04-12, 20:11

Witam i pozdrawiam wszystkich. To mój pierwszy wpis na forum. Od 14 kwietnia 62 i 93 kończą trasy na Rycerskiej. Tymczasem w ostatnich miesiącach w godzinach szczytu wiele osób korzystało z tych linii, zwłaszcza dojeżdżając do Szpitala Wojskowego (pętla Zaświat). Ponadto patrząc na rzadką częstotliwość 80-tki i wysoką ilość pasażerów na odcinku leśne - dworzec pkp, uważam że w szczycie część kursów 62 powinno zostać wydłużonych do pętli na os. Leśnym. Na os. zawisza powstają kolejne bloki, a 80-tka jak jeździła co 30 i 40 min, tak jeździ, nie wspominając już o spóźnieniach w szczycie.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: spooney » 2012-04-12, 20:36

marjanek pisze:Od 14 kwietnia 62 i 93 kończą trasy na Rycerskiej. Tymczasem w ostatnich miesiącach w godzinach szczytu wiele osób korzystało z tych linii, zwłaszcza dojeżdżając do Szpitala Wojskowego (pętla Zaświat). (...) uważam że w szczycie część kursów 62 powinno zostać wydłużonych do pętli na os. Leśnym.
Tylko jest mały problem.
Linia 62 po otwarciu trasy tramwajowej zostanie połączona z linią 54, pojedzie po trasie 54 i nie będzie zajeżdżać na Rycerską bo i po co ma dublować tramwaj.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: spooney » 2012-04-27, 00:11

Na Jachcicach i Piaskach nie chcą zmian w kursie "54"

Nie chcemy zmian w kursowaniu autobusu linii 54 - twierdzą, mieszkańcy bydgoskich Jachcic i Piasków. Według planów miałaby ona w najbliższym czasie zostać połączona z linią 62 i kursować na osiedle Błonie a nie jak do tej pory do dworca PKS. Zmiany miały by wejść w życie na jesieni po uruchomieniu tramwaju do dworca głównego PKP. Emocje studzą drogowcy, którzy zapewniają, że to na razie wstępne zamierzenia, które mogą zostać jeszcze poddane dyskusji.

Na razie autobusy linii 54 kursuje bez zmian - z osiedla Piaski do dworca PKS w Bydgoszczy. Jednak po uruchomieniu tramwaju do dworca głównego PKP, mają nastąpić spore zmiany w układzie komunikacyjnym miasta. Autobus linii 54 połączony ma zostać z 62. Wtedy, zamiast do PKS, 54 będzie dojeżdżał na Błonie. Dostać się do dworca autobusowego będzie można jedynie przesiadając się na tramwaj przy pętli znajdującej się przy PKP.

Planowane zmiany niepokoją mieszkańców Jachcic i Piasków, którzy twierdzą, że ucierpią na tym przede wszystkim starsze osoby. - Przesiadanie, często w dni dżdżyste, czy zaśnieżone ulice, jest problemem, bo często ci ludzie jeżdżą do lekarza, na zabiegi rehabilitacyjne, do szpitala i dla nich wielką uciążliwością - rzeczą wręcz niemożliwą, że tak będzie - jest rozbijanie komunikacji - przekonuje Maria Smentek z Rady Osiedla Piaski.

Mieszkańcy Jachcic i Piasków przez wiele lat walczyli, by autobus linii 54 dojeżdżał do dworca PKS. Gdy w końcu wygrali z urzędniczą machiną, teraz - po kilku latach - sytuacja się powtarza. ?Nikt z nami nie konsultował tych zmian? - twierdzą przedstawiciele rad osiedli i wskazują, że mają coraz więcej pytań od zaniepokojonych mieszkańców. - Mamy bardzo dużo osób przychodzących właśnie z pretensjami, że mamy działać w tym zakresie, mamy angażować się w to aby przywrócono stary przebieg autobusu linii 54; aby nie likwidować tego, co wspólnymi siłami przez wiele laty udało nam się załatwić ? przyznaje Bogumił Gołdyn z Rady Osiedla Jachcice.

?To na razie wstępne plany, które niekoniecznie zostaną wprowadzone w życie? - ripostują drogowcy. Gwarantują, że jest jeszcze czas, by ewentualne zmiany konsultować z mieszkańcami. Wskazują także, że jeśli nawet po zmianie tras autobusów mieszkańcy będą musieli przesiąść się na tramwaj to nie będzie to uciążliwe nawet dla starszych osób. - Wysiadamy z autobusu mamy możliwość przejścia dosłownie kilku metrów i możemy skorzystać z tramwaju, w ten sposób próbujemy to zmodyfikować, żeby autobusy były skorelowane z tramwajami - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Drogowcy zastanawiają się także, czy autobus linii 54 mógłby funkcjonować w systemie A plus T. Wtedy cała podróż do dworca PKS najpierw autobusem a następnie tramwajem była by możliwa po skasowaniu jednego biletu.

http://www.tvp.pl/bydgoszcz/aktualnosci ... 54/7184762
Jasneee, niech autobus dubluje tramwaj, stać nas na to... :kreci:
Ja się pytam gdzie przy PKSie są przychodnie czy szpital? :puknijsie:
Obrazek

misiekbydzia
Posty: 185
Rejestracja: 2010-11-29, 21:57

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: misiekbydzia » 2012-04-27, 06:34

Przychodnia Focus Park, i Szpital Bazylika nie wiesz?

Nie wiem, czy społeczeństwo ma problem ze zrozumienie tego, że autobus:

1. będzie dublował tramwaj,
2. Będzie jechał krócej, bo nie będzie nigdzie w korku stał
3. nie mamy pieniędzy na utrzymywanie przyzwyczajeń pasażerów
Linia 55...niekończąca droga...

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: reputed » 2012-04-27, 06:57

Drogowcy zastanawiają się także, czy autobus linii 54 mógłby funkcjonować w systemie A plus T
Za chwilę połowa linii będzie w systemie A+T
Może od razu wprowadźmy, że bilet jednorazowy jest biletem A+T czyli jadąc autobusem mogę się przesiąść na tramwaj i spowrotem. Po co dopisywać do tego kolejne linie, skoro tak będzie przejrzyściej.
CZASÓWKI!!!

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Darek » 2012-04-27, 07:46

Dokładnie, wszystko w A+T, a później bilet za 4,50 zł :cegla: ...
Czasówki to jest przyszłość. A+T było dobrym i rewolucyjnym rozwiązaniem ale pora się z tym pożegnać.
Przychodnia Focus Park, i Szpital Bazylika nie wiesz?
Nie wiem, czy społeczeństwo ma problem ze zrozumienie tego, że autobus:
Trzeba nauczyć społeczeństwo przesiadania się. Jak ja widzę strach w oczach ludzi, niby wykształconych (studentów), kiedy muszą się przesiadać z pociągu na pociąg, to nie wiem czy śmiać się czy płakać.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Kris » 2012-04-27, 15:06

spooney pisze:autobus dubluje tramwaj
I to jest właśnie argument za tym, że obecna trasa nie może zostać. System A+T? W zasadzie mógłby być (wtedy 54 skracamy do Rycerskiej), ale po co? Nie będę powtarzał argumentów przedmówców. Ludzie po prostu muszą się przyzwyczaić do tego, że świat się zmienia. Walczyli o kursy do PKS-u - w porządku, ale czasy się zmieniły. Moim zdaniem pomysł że skierowaniem 54 na Błonie jest dobry, bo likwidacja tej linii raczej nie wchodzi w grę.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: spooney » 2012-05-05, 19:58

A ci dalej swoje, nie dość że babcie i dziadki wożą dupska za darmo to jeszcze ciężko się przesiadać :P
A do marketu na promocję kartofli to biegiem potrafią...

Zanosi się na 54 i 54L :)

:gazeta: Zmiana trasy linii 54. Pasażerów czekają przesiadki
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Kris » 2012-05-05, 20:25

spooney pisze:A ci dalej swoje
Wiesz, przedtem walczyli to teraz bronią :P

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: spooney » 2012-05-05, 20:41

Taaaa nie mają żadnych argumentów na poparcie dublowania tramwaju przez autobus i dojazdu do Drukarni i Focusa więc próbują brać na litość że babcie, że wózki, że ojeja i co teraz... Apokalipsa :kreci: Ja nie wiem skąd ta moda że nagle wszyscy muszą mieć bezpośredni dojazd do Śródmieścia? A czemu nie na Bartodzieje na przykład? :kreci:
Zobacz jak pół Fordonu korzysta z przesiadek z autobusu na tramwaj, i co, można? Można. A na Piaskach czy Jachcicach to chyba same niemoty życiowe mieszkają albo wygodne leniwce co tylko jęczeć potrafią.
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Darek » 2012-05-05, 20:59

Mam nadzieję że nikt się nie zgodzi z ich argumentami i autobus nie będzie dublować tramwajów. Swoją drogą nowe "54" będzie stało w korku na Dworcowej a tramwaje będą śmigać bokiem- ciekawe co wtedy ci ludzie powiedzą?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Kris » 2012-05-05, 21:31

Darek pisze:ciekawe co wtedy ci ludzie powiedzą?
Darek, wtedy to im się oczy otworzą. Poza tym ten fragment mnie rozbawił:
spooney pisze:Przesiadka nie byłaby może zbyt uciążliwa, gdyby tramwaje miały niską podłogę. Ale takich w Bydgoszczy nie ma.
Co najmniej jeden będą mieli. Wystarczy tylko przeczytać kiedy jedzie. A nie wierzę, że aż tylu ludzi jeździ z Piasków i Jachcic np. do DPS-u na Łomżyńską. Zobaczysz, jak im tramwaj przejedzie koło autobusu to się przesiądą do tramwaju.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Paweł W » 2012-05-05, 22:43

Ta-a zróbmy od razu wszędzie linie "zewsząd-dowsząd"... I tak osoby starsze często jeżdzą bez celu wieloma autobusami.
Być może mieszkańcy są na "nie" po to tylko by być na "nie".
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: pawel_nk » 2012-05-07, 16:53

W jednym niestety mieszkańcy mają rację. Do tej pory na 54 jeżdżą same niskopodłogowe wozy. A tramwajów z niską podłogą jak nie było, tak nie ma. I co najgorsze nie wiadomo kiedy będą... Zatem pod tym względem podróż się pogorszy.

Oczywiście jestem przeciwnikiem dublowania tramwaju przez autobus. Pomysł połączenia linii uważam za jak najbardziej trafny. Niestety największą wadą linii tramwajowej do dworca jest brak taboru z obniżoną podłogą...

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: michał 78 » 2012-05-07, 21:02

pawel_nk pisze:jest brak taboru z obniżoną podłogą..
Ale kosztem czasu przejazdu - ok. 10 min tramwajem czy np. 20-30 min do Garbar

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: ET40 » 2012-05-09, 13:46

Olać marudzenia roszczeniowych bab. W większości nie płacą za bilet z racji wieku, więc niech nie jęczą, że 54 do centrum im "zabiorom". W całej cywilizowanej Europie (do której przecież aspirujemy) odchodzi się od połączeń autobusowych drzwi w drzwi, gdyż transport kombinowany okazuje się być znacznie wydajniejszy.
Nie dubluje się z reguły linii kolejowych autobusami, dlaczego więc dublować nimi linie tramwajowe? Szczerze powiedziawszy moim zdaniem sieć autobusowa w Bydgoszczy jest i tak za nadto rozbudowana w miejscach, gdzie można dojechać tramwajami.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: spooney » 2012-05-09, 16:52

No proszę i wyszło szydło z worka :P Nie chodzi o szpitale a o MARKETY :strzela:
Na nic protesty. Pasażerowie autobusów nr 54 skazani na przesiadki

Nie pomogło kilkaset podpisów mieszkańców Jachcic i Piasków pod apelem o utrzymanie obecnej trasy linii 54. Zarząd dróg nie zamierza zmieniać planów.

Chodzi o reorganizację komunikacji miejskiej związaną z uruchomieniem linii tramwajowej do dworca PKP. Według drogowców autobusy nr 54 z Piasków i Jachcic będą wtedy dojeżdżać tylko do dworca kolejowego, a nie jak dotychczas przez rondo Jagiellonów, i dalej do dworca PKS. Ich trasa zostanie skrócona, bo dalej mają jeździć tramwaje.

- Taka przesiadka będzie bardzo uciążliwa zwłaszcza dla starszych pasażerów. Na naszych osiedlach nie mamy wielu sklepów, więc autobus jest dla nich optymalną szansą na zrobienie i przywiezienie do domu poważniejszych zakupów - argumentuje Maria Smentek, przewodnicząca Rady Osiedla Piaski.

W ciągu kilku dni pod protestem przeciwko tym planom podpisało się kilkuset mieszkańców. Apel trafił do ratusza, oraz Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Niestety, wszystko wskazuje na to, że trafi do kosza.

Drogowcy tłumaczą bowiem, że aktualna trasa linii 54 pokrywałaby się z przebiegiem planowanej linii tramwajowej. - Głównym celem naszej inwestycji jest zwiększenie udziału tramwajów w przewozach. Takie rozwiązanie jest efektywniejsze, korzystniejsze dla środowiska, a do tego przyspieszy podróżowanie w obrębie Śródmieścia. Do tego mówimy o inwestycji unijnej, i to założenie jest warunkiem jej realizacji - wyjaśnia Rafał Grzegorzewski, naczelnik wydziału transportu publicznego w ZDMiKP.

W zamian drogowcy rozważają tylko połączenie linii 54 z 62. To jednak nie rozwiązuje problemu, bo jej autobusy jeździłyby w odwrotnym kierunku - przez dworzec PKP i rondo Grunwaldzkie w kierunku Błonia.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /120509273
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Nowy układ linii autobusowych w okolicy Dworca PKP

Post autor: Kuba3569 » 2012-05-09, 17:09

Na naszych osiedlach nie mamy wielu sklepów, więc autobus jest dla nich optymalną szansą na zrobienie i przywiezienie do domu poważniejszych zakupów
W zamian drogowcy rozważają tylko połączenie linii 54 z 62. To jednak nie rozwiązuje problemu, bo jej autobusy jeździłyby w odwrotnym kierunku - przez dworzec PKP i rondo Grunwaldzkie w kierunku Błonia.
Będą mieli bezpośrednie połączenie do centrum handlowego Real gdzie spokojnie zrobią 'poważniejsze zakupy'.
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

ODPOWIEDZ