Nowa linia aglomeracyjna do Solca Kujawskiego

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Czy jeste

Tak
16
62%
Nie
5
19%
Nie mam zdania
5
19%
 
Liczba głosów: 26

Tech
Posty: 6
Rejestracja: 2011-09-08, 22:57

Nowa linia aglomeracyjna do Solca Kujawskiego

Post autor: Tech » 2011-09-16, 07:59

Hej,

Co sądzicie o pomyśle rozwinięcia komunikacji aglomeracyjnej w naszym mieście? Osobiście uważam, że powinno to się rozwinąć tak jak w Krakowie czy Warszawie, wiec wysłałem pismo do ZDMiKP z propozycją nowej linii. Chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat.
Szanowni Państwo,

Jestem mieszkańcem Solca Kujawskiego. Codziennie (w dni powszednie) z Solca do Bydgoszczy mam:
36 połączeń PKSem (w godzinach 5:00 - 22:05),
15 połączeń FRbusem (w godzinach 4:45-20:45),
12 połączeń Przewozami Regioalnymi (w godzinach 4:44-19:54),
12 połączeń TLK (w godzinach 0:20-22:22),
11 połączeń Polbusem (w godzinach 5:15-19:05)

Daje to łącznie 86 połączeń dziennie na trasie Solec Kujawski - Bydgoszcz i analogicznie w drugą stronę. Bilet na PKSa z którego usług korzystam kosztuje 73,95zł ulgowy i 145zł normalny. Ponadto za bilet ulgowy na komunikację miejska w Bydgoszczy płacę regularnie 52zł.

W związku z powyższym proponuję Państwu rozważenie opcji wprowadzenia komunikacji miejskiej na trasie Solec Kujawski - Bydgoszcz z której myślę, iż korzystałoby dużo osób, tak jak obecnie z komunikacji PKS na tym odcinku. Koniecznym do tego jest zbliżona ilość kursów do komunikacji PKSu (36 kursów dziennie w tygodniu). Dużo osób korzystających z transportu nie tylko PKSu a takich firm jak FRbus, PR, Polbus czy TLK posiada również bilet miesięczny na komunikacje miejska w Bydgoszczy. Gdyby cena
oscylowała minimalnie niżej niż połączenie ceny obu biletów miesięcznych, ZDMiKP stałby się monopolowym przewoźnikiem na tej trasie, co dla firmy oznacza zyski.
Konieczne byłoby utworzenie dwóch rodzajów biletów "Strefa I Miasto Bydgoszcz" oraz "Strefa I+II Aglomeracja". Identycznie jak w Warszawie czy Krakowie. Idąc tym tropem, strefa I obejmowała by samą Bydgoszcz, a każdy przystanek za znakiem granicznym miasta byłby w strefie II. To również objęłoby autobusy linii 91 i 92, pozwalając osobą jadącym autobusem 91 jechać na bilecie miesięcznym na I strefę do ostatniego przystanku przed granicą miasta.

Trasa autobusu mogłaby zaczynać się na Placu Kościeleckich i mogłaby wyglądać następująco (2 kursy, jeden przez Rudy - rzadziej [ok. 15/dzień], drugi przez Otorowo - częściej [ok. 21/dzień])

1. Plac Kościeleckich
2. Rondo Jagiellonów
3. Dworzec autobusowy
4. Rondo Toruńskie
5. Toruńska - Łuczniczki (NŻ)

(R) wariant przez Rudy:
6. Nowotoruńska - Planu 6-letniego (NŻ)
7. Nowotoruńska - Kielecka (NŻ)
8. Nowotoruńska - Objazdowa (NŻ)
9. Nowotoruńska - Żółwińska (NŻ)
10. Makowiska - Drobex (NŻ)
11. Rudy (NŻ)
12. Solec Kuj. - Leśna - Skrzyżowanie (NŻ)
13. Solec Kuj. - Leśna - Dolinka
14. Solec Kuj. - Leśna - Apteka (NŻ)
15. Solec Kuj. - 23 stycznia
16. Solec Kuj. - Plac Jana Pawła II (NŻ)
17. Solec Kuj. - Osiedle
18. Solec Kuj. - Solbet

(O) wariant przez Otorowo:
6. Nowotoruńska - Planu 6-letniego (NŻ)
7. Nowotoruńska - Kielecka (NŻ)
8. Stomil (NŻ)
9. Toruńska - Łęgnowska (NŻ)
10. Toruńska - Przyłubska (NŻ)
11. Toruńska - Plątnowska (NŻ)
12. Otorowo Wieś (NŻ)
13. Otorowo (NŻ)
14. Makowiska (NŻ)
15. Solec Kuj. - Bydgoska - P. Skargi (NŻ)
16. Solec Kuj. - Plac Jana Pawła II
17. Solec Kuj. - 23 stycznia
18. Solec Kuj. - Dworzec Kolejowy
19. Solec Kuj. - Plac Jana Pawła II (NŻ)
20. Solec Kuj. - Osiedle
21. Solec Kuj. - Solbet

Oznaczenie autobusu stanowiłoby jego nr + znak R lub O w zależności ot tego czy byłby to kurs przez Rudy, czy przez Otorowo.
Liczę na pozytywne rozpatrzenie mojej prośby po dogłębnym jej przeanalizowaniu. Solec Kujawski jest a tyle blisko Bydgoszczy i jest to na tyle duże miasto, iż taka opcja jest jak najbardziej realna, w szczególności biorąc pod uwagę ilość przewoźników i ilość osób korzystających z komunikacji miejskiej na tym odcinku.

Z poważaniem,

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowa linia aglomeracyjna do Solca Kujawskiego

Post autor: Darek » 2011-09-16, 11:58

Najpierw musiałyby się dogadać obydwie gminy. A wątpię żeby Solec był zainteresowany dokładaniem do interesu. Mają PKS-y, PR-y i busy. Zero szans.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Nowa linia aglomeracyjna do Solca Kujawskiego

Post autor: reputed » 2011-09-16, 17:48

Tech pisze:Konieczne byłoby utworzenie dwóch rodzajów biletów "Strefa I Miasto Bydgoszcz" oraz "Strefa I+II Aglomeracja". Identycznie jak w Warszawie czy Krakowie. Idąc tym tropem, strefa I obejmowała by samą Bydgoszcz, a każdy przystanek za znakiem granicznym miasta byłby w strefie II. To również objęłoby autobusy linii 91 i 92, pozwalając osobą jadącym autobusem 91 jechać na bilecie miesięcznym na I strefę do ostatniego przystanku przed granicą miasta.
Obecnie mamy dwa rodzaje sieciówek, zwykłą i tzw. "dużą".
Wystarczy wprowadzić zapis, że siecią zwykłą można podróżować wszystkimi liniami w granicach Bydgoszczy, a "dużą" w granicach Bydgoszczy i poza miastem.

Poza tym Bydgoszcz powinna przede wszystkich dogadać się z gm. Solec Kujawski, a Białe Błota i inne w dalszej kolejności.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Nowa linia aglomeracyjna do Solca Kujawskiego

Post autor: Robert Reimus » 2011-09-30, 07:57

Myśląc o Solcu, aglomeracji i transporcie zbiorowym, w sposób naturalny nasuwa mi się słowo POCIĄG. Tylko i wyłącznie. Po drodze węzły Bydgoszcz Wschód, Leśna, Główna. Proste.
Środki transportu mają się uzupełniać, nie dublować.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowa linia aglomeracyjna do Solca Kujawskiego

Post autor: spooney » 2011-09-30, 08:33

Robert Reimus pisze:w sposób naturalny nasuwa mi się słowo POCIĄG.
Tymbardziej że w Solcu Kujawskim rozpoczęły się już prace związane z projektem "BiT City" (przebudowa dworca - budowa tunelu pod torami).
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Nowa linia aglomeracyjna do Solca Kujawskiego

Post autor: reputed » 2011-09-30, 09:16

Robert Reimus pisze:POCIĄG. Tylko i wyłącznie. Po drodze węzły Bydgoszcz Wschód, Leśna, Główna. Proste.
Środki transportu mają się uzupełniać, nie dublować.
No właśnie. Pokaż nam gdzie pociąg dublował by się z autobusem, na którym odcinku?
Piszesz tylko i wyłącznie pociąg, a kawałek dalej że środki mają się uzupełniać...

Ja jestem za sprawnym połączeniem kolejowym jak i utworzeniem linii miejskiej.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowa linia aglomeracyjna do Solca Kujawskiego

Post autor: Darek » 2011-09-30, 09:46

Oczywiście masz rację, jeśli taka linia by powstała, znakomicie uzupełniałaby pociąg i najprawdopodobniej łączyła z r. Toruńskim i Śródmieściem południowym. Tory kolejowe jak wiemy idą północnymi rogatkami.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Street Elite
Posty: 78
Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nowa linia aglomeracyjna do Solca Kujawskiego

Post autor: Street Elite » 2011-09-30, 23:02

Jak zawsze nic nie rozumiecie. Po prostu miłośnik myśli, że dla każdego frajdą jest jazda w zimnym tramwaju do dworca, przesiadka do zimnego pociągu, w którym nie ma miejsc siedzących i potem kolejna przesiadka do zimnego autobusu, o ile po drodze się nie zamarznie.
Ja wolę sobie wstać rano, wyskrobać szyby i jechać w ciepłym samochodzie do pracy.
Na pohybel dżinsom!

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Nowa linia aglomeracyjna do Solca Kujawskiego

Post autor: ET40 » 2011-10-01, 00:14

Lepiej by było, gdyby utworzono nowy wariant linii 76 do stacji Bydgoszcz Łęgnowo. To umożliwiłoby skrócenie dojazdu w południowe rejony miasta. Wystarczałoby kilkanaście kursów dziennie zsynchronizowanych z odjazdami i przyjazdami pociągów.

ODPOWIEDZ