Co sądzicie o pomyśle rozwinięcia komunikacji aglomeracyjnej w naszym mieście? Osobiście uważam, że powinno to się rozwinąć tak jak w Krakowie czy Warszawie, wiec wysłałem pismo do ZDMiKP z propozycją nowej linii. Chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat.
Szanowni Państwo,
Jestem mieszkańcem Solca Kujawskiego. Codziennie (w dni powszednie) z Solca do Bydgoszczy mam:
36 połączeń PKSem (w godzinach 5:00 - 22:05),
15 połączeń FRbusem (w godzinach 4:45-20:45),
12 połączeń Przewozami Regioalnymi (w godzinach 4:44-19:54),
12 połączeń TLK (w godzinach 0:20-22:22),
11 połączeń Polbusem (w godzinach 5:15-19:05)
Daje to łącznie 86 połączeń dziennie na trasie Solec Kujawski - Bydgoszcz i analogicznie w drugą stronę. Bilet na PKSa z którego usług korzystam kosztuje 73,95zł ulgowy i 145zł normalny. Ponadto za bilet ulgowy na komunikację miejska w Bydgoszczy płacę regularnie 52zł.
W związku z powyższym proponuję Państwu rozważenie opcji wprowadzenia komunikacji miejskiej na trasie Solec Kujawski - Bydgoszcz z której myślę, iż korzystałoby dużo osób, tak jak obecnie z komunikacji PKS na tym odcinku. Koniecznym do tego jest zbliżona ilość kursów do komunikacji PKSu (36 kursów dziennie w tygodniu). Dużo osób korzystających z transportu nie tylko PKSu a takich firm jak FRbus, PR, Polbus czy TLK posiada również bilet miesięczny na komunikacje miejska w Bydgoszczy. Gdyby cena
oscylowała minimalnie niżej niż połączenie ceny obu biletów miesięcznych, ZDMiKP stałby się monopolowym przewoźnikiem na tej trasie, co dla firmy oznacza zyski.
Konieczne byłoby utworzenie dwóch rodzajów biletów "Strefa I Miasto Bydgoszcz" oraz "Strefa I+II Aglomeracja". Identycznie jak w Warszawie czy Krakowie. Idąc tym tropem, strefa I obejmowała by samą Bydgoszcz, a każdy przystanek za znakiem granicznym miasta byłby w strefie II. To również objęłoby autobusy linii 91 i 92, pozwalając osobą jadącym autobusem 91 jechać na bilecie miesięcznym na I strefę do ostatniego przystanku przed granicą miasta.
Trasa autobusu mogłaby zaczynać się na Placu Kościeleckich i mogłaby wyglądać następująco (2 kursy, jeden przez Rudy - rzadziej [ok. 15/dzień], drugi przez Otorowo - częściej [ok. 21/dzień])
1. Plac Kościeleckich
2. Rondo Jagiellonów
3. Dworzec autobusowy
4. Rondo Toruńskie
5. Toruńska - Łuczniczki (NŻ)
(R) wariant przez Rudy:
6. Nowotoruńska - Planu 6-letniego (NŻ)
7. Nowotoruńska - Kielecka (NŻ)
8. Nowotoruńska - Objazdowa (NŻ)
9. Nowotoruńska - Żółwińska (NŻ)
10. Makowiska - Drobex (NŻ)
11. Rudy (NŻ)
12. Solec Kuj. - Leśna - Skrzyżowanie (NŻ)
13. Solec Kuj. - Leśna - Dolinka
14. Solec Kuj. - Leśna - Apteka (NŻ)
15. Solec Kuj. - 23 stycznia
16. Solec Kuj. - Plac Jana Pawła II (NŻ)
17. Solec Kuj. - Osiedle
18. Solec Kuj. - Solbet
(O) wariant przez Otorowo:
6. Nowotoruńska - Planu 6-letniego (NŻ)
7. Nowotoruńska - Kielecka (NŻ)
8. Stomil (NŻ)
9. Toruńska - Łęgnowska (NŻ)
10. Toruńska - Przyłubska (NŻ)
11. Toruńska - Plątnowska (NŻ)
12. Otorowo Wieś (NŻ)
13. Otorowo (NŻ)
14. Makowiska (NŻ)
15. Solec Kuj. - Bydgoska - P. Skargi (NŻ)
16. Solec Kuj. - Plac Jana Pawła II
17. Solec Kuj. - 23 stycznia
18. Solec Kuj. - Dworzec Kolejowy
19. Solec Kuj. - Plac Jana Pawła II (NŻ)
20. Solec Kuj. - Osiedle
21. Solec Kuj. - Solbet
Oznaczenie autobusu stanowiłoby jego nr + znak R lub O w zależności ot tego czy byłby to kurs przez Rudy, czy przez Otorowo.
Liczę na pozytywne rozpatrzenie mojej prośby po dogłębnym jej przeanalizowaniu. Solec Kujawski jest a tyle blisko Bydgoszczy i jest to na tyle duże miasto, iż taka opcja jest jak najbardziej realna, w szczególności biorąc pod uwagę ilość przewoźników i ilość osób korzystających z komunikacji miejskiej na tym odcinku.
Z poważaniem,