Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: ET40 » 2011-09-26, 20:51

Linia 77 w obecnym kształcie doskonale się sprawdza, a frekwencja w autobusach tej linii jest lepsza, niż zadowalająca. Niestety tylko w dni robocze - gdyż w dni wolne linia 77 po prostu nie funkcjonuje. Skutkuje to odcięciem mieszkańców Flisów oraz części dolnego tarasu Osowej Góry od komunikacji miejskiej w weekendy i święta, a co za tym idzie konieczność pokonywania długiej drogi, nierzadko przez las na najbliższy przystanek linii 71.
W związku z tym moja propozycja jest taka: 77 w dni wolne jako linia całodzienna, obsługiwana jednym wozem, z częstotliwością kursowania 60 minut. Pytanie: skąd wziąć wozokilometry i wóz? Odpowiedź: wóz i przynajmniej większą część wozokilometrów można zabrać w dni wolne z linii 78, na której autobusy wożą głównie gazowy tlen i azot niezależnie od dnia i pory.

Chętnie poznam zdanie innych forumowiczów na temat tej prostej propozycji :)

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kursowanie 77 także w dni wolne - propozycja

Post autor: Kamil3836 » 2011-09-26, 21:20

ET40 pisze:Pytanie: skąd wziąć wozokilometry i wóz? Odpowiedź: wóz i przynajmniej większą część wozokilometrów można zabrać w dni wolne z linii 78, na której autobusy wożą głównie gazowy tlen i azot niezależnie od dnia i pory.
Przeciw zabieraniu z 78. Wystarczy połączyć 66 z 78 i znajdzie się jakieś 50% wzkm na weekend na 77 :) . Pomysł jak najbardziej ok.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Kursowanie 77 także w dni wolne - propozycja

Post autor: Robert Reimus » 2011-09-27, 10:09

ET40 pisze:skąd wziąć wozokilometry i wóz? Odpowiedź: wóz i przynajmniej większą część wozokilometrów można zabrać w dni wolne z linii 78, na której autobusy wożą głównie gazowy tlen i azot niezależnie od dnia i pory.
Zdecydowany sprzeciw. Autobusy jeżdżą puste na 78 nie dlatego że nikt tam nie mieszka, tylko dlatego że rozkład i trasa są nieatrakcyjne. Nie możesz zabrać jednym żeby dać drugim.

W weekendy na zajezdni stoi dostatecznie dużo autobusów - nic nikomu nie trzeba zabierać. Większym problemem są wozokilometry:>

Samą ideę kursowania 77 w weekendy popieram.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Re: Kursowanie 77 także w dni wolne - propozycja

Post autor: Paweł W » 2011-09-27, 13:50

Robert Reimus pisze: Większym problemem są wozokilometry:>
No właśnie, żeby gdzieś było lepiej gdzieś musi być gorzej i ZDMiKP na pewno musiałby obciąć skądś wkm.

Skoro mowa o 78 wczoraj po 15 w kierunku Pl. Kościeleckich dość zapełniony jechał :P
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Kursowanie 77 także w dni wolne - propozycja

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-10-09, 00:32

ZDMiKP pisze:żeby gdzieś było lepiej gdzieś musi być gorzej
Pamiętacie ten zwrot?

Włączyć 78 w 66. kurs kieszeniowy na Wąbrzeską, dodatkowe WZKM przenieść na 77.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kursowanie 77 także w dni wolne - propozycja

Post autor: Darek » 2011-10-09, 00:38

Jeszcze lepiej byłoby połączyć 77 i 78... przez Focha i r. Jagiellonów, albo przez Wały J. gdy 51 i 58 kończyć będą na Garbarach. Powstałaby ciekawa międzydzielnicowa linia. Po otwarciu linii do dworca wozokilometry by się znalazły... Pierwsze połączenie północno-zachodnich dzielnic z górnym tarasem...

/mod/ OT usunięty
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: Kris » 2011-10-09, 19:44

Darek pisze:lepiej byłoby połączyć 77 i 78... przez Focha i r. Jagiellonów
To jest - jeśli mówimy o tym - najlepszy wariant. Chyba że 77 zostawiamy jak jest i kursowanie tylko w sobotę (w niedzielę na 71 jeżdżą solówki, a 77 przecież stanowi jej uzupełnienie) + propozycja Krzysztofa.

/mod/ trzymamy się tematu, OT usunięty

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: spooney » 2011-10-09, 23:06

Zamiast cięć na linii 78 (nie coś kosztem czegoś!) wolałbym też połączenie 77 z 78 w jedną linię (relacja: Niklowa - Wąbrzeska) i kursowanie również w dni wolne. Połączenie poprzez Kruszwicką, Poznańską, Wały Jagiellońskie, ale tylko przy założeniu że linie 51 i 58 zostaną skrócone do pętli Garbary. Potrzebne dodatkowe wkm będą właśnie ze skrócenia 51 i 58. Częstotliwość taka jak obecne 77, czyli co 60min. poza szczytem, co 30min. w szczycie, w dni wolne co 60min., jakby się okazało że jest potrzeba to można jakieś kursy szczytowe dołożyć również w dni wolne. Nowa linia zapewne by odpadła z A+T... a to minus niestety.

Jak napisał Darek "powstałaby ciekawa linia międzydzielnicowa - pierwsze połączenie północno-zachodnich dzielnic z górnym tarasem".
Sam jestem ciekaw czy spotkałaby się z zainteresowaniem, czy faktycznie takie potoki są generowane, czy jednak byłby to dalej "muchowóz". Im dłużej nad tym się zastanawiam tym coraz mniej jestem przekonany do tego co napisałem kilka zdań wcześniej... :swir: Może lepiej nie kombinować...
Obrazek

Awatar użytkownika
Jeremi
Posty: 33
Rejestracja: 2008-12-31, 13:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: Jeremi » 2011-10-10, 08:10

Potoki na tej trasie występowałyby w okresie wiosenno-letnim. Wielu mieszkańców Wyżyn i Wzgórza posiada ogrody działkowe w okolicach Niklowej. Mimo tego, ten pomysł to całkowite science-fiction.

Gość
Posty: 20
Rejestracja: 2010-11-29, 21:10

Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: Gość » 2011-10-10, 09:40

Myślę iż to dobry pomysł i spodobał by się mieszkańcom, sam posiadam działkę na prądach i często zamiast 56 jadę 71 lub 77 do Centrostalu i jest sporo osób co robi tak samo i przy takim połączeniu nie musiałbym się wcale przesiadać. Jak dla mnie pomysł super i sam bym korzystał.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: Kris » 2011-10-10, 13:00

Jeremi pisze: Mimo tego, ten pomysł to całkowite science-fiction.
Dlaczego, Jeremi?

Awatar użytkownika
Jeremi
Posty: 33
Rejestracja: 2008-12-31, 13:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: Jeremi » 2011-10-10, 16:19

Myślę że powinno się odchodzić od tworzenia linii-tasiemców. Poza tym działkowicze nie wygenerowaliby aż takiego zapotrzebowania na linię w nowym wariancie.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Re: Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: Kris » 2011-10-10, 20:37

Jeremi 100% racji. Poza tym myślę jeszcze o studentach: ciekawe ilu z nich mieszka na proponowanym przez nas przedłużeniu?

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: mc_pele » 2011-10-10, 22:30

Ja także uważam że jedynie połączenie z 77 ( bardzo atrakcyjne, wspaniały pomysł ) lub 66 ( bardziej poprawne politycznie lecz o wiele mniej atrakcyjne, to niestety także pogorszenie oferty 66 ) może uratować 78, obecnie ta linia w ogóle w ogóle nie jest rentowna. Zapewnienie komunikacji temu rejonowi miasta jest ważne, jednak wożenie powietrza w sytuacji gdy tacy studenci jadący na Przemysłową ledwo co mieszczą się do autobusu jest co najmniej dyskusyjne. 77 Rekinowa - Dolna Osowa - Wąbrzeska w opisanym wyżej takcie to jeden z najlepszych pomysłów o których ostatnio czytałem, warto zastanowić się nad próbą powalczenia o takie połączenie :)
3N Wilczak

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: ET40 » 2011-10-11, 00:38

spooney pisze:Nowa linia zapewne by odpadła z A+T... a to minus niestety.
I dlatego jestem zdecydowanie przeciw jakiemukolwiek majstrowaniu przy trasie 77. Przeniósłbym jedynie postój do zatoczki, w miejsce, gdzie wcześniej kończyły bieg autobusy 92.
mc_pele pisze:77 Rekinowa - Dolna Osowa - Wąbrzeska w opisanym wyżej takcie to jeden z najlepszych pomysłów o których ostatnio czytałem, warto zastanowić się nad próbą powalczenia o takie połączenie
To jest fatalny pomysł. Kto chce dojechać z OSG w okolice Wąbrzeskiej, ten może wsiąść w 71 i przesiąść się w okolicach dworca na 80. 77 musi pozostać systemie A+T, zmieniony powinien zostać rozkład jazdy (kursowanie w weekendy+drugi wóz także w godzinach międzyszczytowych) oraz miejsce postoju na Rondzie Grunwaldzkim.

Luis
Posty: 8
Rejestracja: 2011-01-06, 14:26

Re: Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: Luis » 2011-10-11, 14:35

spooney pisze:Zamiast cięć na linii 78 (nie coś kosztem czegoś!) wolałbym też połączenie 77 z 78 w jedną linię (relacja: Niklowa - Wąbrzeska) i kursowanie również w dni wolne. Połączenie poprzez Kruszwicką, Poznańską, Wały Jagiellońskie, ale tylko przy założeniu że linie 51 i 58 zostaną skrócone do pętli Garbary.
Uważam również, że to dobry pomysł. Myślę, że popyt na tą linie by był. Już teraz w szczycie 77 wiezie dużo ludzi, po za tym dużo osób pracuje w zakładach na Osowej Górze i byłby lepszy dojazd z osiedli Szwederowo czy Glinki.
Może by tak puścić 77 przez Bronikowskiego i Nakielską.

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78

Post autor: ET40 » 2011-10-11, 20:26

Nie, nie i jeszcze raz nie. Ja zaproponowałem drobną, mało kosztowną i przede wszystkim realną modyfikację w funkcjonowaniu linii 77, a w tym temacie zaczęły padać propozycje rodem z kosmosu. Odlatujecie z tym 77 na Wąbrzeską. Oczywiście - dojazd na Wąbrzeską musi zostać zoptymalizowany, ale bez takich dziwadeł, jak linia z Rekinowej (!), przez Podmiejską, Kruszyńską, Mińską, Focha (ktoś tu proponował taki przebieg dublujący A+T) na Glinki.
Może by tak puścić 77 przez Bronikowskiego i Nakielską.
A wiesz, co się dzieje na Bronikowskiego w godzinach szczytu po zamknięciu przejazdu kolejowego?

ODPOWIEDZ