Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Moderator: spooney
Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Linia 77 w obecnym kształcie doskonale się sprawdza, a frekwencja w autobusach tej linii jest lepsza, niż zadowalająca. Niestety tylko w dni robocze - gdyż w dni wolne linia 77 po prostu nie funkcjonuje. Skutkuje to odcięciem mieszkańców Flisów oraz części dolnego tarasu Osowej Góry od komunikacji miejskiej w weekendy i święta, a co za tym idzie konieczność pokonywania długiej drogi, nierzadko przez las na najbliższy przystanek linii 71.
W związku z tym moja propozycja jest taka: 77 w dni wolne jako linia całodzienna, obsługiwana jednym wozem, z częstotliwością kursowania 60 minut. Pytanie: skąd wziąć wozokilometry i wóz? Odpowiedź: wóz i przynajmniej większą część wozokilometrów można zabrać w dni wolne z linii 78, na której autobusy wożą głównie gazowy tlen i azot niezależnie od dnia i pory.
Chętnie poznam zdanie innych forumowiczów na temat tej prostej propozycji
W związku z tym moja propozycja jest taka: 77 w dni wolne jako linia całodzienna, obsługiwana jednym wozem, z częstotliwością kursowania 60 minut. Pytanie: skąd wziąć wozokilometry i wóz? Odpowiedź: wóz i przynajmniej większą część wozokilometrów można zabrać w dni wolne z linii 78, na której autobusy wożą głównie gazowy tlen i azot niezależnie od dnia i pory.
Chętnie poznam zdanie innych forumowiczów na temat tej prostej propozycji
Kursowanie 77 także w dni wolne - propozycja
Przeciw zabieraniu z 78. Wystarczy połączyć 66 z 78 i znajdzie się jakieś 50% wzkm na weekend na 77 . Pomysł jak najbardziej ok.ET40 pisze:Pytanie: skąd wziąć wozokilometry i wóz? Odpowiedź: wóz i przynajmniej większą część wozokilometrów można zabrać w dni wolne z linii 78, na której autobusy wożą głównie gazowy tlen i azot niezależnie od dnia i pory.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Kursowanie 77 także w dni wolne - propozycja
Zdecydowany sprzeciw. Autobusy jeżdżą puste na 78 nie dlatego że nikt tam nie mieszka, tylko dlatego że rozkład i trasa są nieatrakcyjne. Nie możesz zabrać jednym żeby dać drugim.ET40 pisze:skąd wziąć wozokilometry i wóz? Odpowiedź: wóz i przynajmniej większą część wozokilometrów można zabrać w dni wolne z linii 78, na której autobusy wożą głównie gazowy tlen i azot niezależnie od dnia i pory.
W weekendy na zajezdni stoi dostatecznie dużo autobusów - nic nikomu nie trzeba zabierać. Większym problemem są wozokilometry:>
Samą ideę kursowania 77 w weekendy popieram.
Re: Kursowanie 77 także w dni wolne - propozycja
No właśnie, żeby gdzieś było lepiej gdzieś musi być gorzej i ZDMiKP na pewno musiałby obciąć skądś wkm.Robert Reimus pisze: Większym problemem są wozokilometry:>
Skoro mowa o 78 wczoraj po 15 w kierunku Pl. Kościeleckich dość zapełniony jechał
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Kursowanie 77 także w dni wolne - propozycja
Pamiętacie ten zwrot?ZDMiKP pisze:żeby gdzieś było lepiej gdzieś musi być gorzej
Włączyć 78 w 66. kurs kieszeniowy na Wąbrzeską, dodatkowe WZKM przenieść na 77.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Kursowanie 77 także w dni wolne - propozycja
Jeszcze lepiej byłoby połączyć 77 i 78... przez Focha i r. Jagiellonów, albo przez Wały J. gdy 51 i 58 kończyć będą na Garbarach. Powstałaby ciekawa międzydzielnicowa linia. Po otwarciu linii do dworca wozokilometry by się znalazły... Pierwsze połączenie północno-zachodnich dzielnic z górnym tarasem...
/mod/ OT usunięty
/mod/ OT usunięty
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
To jest - jeśli mówimy o tym - najlepszy wariant. Chyba że 77 zostawiamy jak jest i kursowanie tylko w sobotę (w niedzielę na 71 jeżdżą solówki, a 77 przecież stanowi jej uzupełnienie) + propozycja Krzysztofa.Darek pisze:lepiej byłoby połączyć 77 i 78... przez Focha i r. Jagiellonów
/mod/ trzymamy się tematu, OT usunięty
Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Zamiast cięć na linii 78 (nie coś kosztem czegoś!) wolałbym też połączenie 77 z 78 w jedną linię (relacja: Niklowa - Wąbrzeska) i kursowanie również w dni wolne. Połączenie poprzez Kruszwicką, Poznańską, Wały Jagiellońskie, ale tylko przy założeniu że linie 51 i 58 zostaną skrócone do pętli Garbary. Potrzebne dodatkowe wkm będą właśnie ze skrócenia 51 i 58. Częstotliwość taka jak obecne 77, czyli co 60min. poza szczytem, co 30min. w szczycie, w dni wolne co 60min., jakby się okazało że jest potrzeba to można jakieś kursy szczytowe dołożyć również w dni wolne. Nowa linia zapewne by odpadła z A+T... a to minus niestety.
Jak napisał Darek "powstałaby ciekawa linia międzydzielnicowa - pierwsze połączenie północno-zachodnich dzielnic z górnym tarasem".
Sam jestem ciekaw czy spotkałaby się z zainteresowaniem, czy faktycznie takie potoki są generowane, czy jednak byłby to dalej "muchowóz". Im dłużej nad tym się zastanawiam tym coraz mniej jestem przekonany do tego co napisałem kilka zdań wcześniej... Może lepiej nie kombinować...
Jak napisał Darek "powstałaby ciekawa linia międzydzielnicowa - pierwsze połączenie północno-zachodnich dzielnic z górnym tarasem".
Sam jestem ciekaw czy spotkałaby się z zainteresowaniem, czy faktycznie takie potoki są generowane, czy jednak byłby to dalej "muchowóz". Im dłużej nad tym się zastanawiam tym coraz mniej jestem przekonany do tego co napisałem kilka zdań wcześniej... Może lepiej nie kombinować...
Re: Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Potoki na tej trasie występowałyby w okresie wiosenno-letnim. Wielu mieszkańców Wyżyn i Wzgórza posiada ogrody działkowe w okolicach Niklowej. Mimo tego, ten pomysł to całkowite science-fiction.
Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Myślę iż to dobry pomysł i spodobał by się mieszkańcom, sam posiadam działkę na prądach i często zamiast 56 jadę 71 lub 77 do Centrostalu i jest sporo osób co robi tak samo i przy takim połączeniu nie musiałbym się wcale przesiadać. Jak dla mnie pomysł super i sam bym korzystał.
Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Dlaczego, Jeremi?Jeremi pisze: Mimo tego, ten pomysł to całkowite science-fiction.
Re: Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Myślę że powinno się odchodzić od tworzenia linii-tasiemców. Poza tym działkowicze nie wygenerowaliby aż takiego zapotrzebowania na linię w nowym wariancie.
Re: Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Jeremi 100% racji. Poza tym myślę jeszcze o studentach: ciekawe ilu z nich mieszka na proponowanym przez nas przedłużeniu?
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Ja także uważam że jedynie połączenie z 77 ( bardzo atrakcyjne, wspaniały pomysł ) lub 66 ( bardziej poprawne politycznie lecz o wiele mniej atrakcyjne, to niestety także pogorszenie oferty 66 ) może uratować 78, obecnie ta linia w ogóle w ogóle nie jest rentowna. Zapewnienie komunikacji temu rejonowi miasta jest ważne, jednak wożenie powietrza w sytuacji gdy tacy studenci jadący na Przemysłową ledwo co mieszczą się do autobusu jest co najmniej dyskusyjne. 77 Rekinowa - Dolna Osowa - Wąbrzeska w opisanym wyżej takcie to jeden z najlepszych pomysłów o których ostatnio czytałem, warto zastanowić się nad próbą powalczenia o takie połączenie
3N Wilczak
Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
I dlatego jestem zdecydowanie przeciw jakiemukolwiek majstrowaniu przy trasie 77. Przeniósłbym jedynie postój do zatoczki, w miejsce, gdzie wcześniej kończyły bieg autobusy 92.spooney pisze:Nowa linia zapewne by odpadła z A+T... a to minus niestety.
To jest fatalny pomysł. Kto chce dojechać z OSG w okolice Wąbrzeskiej, ten może wsiąść w 71 i przesiąść się w okolicach dworca na 80. 77 musi pozostać systemie A+T, zmieniony powinien zostać rozkład jazdy (kursowanie w weekendy+drugi wóz także w godzinach międzyszczytowych) oraz miejsce postoju na Rondzie Grunwaldzkim.mc_pele pisze:77 Rekinowa - Dolna Osowa - Wąbrzeska w opisanym wyżej takcie to jeden z najlepszych pomysłów o których ostatnio czytałem, warto zastanowić się nad próbą powalczenia o takie połączenie
Re: Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Uważam również, że to dobry pomysł. Myślę, że popyt na tą linie by był. Już teraz w szczycie 77 wiezie dużo ludzi, po za tym dużo osób pracuje w zakładach na Osowej Górze i byłby lepszy dojazd z osiedli Szwederowo czy Glinki.spooney pisze:Zamiast cięć na linii 78 (nie coś kosztem czegoś!) wolałbym też połączenie 77 z 78 w jedną linię (relacja: Niklowa - Wąbrzeska) i kursowanie również w dni wolne. Połączenie poprzez Kruszwicką, Poznańską, Wały Jagiellońskie, ale tylko przy założeniu że linie 51 i 58 zostaną skrócone do pętli Garbary.
Może by tak puścić 77 przez Bronikowskiego i Nakielską.
Kursowanie 77 w dni wolne kosztem cięć na 78
Nie, nie i jeszcze raz nie. Ja zaproponowałem drobną, mało kosztowną i przede wszystkim realną modyfikację w funkcjonowaniu linii 77, a w tym temacie zaczęły padać propozycje rodem z kosmosu. Odlatujecie z tym 77 na Wąbrzeską. Oczywiście - dojazd na Wąbrzeską musi zostać zoptymalizowany, ale bez takich dziwadeł, jak linia z Rekinowej (!), przez Podmiejską, Kruszyńską, Mińską, Focha (ktoś tu proponował taki przebieg dublujący A+T) na Glinki.
A wiesz, co się dzieje na Bronikowskiego w godzinach szczytu po zamknięciu przejazdu kolejowego?Może by tak puścić 77 przez Bronikowskiego i Nakielską.