Autobusem z Kapuścisk na Bartodzieje przez most K. Wielkiego
Moderator: spooney
Autobusem z Kapuścisk na Bartodzieje przez most K. Wielkiego
Zastanawiałem się ostatnio czy jest sens puszczenia którejś linii autobusowej z Bartodziejów na Kapy przez most Kazimierza Wielkiego.
Znam dużo ludzi którzy narzekają, że obecnie trzeba jeździć 7 na około i dochodzić od Bałtyckiej albo całą trasę pokonać pieszo co zajmuje około 35 minut. Trzeba się zastanowić czy faktycznie będzie wystarczająco dużo chętnych i jaka linię tam ewentualnie pchnąć.
Moja propozycja jest taka:
- puszczenie linii 59 Łęczycką prosto i mostem Kazimierza do Planu i dalej na Kapy (w dni powszednie do 18 z częstotliwością co 20min)
- nowa 59 byłaby krótsza od obecnej więc gdy jeszcze okroimy kursy spokojnie można by wywalić jedną kolejność i dać ją na 67 żeby wyrównać choć po części straty na Przemysłowej
Wszystko to ma sens pod warunkiem że występują tam wystarczająco duże potoki pasażerskie i autobusy nie jeździłyby puste.
Co o tym sądzicie?
Znam dużo ludzi którzy narzekają, że obecnie trzeba jeździć 7 na około i dochodzić od Bałtyckiej albo całą trasę pokonać pieszo co zajmuje około 35 minut. Trzeba się zastanowić czy faktycznie będzie wystarczająco dużo chętnych i jaka linię tam ewentualnie pchnąć.
Moja propozycja jest taka:
- puszczenie linii 59 Łęczycką prosto i mostem Kazimierza do Planu i dalej na Kapy (w dni powszednie do 18 z częstotliwością co 20min)
- nowa 59 byłaby krótsza od obecnej więc gdy jeszcze okroimy kursy spokojnie można by wywalić jedną kolejność i dać ją na 67 żeby wyrównać choć po części straty na Przemysłowej
Wszystko to ma sens pod warunkiem że występują tam wystarczająco duże potoki pasażerskie i autobusy nie jeździłyby puste.
Co o tym sądzicie?
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Kiedyś jeździła 307 z Kapuścisk na Bartodzieje a nawet dalej i zlikwidowano ją po pewnym czasie ze względu na małe zainteresowanie.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Oczywiście, że na nie. Twoja kolejna propozycja skłania się do likwidacji linii tramwajowej. 59 spełnia role na obecnej trasie.
W końcu po za godzinami szczytu jeździ co 30minut, a to chyba częściej niż 7. Tylko drugie pytanie. Jak można z takiej linii jeszcze obcinać częstotliwość?rychu11 pisze:jeszcze okroimy kursy
O ile? 0,5 km.rychu11 pisze:nowa 59 byłaby krótsza
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Przerabialiśmy już tą trasę podczas przebudowy Mostu Pomorskiego. Śmigał nią autobus "ZaT7". Chociaż "śmigał" to takie określenie na wyrost, bo więcej stał w korkach, na światłach, a i jakiegoś mega napełnienia nie było w obsługujących linię "koziołkach". Mimo że "siódemka" jedzie nieco naokoło to spelnia swoją rolę i ma "na sumieniu" spore napełnienia. Autobusy chcemy stamtąd wyprowadzić na rzecz tramwajów a nie na odwrót.
Re: Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Tak czy inaczej wydaje mi się że linia 59 w takiej formie jak obecnie jest zbędna. Jeżeli uważacie, że puszczenie jej na Kapuściska jest złym pomysłem to można by ją poprostu zlikwidować, a zaoszczędzonym taborem wesprzeć 67.
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
59 nie jest w obecnym kształcie zbędna.
Jest to obok 67 główna dowozowa linia dla studentów z Przemysłowej. Polecam wejście do 59 i zobaczenie jak wygląda ok. godz. 15 na Przemysłowej...
Jest to obok 67 główna dowozowa linia dla studentów z Przemysłowej. Polecam wejście do 59 i zobaczenie jak wygląda ok. godz. 15 na Przemysłowej...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Na Błonie też jeździ pełen bo uzupełnia 52. Na Bartodziejach natomiast po usunięciu 57 wejście w godzinach szczytu graniczy z cudem. Nie wyobrażam sobie obsługi Błonia, Bartodziejów, Przemysłowej bez 59 w obecnym kształcie. Mówiąc więc o "zbędności" 59 wykazujesz kompletny brak rozeznania.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Re: Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Alden471 pisze:59 nie jest w obecnym kształcie zbędna.
Jest to obok 67 główna dowozowa linia dla studentów z Przemysłowej. Polecam wejście do 59 i zobaczenie jak wygląda ok. godz. 15 na Przemysłowej...
Dlatego proponuję przerzucenie taboru i zwiększenie częstotliwości kursowania 67.
Co do Błonia to kursują tam 52 i 53 obsługiwane długimi wozami po trasie identycznej co 59 od Zbożowego Rynku.
Nie mówię że można bez szkody dla pasażerów zlikwidować tą linię zupełnie tylko że na całej trasie ma ona linie alternatywne w dodatku kursujące dużo częściej i można zmniejszyć bałagan w komunikacji miejskiej we wschodniej części miasta o jedną dwuwariantową linię.
A autobusów przecież nie zezłomujemy tylko dalej będą wozić pasażerów.
/mod/ pisz poprawnie, chyba się mały OT robi w temacie
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:57
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Co ty gadasz o 59? Jacy studenci na Przemysłowa? Sam tam jeżdżę i cud się dzieje jak jadę 59 a nie 67. Pomiędzy 11:51 a 13:06 z Nowego Rynku wszystkie autobusy 59 jadą na Dźwigową! Więc jakie natłoki studentów? Ta linia głównie służy do podwózki emerytów z Gajowej na Bałtycką...
Dźwigowa swoją drogą to zupełnie inna paranoja...
Dźwigowa swoją drogą to zupełnie inna paranoja...
Linia 55...niekończąca droga...
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Jest kilka miejsc w mieście, gdzie komunikacja w osi wschód - zachód jest bardzo dobra, natomiast w osi północ - południe beznadziejna. Tak jest właśnie w tym przypadku.rychu11 pisze:Zastanawiałem się ostatnio czy jest sens puszczenia którejś linii autobusowej z Bartodziejów na Kapy przez most Kazimierza Wielkiego.Znam dużo ludzi którzy narzekają, że obecnie trzeba jeździć 7 na około i dochodzić od Bałtyckiej albo całą trasę pokonać pieszo co zajmuje około 35 minut.misiekbydzia pisze:Co ty gadasz o 59? Jacy studenci na Przemysłowa? Sam tam jeżdżę i cud się dzieje jak jadę 59 a nie 67. Pomiędzy 11:51 a 13:06 z Nowego Rynku wszystkie autobusy 59 jadą na Dźwigową! Więc jakie natłoki studentów? Ta linia głównie służy do podwózki emerytów z Gajowej na Bałtycką...
Mieszkam w samym środku Bartodziejów, i czasami dojazd do ZDMiKP na Toruńskiej zajmuje mi prawie tyle samo czasu co dojście pieszo. Uważam to za problem.
Oj nie zgodzę się.rychu11 pisze:Tak czy inaczej wydaje mi się że linia 59 w takiej formie jak obecnie jest zbędna.
Emeryci po Bartodziejach poruszają się wszystkim;) Natomiast i z przystanku Bałtycka, i Łęczycka autobusy potrafią odjeżdżać pełne.misiekbydzia pisze:Co ty gadasz o 59? Jacy studenci na Przemysłowa? Sam tam jeżdżę i cud się dzieje jak jadę 59 a nie 67. Pomiędzy 11:51 a 13:06 z Nowego Rynku wszystkie autobusy 59 jadą na Dźwigową! Więc jakie natłoki studentów? Ta linia głównie służy do podwózki emerytów z Gajowej na Bałtycką...
Re: Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Linia z Wyścigowej lub Przemysłowej na Kapuściska przez most Kazimierza Wielkiego przydałaby się bardzo - 7 jedzie zbyt dookoła. Linia autobusowa mogłaby być uruchomiona bez likwidacji 7 - wystarczy zmienić trasę na Glinki - Wyścigowa...I tak tramwaje tej linii napełniają się w stronę Wyścigowej najbardziej na przystankach Szarych Szeregów, Perłowa-Toruńska i Rondo Toruńskie.
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Spooney kiedyś pisał o ZaT7, która jeździła przez ten most (masz parę postów wyżej). Nie odniosę się do frekwencji, bo nie zwróciłem na nią uwagi. Pamiętam jednak, że autobus przeciskał się przez ten most. Jaka jest gwarancja, że tak nie byłoby w przypadku linii, o której tu mówimy?ET40 pisze:Linia z Wyścigowej lub Przemysłowej na Kapuściska przez most Kazimierza Wielkiego przydałaby się bardzo
Po pierwsze - zależy od częstotliwości, po drugie - czy można z Wojska Polskiego skręcić w Szpitalną?ET40 pisze:Linia autobusowa mogłaby być uruchomiona bez likwidacji 7 - wystarczy zmienić trasę na Glinki - Wyścigowa...
Re: Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Po co z Wojska Polskiego skręcać w Szpitalną skoro trasa biegłaby: Wyścigowa-Fordońska-R.Toruńskie-Perłowa-Szarych-Szpitalna-Glinki.Tworzenie linii autobusowej Bartodzieje-Kapuściska jest nierentowne i powołam się tu jeszcze raz na linię 307 która kursowała na takiej trasie, a nawet dłuzszej i została zlikwidowana, a pomysł zmiany trasy 7 lub likwidacji jest totalnie poroniony-chyba były jakieś powody, aby został wydłużony czas kursowania i zmienienie z linii szczytowej na zwykłą.krzys54 pisze: po drugie - czy można z Wojska Polskiego skręcić w Szpitalną?
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Czy przypadkiem Perłowa nie pomyliła ci się z Bełzy? Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale na Perłowej poza torami są chyba tylko drogi dojazdowe do bloków.black125 pisze:Wyścigowa-Fordońska-R.Toruńskie-Perłowa-Szarych-Szpitalna-Glinki.
Pamiętaj, że była to linia komercyjna, a tam ulgi nie obowiązują.black125 pisze:powołam się tu jeszcze raz na linię 307 która kursowała na takiej trasie, a nawet dłuzszej i została zlikwidowana
Powody na pewno były, szczególnie, że ta linia ma w przyszłości kursować do Fordonu. Moim zdaniem likwidacja przerwy mędzyszczytowej była pierwszym krokiem do dostosowywania tej linii do zadania, które ma w przyszłości spełniać i przyzwyczajania do tego mieszkańców. No a z drugiej strony - zapotrzebowanie na linię. Utworzenie linii autobusowej prędzej czy później doprowadziłoby do likwidacji jednej z tych dwóch linii, przy czym podejrzewam, że zostałaby zlikwidowana linia autobusowa. Zobacz co napisałem o ZaT7:black125 pisze:pomysł zmiany trasy 7 lub likwidacji jest totalnie poroniony-chyba były jakieś powody, aby został wydłużony czas kursowania i zmienienie z linii szczytowej na zwykłą.
Pytanie, które tu zadałem, jest retoryczne, bowiem jest niemal pewne, że omawiana przez nas linia tak samo przeciskałaby się przez most. A tramwaj w korku nie stoi. I argumenty typu:krzys54 pisze:autobus przeciskał się przez ten most. Jaka jest gwarancja, że tak nie byłoby w przypadku linii, o której tu mówimy?
są moim zdaniem nieuzasadnione, gdyż ludzie, spiesząc się i wiedząc, że tramwaj jedzie dookoła, po prostu wyjdą wcześniej z domów.ET40 pisze:7 jedzie zbyt dookoła
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Czy przypadkiem Perłowa nie pomyliła ci się z Bełzy? Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale na Perłowej poza torami są chyba tylko drogi dojazdowe do bloków.
Czepialstwo. Zapewne blackowi chodziło o nazwę przystanku.
7 jedzie zbyt dookoła
Dokładnie. Nie twórzmy połączeń zewsząd-dowsząd. 7 pełni w zasadzie bardziej rolę dowozową do Fordonu dla mieszkańców Kapuścisk, poza tym to, że jeździ naokoło to nie jest żaden argument.są moim zdaniem nieuzasadnione, gdyż ludzie, spiesząc się i wiedząc, że tramwaj jedzie dookoła, po prostu wyjdą wcześniej z domów.
2 też jeździ naokoło i czy to powód by ją skracać/modyfikować trasę? Do Sz. Szeregów jeździ w zasadzie zawalona ludźmi i uczniami pracującymi/uczącymi się w okolicach Gdańskiej czy Babiej Wsi.
Poza tym polecam wycieczkę ok. godz. 14 na ów most to zobaczysz, że w takich korkach w jakich by ta linia stała straciłaby więcej czasu jak 7 jadąca naokoło. A jak kogoś tak bardzo boli ta 7 to niech jedzie 79 do Ujejskiego +69 lub 79 do Kładki + 68.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Też miałem okazję przejeżdżać tam ZaT7 i pamiętam do dzisiaj to posuwanie się przez ten most. Dlatego wytyczanie tam autobusu nie ma moim zdaniem sensu.Alden471 pisze:polecam wycieczkę ok. godz. 14 na ów most to zobaczysz, że w takich korkach w jakich by ta linia stała straciłaby więcej czasu jak 7 jadąca naokoło.
Dokładnie. Nikt nikomu nie narzuca, żeby jeździł takimi a nie innymi liniami.Alden471 pisze:A jak kogoś tak bardzo boli ta 7 to niech jedzie 79 do Ujejskiego +69 lub 79 do Kładki + 68.
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Piszecie cały czas o przeciskaniu się autobusu przez most Kazimierza Wielkiego, ale zapomnieliście zupełnie o tym, ile czasu traci 7 stojąc na światłach na rondzie Toruńskim i Fordońskim. Z drugiej strony 7 uzupełnia 8 w roli linii dowożącej na rondo Toruńskie i Fordońskie. Więc i tak źle, i tak niedobrze :-)
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:57
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
A nie myśleliście o linii autobusowej, z Kapuścisk, przez Trasę Uniwersytecką potem tak jak 64...dla mnie jedyny rozsądny pomysł po wybudowaniu trasy.
Linia 55...niekończąca droga...
Re: Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Po co? Wystarczy zmienić nieznacznie trasę autobusu 55, przesiąść się będzie można przy PKS z tramwaju linii 8.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 2010-11-29, 21:57
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Bzdura, czas podróży, plus przesiadka, i masa czasu stracona na taką podróż...
Linia 55...niekończąca droga...
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
Rozwiązaniem jest utworzenie priorytetu dla tramwajów lub likwidacja sygnalizacji.ET40 pisze:Piszecie cały czas o przeciskaniu się autobusu przez most Kazimierza Wielkiego, ale zapomnieliście zupełnie o tym, ile czasu traci 7 stojąc na światłach na rondzie Toruńskim i Fordońskim.
misiekbydzia pisze:A nie myśleliście o linii autobusowej, z Kapuścisk
Rozumiem, że chodzi o nierobienie konkurencji tramwajom?ET40 pisze:Po co?
To chyba będzie miało sens dopiero po zakończeniu rozbudowy trasy, czyli przedłużeniu jej m.in. do ulicy Jana Pawła II. Nastąpi to ok. 2014r. Wcześniej nie widzę sensu.ET40 pisze:Wystarczy zmienić nieznacznie trasę autobusu 55
Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.
To temat wałkowany od lat. Efekty, a raczej ich brak znamy.krzys54 pisze:Rozwiązaniem jest utworzenie priorytetu dla tramwajów
Rozwiązanie kontrowersyjne, ale...tanie i skuteczne. Myślę, że dobrze by było, gdyby właściwy organ (chyba ZDMIKP) wyłączył pilotażowo sygnalizację na Rondzie Fordońskim na okres tygodnia-dwóch tygodni i zależnie od efektów podjął decyzję.lub likwidacja sygnalizacji.
Autobusem z Kapuścisk na Bartodzieje przez most K. Wielkiego
Nie tedy droga. Po zderzeniu 3 i tira na R. Fordońskim swiatła zapalają się o 5 00 ( a były o 5.30) i gasną (pulsujące) o 11.30( było o 11.00).ET40 pisze:Rozwiązanie kontrowersyjne, ale...tanie i skuteczne
/mod/ trzymajmy się tematu bo się "mydło i powidło" robi