Autobusem z Kapuścisk na Bartodzieje przez most K. Wielkiego

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
rychu11
Posty: 18
Rejestracja: 2011-11-14, 16:54

Autobusem z Kapuścisk na Bartodzieje przez most K. Wielkiego

Post autor: rychu11 » 2011-11-27, 15:56

Zastanawiałem się ostatnio czy jest sens puszczenia którejś linii autobusowej z Bartodziejów na Kapy przez most Kazimierza Wielkiego.
Znam dużo ludzi którzy narzekają, że obecnie trzeba jeździć 7 na około i dochodzić od Bałtyckiej albo całą trasę pokonać pieszo co zajmuje około 35 minut. Trzeba się zastanowić czy faktycznie będzie wystarczająco dużo chętnych i jaka linię tam ewentualnie pchnąć.
Moja propozycja jest taka:
- puszczenie linii 59 Łęczycką prosto i mostem Kazimierza do Planu i dalej na Kapy (w dni powszednie do 18 z częstotliwością co 20min)
- nowa 59 byłaby krótsza od obecnej więc gdy jeszcze okroimy kursy spokojnie można by wywalić jedną kolejność i dać ją na 67 żeby wyrównać choć po części straty na Przemysłowej

Wszystko to ma sens pod warunkiem że występują tam wystarczająco duże potoki pasażerskie i autobusy nie jeździłyby puste.
Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: black125 » 2011-11-27, 16:04

Kiedyś jeździła 307 z Kapuścisk na Bartodzieje a nawet dalej i zlikwidowano ją po pewnym czasie ze względu na małe zainteresowanie.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: Kamil3836 » 2011-11-27, 16:06

Oczywiście, że na nie. Twoja kolejna propozycja skłania się do likwidacji linii tramwajowej. 59 spełnia role na obecnej trasie.
rychu11 pisze:jeszcze okroimy kursy
W końcu po za godzinami szczytu jeździ co 30minut, a to chyba częściej niż 7. Tylko drugie pytanie. Jak można z takiej linii jeszcze obcinać częstotliwość? :cegla:
rychu11 pisze:nowa 59 byłaby krótsza
O ile? 0,5 km.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: spooney » 2011-11-27, 17:48

Przerabialiśmy już tą trasę podczas przebudowy Mostu Pomorskiego. Śmigał nią autobus "ZaT7". Chociaż "śmigał" to takie określenie na wyrost, bo więcej stał w korkach, na światłach, a i jakiegoś mega napełnienia nie było w obsługujących linię "koziołkach". Mimo że "siódemka" jedzie nieco naokoło to spelnia swoją rolę i ma "na sumieniu" spore napełnienia. Autobusy chcemy stamtąd wyprowadzić na rzecz tramwajów a nie na odwrót.
Obrazek

Awatar użytkownika
rychu11
Posty: 18
Rejestracja: 2011-11-14, 16:54

Re: Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: rychu11 » 2011-11-27, 18:18

Tak czy inaczej wydaje mi się że linia 59 w takiej formie jak obecnie jest zbędna. Jeżeli uważacie, że puszczenie jej na Kapuściska jest złym pomysłem to można by ją poprostu zlikwidować, a zaoszczędzonym taborem wesprzeć 67.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: Paweł W » 2011-11-27, 18:45

59 nie jest w obecnym kształcie zbędna.
Jest to obok 67 główna dowozowa linia dla studentów z Przemysłowej. Polecam wejście do 59 i zobaczenie jak wygląda ok. godz. 15 na Przemysłowej...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: Darek » 2011-11-27, 18:59

Na Błonie też jeździ pełen bo uzupełnia 52. Na Bartodziejach natomiast po usunięciu 57 wejście w godzinach szczytu graniczy z cudem. Nie wyobrażam sobie obsługi Błonia, Bartodziejów, Przemysłowej bez 59 w obecnym kształcie. Mówiąc więc o "zbędności" 59 wykazujesz kompletny brak rozeznania.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
rychu11
Posty: 18
Rejestracja: 2011-11-14, 16:54

Re: Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: rychu11 » 2011-11-27, 19:14

Alden471 pisze:59 nie jest w obecnym kształcie zbędna.
Jest to obok 67 główna dowozowa linia dla studentów z Przemysłowej. Polecam wejście do 59 i zobaczenie jak wygląda ok. godz. 15 na Przemysłowej...

Dlatego proponuję przerzucenie taboru i zwiększenie częstotliwości kursowania 67.

Co do Błonia to kursują tam 52 i 53 obsługiwane długimi wozami po trasie identycznej co 59 od Zbożowego Rynku.

Nie mówię że można bez szkody dla pasażerów zlikwidować tą linię zupełnie tylko że na całej trasie ma ona linie alternatywne w dodatku kursujące dużo częściej i można zmniejszyć bałagan w komunikacji miejskiej we wschodniej części miasta o jedną dwuwariantową linię.
A autobusów przecież nie zezłomujemy tylko dalej będą wozić pasażerów.

/mod/ pisz poprawnie, chyba się mały OT robi w temacie

misiekbydzia
Posty: 185
Rejestracja: 2010-11-29, 21:57

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: misiekbydzia » 2011-11-29, 13:48

Co ty gadasz o 59? Jacy studenci na Przemysłowa? Sam tam jeżdżę i cud się dzieje jak jadę 59 a nie 67. Pomiędzy 11:51 a 13:06 z Nowego Rynku wszystkie autobusy 59 jadą na Dźwigową! Więc jakie natłoki studentów? Ta linia głównie służy do podwózki emerytów z Gajowej na Bałtycką...
Dźwigowa swoją drogą to zupełnie inna paranoja...
Linia 55...niekończąca droga...

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: Robert Reimus » 2011-12-03, 15:18

rychu11 pisze:Zastanawiałem się ostatnio czy jest sens puszczenia którejś linii autobusowej z Bartodziejów n
misiekbydzia pisze:Co ty gadasz o 59? Jacy studenci na Przemysłowa? Sam tam jeżdżę i cud się dzieje jak jadę 59 a nie 67. Pomiędzy 11:51 a 13:06 z Nowego Rynku wszystkie autobusy 59 jadą na Dźwigową! Więc jakie natłoki studentów? Ta linia głównie służy do podwózki emerytów z Gajowej na Bałtycką...
a Kapy przez most Kazimierza Wielkiego.Znam dużo ludzi którzy narzekają, że obecnie trzeba jeździć 7 na około i dochodzić od Bałtyckiej albo całą trasę pokonać pieszo co zajmuje około 35 minut.
Jest kilka miejsc w mieście, gdzie komunikacja w osi wschód - zachód jest bardzo dobra, natomiast w osi północ - południe beznadziejna. Tak jest właśnie w tym przypadku.
Mieszkam w samym środku Bartodziejów, i czasami dojazd do ZDMiKP na Toruńskiej zajmuje mi prawie tyle samo czasu co dojście pieszo. Uważam to za problem.
rychu11 pisze:Tak czy inaczej wydaje mi się że linia 59 w takiej formie jak obecnie jest zbędna.
Oj nie zgodzę się.
misiekbydzia pisze:Co ty gadasz o 59? Jacy studenci na Przemysłowa? Sam tam jeżdżę i cud się dzieje jak jadę 59 a nie 67. Pomiędzy 11:51 a 13:06 z Nowego Rynku wszystkie autobusy 59 jadą na Dźwigową! Więc jakie natłoki studentów? Ta linia głównie służy do podwózki emerytów z Gajowej na Bałtycką...
Emeryci po Bartodziejach poruszają się wszystkim;) Natomiast i z przystanku Bałtycka, i Łęczycka autobusy potrafią odjeżdżać pełne.

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Re: Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: ET40 » 2011-12-11, 03:17

Linia z Wyścigowej lub Przemysłowej na Kapuściska przez most Kazimierza Wielkiego przydałaby się bardzo - 7 jedzie zbyt dookoła. Linia autobusowa mogłaby być uruchomiona bez likwidacji 7 - wystarczy zmienić trasę na Glinki - Wyścigowa...I tak tramwaje tej linii napełniają się w stronę Wyścigowej najbardziej na przystankach Szarych Szeregów, Perłowa-Toruńska i Rondo Toruńskie.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: Kris » 2011-12-11, 14:36

ET40 pisze:Linia z Wyścigowej lub Przemysłowej na Kapuściska przez most Kazimierza Wielkiego przydałaby się bardzo
Spooney kiedyś pisał o ZaT7, która jeździła przez ten most (masz parę postów wyżej). Nie odniosę się do frekwencji, bo nie zwróciłem na nią uwagi. Pamiętam jednak, że autobus przeciskał się przez ten most. Jaka jest gwarancja, że tak nie byłoby w przypadku linii, o której tu mówimy?
ET40 pisze:Linia autobusowa mogłaby być uruchomiona bez likwidacji 7 - wystarczy zmienić trasę na Glinki - Wyścigowa...
Po pierwsze - zależy od częstotliwości, po drugie - czy można z Wojska Polskiego skręcić w Szpitalną?

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: black125 » 2011-12-11, 14:57

krzys54 pisze: po drugie - czy można z Wojska Polskiego skręcić w Szpitalną?
Po co z Wojska Polskiego skręcać w Szpitalną skoro trasa biegłaby: Wyścigowa-Fordońska-R.Toruńskie-Perłowa-Szarych-Szpitalna-Glinki.Tworzenie linii autobusowej Bartodzieje-Kapuściska jest nierentowne i powołam się tu jeszcze raz na linię 307 która kursowała na takiej trasie, a nawet dłuzszej i została zlikwidowana, a pomysł zmiany trasy 7 lub likwidacji jest totalnie poroniony-chyba były jakieś powody, aby został wydłużony czas kursowania i zmienienie z linii szczytowej na zwykłą.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: Kris » 2011-12-11, 16:10

black125 pisze:Wyścigowa-Fordońska-R.Toruńskie-Perłowa-Szarych-Szpitalna-Glinki.
Czy przypadkiem Perłowa nie pomyliła ci się z Bełzy? Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale na Perłowej poza torami są chyba tylko drogi dojazdowe do bloków.
black125 pisze:powołam się tu jeszcze raz na linię 307 która kursowała na takiej trasie, a nawet dłuzszej i została zlikwidowana
Pamiętaj, że była to linia komercyjna, a tam ulgi nie obowiązują.
black125 pisze:pomysł zmiany trasy 7 lub likwidacji jest totalnie poroniony-chyba były jakieś powody, aby został wydłużony czas kursowania i zmienienie z linii szczytowej na zwykłą.
Powody na pewno były, szczególnie, że ta linia ma w przyszłości kursować do Fordonu. Moim zdaniem likwidacja przerwy mędzyszczytowej była pierwszym krokiem do dostosowywania tej linii do zadania, które ma w przyszłości spełniać i przyzwyczajania do tego mieszkańców. No a z drugiej strony - zapotrzebowanie na linię. Utworzenie linii autobusowej prędzej czy później doprowadziłoby do likwidacji jednej z tych dwóch linii, przy czym podejrzewam, że zostałaby zlikwidowana linia autobusowa. Zobacz co napisałem o ZaT7:
krzys54 pisze:autobus przeciskał się przez ten most. Jaka jest gwarancja, że tak nie byłoby w przypadku linii, o której tu mówimy?
Pytanie, które tu zadałem, jest retoryczne, bowiem jest niemal pewne, że omawiana przez nas linia tak samo przeciskałaby się przez most. A tramwaj w korku nie stoi. I argumenty typu:
ET40 pisze:7 jedzie zbyt dookoła
są moim zdaniem nieuzasadnione, gdyż ludzie, spiesząc się i wiedząc, że tramwaj jedzie dookoła, po prostu wyjdą wcześniej z domów.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: Paweł W » 2011-12-12, 17:33

Czy przypadkiem Perłowa nie pomyliła ci się z Bełzy? Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale na Perłowej poza torami są chyba tylko drogi dojazdowe do bloków.

Czepialstwo. Zapewne blackowi chodziło o nazwę przystanku.



7 jedzie zbyt dookoła
są moim zdaniem nieuzasadnione, gdyż ludzie, spiesząc się i wiedząc, że tramwaj jedzie dookoła, po prostu wyjdą wcześniej z domów.
Dokładnie. Nie twórzmy połączeń zewsząd-dowsząd. 7 pełni w zasadzie bardziej rolę dowozową do Fordonu dla mieszkańców Kapuścisk, poza tym to, że jeździ naokoło to nie jest żaden argument.
2 też jeździ naokoło i czy to powód by ją skracać/modyfikować trasę? Do Sz. Szeregów jeździ w zasadzie zawalona ludźmi i uczniami pracującymi/uczącymi się w okolicach Gdańskiej czy Babiej Wsi.
Poza tym polecam wycieczkę ok. godz. 14 na ów most to zobaczysz, że w takich korkach w jakich by ta linia stała straciłaby więcej czasu jak 7 jadąca naokoło. A jak kogoś tak bardzo boli ta 7 to niech jedzie 79 do Ujejskiego +69 lub 79 do Kładki + 68.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: Kris » 2011-12-12, 19:11

Alden471 pisze:polecam wycieczkę ok. godz. 14 na ów most to zobaczysz, że w takich korkach w jakich by ta linia stała straciłaby więcej czasu jak 7 jadąca naokoło.
Też miałem okazję przejeżdżać tam ZaT7 i pamiętam do dzisiaj to posuwanie się przez ten most. Dlatego wytyczanie tam autobusu nie ma moim zdaniem sensu.
Alden471 pisze:A jak kogoś tak bardzo boli ta 7 to niech jedzie 79 do Ujejskiego +69 lub 79 do Kładki + 68.
Dokładnie. Nikt nikomu nie narzuca, żeby jeździł takimi a nie innymi liniami.

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: ET40 » 2012-02-26, 19:25

Piszecie cały czas o przeciskaniu się autobusu przez most Kazimierza Wielkiego, ale zapomnieliście zupełnie o tym, ile czasu traci 7 stojąc na światłach na rondzie Toruńskim i Fordońskim. Z drugiej strony 7 uzupełnia 8 w roli linii dowożącej na rondo Toruńskie i Fordońskie. Więc i tak źle, i tak niedobrze :-)

misiekbydzia
Posty: 185
Rejestracja: 2010-11-29, 21:57

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: misiekbydzia » 2012-02-26, 20:06

A nie myśleliście o linii autobusowej, z Kapuścisk, przez Trasę Uniwersytecką potem tak jak 64...dla mnie jedyny rozsądny pomysł po wybudowaniu trasy.
Linia 55...niekończąca droga...

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Re: Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: ET40 » 2012-02-26, 20:26

Po co? Wystarczy zmienić nieznacznie trasę autobusu 55, przesiąść się będzie można przy PKS z tramwaju linii 8.

misiekbydzia
Posty: 185
Rejestracja: 2010-11-29, 21:57

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: misiekbydzia » 2012-02-26, 21:05

Bzdura, czas podróży, plus przesiadka, i masa czasu stracona na taką podróż...
Linia 55...niekończąca droga...

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: Kris » 2012-02-26, 21:08

ET40 pisze:Piszecie cały czas o przeciskaniu się autobusu przez most Kazimierza Wielkiego, ale zapomnieliście zupełnie o tym, ile czasu traci 7 stojąc na światłach na rondzie Toruńskim i Fordońskim.
Rozwiązaniem jest utworzenie priorytetu dla tramwajów lub likwidacja sygnalizacji.
misiekbydzia pisze:A nie myśleliście o linii autobusowej, z Kapuścisk
ET40 pisze:Po co?
Rozumiem, że chodzi o nierobienie konkurencji tramwajom?
ET40 pisze:Wystarczy zmienić nieznacznie trasę autobusu 55
To chyba będzie miało sens dopiero po zakończeniu rozbudowy trasy, czyli przedłużeniu jej m.in. do ulicy Jana Pawła II. Nastąpi to ok. 2014r. Wcześniej nie widzę sensu.

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Połączenie Kapuścisk z Bartodziejami.

Post autor: ET40 » 2012-02-27, 20:09

krzys54 pisze:Rozwiązaniem jest utworzenie priorytetu dla tramwajów
To temat wałkowany od lat. Efekty, a raczej ich brak znamy.
lub likwidacja sygnalizacji.
Rozwiązanie kontrowersyjne, ale...tanie i skuteczne. Myślę, że dobrze by było, gdyby właściwy organ (chyba ZDMIKP) wyłączył pilotażowo sygnalizację na Rondzie Fordońskim na okres tygodnia-dwóch tygodni i zależnie od efektów podjął decyzję.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Autobusem z Kapuścisk na Bartodzieje przez most K. Wielkiego

Post autor: michał 78 » 2012-02-28, 09:52

ET40 pisze:Rozwiązanie kontrowersyjne, ale...tanie i skuteczne
Nie tedy droga. Po zderzeniu 3 i tira na R. Fordońskim swiatła zapalają się o 5 00 ( a były o 5.30) i gasną (pulsujące) o 11.30( było o 11.00).

/mod/ trzymajmy się tematu bo się "mydło i powidło" robi

ODPOWIEDZ